lijkt me nogal sterk gezien het feit Blizzard geen Chinees bedrijf is, de staat heeft er dus weinig mee te maken in dit geval.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:11 schreef Loedertje het volgende:
(ANP) De maker van het populaire online computerspel World of Warcraft (WoW) is in China aangeklaagd door ouders die hun kind hebben verloren.
Volgens de Chinese ouders heeft hun 13-jarige zoon een scene uit het spel nagespeeld en is hij zo zijn dood tegemoet gesprongen. De ouders worden vertegenwoordigd door een pressiegroep tegen internetverslaving. Deze groep heeft met 63 ouders gesproken over het aanklagen van Blizzard, zo schrijft Red Herring. Blizzard wilde geen commentaar geven.
In totaal spelen er wereldwijd 4,5 miljoen mensen WoW, waarvan 1,5 miljoen in China wonen. Bij sommigen is het spel zo populair dat zij net zolang doorspelen tot zij er aan bezwijken, soms met dodelijke afloop.
yeah, en daarna klaagt de staat die ouders weer aan omdat ze het zover hebben laten komen dat hun bloedeigen kind een internet en game verslaving hebben doen laten ontwikkelen.
Klaagden mensen indertijd ook de fabrikanten van tollen aan als hun kind tijdens het tollen achter de tol aanrenden en onverhoopt werden aangereden door een huifkar?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:42 schreef PDOA het volgende:
Al jaren hetzelfde gezeik van debielen die terugverlangen naar die goeie ouwe tijd.
Zo, das eruit.
Ik heb het over de laatste jaren, niet eeuwen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klaagden mensen indertijd ook de fabrikanten van tollen aan als hun kind tijdens het tollen achter de tol aanrenden en onverhoopt werden aangereden door een huifkar?
Of liquideerde men direct de huifkar-maker? Of de hoefijzersmid omdat hij ervoor zorgde dat het paard de huifkar kon trekken zonder pijn aan zijn hoeven?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:17 schreef el_hombre het volgende:
Dit is misschien niet zo`n goede aanklacht, maar ik vind wel dat Blizzard wat meer verantwoordelijkheid moet nemen voor de spelers die tientallen uren spelen, en daardoor irl problemen krijgen.
Een soort tijdslimiet zou geen slecht idee zijn.
Er wordt voor gewaarschuwt bij het spel dat het tijdrovend is en men zijn echte leven niet moet gaan verwaarlozen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:17 schreef el_hombre het volgende:
Dit is misschien niet zo`n goede aanklacht, maar ik vind wel dat Blizzard wat meer verantwoordelijkheid moet nemen voor de spelers die tientallen uren spelen, en daardoor irl problemen krijgen.
Een soort tijdslimiet zou geen slecht idee zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |