precies, en niet dat de sleutel onder mat ligt of dat de kinderen in een dagverblijf worden gegooid tot vroeg in de avond!quote:Op maandag 21 november 2005 21:29 schreef Speed-Addicted het volgende:
Terug naar het traditionele gezin, waar moeders met een kopje thee en een koekje klaar staat als de kinderen uit school komen
Niet echt het traditionelegezin maar wel een samenlevingsvorm waarin de zorgfunctie voor de kinderen redelijk wordt ingevuld. Het probleem is dat de ouders van tegenwoordig alleen voor zichzelf leven en dat daardoor de kinderen op een gruwelijke manier tussen wal en schip vallen. TRIEST TRIEST en TRIEST.quote:Op maandag 21 november 2005 21:29 schreef Speed-Addicted het volgende:
Gek he, kinderen worden tegenwoordig als ze een maand oud zijn al de kinderopvang in gegooit. Niet zo gek overigens, wie moet anders de rijtjes container van een half miljoen gulden betalen.
Terug naar het traditionele gezin, waar moeders met een kopje thee en een koekje klaar staat als de kinderen uit school komen
Die discussie loopt nog steeds onder wetenschappers, dat 'het volk' zo denkt maakt het nog geen onomstotelijke waarheid.quote:Op maandag 21 november 2005 21:25 schreef Hallulama het volgende:
Loopt die discussie nurture versus nature overigens nog steeds? Of is het inmiddels duidelijk dat we vooral op nurture moeten inzetten?
Helaas redden de meeste gezinnen het niet meer met 1 fulltime baan, dus dat is niet mogelijk.quote:Op maandag 21 november 2005 21:29 schreef Speed-Addicted het volgende:
Gek he, kinderen worden tegenwoordig als ze een maand oud zijn al de kinderopvang in gegooit. Niet zo gek overigens, wie moet anders de rijtjes container van een half miljoen gulden betalen.
Zijn zo'n jonge kids al crimineel? Toch niet?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:01 schreef Speed-Addicted het volgende:
Discipline in de kinderopvangwaar de kinderen opgroeien... yeah right.
Je slaat compleet de plank mis met deze opmerking. De eerste jaren van een kind zijn zeer belangrijk voor het gedrag op latere leeftijd. Het is niet goed als kinderen op jonge leeftijd de hele dag met leeftijd genootjes in de weer is in een situatie buiten huis zonder moeder om zich heen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Zijn zo'n jonge kids al crimineel? Toch niet?
Gaat volgens mij over kinderen die ouder zijn dan 13 of zo. En die zitten niet meer in de opvang.
ADHD is een aangeboren 'afwijking'.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:29 schreef Speed-Addicted het volgende:
Vind jij het gek dat er tegenwoordig zoveel ADHD kindertjes zijn ? ik niet. Kinderen maken elkaar gek.
Dito hier. Ik ben juist blij dat ik een fulltime werkende moeder gehad heb!quote:Op maandag 21 november 2005 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor degenen die de 'koekje erbij' moeders aanhalen, ik ben opgegroeid met 2 werkende ouders, ik heb nog nooit een strafbaar feit gepleegd. Mijn ouders hebben mij juist daardoor een werkethos bijgebracht daar zij die zelf ook hadden.
Het zou je sieren je mond te houden over zaken waar je blijkbaar geen ene moer van weetquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:09 schreef vidivici het volgende:
Dat adhd is echt een groot probleem. Ik hou mijn hart vast als die kinderen straks volwassen zijn. Heb een paar van die types meegemaakt en in feite zijn het gewoon psychopaten, niks is ze te gek van moord tot diefstal en verkrachting.
Als je beetje wat inleest in psychologie zul je zien dat tot aan 13 jaar kinderen zaken als goed en slecht moeten leren. natuurlijk zal een kind de grensen aftasten en mogelijk wat kleine foutjes maken.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Zijn zo'n jonge kids al crimineel? Toch niet?
Gaat volgens mij over kinderen die ouder zijn dan 13 of zo. En die zitten niet meer in de opvang.
Ben het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:29 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Je slaat compleet de plank mis met deze opmerking. De eerste jaren van een kind zijn zeer belangrijk voor het gedrag op latere leeftijd. Het is niet goed als kinderen op jonge leeftijd de hele dag met leeftijd genootjes in de weer is in een situatie buiten huis zonder moeder om zich heen.
Kinderen immiteren elkaar en nemen elkaar over, kinderen hebben een thuis haven nodig, een moeder waar ze normale basis dingen van leren, die dingen leren kinderen niet in een kinderopvang.
Vind jij het gek dat er tegenwoordig zoveel ADHD kindertjes zijn ? ik niet. Kinderen maken elkaar gek.
die reageerde op mijn opmerking om ontspoorde kids op een heropvoedingsgesticht te plaatsen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:01 schreef Speed-Addicted het volgende:
Discipline in de kinderopvangwaar de kinderen opgroeien... yeah right.
Ik had het dan in eerste instantie ook over oudere kinderen. Waarbij het dus al fout is gegaan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:49 schreef Bruine_Anjer het volgende:
[..]
Als je beetje wat inleest in psychologie zul je zien dat tot aan 13 jaar kinderen zaken als goed en slecht moeten leren. natuurlijk zal een kind de grensen aftasten en mogelijk wat kleine foutjes maken.
echte criminaliteit zal wel bedoeld worden dat het verder gaat dan een keer een paar snoepjes gappen of iets dergelijks
Dit wordt wel als excuus gebruikt maar is nog nooit bewezen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
ADHD is een aangeboren 'afwijking'.
In Amerika zijn ze bezig een scan te ontwikkelen die ADHD duidelijk zichtbaar maakt in de hersenen. Het definitieve bewijs is dus niet ver weg meer.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:02 schreef vidivici het volgende:
[..]
Dit wordt wel als excuus gebruikt maar is nog nooit bewezen.
Goed gezegd. Ik heb vaak last van bijdehante kinderen en hun ouders doen niets.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn mening is als volgt: ouders laten hun kids veels te vrij in wat ze doen en beschouwen kinderen als hun gelijken. Dat zijn ze niet. Kids hebben vaak nog niet de wetenschap van wat verantwoordelijkheid nou inhoud.
Nou pleit in er niet voor om kids kort te houden, maar enigzins controle en correctie op het doen en laten en indien nodig een pak rammel wanneer het echt de spuigaten uitloopt.
Ik denk dat de generatie ouders van nu, zelf opgegroeid in de jaren 60 en 70, hun kinderen te vrij laten en ze niet echt wijzen op verantwoordelijkheden die ze hebben.
Als de kroost iets verkeerds doet en een persoon daar kritiek op heeft doordat ze bv steeds rondhangen in zijn/haar portiek en zijn beklag gaat doen krijg je vaak te horen van "ach het zijn kinderen, die doen dit soort dingen". Totale desinteresse dus over wat de kids buiten hun veld om uitvreten.
Juist hierin zou de ouder meer assertief moeten zijn tegenover de kroost en de kroost erop wijzen dat hun gedrag hinderlijk is.
Ook steeds vaker zie ik dat ouders beiden werken en er totaal geen controle is op de kids.
Het controlerende en corrigerende moet weer terugkomen om kids in het gareel te houden.
Die woorden van "zoiets doet mijn kind nooit" is het typische voorbeeld dat de ouder z'n eigen kind niet eens kent.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:06 schreef Irrem het volgende:
Of een opmerking die je vaak hoort : 'Zoiets dat mijn kind nooit'
Hallo, ik ken zat ADHD'ers die niet hoog intelligent zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar leg mij anders maar eens uit hoe het komt dat ADHD patienten zonder uitzondering hoog intelligente mensen zijn die uitblinken op het gebied van creativiteit.
Dus nadat je de diagnose hebt gesteld heb je ze meteen een IQ testje afgenomen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo, ik ken zat ADHD'ers die niet hoog intelligent zijn.
Of zijn dat de fake gevallen, die gewoon vervelend zijn.
Eens, de plaat die de gemiddelde Nederlander voor z'n kop heeft daar kun je een aardig atoombunkertje mee bouwen...quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat wat veel nederlanders vinden, goh wat een intressant criterium, de mening van het grau, in plaats van gedegen onderzoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |