abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2005 @ 21:25:03 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32463392
Nederlander: criminaliteit door falende opvoeding

DEN HAAG - Een falende opvoeding is een belangrijke oorzaak van crimineel gedrag, vinden veel Nederlanders. Tweederde van de bevolking is van mening dat ouders als eersten moeten signaleren dat jongeren op het criminele pad dreigen te raken.

Dat blijkt uit de maandag gepubliceerde resultaten van de Belevingsmonitor die in opdracht van de regering in het voorjaar is uitgevoerd. Als verbeterpunt in de strijd tegen criminaliteit dragen veel mensen spontaan de opvoeding van kinderen aan. Van de ondervraagden oordeelt 60 procent negatief over het criminaliteitsbeleid van de regering. Bij de vorige Belevingsmonitor, in de herfst van 2004, was dat nog 56 procent.

Behalve criminaliteitsbestrijding noemen de meeste ondervraagden het onderwijs als onderwerp waar de regering meer aandacht aan moet besteden. Ruim 90 procent vindt dat niet de scholen maar de ouders in eerste instantie verantwoordelijk zijn voor de vorming van hun kinderen. Ruim de helft is ontevreden over de inzet van de ouders.

Het vertrouwen in de regering is iets toegenomen. Ruim een derde van de bevolking geeft aan vertrouwen te hebben in het kabinet-Balkenende. Vorig najaar was dat nog krap een derde.

De Belevingsmonitor wordt elk kwartaal uitgevoerd.

Bron: De Telegraaf

---

Ik ben blij dat 't zo in het nieuws komt, we beginnen het schijnbaar te begrijpen.

Loopt die discussie nurture versus nature overigens nog steeds? Of is het inmiddels duidelijk dat we vooral op nurture moeten inzetten?

Opvoeding en onderwijs zijn zo ontzettend belangrijk.

Zalm heeft 3 miljard euro over hoorde ik, welnu, aan de slag
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 21 november 2005 @ 21:29:51 #2
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32463528
Gek he, kinderen worden tegenwoordig als ze een maand oud zijn al de kinderopvang in gegooit . Niet zo gek overigens, wie moet anders de rijtjes container van een half miljoen gulden betalen.

Terug naar het traditionele gezin, waar moeders met een kopje thee en een koekje klaar staat als de kinderen uit school komen
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32465861
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:29 schreef Speed-Addicted het volgende:

Terug naar het traditionele gezin, waar moeders met een kopje thee en een koekje klaar staat als de kinderen uit school komen
precies, en niet dat de sleutel onder mat ligt of dat de kinderen in een dagverblijf worden gegooid tot vroeg in de avond!
pi_32466488
quote:
Gek he, kinderen worden tegenwoordig als ze een maand oud zijn al de kinderopvang in gegooit . Niet zo gek overigens, wie moet anders de rijtjes container van een half miljoen gulden betalen.

Niet echt het traditionelegezin maar wel een samenlevingsvorm waarin de zorgfunctie voor de kinderen redelijk wordt ingevuld. Het probleem is dat de ouders van tegenwoordig alleen voor zichzelf leven en dat daardoor de kinderen op een gruwelijke manier tussen wal en schip vallen. TRIEST TRIEST en TRIEST.
pi_32467098
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:25 schreef Hallulama het volgende:

Loopt die discussie nurture versus nature overigens nog steeds? Of is het inmiddels duidelijk dat we vooral op nurture moeten inzetten?
Die discussie loopt nog steeds onder wetenschappers, dat 'het volk' zo denkt maakt het nog geen onomstotelijke waarheid.

Niet dat ik het in prinicpe oneens ben met de stelling dat de ouders bepalend zijn voor de waarden die kinderen meekrijgen, ik geloof echter ook niet dat je hiermee alles kunt verklaren.

Voor degenen die de 'koekje erbij' moeders aanhalen, ik ben opgegroeid met 2 werkende ouders, ik heb nog nooit een strafbaar feit gepleegd. Mijn ouders hebben mij juist daardoor een werkethos bijgebracht daar zij die zelf ook hadden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2005 23:28:27 ]
pi_32467200
Onzin. Ligt aan het milieu waar ze opgroeien. Vrienden etc.
Kijk maar naar Junksietze die woont ook in een pauperwijk.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:03:24 #7
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_32468181
ja, maar die biekt zich toch wel egen een boomn met zijn neon in een hendig sjieke slip
pi_32469413
als je over "nature" theorie begint dan gaan mensen meteen zeiken over hitler en dergelijke.... die theorie is dus helemaal monddood gemaakt.

ik moet wel zeggen dat opvoeding ook belangrijk is puur gebasseerd op persoonlijke ervaringen met verschillende mensen in mijn directe omgeving.

sommige mensen zijn asociaal, onbeschoft en verantwoordelijk terwijl anderen die ik ken juist heel netjes zijn. als je dan de ouders ontmoet snap je waar het vandaan komt.

(wat niet wil zeggen dat er geen uitzonderingen mogelijk zijn ...)
rrrr, ubergeil
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:46:02 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32473448
quote:

Helaas redden de meeste gezinnen het niet meer met 1 fulltime baan, dus dat is niet mogelijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:49:44 #10
3542 Gia
User under construction
pi_32473511
Criminele kids gewoon heropvoeden in heropvoedingsgestichten. Als de ouders het niet doen, gewoon uit huis plaatsen en opvoeding laten geschieden door speciaal hiervoor opgeleid personeel. En niks softe aanpak. Discipline!!
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:01:22 #11
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32473713
Discipline in de kinderopvang waar de kinderen opgroeien... yeah right.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:02:38 #12
3542 Gia
User under construction
pi_32473741
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:01 schreef Speed-Addicted het volgende:
Zijn zo'n jonge kids al crimineel? Toch niet?

Gaat volgens mij over kinderen die ouder zijn dan 13 of zo. En die zitten niet meer in de opvang.
pi_32473793
Het is zowel nature als nurture. Ook een kind van goede ouders kan crimineel gedrag vertonen en vice versa.

Ik heb een prima opvoeding gehad. Geen overdreven moreel gelul, maar gewoon heel reeel. Neemt niet weg dat ik aardig wat strafbare feiten heb gepleegd in mijn iets jongere jaren en ik nog steeds moeilijk met autoriteit kan omgaan. Dat is deels hoe ik ben (licht ontvlambaar en eigenwijs) en misschien deels toe te schrijven aan het feit dat mij geleerd is niet over mezelf heen te laten lopen. Ik heb van huis uit ook wel meegekregen dat autoriteit relatief is. Zo zie ik het zelf ook.

Uiteindelijk zijn er twee dingen belangrijker dan wat dan ook. Eerlijk zijn tegen jezelf en jezelf in de spiegel kunnen kijken. Zolang je daar aan voldoet (en je niet rijp bent voor een inrichting) hoef je aan niemand verantwoording af te leggen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:09:01 #14
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_32473846
Volgens mij zijn zulke cijfers enkel interessant als je de voorgaande resultaten er bij hebt.
Oh
pi_32473903
Ik ben het eens dat ouders voor een groot deel verantwoordelijk zijn, in ieder geval wat signaleren betreft.
De oorzaak van het "gedrag" in het algemeen ligt denk ik aan het systeem in zijn totaliteit.
Het is nou eenmaal waar dat het tegenwoordig bijna een "must" is dat beide ouders werken. Er wordt van alle kanten druk gelegd op ouders. (niet in het minste door de prijzen van alles tegenwoordig)
Daarnaast zijn scholen ook niet meer optimaal. (misschien is geld daar ook wel de mede oorzaak ?)
Zo kan je een heel verhaal maken over "tegenwoordig".

Maar ondanks alles zou jij als ouder iig tijd moeten máken voor je kind zodat je problemen iig kan signaleren als ze door wat voor reden dan ook ontstaan.

zelf ben ik overigens fel voorstander van 1 ouder iig de eerste jaren bij de kinderen, in ons gezin hebben wij dat zo gerealiseerd ondanks dat dat niet altijd makkelijk is, maar ik heb wel een vorm van begrip voor gezinnen waar dat niet standaard lukt
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:29:23 #16
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32474264
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Gaat volgens mij over kinderen die ouder zijn dan 13 of zo. En die zitten niet meer in de opvang.
Je slaat compleet de plank mis met deze opmerking. De eerste jaren van een kind zijn zeer belangrijk voor het gedrag op latere leeftijd. Het is niet goed als kinderen op jonge leeftijd de hele dag met leeftijd genootjes in de weer is in een situatie buiten huis zonder moeder om zich heen.

Kinderen immiteren elkaar en nemen elkaar over, kinderen hebben een thuis haven nodig, een moeder waar ze normale basis dingen van leren, die dingen leren kinderen niet in een kinderopvang.

Vind jij het gek dat er tegenwoordig zoveel ADHD kindertjes zijn ? ik niet. Kinderen maken elkaar gek.
pi_32474861
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:29 schreef Speed-Addicted het volgende:
Vind jij het gek dat er tegenwoordig zoveel ADHD kindertjes zijn ? ik niet. Kinderen maken elkaar gek.
ADHD is een aangeboren 'afwijking'.
pi_32474895
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voor degenen die de 'koekje erbij' moeders aanhalen, ik ben opgegroeid met 2 werkende ouders, ik heb nog nooit een strafbaar feit gepleegd. Mijn ouders hebben mij juist daardoor een werkethos bijgebracht daar zij die zelf ook hadden.
Dito hier. Ik ben juist blij dat ik een fulltime werkende moeder gehad heb!
Bij mijn weten is er bepaald geen verband aangetoond tussen tweeverdienende ouders en criminele jeugd.
Sterker nog, de meeste problemen doen zich zo te zien voor in de '0-verdieners' gezinnen!
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_32475098
Dat adhd is echt een groot probleem. Ik hou mijn hart vast als die kinderen straks volwassen zijn. Heb een paar van die types meegemaakt en in feite zijn het gewoon psychopaten, niks is ze te gek van moord tot diefstal en verkrachting.

Dat de scholen niet meer optimaal zijn is niet een kwestie van geld maar van foute pedagogische inzichten die nu leven. Kinderen hebben rust nodig, dus ook een rustige omgeving om in te leren en ontwikkelen en die krijgen ze op school niet.
pi_32475232
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:09 schreef vidivici het volgende:
Dat adhd is echt een groot probleem. Ik hou mijn hart vast als die kinderen straks volwassen zijn. Heb een paar van die types meegemaakt en in feite zijn het gewoon psychopaten, niks is ze te gek van moord tot diefstal en verkrachting.
Het zou je sieren je mond te houden over zaken waar je blijkbaar geen ene moer van weet
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:49:31 #21
135217 Bruine_Anjer
* marks the spot
pi_32475941
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je beetje wat inleest in psychologie zul je zien dat tot aan 13 jaar kinderen zaken als goed en slecht moeten leren. natuurlijk zal een kind de grensen aftasten en mogelijk wat kleine foutjes maken.

echte criminaliteit zal wel bedoeld worden dat het verder gaat dan een keer een paar snoepjes gappen of iets dergelijks
rrrr, ubergeil
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:20:06 #22
3542 Gia
User under construction
pi_32476599
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:29 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Je slaat compleet de plank mis met deze opmerking. De eerste jaren van een kind zijn zeer belangrijk voor het gedrag op latere leeftijd. Het is niet goed als kinderen op jonge leeftijd de hele dag met leeftijd genootjes in de weer is in een situatie buiten huis zonder moeder om zich heen.

Kinderen immiteren elkaar en nemen elkaar over, kinderen hebben een thuis haven nodig, een moeder waar ze normale basis dingen van leren, die dingen leren kinderen niet in een kinderopvang.

Ben het helemaal met je eens.

Ik reageerde op een reaktie van Speed addicted:
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:01 schreef Speed-Addicted het volgende:
die reageerde op mijn opmerking om ontspoorde kids op een heropvoedingsgesticht te plaatsen.

Ik heb het dus duidelijk over kinderen waarbij het dus al mis is gegaan.
Speed addicted trekt dat in het belachelijke door dit door te trekken naar de kinderopvang.
Daar had ik het dus niet over.

Maar ben het wel met jou eens dat de opvoeding thuis moet gebeuren en dat dag in dag uit kinderopvang niet goed is voor jonge kinderen.

Maar voor die gevallen die niet meer op de kinderopvang zitten en waar het al mis is, zie ik als oplossing uit huis plaatsing en opvoeding door de staat geregeld.
Als de ouders het niet doen, dan maar op een andere manier.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:25:38 #23
3542 Gia
User under construction
pi_32476712
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:49 schreef Bruine_Anjer het volgende:

[..]

Als je beetje wat inleest in psychologie zul je zien dat tot aan 13 jaar kinderen zaken als goed en slecht moeten leren. natuurlijk zal een kind de grensen aftasten en mogelijk wat kleine foutjes maken.

echte criminaliteit zal wel bedoeld worden dat het verder gaat dan een keer een paar snoepjes gappen of iets dergelijks
Ik had het dan in eerste instantie ook over oudere kinderen. Waarbij het dus al fout is gegaan.

Ik vond de opmerking van speed addicted nergens op slaan. Alsof ik het had over kinderdagverblijven annex strafkampen.
pi_32477522
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

ADHD is een aangeboren 'afwijking'.
Dit wordt wel als excuus gebruikt maar is nog nooit bewezen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:14:04 #25
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32477766
Mijn mening is als volgt: ouders laten hun kids veels te vrij in wat ze doen en beschouwen kinderen als hun gelijken. Dat zijn ze niet. Kids hebben vaak nog niet de wetenschap van wat verantwoordelijkheid nou inhoud.
Nou pleit in er niet voor om kids kort te houden, maar enigzins controle en correctie op het doen en laten en indien nodig een pak rammel wanneer het echt de spuigaten uitloopt.
Ik denk dat de generatie ouders van nu, zelf opgegroeid in de jaren 60 en 70, hun kinderen te vrij laten en ze niet echt wijzen op verantwoordelijkheden die ze hebben.

Als de kroost iets verkeerds doet en een persoon daar kritiek op heeft doordat ze bv steeds rondhangen in zijn/haar portiek en zijn beklag gaat doen krijg je vaak te horen van "ach het zijn kinderen, die doen dit soort dingen". Totale desinteresse dus over wat de kids buiten hun veld om uitvreten.
Juist hierin zou de ouder meer assertief moeten zijn tegenover de kroost en de kroost erop wijzen dat hun gedrag hinderlijk is.

Ook steeds vaker zie ik dat ouders beiden werken en er totaal geen controle is op de kids.
Het controlerende en corrigerende moet weer terugkomen om kids in het gareel te houden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_32478407
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:02 schreef vidivici het volgende:

[..]

Dit wordt wel als excuus gebruikt maar is nog nooit bewezen.
In Amerika zijn ze bezig een scan te ontwikkelen die ADHD duidelijk zichtbaar maakt in de hersenen. Het definitieve bewijs is dus niet ver weg meer.

Maar leg mij anders maar eens uit hoe het komt dat ADHD patienten zonder uitzondering hoog intelligente mensen zijn die uitblinken op het gebied van creativiteit. Omdat ze dat op de creche hebben opgepikt? Verdiep je er eens in voor je domme uitspraken doet!

Ik denk namelijk dat je (zoals 99% van de mensen) geen flauw benul hebt wat ADHD inhoudt.
pi_32478751
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn mening is als volgt: ouders laten hun kids veels te vrij in wat ze doen en beschouwen kinderen als hun gelijken. Dat zijn ze niet. Kids hebben vaak nog niet de wetenschap van wat verantwoordelijkheid nou inhoud.
Nou pleit in er niet voor om kids kort te houden, maar enigzins controle en correctie op het doen en laten en indien nodig een pak rammel wanneer het echt de spuigaten uitloopt.
Ik denk dat de generatie ouders van nu, zelf opgegroeid in de jaren 60 en 70, hun kinderen te vrij laten en ze niet echt wijzen op verantwoordelijkheden die ze hebben.

Als de kroost iets verkeerds doet en een persoon daar kritiek op heeft doordat ze bv steeds rondhangen in zijn/haar portiek en zijn beklag gaat doen krijg je vaak te horen van "ach het zijn kinderen, die doen dit soort dingen". Totale desinteresse dus over wat de kids buiten hun veld om uitvreten.
Juist hierin zou de ouder meer assertief moeten zijn tegenover de kroost en de kroost erop wijzen dat hun gedrag hinderlijk is.

Ook steeds vaker zie ik dat ouders beiden werken en er totaal geen controle is op de kids.
Het controlerende en corrigerende moet weer terugkomen om kids in het gareel te houden.
Goed gezegd. Ik heb vaak last van bijdehante kinderen en hun ouders doen niets.
pi_32478990
Of een opmerking die je vaak hoort : 'Zoiets dat mijn kind nooit'
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:14:22 #29
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32479179
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:06 schreef Irrem het volgende:
Of een opmerking die je vaak hoort : 'Zoiets dat mijn kind nooit'
Die woorden van "zoiets doet mijn kind nooit" is het typische voorbeeld dat de ouder z'n eigen kind niet eens kent.
Triest
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:12:35 #30
3542 Gia
User under construction
pi_32482207
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:40 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar leg mij anders maar eens uit hoe het komt dat ADHD patienten zonder uitzondering hoog intelligente mensen zijn die uitblinken op het gebied van creativiteit.
Hallo, ik ken zat ADHD'ers die niet hoog intelligent zijn.

Of zijn dat de fake gevallen, die gewoon vervelend zijn.
pi_32482509
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo, ik ken zat ADHD'ers die niet hoog intelligent zijn.

Of zijn dat de fake gevallen, die gewoon vervelend zijn.
Dus nadat je de diagnose hebt gesteld heb je ze meteen een IQ testje afgenomen?

Dat iemand intelligent is wil niet zeggen dat hij of zij zo overkomt.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:38:15 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32482850
Dat wat veel nederlanders vinden, goh wat een intressant criterium, de mening van het grau, in plaats van gedegen onderzoek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32483876
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat wat veel nederlanders vinden, goh wat een intressant criterium, de mening van het grau, in plaats van gedegen onderzoek.
Eens, de plaat die de gemiddelde Nederlander voor z'n kop heeft daar kun je een aardig atoombunkertje mee bouwen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')