Nee die baan is wel alleen nat maar vanwege het soort wegdek vergelijkbaar met rijden op sneeuw/ijs.quote:Op donderdag 29 december 2005 05:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Bij winterbanden van vroeger misschien ja.
Heb dit jaar een Michelin testdag gehad via mijn werk.
2 keer op een natte baan geremd met een uitwijkproef met een Citroën C4.
Een met winterbanden, de andere op zomerbanden, beide zelfde bandenmaat, en net nieuw.
Scheelt je bij een snelheid van 60 km per uur meer dan 10 meter remweg.
Volgende test was het in een rondje rijden op een natgemaakte baan.
Auto: Saab 9-3 turbo met ESP, wederom eentje met en eentje zonder winterbanden.
Met winterbanden zat je na 1,5 ronde alweer achter de auto zonder winterbanden.
En dit lag niet aan de bestuurder....
Amenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)
![]()
![]()
![]()
![]()
Of sowieso met autorijden opzich. ( zelf rijden dan he, niet naast papa of mama).quote:Op donderdag 29 december 2005 21:34 schreef Klonk het volgende:
vraagje aan 1299 en Badeend19: hebben jullie ervaring met het verschil tussen winter en zomerbanden ?
U is een beetje blind ?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:36 schreef BadEend19 het volgende:
Yep zelf ervaring blaat dus niet zomaar in het rond net als jullie!
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:31 schreef Klonk het volgende:
tja, mijn ervaringen zijn gewoon dat winterbanden in de winter fijner rijden en enige ervaring is mij niet vreemd voor werk en prive rij ik 150.000 + km per jaar.
ik speel niet graag op de man, maar een kleine blik op je postgeschiedenis maakt me niet vrolijk en doet me zeker niet denken aan ervaren chauffeurquote:
absoluut nietquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef BadEend19 het volgende:
Uhm...ja zal wel![]()
![]()
![]()
M.a.w. jij vind jezelf beter dan ieder ander!![]()
het zet mij aan het denken, da's allesquote:Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef BadEend19 het volgende:
En dat zogenaamde "hoogtepunt" uit mijn postgeschiedenis heeft er al helemaal nx mee te maken is zoeken naar iets om het goed te praten wat je zei.![]()
Deze test die de ANWB ook publiceerd, en niet het sensatieverhaal in de AutoIdee?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is uitgevoerd door bandenexperts (dit jaar en dus met de nieuwste winterbanden) van ADAC, ANWB maar jullie weten het allemaal beter tja moet je zelf weten, dat jullie denken dat ze beter zijn in regen en op droog wegdek zogenaamd uit praktijkervaringen. (eerst zelf vergelijken en dan echt goed natuurlijk in dezelfde omstandigheden voordat je het beter denkt te weten dan de echte experts)
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat stukje uit autobild?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
Sterker nogquote:Op donderdag 29 december 2005 22:13 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Waarom zou een test van autobild of autoweek een betere voorstelling zijn van de realiteit dan die van de ANWB en europese partners? Het lijkt mij dat een commercieel blad wat te maken heeft met adverteerders en andere geldschieters meer te maken heeft met conflicterende situaties dan een organisatie zoals de ANWV..
DIe jij niet kan laten zien en waarschijnlijk niet begrepen hebtquote:Op donderdag 29 december 2005 22:15 schreef BadEend19 het volgende:
LOL, die test van de autoweek en autobild is van de ANWB en europese partners![]()
![]()
Dus ze hebben niet de banden gewisseld en dezelfde stukken proberen te rijden met dezelfde auto en met verschillende type banden?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |