Onzin, denk je echt dat ze 6 euro per brief betalen? Een dagvaarding of allerlaatste aanmaning aangetekend versturen, ok, maar een eerste of tweede aanmaning gaat over het algemeen gewoon met de normale post mee.quote:Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef Bjorntje het volgende:
een incassobureau stuurt altijd aangetekend. dit is compleet nep of er klopt totaal iets niet, hebben ze niet per ongeluk iets over het hoofd gezien. je moet incassobureau's nooit telefonische je adres geven. telefonisch moetje sowieso nooit iets toezeggen of doen aan dat soort burau's voor je het weet heb je iets verkeerd gezegt en dan hebben zij het op tape en jij geen poot om op te staan.
als ik het niet vertrouw laat ik het altijd via post sturen. dan heb jij ook de mogelijkheid om actie te ondernemen.
Echt wel dus he, en geloof me nou maar op mn woord, want ik heb ze hier pas aan de deur gehad....quote:Op maandag 21 november 2005 18:02 schreef cinnamongirl het volgende:
ze gaan echt geen duur deurwaarderskantoor inschakelen om te dagvaarden over zo'n klein bedrag!
Wie waren dat dan? Een incassoburo kan je NIKS maken! kan alleen de deurwaarder.quote:Op maandag 21 november 2005 18:03 schreef method21 het volgende:
[..]
Echt wel dus he, en geloof me nou maar op mn woord, want ik heb ze hier pas aan de deur gehad....
ik zou wel willen, maar ik weet dus niets. Ik kreeg een onaangenaam telefoontje vanmiddag. Toen ik, na de eerste schrik, doorvroeg werd er haast gemaakt met ophangen. Het enige dat ik erui kon peuren is dat het om 60 euro boete ging en de rest 'bijkomende kosten'.quote:Op maandag 21 november 2005 18:03 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
@nebelung:
Kun je de berekening van het incassobureau posten? (Hoofdsom, Rente, Incassokosten + eventuele andere kosten)? Ik wil wel eens voor je kijken wat je 'wettelijk' gezien zou moeten betalen. Grote kans dat dit (veel) minder is dan wat ze eisen. Als je de vervaldatum van de vordering ook post kan ik het tot op de cent nauwkeurig voor je berekenenIs wel handig om te weten als je evt. contact opneemt met het incassobureau.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2005 18:03 schreef method21 het volgende:
[..]
Echt wel dus he, en geloof me nou maar op mn woord, want ik heb ze hier pas aan de deur gehad....
Laat ze dan aangeven naar welk e-mailadres ze iets hebben gezonden.quote:Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef nebelung het volgende:
Oh ja, die videotheek: die zou ons per e-mail aangegeven hebben dat er nog een boete was. Wij hebben nooit ons e-mailadres aan hen openbaar gemaakt.....
Dit ga ik morgen doen. Want ik wil er wel het mijne van weten.quote:Op maandag 21 november 2005 18:05 schreef dapluiz het volgende:
Heette dat incassobureau toevallig RiVi ?
Verder zou ik het gewoon eerst even bij de videotheek navragen of er wel iets uit staat en zo ja, of zij wel opdracht hebben gegeven om dit terug te vorderen via een incassobureau.
Als zij er nooit een opdracht voor hebben gegeven hebben die incassobureau's ook geen poot om op te staan lijkt me.
En omdat jij één aangetekende aangetekende brief hebt gehad van een incassobureau, doen ze het allemaal?quote:Op maandag 21 november 2005 18:03 schreef method21 het volgende:
[..]
Echt wel dus he, en geloof me nou maar op mn woord, want ik heb ze hier pas aan de deur gehad.... Verkeerde post gequote...
Geloof mij, een incassobureau stuurt over het algemeen geen aangetekende aanmaningen.quote:Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef Bjorntje het volgende:
een incassobureau stuurt altijd aangetekend. dit is compleet nep of er klopt totaal iets niet, hebben ze niet per ongeluk iets over het hoofd gezien. je moet incassobureau's nooit telefonische je adres geven. telefonisch moetje sowieso nooit iets toezeggen of doen aan dat soort burau's voor je het weet heb je iets verkeerd gezegt en dan hebben zij het op tape en jij geen poot om op te staan.
als ik het niet vertrouw laat ik het altijd via post sturen. dan heb jij ook de mogelijkheid om actie te ondernemen.
Exact, volgens mij zijn wat mensen in de war met een gerechtsdeurwaarderquote:Op maandag 21 november 2005 18:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En omdat jij één aangetekende aangetekende brief hebt gehad van een incassobureau, doen ze het allemaal?
Geloof mij, een incassobureau stuurt over het algemeen geen aangetekende aanmaningen.
Hmm... ja, eigenlijk een veel beter plan ja. Als je alle aan jou gerichte verwijten moet tegenbewijzen is het hek van de dam.quote:Op maandag 21 november 2005 17:49 schreef piere het volgende:
Laat ze het maar aantonen (en dat kunnen ze niet)
Waarom doe je het nu nietquote:Op maandag 21 november 2005 18:09 schreef nebelung het volgende:
[..]
Dit ga ik morgen doen. Want ik wil er wel het mijne van weten.
Ja, dat snap ik; het bedrag dat het incassobureau je voorlegt. Dit is hoogst waarschijnlijk niet correct (allemaal kosten die je niet zou hoeven te betalen, verkeerde renteberkening, etc.). Als je die berekening wilt posten, dan kan ik een correcte berekening voor je maken.quote:Op maandag 21 november 2005 18:04 schreef nebelung het volgende:
Ik weet het precieze bedrag, tot op de cent
Tsja... aan die computer van hen worden magische capaciteiten toegekend.quote:Op maandag 21 november 2005 17:40 schreef nebelung het volgende:
[...]
. 'Dat staat in de computer', zeggen ze dan. Het is dus niet waar: we hebben nooit post gehad, nooit een telefoontje gehad en al helemaal nooit zelf gebeld (ze wisten ons zelfs de data te vertellen, maar het is gewoon niet waar).
[...]
liegen als incassobureau zijnde, zomaar iets 'in de computer zetten' en dan zo je geld opstrijken... dan ben ik wellicht erg naief hoor, maar dat mag toch niet zomaar? En wat kan ik hier nou aan doen? Ik kan niets bewijzen.
Tijdje terug is er een reeks uitzendingen op TV geweest "het incassobureau", die lui bellen de godsganse dag mensen op die schulden open hebben staan. Dus dat ze gebeld is is opzich niet raar.quote:Op maandag 21 november 2005 18:22 schreef deedeetee het volgende:
Een incassobureau dat je opbeltVreemd hoor !
Meen je dat nouquote:Op maandag 21 november 2005 18:25 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Tijdje terug is er een reeks uitzendingen op TV geweest "het incassobureau", die lui bellen de godsganse dag mensen op die schulden open hebben staan. Dus dat ze gebeld is is opzich niet raar.
dat zijn gerechtsdeurwaarders , die komen pas op de proppen nadat de rechter een uitspraak heeft gedaan (in jouw nadeel dan).quote:Op maandag 21 november 2005 18:32 schreef deedeetee het volgende:
Meen je dat nouIk dacht dat ze je aan de deur de stuipen op 't lijf kwamen jagen maar dan ben ik miss. in de war met deurwaarders ?
![]()
Dat zeggen incassobureaus op hun beurt weer over debiteurenquote:Op maandag 21 november 2005 18:46 schreef Windsurfbart het volgende:
De incasso bureau's zijn vaak de meest vervelende bedrijven om zaken te doen.
Volgens mij was dat RiVi (zie mijn postquote:Op maandag 21 november 2005 18:48 schreef Waxxer het volgende:
RaVi incassobureau?Was laatst nog een heel item over op Peter R. de Vries...
![]()
Niks ervan, hoe kom je daar nou bij?quote:Op maandag 21 november 2005 18:54 schreef DennisMoore het volgende:
Voor een rechter is het genoeg wanneer het aannemelijk kan worden gemaakt dat er post en herinneringen en aanmaningen etc zijn verstuurd. Het smoesje dat alles aangetekend moet worden verstuurd is flauwekul, lijkt me.
Bij pakjes wellicht. Maar zeker niet bij rekeningen en aanmaningen.quote:Op maandag 21 november 2005 19:29 schreef Soul79 het volgende:
Niks ervan, hoe kom je daar nou bij?
Als een partij beweert niets ontvangen te hebben, moet de verzender bewijzen dat het wel degelijk afgegeven is. Dat in de praktijk de meeste post nu eenmaal niet aangetekend wordt verstuurd, doet daar niks aan af.
Nee, wat jij stelt zou onwerkbaar zijn. Een verzender kan immers wel bewijzen dat hij iets aangetekend verstuurd heeft, maar hoe kan een ontvanger nu bewijzen dat hij niets ontvangen heeft? Dat kan niet en daarom moet de bewijslast wel rusten op de verzender.quote:Op maandag 21 november 2005 19:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bij pakjes wellicht. Maar zeker niet bij rekeningen en aanmaningen.
Dat zou onwerkbaar duur zijn, en kan niet van de verzender verlangd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |