abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32457030
dat vraag ik me dan meteen af bij onderstaand bericht.
of is alles voorbestemd?

iemand die een redelijke verklaring heeft mag zich melden
------------------------------------

Toevalligheden rond geboorte baby Sofie

Uitgegeven: 21 november 2005 13:52
Laatst gewijzigd: 21 november 2005 15:15
HAARLEM - De toevalligheden stapelen zich op rond de geboorte van twee baby's met precies dezelfde naam: Sofie Bijster. De kinderen zijn donderdag geboren in het Haarlemse Kennemer Gasthuis, zo werd maandag bekend. Hun vaders hebben dezelfde naam, Dennis Bijster, en deden op precies hetzelfde moment aangifte bij de gemeente Haarlem.

Dennis Bijster uit Haarlem en Dennis Bijster uit Spaarndam wisten van het bestaan van hun naamgenoot, maar niet dat hun vrouwen allebei zwanger waren. Beide vrouwen waren twee weken over tijd toen ze hun kindje kregen, vertelde moeder Marita Bijster uit Spaarndam maandag.

In het Kennemer Gasthuis ontstond volgens haar enige verwarring onder het personeel na de geboorte van de tweede baby Sofie Bijster. De computer haalde in eerste instantie de gegevens van beide baby's door elkaar vanwege dezelfde naam van hun vaders.

"Het personeel heeft onze dochters uit voorzorg maar een eind bij elkaar uit de buurt gelegd om te voorkomen dat ze werden verwisseld", aldus moeder Marita. "De verpleegkundigen raadden ons aan alert te zijn vanwege die zelfde naam."

De baby's en hun ouders hebben over belangstelling van de media niet te klagen. Volgens Marita zijn alle toevalligheden "wel een beetje eng". Ook omdat bleek dat de stellen als ze een jongetje hadden gekregen het kind ook precies dezelfde voornaam wilden geven. De bedenkers van die naam? De twee vaders, luisterend naar de naam Dennis Bijster.
  maandag 21 november 2005 @ 17:32:23 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32457052
Leugens!
pi_32457073
Toeval bestaat.

Nu is het een toevalligeheid, maar hoeveel bijnatoevalligheden hebben het de afgelopen jaren net niet gehaald? Daar hoor je niets over.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 21 november 2005 @ 17:35:25 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32457122
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:33 schreef sizzler het volgende:
Toeval bestaat.

Nu is het een toevalligeheid, maar hoeveel bijnatoevalligheden hebben het de afgelopen jaren net niet gehaald? Daar hoor je niets over.
Misschien omdat bijnatoevalligheden niet zo bijzonder zijn als dit wel erg frappante toeval?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32457136
ik geloof er niks van
  maandag 21 november 2005 @ 17:36:00 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32457138
Ik moet er niet aan denken hoeveel mensen-kinderen- van de zelfde mode naam worden voorzien, het lijkt me logisch dat er dan een keer zo'n toeval plaatsvind als nu is gebeurt. Zo toevallig kan ik dat dus niet vinden. Ga maar eens in een schoolklas kijken hoeveel kinderen en zitten met de zelfde voornaam.

Als de vaders nu Klaas hadden geheten en de dochters Marietje had ik het véél toevalliger gevonden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 21 november 2005 @ 17:36:52 #7
133015 Sammy_Klebold
Heeft een hart van goud
pi_32457158
Laten we het maar weer over die mus gaan hebben
De ziekste grappenmaker sinds Pennywise
pi_32457172
Jaja, lastig. Maar goed, toeval komt wel eens voor. Lullige is wel dat ze zoals dat bericht ook zegt moeite hadden met het uit elkaar houden van de kinderen. Je zult maar iemand anders kind meekrijgen naar huis
Ik ben cool
pi_32457253
GELUL

In Haarlem woont helemaal geen D Bijster bron www.detelefoongids.nl

Ach hij heeft toevallig een geheim nummer zeker
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_32457340
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Misschien omdat bijnatoevalligheden niet zo bijzonder zijn als dit wel erg frappante toeval?
Jaja, dat bedoel ik: het is toevallig, maar daar houdt het ook wel bij op. Of je moet achter elke bijnatoevalligheid ook een betekenis zoeken. Want waarom was het niet voorbestemd om een toevalligheid te zijn?
pi_32457342
Ja het is toeval dat 2 babies dezelfde naam hebben en hun vader ook dezelfde naam hebben. Dat ze op hetzelfde moment aangifte doen is niet zo'n kleine kans. De aangifte moet binnen drie dagen na de dag van de geboorte worden gedaan. Aangezien je volgens mij niet in het weekend aangifte kan doen en mensen meestal niet op dezelfde dag of 1 dag na de geboorte aangifte doen omdat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben, is maandag de meest voor de hand liggende dag. Dat ze beide op hetzelfde stadhuis aangifte doen is evident, dit gebeurt in de gemeente waar het kind is geboren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_32457544
Mischien broers van elkaar zonder het te weten.....
Too old too rock 'n roll, too young too die
pi_32457568
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:44 schreef Lucille het volgende:
Ja het is toeval dat 2 babies dezelfde naam hebben en hun vader ook dezelfde naam hebben. Dat ze op hetzelfde moment aangifte doen is niet zo'n kleine kans. De aangifte moet binnen drie dagen na de dag van de geboorte worden gedaan. Aangezien je volgens mij niet in het weekend aangifte kan doen en mensen meestal niet op dezelfde dag of 1 dag na de geboorte aangifte doen omdat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben, is maandag de meest voor de hand liggende dag. Dat ze beide op hetzelfde stadhuis aangifte doen is evident, dit gebeurt in de gemeente waar het kind is geboren.
Maar wel mega-frappant is het dat hun vrouwen precies tegelijk zwanger waren en beiden 2 weken overtijd waren. What are the odds?
  maandag 21 november 2005 @ 17:56:43 #14
3767 Herald
Come get some
pi_32457635
ik had toevallig al hier gereageerd Toeval of broodje aap?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32457682
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar wel mega-frappant is het dat hun vrouwen precies tegelijk zwanger waren en beiden 2 weken overtijd waren. What are the odds?
Gezien het feit dat er is gerekend in weken en niet in dagen is de kans niet extreem klein dat twee vrouwen beide 2 weken overtijd zijn als ze bevallen in een ziekenhuis. Dat ze tegelijkertijd zwanger zijn geworden en beide 2 weken overtijd zijn als ze aan het bevallen zijn dat zijn geen 2 onafhankelijke kansen. Alle vrouwen die gezamenlijk bevallen en 2 weken overtijd zijn, hebben een zwangerschap die op hetzelfde moment is begonnen (in dezelfde week).
pi_32457704
Ik denk dat er opzet in het spel is en dat de vaders gewoon met hun achterlijke tronies in het nieuws wilden komen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 21 november 2005 @ 18:01:52 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32457757
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik denk dat er opzet in het spel is en dat de vaders gewoon met hun achterlijke tronies in het nieuws wilden komen.
* mee eens is
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_32457839
Hoe heten beide vrouwen dan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_32457854
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:05 schreef Skv het volgende:
Hoe heten beide vrouwen dan?
Ik denk Spoor.
pi_32457891
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:06 schreef Lucille het volgende:
Ik denk Spoor.
Slimbips. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32457939
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
dat idee heb ik ook
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32458092
Toeval of broodje aap?
Toevalligheden rond geboorte baby Sofie

Drie topics is iets teveel van het goede, en aangezien deze als laatste is geopend...

Gastslotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')