Gefeliquote:Op maandag 21 november 2005 16:05 schreef Bastard het volgende:
Ook toevallig, ik ben Zaterdag vader geworden!
Ik vind het ook grappigquote:Op maandag 21 november 2005 16:55 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik vind het wel grappig eigenlijk![]()
Ja zoiets.quote:Op maandag 21 november 2005 17:38 schreef RSH11 het volgende:
Verhalen als dit doen mij altijd denken aan een soort van energie veld, waarmee gedachten gedeeld worden. Maar kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn ()
Ja dat denk ik ook.. dat je af en toe duidelijker de verbondenheid van het hele geheel kan zien.. en afdoen als "toevallig".quote:Op maandag 21 november 2005 18:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Toeval kan inderdaad nietsbetekenend zijn? Of is het zo dat iedereen aan elkaar verbonden is en dat deze geboorte een bewijs is van deze verbondenheid?
quote:Op maandag 21 november 2005 18:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook.. dat je af en toe duidelijker de verbondenheid van het hele geheel kan zien.. en afdoen als "toevallig".
Er bestaat geen toeval, overal is een reden voor.
Al was de rede van die geboorte alleen al om ons aan de discussie te krijgen over toeval, en wie weet hoe dat weer verder word opgepakt.
Verbondenheid.
Dat klinkt duidelijker dan toeval.
En zo vallen zelfs diverse topics hier in Truth samen. Ook daar is een eenheid in.quote:Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dan kom ik weer terug om het hele grote geheel waar alles verbonden is aan elkaar. Ieder klein detail telt mee. Het kleinste detail heeft in vloed op hoe het geheel verloopt
Dat is het enige nut wat ik kan zien in deze wereld. Dat het allemaal invloed uit kan oefenen en uiteindelijk leidt tot een mooi iets.
Dat jij en ik dus ook verbonden zijn, maar dat zijn we sowieso al omdat we mens zijn en hier dus ook tegen elkaar praten. En ondertussen werken we ook allebei toe naar een betere toekomst. Als het goed is. Zelfs mensen waar je totaal geen band mee hebt, zwervers bijvoorbeeld, die nog zijn verbonden omdat ze een beeld voor ogen hebben over ons mensen die wel "beschaafd" zijn.
Ik zoek dus vaker een reden of de zin van het bestaan. En dat is op dit moment verbondenheid en samen richting een mooie toekomst gaan. En dan hoop ik dat vaker toevalligheden voorkomen op allerlei manieren, het liefst hoop ik dat het universum eens meer toevalligheden gaat vertonen en dat er ook meer naar voren komt in sterrenbeelden van politieke leiders dat die wakkerder worden dan ze zijn.
Ik hoop dat het 1 picture wordt als het wareEn dat is mijn eigen geloof op dit moment nu ik dit schrijf dus. Dat alle delen samen uiteindelijk voor het mooie echte geheel gaat leiden. Want er is nog altijd teveel verdeeldheid in de wereld op veel manieren.
Zo...Ik heb weer hoop op de toekomst. Het kan een droom zijn nu, maar ik hoop dat het hele bestaan eens op de plek valt zodat het op de plek moet vallen. In persoonlijke zin gaat het om mijn persoonlijke leven, op grote schaal gaat het om de hele wereld en als je het verder uittrekt tot het hele universum of zelfs waar parallele universums meespelen.
Het is uiteindelijk 1 geheel en dat is het altijd geweest. Maar ik denk dat de delen afzonderlijk niet goed lopen. Dat gaat misschien ook bij ziektes en dan ga je richting moleculen dat gaat richting kleine gebeurtenissen die zorgen dat mensen gebroken raken. Dat gebeurt soms als je kind bent of als je volwassen moet worden.
Was ff op dreef
Nog soms een toevalligheid. Dan zit ik soms in de huiskamer en heerst er een stilte, en dan zeg ik wat en zegt mijn pa precies hetzelfde, alsof we hetzelfde denken. Of soms bij vrienden vroeger, ook op hetzelfde moment hetzelfde denken, of samen dezelfde humor delen en nog meer. En zo gaat dat door.
Misschien is ieder mens te herleiden tot 1 wezenDat we allemaal toch niet zo uniek zijn? Dat we allemaal onderdeel zijn van elkaar en elkaar aanvullen en nog meer? Dat we onderdeel zijn van een soort van "machine" ? Machine is een fout woord, systeem ook. Kosmos is beter. We zijn allemaal onderdeel van een kosmos en misschien zendt die kosmos allemaal dezelfde signalen uit naar de mensen.
Dat jij en ik dus misschien gewoon hetzelfde doorkrijgen alleen in een andere volgorde? Dat onze spirit en ziel gevoedt wordt door een extern orgaan misschien?
Of ga ik nu te ver door?
Overal is eenheid inquote:Op maandag 21 november 2005 19:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En zo vallen zelfs diverse topics hier in Truth samen. Ook daar is een eenheid in.
Of je te ver doorgaat?![]()
Och.... ik kan persoonlijk jouw associatieve vermogens wel waarderen.
Zover doordenken is ook een kunst.
Neuh joh, wat geeft je dat idee?quote:Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Was ff op dreef
Of ga ik nu te ver door?
Tis de enige manier om door te gaan, ik mag niet in slaap vallen op geen enkele manier. Want dan ben ik geestelijk dood.quote:Op maandag 21 november 2005 20:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Neuh joh, wat geeft je dat idee?
Nee hoor, ik bewonder je spirit!
Poe diepquote:Op maandag 21 november 2005 20:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
En de geboorte is de eerste stap, daarna is het een kunst op in leven te blijven en iedere dag als nieuwe geboorte te zien in je bestaan.
Ben ik tenminste ergens goed inquote:Op maandag 21 november 2005 20:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Poe diep
Maar je hebt denk ik wel gelijk, iedere dag is er weer 1 om bij stil te staan, opnieuw te zien wat je allemaal kan gaan beginnen.
Niet denken volgende week, of ooit ga ik dat eens doen, maar ga het gewoon meteen doen! Vandaag ben je geboren, en ga je van start
Hmzz, soms weet je wel mensen aan het filosoferen te zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |