abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32456727
Hallo allemaal…
Op dit moment loop ik stage in Spanje en er is een kleine kans dat ik binnenkort van diefstal wordt verdacht. De eigenaar was het product staat op het punt mijn borg (huur een kamer bij haar) in te houden als ik weg ga. Stel ik steel iets van min of meer dezelfde waarde en zij doet aangifte. Kan ik Spanje dan nog normaal verlaten? (met een vliegtuig).

Bedankt voor het lezen!
pi_32457629
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:19 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Hallo allemaal…
Op dit moment loop ik stage in Spanje en er is een kleine kans dat ik binnenkort van diefstal wordt verdacht. De eigenaar was het product staat op het punt mijn borg (huur een kamer bij haar) in te houden als ik weg ga. Stel ik steel iets van min of meer dezelfde waarde en zij doet aangifte. Kan ik Spanje dan nog normaal verlaten? (met een vliegtuig).

Bedankt voor het lezen!
Ik weet 't niet maar ben wel benieuwd naar wat haar motivatie is om je borg in te houden, heb je iets gesloopt ofzo? Ik zit in dezelfde situatie trouwens, huur ook een kamer bij een hospita, hopelijk werkt die wel een beetje mee over 3 maanden.
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_32457817
Je begaat met een diefstal=overtreding en geen misdaad. Dus mag je het land uit.

Misschien is er iets uit je kamer gestolen? Was je thuis op dat moment of stage? Dan zou een collega kunnen getuigen...

Leg ff uit wat er is gestolen, wanneer er is iets gestolen en het vermoeden wie?

Het kan ook zijn dat je verhuurder op deze manier wat extra probeert bij te verdienen.
pi_32457937
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:04 schreef Devlinsect het volgende:
Je begaat met een diefstal=overtreding en geen misdaad. Dus mag je het land uit.
Gelul, diefstal is geen overtreding maar een misdrijf !!!!!!!!

Staat al snel 4 jaar op !!!

Nyck..

Oh ja ze kunnen je op het vliegveld aanhouden en in een cel stoppen !!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Nyck op 21-11-2005 18:29:28 ]
pi_32474119
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:56 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Ik weet 't niet maar ben wel benieuwd naar wat haar motivatie is om je borg in te houden, heb je iets gesloopt ofzo? Ik zit in dezelfde situatie trouwens, huur ook een kamer bij een hospita, hopelijk werkt die wel een beetje mee over 3 maanden.
Ik heb niks gesloopt (waar ze van weet iig). Maar ik hoorde dat het heel veel gebeurt hier. Ze wil het vooral doen omdat er gasten zijn geweest waar ze niks van wist (gas en stroom). Dat vind ik onzin...
pi_32474186
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:09 schreef Nyck het volgende:

en in een cel stoppen !!!
Maar als ze geen bewijs hebben? Ik jat dat spul en stuur het naar Nederland. Dan vinden ze het nooit bij mij, maar ik zou wel verdachte nummer 1 zijn.
pi_32474291
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:22 schreef Bravo_Johnny het volgende:

[..]

Ik heb niks gesloopt (waar ze van weet iig). Maar ik hoorde dat het heel veel gebeurt hier. Ze wil het vooral doen omdat er gasten zijn geweest waar ze niks van wist (gas en stroom). Dat vind ik onzin...
Waarom verreken je de laatste maand huur niet met de borg?
Dus gewoon niet betalen en zeggen dat ze dat van de borg mag halen.
Tegen de tijd dat ze een rechtszaak heeft aangespannen ben je allang weg.

Als ze het er niet mee eens is (duh) kun je ronduit vragen of ze van plan is de borg terug te geven.
Als ze nee zegt: Dan is dat de rechtvaardiging voor het niet betalen van de huur.
Als ze ja zegt: Stel dan voor om het geld op een geblokkeerde rekening te storten (gebruikelijke constructie in bv Belgie) zodat beide partijen wat meer zekerheid hebben over dat geld.

Als zij gewoon denkt dat ze de borg in eigen zak kan steken omdat jij toevallig terug gaat naar NL, en geen zin hebt in gedoe... niet netjes!
pi_32474472
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef mgerben het volgende:

[..]

Waarom verreken je de laatste maand huur niet met de borg?
Dus gewoon niet betalen en zeggen dat ze dat van de borg mag halen.
Tegen de tijd dat ze een rechtszaak heeft aangespannen ben je allang weg.
Daar had ik ook al gedacht, maar ik blijf tot 15 december. De borg 350 euro, maar ik hoef maar de helft van de huur te betalen. Dus als ik dat doe kost het me nog 175 euro.

Maar bedankt voor het idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')