Er staat een vinkje voor (inbouw)apparatuur. Zonder dingen goed af te spreken is dat wel een ietwat ruim begrip natuurlijkquote:Op maandag 21 november 2005 16:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom zou een losse koelkast achterblijven? Het woord 'roerend goed' zegt al genoeg lijkt me. Dat soort losse zaken moet je zien zoals de meubels in het huis.
Als er niets over is afgesproken, blijft het niet achter.
Wat er bij de tweede bezichtiging stond, doet niet ter zake.
Ik vind het inderdaad best naief, nofi.
Je had dus eigenlijk bij voor het ondertekenen van de koopakte door je makelaar dat moeten laten specificeren. Achteraf is het te laat. (Achteraf als in na tekenen van die papieren). Als ik het goed begrepen heb telt bij aankoop van een huis of appartement al het "spijker"vaste spul mee. Dus in de keuken zou dat de inbouwapparatuur zijn, maar ook de vloer telt mee. Zeg maar alles wat meeverzekerd is in de opstalverzekering. Wanneer er spullen niet inbouw zijn, moet dat stuk voor stuk aangetekend zijn in de koopakte in het onderdeel "ter overname" (oid.).quote:Op maandag 21 november 2005 16:12 schreef W4 het volgende:
Er staat op de lijst roerende zaken specifiek: (Inbouw)apparatuur (dus inbouw tussen haakjes)
Het lijkt mij, dat als de omschrijving zo is, dat het niet alleen gaat om inbouwapparaatuur, want dan had er wel inbouwapparatuur gestaan ... toch ?![]()
Bovendien staat er gewoon een vinkje achter bij "blijft achter" terwijl er 5 regels daaronder leeg zijn, die eventueel gebruikt hadden kunnen worden om te specificeren. Daar heeft de verkoper dus geen gebruik van gemaakt.
Er onstaat een gat in de keuken aan de zijkant van zo'n 60 a 70 cm waar dat fornuis heeft gestaan. Afzuigkap hing er toen ik ging kijken nog, maar die hangt dus boven een gapend gat. Ik zal vanavond ff een plaatje posten van tijdens de tweede bezichtiging om het te verduidelijken. Een foto van "erna" kan ik pas tonen als we de sleutel al hebben en dan is het te laat om nog bezwaar te maken lijkt me ...
Ik denk dat dat is omdat het zo verschrikkelijk voor zich spreekt.quote:Op maandag 21 november 2005 16:12 schreef W4 het volgende:
Er staat op de lijst roerende zaken specifiek: (Inbouw)apparatuur (dus inbouw tussen haakjes)
Het lijkt mij, dat als de omschrijving zo is, dat het niet alleen gaat om inbouwapparaatuur, want dan had er wel inbouwapparatuur gestaan ... toch ?![]()
Bovendien staat er gewoon een vinkje achter bij "blijft achter" terwijl er 5 regels daaronder leeg zijn, die eventueel gebruikt hadden kunnen worden om te specificeren. Daar heeft de verkoper dus geen gebruik van gemaakt.
Er onstaat een gat in de keuken aan de zijkant van zo'n 60 a 70 cm waar dat fornuis heeft gestaan. Afzuigkap hing er toen ik ging kijken nog, maar die hangt dus boven een gapend gat. Ik zal vanavond ff een plaatje posten van tijdens de tweede bezichtiging om het te verduidelijken. Een foto van "erna" kan ik pas tonen als we de sleutel al hebben en dan is het te laat om nog bezwaar te maken lijkt me ...
euh ...quote:Op maandag 21 november 2005 16:48 schreef blieblie het volgende:
Ik vrees dat je verliest, want toon maar aan dat er bij de onderhandelingen die losse onderdelen van de keuken in zaten.
Misschien zo ??quote:Op maandag 21 november 2005 15:40 schreef W4 het volgende:
...
PS: we hebben foto's gemaakt tijdens de tweede bezichtiging waar alle apparatuur opstaat ....
Ja je kan het allemaal wel niet leuk en raar en oneerlijk vinden, maar ik vrees gewoon dat ik het bij het rechte eind hebt en dat je geen poot hebt om op te staan.quote:Op maandag 21 november 2005 16:41 schreef W4 het volgende:
@blieblie: ik kan me er iets bij voorstellen, maar kan je dat ook onderbouwen met bijvoorbeeld een linkje of zo ? Ik kan dat nl. nergens vinden ...
@Duderinnetje: wel erg simpel gesteld hoor. Beetje van: als er discussie is, heeft de verkoper automatisch gelijk omdat ik had moeten aandringen op specificatie? Dat lijkt me niet juist. Ik stel je meedenken op prijs hoor, maar ik denk dat je kort door de bocht gaat.
Nogmaals: er staat een vinkje bij "blijft achter" in de regel van "(inbouw)apparatuur". Waarom staat inbouw tussen haakjes ? (niet voor niets toch) Waarom heeft de verkoper de lege regeltjes eronder niet gebruikt om te specifieren wat hij meeneemt ? Waarom zal ik automatisch de dupe zijn, van het niet specificeren van de roerende zaken ? Allemaal vragen waar ik mee zit en een antwoord op zoek van een officiele instelling ...
En je vergelijking met meubels gaat niet op denk ik, want die staan toch ook niet op de lijst. Als er op de lijst "meubels" zou staan en dan een vinkje "blijft achter", zou dat dan alleen gelden voor de meubels die (woorden van blieblie) "spijkervast" zitten. In dat geval blijft er dus niets achter, want welke meubels zitten nu spijkervast ??
Dus nogmaals: wie weet er wat er onder (inbouw)apparatuur valt als er een vinkje "blijft achter" achter staat en het niet gespecificeerd is EN kan dit ook onderbouwen ...
Ja dat is best een goed idee inderdaad! Bel gewoon eens met de verkopers! Zijn ook gewoon mensen en voor hetzelfde geld realiseren zij zich helemaal niet welke verwachtingen jullie hadden en valt er iets te regelen.quote:Op maandag 21 november 2005 18:36 schreef Marsepein het volgende:
Ja, ik ga met Duderinnetje mee. Ik denk een geval van pech. Maar je kan toch ook de verkopende kant eens bellen, en vragen hoe zij dat zien? Grote kans dat de boel al via marktplaats verkocht is gok ik.
Ach wie weet krijg je een oud, foeilelijk bed ervoor terug wat ze achterlaten wat je nu nog niet weet![]()
Naja dat bedoel ik nietquote:
Pardon?quote:Op maandag 21 november 2005 19:14 schreef W4 het volgende:
Okay, nu weten we hoe iedereen over denkt, fijn ...![]()
Is er nu ook iemand die daadwerkelijk op de vraag in wil gaan ? Zolangzamerhand niet eens meer om die spullen te krijgen, maar tot dusver heeft nog niemand me kunnen voorzien van een linkje of zo waarin door een officiele instantie bevestigd wordt dat zij gelijk hebben of dat ik ongelijk heb .... prove me wrong zeg maar
Inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2005 19:27 schreef blieblie het volgende:
[..]
Naja dat bedoel ik niet.
De bank, kasten en bed van de verkopers stond ook in het huis bij de bezichtiging.
Het gaat erom of je bij de onderhandelingen hebt gezegd dat je er van uitgaat dat die apparatuur blijft staan.
Ik heb bij de onderhandelingen bijv. bedongen dat het 1 en het ander zou blijven staan. Maar dat moet je wel ff vermelden.
Die zat er bij mij nog in toen ik introkquote:Op maandag 21 november 2005 19:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar ik denk dat je niet doorgaat voor de koelkast, als het aan TS ligt![]()
quote:Op maandag 21 november 2005 19:56 schreef blieblie het volgende:
[..]
Die zat er bij mij nog in toen ik introk.
Bron: http://www.huisverkopen.net/documents/verkooptips.docquote:6 HET KOOPCONTRACT
U kunt voor het vastleggen van de afspraken het beste een model-contract gebruiken. Dit heeft voor zowel de koper als de verkoper voordelen. Deze kunt u verkrijgen bij Vereniging Eigen Huis.
Lees het model-contract rustig zelf door, bespreek het van tevoren met de koper en geef de koper een exemplaar mee om dit thuis op z'n gemak te bekijken. U moet twee exemplaren van het contract volledig invullen en ondertekenen.
Omschrijf het huis en de overige verkochte zaken nauwkeurig. Is iets niet omschreven, dan hoort alles bij het huis wat "nagelvast" is. [Dus alles wat niet nagelvast is hoort er niet per definitie bij - red.] Dat wil zeggen, alle zaken die niet onbeschadigd verwijderd kunnen worden of die speciaal passend gemaakt zijn voor de woning, behoren dan bij de verkoopprijs. Beter is het echter alle zaken schriftelijk vast te leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |