abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32453640
Ik vraag me af wat een normale prijs is om een kat thuis in te laten slapen, ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt en mevrouw aan de andere kant wist me schaamteloos te vertellen dat het 131 euro kost! Ok ze komen het dan thuis doen, ze nemen hem mee naar het crematorium, het beinvloed niet mijn keuze om em thuis in te laten slapen, lijkt me gewoon prettiger voor dat beest in zn eigen omgeving, maar toch ik vind het schandalig duur.

Wie heeft zijn huisdier ook thuis laten inslapen en wat waren de kosten?
pi_32453715
Wel erg duur
pi_32453813
Ik wist niet eens dat dat kon.
Anders hadden we dat ook beter met onze hond kunnen doen. Hadden we haar tenminste die zenuwachtige rit naar het dierenziekenhuis kunnen besparen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32453816
Als dat inclusief de crematie is, is het een schappelijke prijs, zoniet, vind ik het erg duur.
  maandag 21 november 2005 @ 15:21:48 #5
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_32453845
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:13 schreef xstatic1975 het volgende:
Ik vraag me af wat een normale prijs is om een kat thuis in te laten slapen, ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt en mevrouw aan de andere kant wist me schaamteloos te vertellen dat het 131 euro kost! Ok ze komen het dan thuis doen, ze nemen hem mee naar het crematorium, het beinvloed niet mijn keuze om em thuis in te laten slapen, lijkt me gewoon prettiger voor dat beest in zn eigen omgeving, maar toch ik vind het schandalig duur.

Wie heeft zijn huisdier ook thuis laten inslapen en wat waren de kosten?
Laat je je kat met andere dieren mee cremeren of laat je dat apart doen?
Want die kosten zitten ook in die 131 euro, begrijp ik.
"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
pi_32453930
Ik laat em apart cremeren maar of de crematie kosten zijn inbegrepen weet ik nog niet eigenlijk. Mn moeder had een paar jaar geleden dr hond laten cremeren, dat was toen iets van 30 gulden.
pi_32454044
Wel een lief idee eigenlijk, de angst in de ogen van de laatste kat die ik liet in slapen staat me nog helder voor de geest ... pfff. Zou er wel wat geld voor over hebben om dat thuis, in een vertrouwde omgeving te laten gebeuren. Alleen moeilijk uitvoerbaar in een kritieke situatie, zoals de laatste keer dus (zaterdagochtend 8 uur ...)
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  maandag 21 november 2005 @ 15:30:55 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32454093
In laten slapen was rond de 80 euro, alle crematiekosten (via de dierenambulance) rond de 50 euro. Dus als alle crematiekosten er bij inzitten, vind ik het een normale prijs.

Heb het twee keer moeten doen in de afgelopen drie jaar, beide keren de dierenarts hier laten komen. Heb de kosten nooit een bezwaar gevonden.

Sterkte gewenst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32454162
Dierenarts moet helemaal naar je toe rijden. In die resitijd had hij ook drie "patienten" kunnen behandelen dus ik vind het niet meer dan logisch dat je daar extra voor betaald.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_32454171
Bij ons kostte een normaal 'spuitje' ¤45, en omdat ie hier naartoe kwam kostte het ¤15 extra...
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
  maandag 21 november 2005 @ 15:35:16 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32454198
Gewoon een doek en wat ether, even tegen de neus aanhouden en klaar.
Vroeger ook wel eens met een ziek vogeltje gedaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 21 november 2005 @ 15:36:51 #12
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_32454249
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:30 schreef Lienekien het volgende:
In laten slapen was rond de 80 euro, alle crematiekosten (via de dierenambulance) rond de 50 euro. Dus als alle crematiekosten er bij inzitten, vind ik het een normale prijs.

Heb het twee keer moeten doen in de afgelopen drie jaar, beide keren de dierenarts hier laten komen. Heb de kosten nooit een bezwaar gevonden.

Sterkte gewenst.
Dank je, tja ook al vind ik het relatief veel geld, ik heb het er absoluut voor over, ik doe het natuurlijk ook niet voor niets, beessie is helemaal op.
  maandag 21 november 2005 @ 15:39:49 #13
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_32454342
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Grote dierenvriend zeker.
Dat je dat met je moeder deed okay, maar hou die kerel zn kat erbuiten
:r Patty Brard :r
  maandag 21 november 2005 @ 15:40:08 #14
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_32454360
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:33 schreef Deetch het volgende:
Dierenarts moet helemaal naar je toe rijden. In die resitijd had hij ook drie "patienten" kunnen behandelen dus ik vind het niet meer dan logisch dat je daar extra voor betaald.
Ik woon er net 3 minuten rijden vandaan, dus dat zal ook wel meevallen.
  maandag 21 november 2005 @ 15:40:49 #15
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_32454378
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Doe ff normaal
pi_32454430
Kun je dat laten inslapen niet zelf doen? Spuitje kopen en wat info vragen...is niet zo moeilijk qua techniek...alleen of je het kunt is een andere vraag.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 21 november 2005 @ 15:48:38 #17
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_32454604
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:42 schreef wonko het volgende:
Kun je dat laten inslapen niet zelf doen? Spuitje kopen en wat info vragen...is niet zo moeilijk qua techniek...alleen of je het kunt is een andere vraag.
Al zou ik het in theorie kunnen, ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om het zelf te doen.
  maandag 21 november 2005 @ 15:49:56 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32454648
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:40 schreef xstatic1975 het volgende:

[..]

Ik woon er net 3 minuten rijden vandaan, dus dat zal ook wel meevallen.
Mijn dierenarts heeft zijn praktijk ook maar één straat verder, maar hij komt er wel speciaal voor buiten de spreekuren om. En hij neemt gelukkig ook rustig de tijd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32454792
Ik heb ook mn hond thuis laten inslapen. Aangezien ik haar 14 jaar lang bij me heb gehad vond ik dat het minste wat ik kon doen en op dat moment zou het niet in me opgekomen zijn om ook maar over een rekening na te denken.

Maar misschien kan je even een andere dierenarts bellen. Het is iig wel lief dat je haar thuis laat inslapen.:)
pi_32454818
Wat loop je nou te zeuren? Je zegt toch dat je het er voor over hebt!
1000 Euro voor een hond vind ik ook duur maar als je het er voor over hebt moet je gewoon niet zeuren.
  maandag 21 november 2005 @ 15:59:36 #21
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_32454890
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:57 schreef HellRaver het volgende:
Wat loop je nou te zeuren? Je zegt toch dat je het er voor over hebt!
1000 Euro voor een hond vind ik ook duur maar als je het er voor over hebt moet je gewoon niet zeuren.
Ik had gewoon niet zo'n hoge prijs verwacht, en loop jij niet zo te ouwehoeren, zit ik niet op te wachten, ik vraag hier naar ervaringen van mensen wat zij er voor kwijt zijn.
  maandag 21 november 2005 @ 16:05:47 #22
97745 Thorical
finding a way
pi_32455039
Van een kat weet ik het niet maar dat ik het toen ik m'n hond moest laten inslapen vond ik het ook best wel duur. Het waren toen 2 spuitjes en vond het wel lang duren.
En individueel cremeren was zeker over de 100 ¤ .
De spuitjes heb ik zelf doorgedrukt na een heel gesprek met de dierenarts.
En wat dat zelf kopen van die spuitjes ik heb er jaren een advertientie van gezien en vond het toen al vreemd dat die zomaar verkocht mochten worden. Je kan er ook iemand mee (euhtaniseren) met en zonder toestemming.
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 07:32:00 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32499440
het is misschien heel egoistisch van me, maar ik moet er niet aan denken mijn kat thuis te laten inslapen. gewoon omdat ik dat zelf niet aankan.
maar dit is eigenlijk een heel ander onderwerp

topicstarter: veel sterkte
pi_32499943
hmm mja.. dat denk ik ook lady-wrb

aan de andere kant.. als ik zie hoe panisch mijn kat is voor een ritje naar de dierenarts
niet eens de dierenarts hoor.. maar echt de rit over de weg
waar autoos te dichtbij komen en een hoop herrie is
weet ik niet of ik dat mn kat nog zou aan kunnen doen als ik weet dat dat ongeveer het laatste gaat zijn wat hij ziet

ik denk dat ik er uberhaupt niet eens bij zou kunnen zijn
kon ik ibj de hond ook niet eerlijk gezegd
maar... ik denk.. dat ik hte ook niet over mn hart kan verkrijgen om dat beestje in zn laatste half uurtje nog zo verschrikkelijk de stuipen op het lijf te jagen :S
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_32500017
quote:
Op woensdag 23 november 2005 07:32 schreef lady-wrb het volgende:
het is misschien heel egoistisch van me, maar ik moet er niet aan denken mijn kat thuis te laten inslapen. gewoon omdat ik dat zelf niet aankan.
maar dit is eigenlijk een heel ander onderwerp
Ik vraag het me af.. Als de tijd daar is (Hopelijk duurt het nog erg), denk ik dat ik eerder daarvoor zou kiezen.. Het dier kan dan in zijn/haar eigen omgeving sterven, de andere dieren weten ook wat er gebeurt, en ik hoef zelf niet geemotioneerd naar huis terug (wat ook levensgevaarlijk kan zijn).

Ik wist overigens niet eens dat het kon.
quote:
topicstarter: veel sterkte
Veel sterkte inderdaad TS!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')