abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 17:46:15 #101
17928 averty
Retroactief ziener
pi_32513041
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:37 schreef kiteless het volgende:

[..]

"dude, the people from waco called, they want their paranoia back..!"

er komt niks nieuws uit ?
ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar in mijn wereld zijn er mobiele telefoons, consoles met hdtv output, heeft de gemiddelde pc 600000x zoveel cpu-power als de computer waarmee ze de eerste raket op de maan hebben gezet, 20 megabit internet, draadloze netwerken, hybride auto's, designer-drugs, kunstmatige intelligentie en roep het maar... en in mijn wereld hebben we die dingen te danken aan de wetenschap.

maar nu ik erover nadenk... hmmm.... nee, nou je het zegt..... er verandert helemaal niks, alles is precies hetzelfde als 20 jaar geleden
all right, but apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, a fresh water system, and public health, what have the romans ever done for us?
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  woensdag 23 november 2005 @ 17:47:10 #102
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32513066
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef averty het volgende:
all right, but apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, a fresh water system, and public health, what have the romans ever done for us?
romanus eunt domus
'Nuff said
pi_32513131
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:09 schreef jozzephus het volgende:

dat weet jij ook niet.
ze brengen alleen naar buiten wat je mag weten.
wat is daar mis mee?
  woensdag 23 november 2005 @ 18:36:31 #104
83951 rashudo
project 2501
pi_32514493
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:09 schreef jozzephus het volgende:
dat weet jij ook niet.
ze brengen alleen naar buiten wat je mag weten.
ik heb het nu niet over goedbedoelde wetenschappers nee ik heb het over een stelletje machthebbers die de controle/macht wil behouden.
macht? *proest*
quote:
jawel, er is altijd meer dan wat jullie nu denken te weten, maar er komt maar niks nieuws he? hoe zou dat nou toch komen?
er komt niks nieuws?
Their eyes opaque.
pi_32514996
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:22 schreef seneca het volgende:
de vraag is dan: als er zo veel dingen ontdekt wordt dat niemand weet wie er precies wat waar ontdekt, hoe weten die machthebbers dat dan?
zij weten alles wat er speelt..daar hebben zij zo hun belangrijke "slaafjes" voor die van wanten weten.
dat zijn slaafjes die gerespecteerde banen hebben en waar tegenopgekeken wordt door jullie soort volk.zo blijft de macht natuurlijk in stand.
quote:
en vooral: hoe weet jij dat die machthebbers dat weten?
dat lijkt me duidelijk na wat ik allemaal te weten ben gekomen...zoek het zelf maar uit...info zat overal.
quote:
en als je dat weet, waarom ben jij dan nog niet vermoord?
omdat ik dat nog niet wil...ik maak zelf wel uit wanneer ik dood ga maar dat kan ik jullie toch niet duidelijk maken en heb daar helemaal geen zin in ook.
quote:
lijkt me niet dat zij willen dat wij weten dat jij weet dat zij het weten.
zij kunnen het toch nooit tegenhouden.
denk je nu echt dat ik de enige ben die dit soort talk post?
je moest eens weten, anderen weten nog veel meer en gedetailleerder dan wat ik weet.
het enige wat zij kunnen doen (via slaven) is desinformatie op het internet verspreiden en zo verwarring zaaien, eigenlijk hopen dat het wel mee valt allemaal.
ondertussen wordt de groep die het niet meer accepteerd steeds groter wereldwijd...
wat denk je dan?
quote:
zo.
vind ik ook, de groeten verder.
pi_32515093
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:37 schreef kiteless het volgende:
"dude,
dude?
ach een napratertje, hoe origineel.
je ouwe moer is een dude ok? zeg het maar even tegen haar...ik wacht wel.
quote:
the people from waco called, they want their paranoia back..!"
engelse les gehad knul?
quote:
er komt niks nieuws uit ?
ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar in mijn wereld zijn er mobiele telefoons, consoles met hdtv output, heeft de gemiddelde pc 600000x zoveel cpu-power als de computer waarmee ze de eerste raket op de maan hebben gezet, 20 megabit internet, draadloze netwerken, hybride auto's, designer-drugs, kunstmatige intelligentie en roep het maar... en in mijn wereld hebben we die dingen te danken aan de wetenschap.
nou, trek je af dan sukkel. koop een wetenschaptijdschrift en trek je rot..
ik heb je al vaker zien posten in truth.
wat ben jij toch een irritante lul met zeik.
trots op z'n opleidingkje en oppervlakkige gelul.
dream on kutless
pi_32515183
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:43 schreef pie.er het volgende:
als we daar even van uitgaan, dan is de wetenschap toch niet vastgeroest? dan is dat stelletje machthebbers vastgeroest!
haha dacht het niet he..
quote:
je doet er uitspraken over. hoe kun je dat doen zonder dat je er iets vanaf weet? als jij niet weet waar wetenschappers mee bezig zijn, hoe kun je dan zeggen dat ze met het verkeerde bezig zijn? dat is dan toch iets wat puur in je hoofd zit?
er bestaan nog veel meer fenomenen om te weten/leren dan meneertjes die jou les geven om de dingen (die zij willen) jou te laten weten/leren.
quote:
komt er niks nieuws? volgens mij wel.
ja die sukkeldingentjes welke die gozer 'kutless' opnoemd..simpele hebbedingetjes, het kinderspul en af en toe wat lekkers voor volwassenen om je zoet te houden.
quote:
sinds wanneer komt er eigenlijk al niks nieuws meer? wat is volgens jou ongeveer de laatste nieuwe ontdekking?
de laatste ontdekking is volgens mij dat er veel schaapjes het niet gaan redden in deze wereld wanneer wij strax van dimensie veranderen.
door de chaos die daar aan voorafgaat worden jullie "death meat".
nou ja dat is eigenlijk nog geen ontdekking, het is een belofte voor jullie arme afhankelijke zielen.
veel succes in de future.he
pi_32515260
quote:
op woensdag 23 november 2005 17:49 schreef yosomite het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?
wat is daar mis mee?
eh...zucht...
ach niks..ok?
pi_32515286
quote:
op woensdag 23 november 2005 18:36 schreef rashudo het volgende:
er komt niks nieuws?
zucht..ik lijk wel een goddamnpappegaai.
ok mannen van een goed leven hehe.
de groeten ik stop ermee, het is zinloos hier bij jullie soort people.
zometeen weer lekker voetbal kijken (domme sport he)
jullie zoeken het maar lekker uit, veel succes met dit topic verder.
pi_32515312
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:05 schreef jozzephus het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?
eh...zucht...
ach niks..ok?
waarom mopper je dan?
  woensdag 23 november 2005 @ 19:15:36 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_32515554
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:02 schreef jozzephus het volgende:
de laatste ontdekking is volgens mij dat er veel schaapjes het niet gaan redden in deze wereld wanneer wij strax van dimensie veranderen.
door de chaos die daar aan voorafgaat worden jullie "death meat".
nou ja dat is eigenlijk nog geen ontdekking, het is een belofte voor jullie arme afhankelijke zielen.
veel succes in de future.he
grapjas. tegen die tijd is de tweede komst van jezus al lang geweest die jou naar de hel heeft gezapt.

mits thor dat natuurlijk niet al daarvoor heeft gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 23 november 2005 @ 19:17:06 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_32515604
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:06 schreef jozzephus het volgende:
jammer joh, psychiatrie is gebaseerd op onze wetenschap.

ze komen je halen!!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 23 november 2005 @ 19:25:10 #113
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32515822
quote:
op woensdag 23 november 2005 13:11 schreef jozzephus het volgende:

[..]

ik bedoel eerder ander soort "wetenschap" welke ontdekt is, en niet naar buiten mag/kan waardoor wij eens stuk wijzer zouden worden (macht behouden rules) ....of iets wat een hoop verklaard wat nooit bewezen kon worden zodat wij een hele andere kijk zouden krijgen, we zouden op de juiste weg gaan zitten, de weg naar waarheid.
maar uiteraard weet ik dat iedereen hier in wfl (en daar) dit niet serieus neemt en kan dat ook wel begrijpen..
de reden dat ik dat wel begrijp houd ik om de vrede te bewaren voor me, ik heb geen zin/fut om iemand te overtuigen van wat er werkelijk speelt.
bewijsjes, bewijsjes is het meest gevraagde woord hier op fok...en dan nog...iedereen slaapt toch wel verder anyway en doet z'n ding.
iets wat een hoop verklaart wat nooit bewezen kon worden? relativiteitstheorie voorspelt de baan van mercurius, iets waar mensen zich al sinds mensenheugenis over verwonderden waarom die zo'n rare baan heeft.

dankzij de relativiteitstheorie kunnen we dagelijks goed gebruik maken van gps. dankzij de relativiteitstheorie hebben we kernenergie. en helaas ook de atoombom.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32515880
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:15 schreef speknek het volgende:

[..]

grapjas. tegen die tijd is de tweede komst van jezus al lang geweest die jou naar de hel heeft gezapt.
ha ha lachen met jou.
niet alleen gehersenspoeld door de wetenschap.
a gut...geloof je dat nu echt?
nou ja doe goed je best, je kan altijd kiezen voor je bijbelgodje.
biechten zal je....je zondes wil ik horen..
anders zal je straks branden als een jekko..
quote:
mits thor dat natuurlijk niet al daarvoor heeft gedaan.
thor, wie is dat? je broer?
kijk uit speknek en thor komen eraan.
pi_32515962
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:17 schreef speknek het volgende:

[..]

jammer joh, psychiatrie is gebaseerd op onze wetenschap.
onze? houd het even lekker bij jezelf..
quote:
ze komen je halen!!
wie is ze? de psychiaters? hahaha..
ze komen jou halen wanneer je eens wakker wordt.
pi_32516004
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:25 schreef dionysuz het volgende:

dankzij de relativiteitstheorie kunnen we dagelijks goed gebruik maken van gps. dankzij de relativiteitstheorie hebben we kernenergie. en helaas ook de atoombom.
en dankzij genetisch emanipulatie hebben we: ja, roffel roffel: jozzephus
het licht in de duistere hoekjes.
de waarheidszoeker, die daarvoor uiteraard naar wfl komt.
ik zou willen zeggen: welkom!
pi_32516049
als jullie blijven vragen kom ik hier nooit weg.
ik vind het toch al een eng sfeertje worden hier.
kunnen jullie wel met z'n allen tegen mij?
hihi
  woensdag 23 november 2005 @ 19:32:47 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_32516075

[ Bericht 100% gewijzigd door Doffy op 23-11-2005 21:28:02 (dat was wel érg offtopic) ]
  woensdag 23 november 2005 @ 19:37:59 #119
83951 rashudo
project 2501
pi_32516266
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:06 schreef jozzephus het volgende:

[..]

registreer je eens bij google op news alerts over:

quantum mechanica
nanotechnologie
artificial intelligence

etc. etc.

aanschouw de hoeveelheid mailtjes die je per uur binnenkrijgt.

kom terug en durf nog eens te beweren dat er niks nieuws is.
Their eyes opaque.
pi_32516313
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:32 schreef jozzephus het volgende:

kunnen jullie wel met z'n allen tegen mij?
hihi
tuurlijk, anders is het niet eerlijk.
en wij zijn eerlijk.
je kunt ons van alles beschuldigen (en dat doe je dan ook graag)
maar we zijn eerlijk in de strijd: wij allen tegen jou in je eentje.
pi_32516409
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:32 schreef speknek het volgende:

[..]

[afbeelding]

marvel comics heeft de echte hermeneutische waarheid in pacht. ze proberen dat via dit soort onschuldige comics aan ons over te brengen. wist je bijvoorbeeld dat mensen echt in vleermuizen kunnen veranderen als de nood hoog is? maar niet verder zeggen hoor, voordat zij erachter komen!
ja dat wist ik al speknek.
zoets heet shapeshiften.
zoek maar op google.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:25:11 #122
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32519761
er gaat (nog) geen slotje op dit topic. maar jozzephus mag vanaf nu wel zijn complot-theoriën en aanverwante artikelen mee terug nemen naar tru. voor wfl-achtige discussies, inclusief argumenten en onderbouwingen, blijft dit topic geopend, en ja, óók voor jozz. en het topic gaat nog steeds over het vermeende vastroesten van de wetenschap.

[ Bericht 3% gewijzigd door Doffy op 23-11-2005 21:30:50 ]
'Nuff said
pi_32520403
quote:
op woensdag 23 november 2005 18:58 schreef jozzephus het volgende:

nou, trek je af dan sukkel. koop een wetenschaptijdschrift en trek je rot..
ik heb je al vaker zien posten in truth.
wat ben jij toch een irritante lul met zeik.
trots op z'n opleidingkje en oppervlakkige gelul.
dream on kutless
hey, niet om het even, maar jij bent toch niet zo'n persoon die fok! gebruikt als therapie/frustratie-uitlaatklep? ik vond dat we wel een leuke discussie hadden ( hoewel zo nu en dan es tekeergaan wel fijn kan zijn )

ok, jij stelt dat er veel informatie wordt achtergehouden. maar je stelt wel vrij duidelijk dat er tegenwoordig weinig nieuws meer wordt ontdekt in de wetenschap. denk je dat die informatie dan achter wordt gehouden? en, lees je wel eens wetenschappelijke artikelen of tijdschriften? bij ons op de universiteit bijvoorbeeld worden er artikelen bij de fleet gepubliceerd, en niemand die ze tegenhoudt hoor. ik kan je zo een paar leuke links geven van die artikelen
  woensdag 23 november 2005 @ 22:13:51 #124
83951 rashudo
project 2501
pi_32521537
de wetenschap is niet vastgeroest want:

1. de ontwikkelingen op wetenschappelijk gebied gaan tegenwoordig zo snel dat 1 persoon het niet eens bij kan houden.

2. als je bepaalde gebieden volgt zie je hoe duizenden wetenschappers in tientallen landen aan vele projecten werken met allemaal verschillende methodes, sommigen op de meest vreemde manieren.

3. als er een ontdekking is gedaan en je ziet hoe de resultaten zijn bereikt is dat vaak per ongeluk als bijverschijnsel, of omdat een wetenschapper besluit om het eens op een totaal andere manier te doen.

4. er zijn nog steeds veel ontdekkingen die door ongeschoolde particulieren in hun kelder worden gedaan, om een voorbeeld te geven, gekleurde zeepbellen.

5. er is geen 1 aspect van de natuur of ons leven wat niet grondig onderzocht wordt (wie haalt het bijvoorbeeld in zijn hoofd om zeepbellen te onderzoeken).

6. er worden aan de lopende band onverklaarbare verschijnselen waargenomen, waar vele groepen wetenschappers allerlei verschillende verklaringen aan proberen te geven, en deze volgens experimenten proberen te staven.

waarom men vaak wel denkt dat de wetenschap is vastgeroest:

1. men verdiept zich niet in de ontwikkelingen van de wetenschap, maar gaat er automatisch van uit dat het is vastgeroest omdat men geen wetenschappelijke journalen leest, of wetenschappelijke nieuws-sites bezoekt.

2. men heeft niet door dat de wetenschap met alle producten en voorwerpen in hun directe omgeving te maken heeft, en is blind voor de constante verbeteringen op dit gebied. kijk bijvoorbeeld eens naar de lak op je ikea-dressoir. daar hebben vele wetenschappers aan bijgedragen, dat het vocht-, hitte-, kou-, krasbestendig is, en toch goedkoop om te produceren. dat het binnen 20 seconden opdroogt in plaats van binnen 5 minuten zodat de productie opgevoerd kan worden. kijk eens naar de koelkasten van siemens, die tegenwoordig een nanocoating hebben, die bacterieën al bij aanraking doodt. zo zijn er nog vele voorbeelden. aan bijna elk voorwerp in je huis is op elk niveau vele malen bestudeert door wetenschappers en op allerlei wijzes verbeterd.

3. men denkt dat wetenschappers samen een of ander duister complot voeren om de mensheid te onderdrukken. ik geef als voorbeeld meneer bush, die drastische bezuinigingen doorvoert op wetenschappelijk gebied. als wetenschappers echt zo machtig waren, zou dat nooit gebeuren. ik geef als voorbeeld het opleidingssysteem in nederland, niemand houdt je tegen om naar de universiteit te gaan, niemand houdt je tegen om daarna in je eigen huis verder te experimenteren. het wordt juist gestimuleerd.

4. men gelooft niet in wetenschappelijke principes als experimenteren, testen met controlegroepen, het verschil tussen 2 dingen die tegelijk gebeuren en 2 dingen die echt door elkaar worden beinvloed, het afsluiten van invloed van buitenaf op je experiment, het begrip 'empirical data', peer reviews. in plaats daarvan neemt men op basis van twijfelachtige kennis en eigen bedenksels verkeerde beslissingen.

5. men wil niet geloven dat aan de hand van deze experimenten sommige dingen gewoon keihard vaststaan, en dat al tientallen zo niet honderden jaren. men gelooft dat, alleen om het feit dat sommige begrippen niet veranderen, er geen vorderingen worden gemaakt. de werkelijkheid is dat de wetenschap deze begrippen allang ver voorbij is.

6. men scheert alle miljoenen wetenschappers in honderden landen die in vele duizenden bedrijven, scholen en organisaties werken over 1 kam, alsof het 1 instantie is. net zoals sommige mensen het altijd hebben over "de regering" die "ons geld steelt." hierdoor wordt het erg makkelijk om op basis van 1 slecht onderzoek de complete wetenschappelijke wereld af te schrijven.

7. men weigert om het principe oorzaak en gevolg toe te passen in hun gedachtengang. hierdoor is het mogelijk geworden om allerlei onomstootelijke bewijs toch omver te werpen, en is het onmogelijk om met normale redenaties hen te overtuigen van de werkelijkheid.

8. men denkt dat er elke 5 jaar wel een einstein of newton wordt geboren. nee jongens, dat gebeurt niet zo vaak. zulke gigantische vorderingen in 1 keer door 1 mens zijn zeer uitzonderlijk, en gebeuren hoogstens 1 keer per eeuw. verder is het ook moeilijker geworden om dit te bereiken. je hebt namelijk al jaren nodig om alleen al de huidige stand van zaken te leren kennen op bepaalde gebieden, laat staan dat je het ook nog eens kan verbeteren. je moet ook verder kijken dan alleen maar natuurkunde. er zijn wel meer geniale denkers, maar niet per se op dat gebied.

9. omdat de kosten van wetenschappelijk onderzoek gigantisch zijn gestegen, zijn er bijna altijd grote instellingen, bedrijven of regeringen bij betrokken. hierdoor worden de resultaten automatisch al gewantrouwd, zonder enig bewijs.

10. men concentreert zich maar op 1 vraagstuk, en is totaal blind voor al het andere. als er 5 jaar niks gebeurd ten aanzien van dit vraagstuk, dan staat de complete wetenschap stil vanuit hun standpunt. men neemt overigens geen moeite om te kijken welke instanties, onderzoeksinstellingen en personen op dit gebied bezig zijn, om hun te vragen hoe de vorderingen gaan, zoeken ook niet actief naar nieuws op deze gebieden. als het niet op het nos journaal komt, is er gewoon niks gebeurd. oh ja, en worden de wetenschappers doodgezwegen. als er niet elke dag een persbericht uit de deur gaat en op cnn komt, houden de wetenschappers het allemaal stiekem geheim.

zo en toen had ik geen zin meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door rashudo op 23-11-2005 22:22:58 ]
Their eyes opaque.
pi_32521710
omdat ik dat nog niet wil...ik maak zelf wel uit wanneer ik dood ga maar dat kan ik jullie toch niet duidelijk maken en heb daar helemaal geen zin in ook.
[..]

dus al die wetenschappers worden vermoord omdat ze informatie hebben die wij niet mogen weten, maar jij, die dit complot naar buiten brengt, en dus nog veel gevaarlijkere informatie hebt, wordt niet vermoord, omdat jij dat niet wil?

wat maakt jou dan zo bijzonder? ow wacht, dat kun je ons niet uitleggen, en daar heb je ook geen zin in. je beseft dat dit een drogredenering is van de ergste soort? "jullie hebben ongelijk, want ik weet iets wat jullie niet weten, maar ik kan jullie niet uitleggen wat dat is" op die manier kun je iedere discussie winnen!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')