abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32449216
Ik zat afgelopen week in de trein tegenover een vrouw die Abarat aan het lezen was van Clive Barker. Ik had er nog nooit van gehoord , maar het boek zag er zo leuk uit met al die schilderijen en tekeningen door het hele boek, dat ik een gesprek met haar begon.

Volgens haar waren het fantastische boeken vol mysterieën, fantasiewezens etc. Het klonk mij wel leuk in de oren en het boek zelf zag er waanzinnig leuk uit.

Wie heeft de Abarat boeken gelezen en wat vond je er van?
  maandag 21 november 2005 @ 17:41:53 #2
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32457271
Ik vermoed dat je niet de enige bent die er nog nooit van gehoord heeft....
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 21 november 2005 @ 17:42:49 #3
133015 Sammy_Klebold
Heeft een hart van goud
pi_32457289
Kheb er ook niet eerder van gehoord maar 't lijkt me wel interessant voor een verfilming
De ziekste grappenmaker sinds Pennywise
  maandag 21 november 2005 @ 17:44:21 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32457339
Deel 1 gelezen (bij toeval, wist niet dat het deel1 van een serie was, had helemaal geen zin in een nieuwe serie).

Deed denken aan Alice in Wonderland. Andere delen ga ik later halen wanneer de serie compleet is, dan hoef ik niet te wachten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 21 november 2005 @ 17:46:26 #5
133015 Sammy_Klebold
Heeft een hart van goud
pi_32457390
Hoe was deel 1 dan Dagonet?
De ziekste grappenmaker sinds Pennywise
pi_32460577
Ik ben best wel fan van Clive Barker, hij maakt een fijne mengeling van fantasy en horror. De kunst is zijn boeken is meestal ook van hemzelf. Ik heb Abarat nog niet gelezen, dus heb ook geen idee of die leuk is. (heb als laatste boek van hem weaveworld gelezen en dat is ook wat meer fantasy, maar die viel me een beetje tegen)

Hij schrijft/illustreert niet alleen boeken, maar ook screenplays. En hij werkt als regisseur. een van zijn bekendste films is waarschijnlijk Hellraiser.
pi_35715133

Clive Barkers Abarat project (het omhelst namelijk 4 boeken) is eigenlijk Barkers kinderboekenserie, normaliter zijn zijn boeken bijvoorbeeld altijd doorspekt met erotische passages en behoorlijk gruwelijke horror passages, maar dit zul je in Abarat dus niet tegenkomen. Wat je wel tegenkomt is een ingenieus bedacht verhaal vol leuke, enge en bizarre personages die allemaal in aanraking komen met het hoodfpersonage Candy Quackenbusch, een meisje dat per ongeluk in de wereld van de Abarat verzeild raakt.

Daarnaast zijn de boeken inderdaad voorzien van fantastische olieverfschilderijen die Clive Barker zelf heeft gemaakt, wat het weer erg leuk maakt omdat je een beeld krijgt van alle bizarre personages die in het boek de revue passeren. Inmiddels heeft hij er al 300 gemaakt voor het hele Abarat project heb ik begrepen.

Inmiddels is het tweede boek uitgekomen, Abarat / Dagen vol magie, nachten vol strijd genaamd. Heb het vanmorgen aangeschaft en het ziet er weer fantastisch uit! Hopelijk is het verhaal net zo goed of nog beter dan het eerste deel.........
pi_35715813
Klinkt interessant.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_35762050
Ik heb beide boeken. Was nog niet echt bekend met fantasy boeken, maar met deze waagde ik de eerste stap. Het is inderdaad een soort van Alice in Wonderland, compleet met freaky dingen. Denk dus aan wezens met tentakels op hun 2 koppen met vingers, en ogen aan hun handen, hun aars in de rug enz etc (ik geef maar een voorbeeld).

Nouja, 't verhaal gaat in ieder geval over een dromerig en opstandig meisje die het niet kan vinden met de mensen in d'r stadje (Chickentown) en bij toeval terecht komt in de Abarat, een soort van parrallelle wereld, via een magische zee. De Abarat bestaat uit 24 eilanden, 1 voor elk uur, en een 25e eiland, waar de duistere heerser vertoeft (cliche dat wel maarja...) Ze wordt opgejaagd door meerdere wezens in opdracht van die heerser vanwege bepaalde gaven die ze zou moeten bezitten. In feite is haar aanwezigheid in de Abarat geen toevalligheid. Ze ontmoet uiteraard vrienden (waar ze dankzij eentje in de eerste plaats al in de Abarat terecht kwam) die haar helpen.

Nouja, de eilanden hebben allemaal hun eigen thema en hun eigen soort bewoners, die redelijk freaky zijn.

Het is voor de rest redelijk makkelijk te lezen, maar kinderlijk simplistisch word het (gelukkig) niet echt.

Ow en de bad guys zijn best wel evil

Je moet overigens wel openstaan voor rare en vreemde dingen, anders zal je de helft van het boek al stomme rotzooi vinden...

De volgende delen ga ik in ieder geval wel halen.
pi_35764774
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:09 schreef Faxie het volgende:
Abarat, een soort van parrallelle wereld, via een magische zee.
Heet die zee toevallig Quiddity ? Want dat is een belangrijk element in zijn "books of the Art". Klinkt wel weer echt als een leuke serie van Barker.
pi_35780886
Nee, de Zee van Izabella
pi_41199581

Boek twee, dagen vol magie, nachten vol strijd, is imho zelfs nog beter dan het eerste boek. De balans tussen spanning en humor is wat meer in balans. Barker is nog bezig aan boek drie, dus ik wacht met geknepen billen af.........
pi_42857072
Clive Barker schijnt de rechten van Abarat te hebben verkocht aan Disney, zowel voor een attractie als voor een film. Ben benieuwd of hij zich er zelf mee gaat bemoeien, anders krijgen we zo'n prekerig Narnia gedrocht voor onze kiezen!
pi_42861551
Hm boek leent zich toch niet echt voor een film lijkt me.... veels te veel rare wezens...
pi_42862635
TVP, ben er ook in geinteresseerd.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_43886964
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:38 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, ben er ook in geinteresseerd.
In het boek of de film?
pi_43887171
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:48 schreef Faxie het volgende:
Hm boek leent zich toch niet echt voor een film lijkt me.... veels te veel rare wezens...
Dan heb je Barker's Nightbreed zeker nooit gezien?

zaterdag 25 november 2006 @ 20:52:08 #19
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_43888069
Heyhey, let op!! Abarat 1 en 2 zijn in het nederlands nu net als pakket te koop voor 19,95!!! Dus niet ergens een hardcover afzonderlijk kopen (in nederlands alleen in hc uit). En in het engels zijn de pcokets al uit, maar zonder de hele mooie illustraties.

Deel 1 heb ik gelezen, het is heel duidelijk young adult fantasy, maar wel absoluut vermakelijk genoeg voor volwassenen. Spannend en lekker gek.
pi_43896124
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:30 schreef thecrook het volgende:

[..]

Dan heb je Barker's Nightbreed zeker nooit gezien?

[afbeelding]

[afbeelding]
De voorstellingen die ik in m'n hoofd heb vna Abarat zijn een heel stuk freakyer... maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
pi_44581367
Leuke site om kennis te maken met de Abarat:

http://www.thebooksofabarat.com/content4/xbarat99.html

En een leuk interview met Clive Barker, voornamelijk over Abarat:

http://www.clivebarker.info/intsrevel6a.html
pi_48898222
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:48 schreef Faxie het volgende:
Barker heeft de rechten aan Disney verkocht voor een animatiefilm, dan moet het geen probleem opleveren lijkt me
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:32:10 #23
167723 sanni
Acima de seu
pi_48910599
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:37 schreef thecrook het volgende:
[afbeelding]

Clive Barkers Abarat project (het omhelst namelijk 4 boeken) is eigenlijk Barkers kinderboekenserie, normaliter zijn zijn boeken bijvoorbeeld altijd doorspekt met erotische passages en behoorlijk gruwelijke horror passages, maar dit zul je in Abarat dus niet tegenkomen. Wat je wel tegenkomt is een ingenieus bedacht verhaal vol leuke, enge en bizarre personages die allemaal in aanraking komen met het hoodfpersonage Candy Quackenbusch, een meisje dat per ongeluk in de wereld van de Abarat verzeild raakt.

Daarnaast zijn de boeken inderdaad voorzien van fantastische olieverfschilderijen die Clive Barker zelf heeft gemaakt, wat het weer erg leuk maakt omdat je een beeld krijgt van alle bizarre personages die in het boek de revue passeren. Inmiddels heeft hij er al 300 gemaakt voor het hele Abarat project heb ik begrepen.

Inmiddels is het tweede boek uitgekomen, Abarat / Dagen vol magie, nachten vol strijd genaamd. Heb het vanmorgen aangeschaft en het ziet er weer fantastisch uit! Hopelijk is het verhaal net zo goed of nog beter dan het eerste deel.........
Had er zelf nog nooit van gehoord.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:32:29 #24
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_48910609
Disney does Abarat? Hmmz.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_48917254
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:32 schreef Ang3l het volgende:
Disney does Abarat? Hmmz.
Barker does $$$$ denk ik eerder........
pi_48918504
Ik heb het boek al drie keer uit de bieb geleend en elke keer weer teruggebracht, ik kan me er niet toe zetten om erin te beginnen. Elke keer heb ik nog iets anders wat ik dan eerst nog even wil lezen.
pi_48922607
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:25 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb het boek al drie keer uit de bieb geleend en elke keer weer teruggebracht, ik kan me er niet toe zetten om erin te beginnen. Elke keer heb ik nog iets anders wat ik dan eerst nog even wil lezen.
Als ik je een tip mag geven, wacht tot het derde en laatste deel uit is en leen ze dan achter elkaar. Ik heb nu deel een en twee gelezen, maar wordt steeds agressiever omdat ik deel drie maar niet kan lezen.
pi_48922819
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:26 schreef thecrook het volgende:

[..]

Als ik je een tip mag geven, wacht tot het derde en laatste deel uit is en leen ze dan achter elkaar. Ik heb nu deel een en twee gelezen, maar wordt steeds agressiever omdat ik deel drie maar niet kan lezen.
Oh, maar daar kan ik wel tegen. Dat had ik ook met Robin Hobb, en nu natuurlijk Harry Potter.
pi_48922910
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oh, maar daar kan ik wel tegen. Dat had ik ook met Robin Hobb, en nu natuurlijk Harry Potter.
Reken er dan wel op dat het verhaal abrupt ten einde komt
pi_48934712
4 Delen (volgens de site dan)
  donderdag 3 mei 2007 @ 03:45:59 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48952205
Ik vind het Imajica voor beginners, eigenlijk. Alleen mist Pie'oh'pah

Paar weken geleden deel 2 geleden (ik had de eerste in pocket dus moest wachten tot de tweede ook in die versie was voor de boekenplank) en eigenlijk had ik deel een even moeten herlezen, maar zo was het ook wel goed te doen.

Ben benieuwd naar de laatste twee delen maar het is niet zijn beste werk. Dat was Imajica
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_48954869
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:11 schreef Faxie het volgende:
4 Delen (volgens de site dan)
Nog langer wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')