Heet die zee toevallig Quiddity ? Want dat is een belangrijk element in zijn "books of the Art". Klinkt wel weer echt als een leuke serie van Barker.quote:Op maandag 6 maart 2006 01:09 schreef Faxie het volgende:
Abarat, een soort van parrallelle wereld, via een magische zee.
In het boek of de film?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:38 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, ben er ook in geinteresseerd.
Dan heb je Barker's Nightbreed zeker nooit gezien?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:48 schreef Faxie het volgende:
Hm boek leent zich toch niet echt voor een film lijkt me.... veels te veel rare wezens...
De voorstellingen die ik in m'n hoofd heb vna Abarat zijn een heel stuk freakyer... maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijkquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:30 schreef thecrook het volgende:
[..]
Dan heb je Barker's Nightbreed zeker nooit gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Barker heeft de rechten aan Disney verkocht voor een animatiefilm, dan moet het geen probleem opleveren lijkt mequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:48 schreef Faxie het volgende:
Hm boek leent zich toch niet echt voor een film lijkt me.... veels te veel rare wezens...
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:37 schreef thecrook het volgende:
[afbeelding]
Clive Barkers Abarat project (het omhelst namelijk 4 boeken) is eigenlijk Barkers kinderboekenserie, normaliter zijn zijn boeken bijvoorbeeld altijd doorspekt met erotische passages en behoorlijk gruwelijke horror passages, maar dit zul je in Abarat dus niet tegenkomen. Wat je wel tegenkomt is een ingenieus bedacht verhaal vol leuke, enge en bizarre personages die allemaal in aanraking komen met het hoodfpersonage Candy Quackenbusch, een meisje dat per ongeluk in de wereld van de Abarat verzeild raakt.
Daarnaast zijn de boeken inderdaad voorzien van fantastische olieverfschilderijen die Clive Barker zelf heeft gemaakt, wat het weer erg leuk maakt omdat je een beeld krijgt van alle bizarre personages die in het boek de revue passeren. Inmiddels heeft hij er al 300 gemaakt voor het hele Abarat project heb ik begrepen.
Inmiddels is het tweede boek uitgekomen, Abarat / Dagen vol magie, nachten vol strijd genaamd. Heb het vanmorgen aangeschaft en het ziet er weer fantastisch uit! Hopelijk is het verhaal net zo goed of nog beter dan het eerste deel.........
Barker does $$$$ denk ik eerder........quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:32 schreef Ang3l het volgende:
Disney does Abarat? Hmmz.
Als ik je een tip mag geven, wacht tot het derde en laatste deel uit is en leen ze dan achter elkaar. Ik heb nu deel een en twee gelezen, maar wordt steeds agressiever omdat ik deel drie maar niet kan lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:25 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb het boek al drie keer uit de bieb geleend en elke keer weer teruggebracht, ik kan me er niet toe zetten om erin te beginnen. Elke keer heb ik nog iets anders wat ik dan eerst nog even wil lezen.![]()
Oh, maar daar kan ik wel tegen. Dat had ik ook met Robin Hobb, en nu natuurlijk Harry Potter.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:26 schreef thecrook het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven, wacht tot het derde en laatste deel uit is en leen ze dan achter elkaar. Ik heb nu deel een en twee gelezen, maar wordt steeds agressiever omdat ik deel drie maar niet kan lezen.
Reken er dan wel op dat het verhaal abrupt ten einde komtquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, maar daar kan ik wel tegen. Dat had ik ook met Robin Hobb, en nu natuurlijk Harry Potter.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |