Ah, nee, een beetje googlen leert dat de bijstand, indien er sprake is van overwaarde (Waarde huis minus hypotheek), wordt de bijstand verstrekt in de vorm van een hypothecaire lening tot max die overwaarde, zodat je dus in weze je overwaarde moet opeten, terwijl je je huis niet meteen hoeft te verkopen. Ook hier hou je dus geen cent over en heeft het stoppen van je geld in een verbouwing geen zin.quote:Op maandag 21 november 2005 11:36 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de regels aangescherpt. Men moet nu ook het huis verkopen en dat opmaken. Correct me if I am wrong.
quote:Op maandag 21 november 2005 09:46 schreef Argento het volgende:
Ik vind dat, als je als samenleving er eenmaal toe overgaat om zij die niet zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien, collectief te ondersteunen middels uitkeringen, de ontvanger van die uitkering de volledige zelfbeschikking over die uitkering moet hebben en dus ook, net als zij die wel zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien, helemaal zelf moet kunnen beslissen waar hij zijn geld wel of niet voor aanwendt. Dat betekent ook dat een uitkeringstrekker mag sparen wat hij wil en kan. Dat de uitkeringsgerechtigheid ophoudt bij een vermogen van ¤ 5000,- zie ik dan ook niet zozeer als een spaarplafond, maar als het bereiken van de grens waarboven iemand wordt geacht wel zelf in zijn levensonderhoud kan voorzien, waardoor de uitkering niet meer nodig is.
Jazeker, waarom niet? Er moet een inkomensnorm vastgesteld worden waarmee een normaal persoon van rond kan komen. Als iemand het met minder kan doen of bewust zuiniger leeft, dan mag hij dat allemaal houden en sparen als hij dat leuk vindt.quote:Op maandag 21 november 2005 05:25 schreef Dagonet het volgende:
N.a.v. dit topic: bankgeheim
Samenvatting: uitkeringsgerechtigde spaart in de loop der jaren een fiks bedrag bij elkaar. Reactie van een poster is dat dit niet moet mogen, tenminste, tot een zekere limiet, daarna moet het terug naar de overheid.
Wat vinden jullie ervan?
Mag een uitkeringsgerechtigde sparen?
Dus iedereen mag aan een uitkeringstrekker verdienen behalve de persoon zelfquote:Op maandag 21 november 2005 20:58 schreef JohanV. het volgende:
Dat hier een hele administratie bij komt kijken begrijp ik. Maar dit kan misschien door andere bedrijven worden opgelost.
da's zo rond de twintig jaar terug, volgens mij verkoopt men al sinds 1990 geen lada's meer in Nederland.quote:Op maandag 21 november 2005 05:34 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Wat natuurlijk al een belachelijk hoog bedrag is. Enkele jaren geleden kocht je een nieuwe lada voor 10000 gulden. Dan stelt men ook nog dat er maar wat geholpen moet worden.
Dat valt onder vermogen, en dus onder de gestelde limiet. Ze vragen overigens bij de aanvraag ook om een kopie van de polis van de inboedelverzekering, om te zien of daar geen verdacht hoog bedrag voor de inboedel op staat.quote:Op maandag 21 november 2005 09:58 schreef Keiichi het volgende:
En als de persoon in kwestie met het spaargeld het spaargeld aan waardevaste goederen had besteed (Wel voordat de limiet bereikt was)? Hierbij is misschien te denken aan bijvoorbeeld kunst of edelmetalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |