abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32442327
Hey allen,

Op dit moment ben ik druk bezig met het zoeken naar een nieuwe baan. Dat gaat eigenlijk heel goed. Bij 1 bedrijf ben ik via een werving- en selectiebureau twee keer op gesprek geweest en heb vorige week te horen dat ik in principe ben aangenomen. Er moet nog 1 gesprek plaatsvinden over de arbeidsvoorwaarden etc.

Nu is deze nieuwe baan een flinke stap omhoog. Meer verantwoordelijkheid en een mooi salaris. Ik vraag me alleen af of ik klaar ben voor deze nieuwe functie. Ik twijfel of ik de grotere verantwoordelijkheid aankan. Ben dus wel wel wat onzeker. Ik heb dit besproken met het werving-en selectiebureau. Zij gaf aan dat ze de indruk had dat ik het wel aan zou kunnen. Het bedrijf zelf had ook wel wat onzekerheid geproefd, maar desondanks hebben zij toch voor mij gekozen.

Nadat ook andere mensen, waaronder oud-collega's, mij overtuigd hadden dat ik me geen zorgen moest maken over het niet aankunnen van de nieuwe baan, was ik enigszins gerustgesteld. In een telefoongesprek met het werving- en selectie bureau heb ik aangegeven dat ik de baan zou willen. Het wachten is nu op een afspraak voor het laatste gesprek komende week.

Echter afgelopen vrijdag benaderde een andere W&S-bureau mij met een andere leuke functie. Eigenlijk is het enige verschil met de bovengenoemde baan, dat ik iets minder verantwoordelijkheid heb. En dat vind ik niet zo heel erg, gezien mijn onzekerheid hierover zoals boven beschreven. De kans is best heel groot dat ik, als ik dat zou willen, ook aangenomen wordt bij dit tweede bedrijf.

Hopelijk snappen jullie het verhaal een beetje.......

Mijn vraag is: kan ik het maken om de eerste baan af te zeggen als blijkt dat ik me meer op mijn gemak voel bij de tweede baan. In principe heb ik telefonisch al aangegeven dat ik de eerste baan wil, alleen er moet nog een 3e en laatste gesprek volgen. Hoewel ik natuurlijk nog niets heb ondertekend, zou ik me toch erg rot voelen en best een beetje schamen als ik nu ineens meld de eerste baan niet te nemen.

En ik ben benieuwd om ervaringen te delen met anderen die te maken hebben gehad met onzekerheid voor een nieuwe functie over het wel of niet aankunnen. Hebben jullie de functie dan toch genomen en hoe liep het af......

Gr,

HenkVos
pi_32443447
Ik heb geen ervaring met de luxe keus van 2 banen, sterker nog, ik heb tot nu toe alleen maar werk gedaan waar ik in het begin heel weinig verantwoording had, maar steeds meer verantwoording naar me toe trok. Of dat laatste nu erg slim is, valt ook over te discussieren, maar daar gaat het nu niet over.

Je moet in elk geval ook in het achterhoofd houden dat een baan die duidelijk meer verantwoording met zich meebrengt beter staat op je CV.
pi_32445704
Ja, je kan natuurlijk nog bedanken voor die eerste baan, maar ik vraag me af of dit een verstandige keuze is. De kans is niet ondenkbaar dat je nu die eerste baan weigert, iemand anders met de tweede baan aan de haal gaat en jij achter het net vist.

Langs de andere kant: als het eerste bedrijf jou wil aannemen ondanks al jouw twijfels, houdt dit in dat ze je wel erg graag willen. Kan je dan niet eerst proberen om met hen afspraken te maken dat je verantwoordeljkheden in het eerste jaar wat beperkter zijn en regelmatig te evalueren?
Ook geen slecht idee om nu al te informeren naar de arbeidsvoorwaarden van die tweede baan, als die echt veel lager/hoger zijn, is de keuze weer wat makkelijker...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')