quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:56 schreef DenkZelfstandig het volgende:Jij suggereert een hoop wat ik juist niet gezegd heb
Ik zei alleen dat er vrijheid van omgang moet zijn. Jij vindt dat mensen verplicht moeten worden ook om te gaan met wie ze niet willen omgaan. In Z-Afrika werd de vrijheid van omgang van (zwarte) mensen JUIST WEL aangetast en ingeperkt, nogal duidelijk zelfs. Dat gaat rechtstreeks in tegen mijn principe.
Ik zeg helemaal niet dat mensen verplicht moeten worden om met anderen om te gaan. Het tegendeel juist. Niemand is verplicht om een demonstratie van homo's bij te wonen, niemand is verplicht om in zijn privéleven met homo's om te gaan.
Als je zo duidelijk stelt dat het inperken van vrijheden in Zuid-Afrika indruist tegen je principes, begrijp ik *helemaal* niet meer waarom je het neerslaan van de demonstratie in Polen goedkeurt. Ook dit is een 'nogal duidelijk' voorbeeld van het inperken en aantasten van vrijheden van een groep mensen. In dit geval geen zwarte mensen, maar homo's. Maar kennelijk is dat minder erg?
Jij zegt, en ik citeer nu: "Een werkgever mag iemand weigeren omdat ie homo is" - Ik heb je woorden niet verdraaid. Het is letterlijk wat je zegt. En ik stel dat dat zuivere discriminatie is.