Goed punt, daar heb ik ook al aan gedachtquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:12 schreef s0k het volgende:
Wat ik me ook afvraag heh, is hoe voldemort zn lichaam terug kreeg, dus met bezieling zeg maar en al. Hij gebruikte daarvoor vlees van zn dienaar (die arm), harry's bloed en wat nog meer? Stel nou dat harry dus ook zo'n horcruxding was, dan is hij dat misschien nu niet meer?
lees de boeken nog eens naquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:19 schreef s0k het volgende:
en hoe kwam hij dan daaraan? want in het eerste deel had voldy nog geen eigen lichaam, dus ook geen 'hompje'.
Ja wat een geweldige theorie, ik sluit me helemaal aan!quote:Op donderdag 15 december 2005 11:59 schreef freecell het volgende:
In ieder geval:
Ik denk dat Sneep inderdaad niet slecht is, maar perkamentus in opdracht van hemzelf vermoorde. (jawel, perkamentus is volgens mij toch wel dood)
Waarom denk ik dat?
Omdat Perkamentus nooit om zijn leven zou smeken volgens mij. Als Sneep hem uit haat vermoorde, was Perkamentus met een geheven hoofd gestorven. Hij smeekt hier! En hij smeekt m.i. niet om zijn leven, maar om Sneep hem te laten doden. (met welke reden dan ook)
Ja je zou denken van wel. Misschien dat Snape hem nog kan redden...quote:Ben trouwens benieuwd of Voldemort nu Draco gaat vermoorden wegens zwakheid?
Ik denk dat het een beetje link wordt als iedereen van de orde het weetquote:Op donderdag 15 december 2005 12:28 schreef Flibble het volgende:
[..]
Ja wat een geweldige theorie, ik sluit me helemaal aan!![]()
Met als enige puntje dat Dumbledore er dan voor koos om Harry in de waan te laten dat Snape toch bij Voldemort hoort. Oh ja maar dat doet ie dan om zeker te weten dat Snape geloofwaardig blijft bij Voldemort... ja ik ben overtuigd!![]()
In het andere topic hadden we het hier ook over!
[..]
Ja je zou denken van wel. Misschien dat Snape hem nog kan redden...
Ik denk dat Harry Draco gaat redden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:28 schreef Flibble het volgende:
Ja je zou denken van wel. Misschien dat Snape hem nog kan redden...
ligt dat niet teveel voor de hand?quote:Op donderdag 15 december 2005 13:09 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik denk dat Harry Draco gaat redden.
In dit deel redde hij hem immers ook al bijnaquote:Op donderdag 15 december 2005 13:09 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik denk dat Harry Draco gaat redden.
In het laatste hoofdstuk wordt duidelijk vermeld dat Harry bijna medelijden kreeg met Draco.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:24 schreef freecell het volgende:
[..]
In dit deel redde hij hem immers ook al bijna![]()
Van het leven wel te verstaan
remind me....quote:Op donderdag 15 december 2005 13:04 schreef freecell het volgende:
Enne.... onze zwamdrift heeft wéér een uitgekomen voorspelling gedaan hè?
Mooiquote:Op donderdag 15 december 2005 11:59 schreef freecell het volgende:
In ieder geval:
Ik denk dat Sneep inderdaad niet slecht is, maar perkamentus in opdracht van hemzelf vermoorde. (jawel, perkamentus is volgens mij toch wel dood)
Waarom denk ik dat?
Omdat Perkamentus nooit om zijn leven zou smeken volgens mij. Als Sneep hem uit haat vermoorde, was Perkamentus met een geheven hoofd gestorven. Hij smeekt hier! En hij smeekt m.i. niet om zijn leven, maar om Sneep hem te laten doden. (met welke reden dan ook)
Ben trouwens benieuwd of Voldemort nu Draco gaat vermoorden wegens zwakheid?
Inderdaad, goed opgemerkt. Voldemort is al eens tot leven gewekt en aangezien dat blijkbaar alleen kan met Horcruxes heeft hij er al eentje gebruikt. Het bloed van Harry? De hand van de dienaar? Of heeft die Pettigrew stiekem iets in de ketel gegooid en Harry dat niet gemerkt?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:12 schreef s0k het volgende:
Wat ik me ook afvraag heh, is hoe voldemort zn lichaam terug kreeg, dus met bezieling zeg maar en al. Hij gebruikte daarvoor vlees van zn dienaar (die arm), harry's bloed en wat nog meer? Stel nou dat harry dus ook zo'n horcruxding was, dan is hij dat misschien nu niet meer?
Technisch gezien leefde Voldemort al die tijd nog. Hij was alleen verworden tot een schim en kon niet zelfstandig overleven. Door de melk van Nagini (toch?) en dat eenhoornbloed kwam hij weer op krachten. Om weer echt sterk te worden had hij die bepaalde ingrediënten nodig, zoals de hand van een dienaar. Is gewoon duistere magie.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:45 schreef MeneerTim het volgende:
Inderdaad, goed opgemerkt. Voldemort is al eens tot leven gewekt en aangezien dat blijkbaar alleen kan met Horcruxes heeft hij er al eentje gebruikt. Het bloed van Harry? De hand van de dienaar? Of heeft die Pettigrew stiekem iets in de ketel gegooid en Harry dat niet gemerkt?
Of was hij al tot leven gewekt toen hij dat rare babyfiguurtje was? Heeft het tot leven wekken via een Horcrux al plaats gevonden voordat Voldemort op dat kerkhof een fatsoenlijk lichaam kreeg?
Ze loopt met een stel kaarten door de gang te mompelen als ze Harry tegenkomt. Dan zegt ze zoiets als: "dit kan toch niet, alweer de toren met de bliksem, naderend onheil" (zoiets in ieder geval)quote:
Schoppen twee: conflict.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze loopt met een stel kaarten door de gang te mompelen als ze Harry tegenkomt. Dan zegt ze zoiets als: "dit kan toch niet, alweer de toren met de bliksem, naderend onheil" (zoiets in ieder geval)
Ze zegt niets over de toren. Wel over 'conflict' en 'an ill omen' en 'violence' maar dat zou overal wel over kunnen gaan. Die zijn er allemaal genoeg in en buiten Hogwarts!quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze loopt met een stel kaarten door de gang te mompelen als ze Harry tegenkomt. Dan zegt ze zoiets als: "dit kan toch niet, alweer de toren met de bliksem, naderend onheil" (zoiets in ieder geval)
in het nl boek welquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:21 schreef Flibble het volgende:
[..]
Ze zegt niets over de toren. Wel over 'conflict' en 'an ill omen' en 'violence' maar dat zou overal wel over kunnen gaan. Die zijn er allemaal genoeg in en buiten Hogwarts!
Oh? Zou je misschien even kunnen citeren? Ik ben benieuwd....quote:
Die was ik al weer helemaal vergeten!quote:'The lightning-struck tower,' she whispered. 'Calamity. Disaster. Coming nearer all the time...'
Daarom juist. Door die Horcruxen ben je niet helemaal dood als je lichaam onbruikbaar wordt. Blijkbaar verander je dan in een soort schim. Als hij geen Horcrux heeft gebruikt om weer tot leven dan kan dat blijkbaar ook via andere duistere magie. Of is een Horcrux geen manier om weer een lichaam terug te krijgen? Is het alleen maar een voorwerp dat je ziel opslaat maar verder geen nut heeft?quote:Op donderdag 15 december 2005 23:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Technisch gezien leefde Voldemort al die tijd nog. Hij was alleen verworden tot een schim en kon niet zelfstandig overleven. Door de melk van Nagini (toch?) en dat eenhoornbloed kwam hij weer op krachten. Om weer echt sterk te worden had hij die bepaalde ingrediënten nodig, zoals de hand van een dienaar. Is gewoon duistere magie.
Een dode tot leven wekken kan niet, ook niet in de toverwereld. Hooguit in de vorm van die necrodingessen. Maar dat telt niet.
Ik geloof idd dat een horcrux je geen nieuw lichaam kan geven, dat moet op een andere manier gebeuren. Het nut ervan is dus dat als je je lichaam verliest op een of andere manier, dat je dan toch niet dood bent. Met een horcrux mag je er vanuit gaan dat je onsterfelijk bent.quote:Op zondag 18 december 2005 11:38 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Daarom juist. Door die Horcruxen ben je niet helemaal dood als je lichaam onbruikbaar wordt. Blijkbaar verander je dan in een soort schim. Als hij geen Horcrux heeft gebruikt om weer tot leven dan kan dat blijkbaar ook via andere duistere magie. Of is een Horcrux geen manier om weer een lichaam terug te krijgen? Is het alleen maar een voorwerp dat je ziel opslaat maar verder geen nut heeft?
Ja precies. En een echt duistere tovenaar als Voldemort vind altijd wel een manier om weer aan een lichaam te komen. Maar dus niet met behulp van een horcrux.quote:Op zondag 18 december 2005 12:31 schreef PPL het volgende:
Volgens mij is met een Horcrux de ziel onsterfelijk, het zegt echter niets over het lichaam.
Da's iig hoe ik het heb geinterpreteerd.
Er staat dat de ziel 'gespleten' moet worden, maar nergens staat toch 'door de helft'?quote:Op maandag 19 december 2005 01:20 schreef SSID het volgende:
OK, daar kan ik inkomen. Maar wat vinden jullie van de theorie dat de "stukjes ziel" steeds kleiner moeten worden? Lijkt mij niet mee dan logisch...
Een ziel is geen tastbaar iets, ik weet niet of je dan kan spreken van fysiek kleiner worden. Ik weet van de andere kant ook niet hoe je het dan anders moet indenken. Misschien moet je het vergelijken met een kamer met lucht. Deze lucht verdeel je dan over meerdere kamers, er is dan niet sprake van kleinere kamers maar van ijlere lucht.quote:Op maandag 19 december 2005 01:20 schreef SSID het volgende:
OK, daar kan ik inkomen. Maar wat vinden jullie van de theorie dat de "stukjes ziel" steeds kleiner moeten worden? Lijkt mij niet mee dan logisch...
Wat ik heb begrepen was Voldemort ten tijde van zijn tirannie al klaar met het maken van de Horcruxen. In dat geval is de hand van Wormtail absoluut geen Horcrux. De basilisk lijkt me er ook geen, die heeft zijn rol in het verhaal al gespeeld.quote:Verder heb ik ong even op mugglenet.com gekeken, daar wordt als suggestie gedaan dat de zilveren hand van Wormtail of de basilisk misschien wel Horcruxen zijn. Ik vind het zelf geen sterke ideeen, maar er is natuurlijk over na te denken.
Ja dat lijkt me ook. Hoe zit het dan met de theorie dat Harry zelf een horcrux is? Of was, maar dat in 'the goblet..' dat ongedaan wordt gemaakt omdat Voldemort er zijn lichaam mee terug krijgt of zo...quote:Op maandag 19 december 2005 10:41 schreef Lod het volgende:
Wat ik heb begrepen was Voldemort ten tijde van zijn tirannie al klaar met het maken van de Horcruxen. In dat geval is de hand van Wormtail absoluut geen Horcrux. De basilisk lijkt me er ook geen, die heeft zijn rol in het verhaal al gespeeld.
Ja die vind ik ook erg goed gevonden!!!quote:Op maandag 19 december 2005 12:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik vond trouwens dat er een leuke verwijzing in het boek zat naar de films als Slakhoorn Ron's naam weer eens niet weet.
Ik denk niet dat Harry een horcrux is. Voldemort heeft toch een aantal keer geprobeerd om Harr te vermoorden, iets wat hij zeker niet zou doen als Harry een horcrux zou zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef Flibble het volgende:
Ja dat lijkt me ook. Hoe zit het dan met de theorie dat Harry zelf een horcrux is? Of was, maar dat in 'the goblet..' dat ongedaan wordt gemaakt omdat Voldemort er zijn lichaam mee terug krijgt of zo...
Eh, In Order of the Phoenix staat dat de sterfdatum van Regulus op het wandtapijt met de stamboom ongeveer 15 jaar eerder was. Aangezien Harry daar zo'n 15 jaar oud is moet Regulus ongeveer overleden zijn ten tijde van Harry's geboorte, een jaar voor de moord op de Potters.quote:Op maandag 28 november 2005 15:46 schreef SSID het volgende:
Remus zat bij Sirius op school. Rond die tijd is Regulus ook vermoord door Voldemort, of een van zijn deatheaters. (Sirius zei: ik denk niet dat hij [Regulus] belangrijk genoeg was om vermoord te worden door Voldemort zelf)
quote:Op maandag 19 december 2005 12:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik vond trouwens dat er een leuke verwijzing in het boek zat naar de films als Slakhoorn Ron's naam weer eens niet weet.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 19 december 2005 13:22 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Harry een horcrux is. Voldemort heeft toch een aantal keer geprobeerd om Harr te vermoorden, iets wat hij zeker niet zou doen als Harry een horcrux zou zijn.
In de Nederlandse versie hoofdstuk 18, blz 299. Ron is door Harry meegenomen naar Slakhoorn vanwege die liefdesdrank. Door het hele boek noemt Slakhoorn Ron aldoor bij een verkeerde naam, maar nu komt het volgende:quote:
Ja, dan klopt het toch, wat ik zeg.... Regulus kan niet dezelfde persoon zijn als Remus. James, Sirius, Remus en Peter zijn daarvoor al van school gekomen. Regulus is jonger dan Sirius. James was 21 toen hij vermoord werd, dus 20 toen hij vader werd.quote:Op maandag 19 december 2005 13:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Eh, In Order of the Phoenix staat dat de sterfdatum van Regulus op het wandtapijt met de stamboom ongeveer 15 jaar eerder was. Aangezien Harry daar zo'n 15 jaar oud is moet Regulus ongeveer overleden zijn ten tijde van Harry's geboorte, een jaar voor de moord op de Potters.
Ja, dat klopt wel. Maar de bewering dat Regulus vermoord is rond de tijd dat Sirius op school zat slaat nergens op.quote:Op maandag 19 december 2005 13:52 schreef SSID het volgende:
[..]
Ja, dan klopt het toch, wat ik zeg.... Regulus kan niet dezelfde persoon zijn als Remus. James, Sirius, Remus en Peter zijn daarvoor al van school gekomen. Regulus is jonger dan Sirius. James was 21 toen hij vermoord werd, dus 20 toen hij vader werd.
Verder zijn Sirius en Remus ongeveer even oud, en is Regulus dus jonger dan Sirius. Einde discussie, leuke theorie, maar grote onzin.
Dat was me niet eens opgevallenquote:Op maandag 19 december 2005 13:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
In de Nederlandse versie hoofdstuk 18, blz 299. Ron is door Harry meegenomen naar Slakhoorn vanwege die liefdesdrank. Door het hele boek noemt Slakhoorn Ron aldoor bij een verkeerde naam, maar nu komt het volgende:
'Alsjeblieft,' zei Slakhoorn. Hij gaf Harry en Ron een glas mede en hief toen zijn eigen glas op. 'Nou, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Rupert -'
'- Ron -' fluisterde Harry.
De acteur van Ron Weasly in de films is Rupert Grint
Sneep was James, Sirius, Peter en Remus via de ingang bij de Beukwilg achterna gegaan toen het volle maan was. Remus werd toen natuurlijk een weerwolf en James heeft ervoor gezorgd dat Sneep niet werd aangevallen.quote:Op maandag 19 december 2005 14:15 schreef freecell het volgende:
Hmmm, volgens sirius was hij waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om door Voldemort zelf vermoord te worden.
Misschien heeft Voldemort dat aan Sneep opgedragen en heeft Sneep hem in veiligheid gebracht?
Verder: in deel 1 (las ik even opnieuw) wordt ergens gezegd dat Harry's vader Sneeps leven gered heeft. Weet iemand waar dat over gaat?
Als ik http://www.twwn.net mag geloven zijn het twee verschillende personen. Er staat een waslijst van personen die in het boek 'Quidditch through the ages' voorkomen en dit is wat er staat:quote:Op maandag 19 december 2005 14:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat ik trouwens jammer vond was een vertaalfoutje van Wiebe Buddingh'. In 'Zwerkbal Door De Eeuwen Heen' schrijft hij op pagina 34 bij het stuk of de Holyhead Harpies:
'Tijdens een fameus incident stapte Rudolph Brand, de aanvoerder van de Harriers, na afloop van de wedstrijd van zijn bezem en deed een huwelijksaanzoek aan Gwendolyn Morgan, aanvoerster van de Harpies, die hem een hersenschudding bezorgde met haar Helleveeg Vijf.'
In De Halfbloed Prins wordt deze aanvoerster van de Harpies een paar keer genoemd, ze is één van Slakhoorn's lievelingetjes en Hermelien vertelt ook nog ergens dat ze tijdens één van Slakhoorn's feestjes langskwam. Echter heet ze hier geen Gwendolyn Morgan maar Gwendoline Jacobs. Vind ik ergens een beetje jammer.
(Of heet Jacobs in het origineel/Engels toch anders en zijn Morgan en Jacobs 2 verschillende aanvoerders?)
Bij Gwenog staat dan wel geen achternaam, maar in 'the halfblood prince' wordt wel een 'Gwenog Jones' genoemd. Dat zal Gwendoline jacobs dan wel zijn.quote:Gwendolyn Morgan - Member of the Holyhead Harpies Quidditch Team. Owns a Cleansweep Five.
Gwenog - She was friends with Gertie Keddle.
quote:Wat ik heb begrepen was Voldemort ten tijde van zijn tirannie al klaar met het maken van de Horcruxen. In dat geval is de hand van Wormtail absoluut geen Horcrux. De basilisk lijkt me er ook geen, die heeft zijn rol in het verhaal al gespeeld.
Even opgezocht. Gwenog Jones is inderdaad Gwendoline Jacobs en een ander persoon dan Gwendolyn Morgan, die beiden aanvoerster van de Harpies waren.quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:43 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Als ik http://www.twwn.net mag geloven zijn het twee verschillende personen. Er staat een waslijst van personen die in het boek 'Quidditch through the ages' voorkomen en dit is wat er staat:
[..]
Bij Gwenog staat dan wel geen achternaam, maar in 'the halfblood prince' wordt wel een 'Gwenog Jones' genoemd. Dat zal Gwendoline jacobs dan wel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |