abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32412276
Wie kan mij zo snel mogelijk vertellen wat voegwerk kost per vierkante meter, inclusief het verwijderen van de oude voeg?
pi_32412877
Volgens mij werkt een voeger niet per vierkante meter
pi_32413062
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:27 schreef Conflict het volgende:
Volgens mij werkt een voeger niet per vierkante meter
Ik wilde al antwoorden: "40 euro per uur" maar vond dat een beetje flauw
pi_32413560
Och, als je me dan vertelt hoe lang hij bezig is kom ik er wel uit...

Nee, het gaat me om een indicatie in verband met de kostenberekening voor de aankoop van een huis dat toch binnenkort aan voegwerk toe is. Als het zover is kan ik natuurlijk gewoon offertes gaan aanvragen en de prijs en berekeningsmethodiek zie ik dan wel.
Het betreft een huis met nogal wat achterstallig onderhoud, wat ik probeer in kaart te brengen. De meeste dingen kan ik zelf wel, zoals het houtwerk vervangen, paar kozijnen repareren, maar ik heb geen idee hoe je voegen er netjes uit haalt. Invoegen kan ik ook best netjes.

Eigenlijk kan ik dus ook goed uit de voeten met een tip hoe je oude voegen verwijdert...
  zondag 20 november 2005 @ 00:16:56 #5
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_32414281
oude schroevedraaier en een hamer
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_32414448
Hmm ja, had ik ook al bedacht, maar dan gaat het met een huis van 6 x 12 meter wel heel lang duren.

Iemand betere ( lees snellere ) suggesties??
pi_32419107
Voegen er netjes uithalen doe je volgens mij met een sloophamer. Wij hebben onlangs ongeveer 20 meter muur met een sloophamer compleet verwijderd. Het viel ons toen al op dat de voeg er vrij gemakkelijk uit gaat (huis uit 1998), terwijl het slopen van de steen zelf best wel behoorlijk wat meer werk nodig heeft (met uitzondering van de enkelsteensmuur).

Ik denk wel, zeker met een huis van die afmetingen, dat het een tijdsintensieve klus is. Afgelopen jaar was er ook een aflevering van het NCRV programma De Verbouwing waar alle voegen werden verwijderd en opnieuw werd gevoegd. Met het verwijderen waren ze een paar weken bezig. Maargoed, als het huis zo aan opnieuw voegen toe is, kan ik me voorstellen dat ze er ook met een zucht uitgaan

Ik zou gewoon maandag even een voegbedrijf bellen...
  maandag 21 november 2005 @ 09:09:01 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32445625
quote:
Op zondag 20 november 2005 08:58 schreef arithaterhorst het volgende:
Voegen er netjes uithalen doe je volgens mij met een sloophamer. Wij hebben onlangs ongeveer 20 meter muur met een sloophamer compleet verwijderd. Het viel ons toen al op dat de voeg er vrij gemakkelijk uit gaat (huis uit 1998), terwijl het slopen van de steen zelf best wel behoorlijk wat meer werk nodig heeft (met uitzondering van de enkelsteensmuur).

Ik denk wel, zeker met een huis van die afmetingen, dat het een tijdsintensieve klus is. Afgelopen jaar was er ook een aflevering van het NCRV programma De Verbouwing waar alle voegen werden verwijderd en opnieuw werd gevoegd. Met het verwijderen waren ze een paar weken bezig. Maargoed, als het huis zo aan opnieuw voegen toe is, kan ik me voorstellen dat ze er ook met een zucht uitgaan

Ik zou gewoon maandag even een voegbedrijf bellen...
Echt netjes eruit halen doe je met een slijptol. En veel voegers werken wel degelijk per vierkante meter. Tenminste hier in de omgeving wel.

Hoeveel meter is het? En waar? Gaat het om een knipvoeg, platvolvoeg of een bijzondere voeg? Moet de gevel ook gereinigd worden?

Mijn schoonvader is voeger (heeft eigen bedrijf) dus als het redelijk in de buurt is kan hij wel een prijsopgave doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32468254
Het huis staat in Scherpenzeel Friesland. Afmetingen zijn ongeveer 6 x 12 meter, begane grond met aan de voorkant stenen tot in de nok. Kort slordig rekensommetje kom ik op ongeveer 100 vierkante meter voegwerk
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:49:10 #10
65960 sanger
pi_32472574
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef rucam het volgende:
Het huis staat in Scherpenzeel Friesland. Afmetingen zijn ongeveer 6 x 12 meter, begane grond met aan de voorkant stenen tot in de nok. Kort slordig rekensommetje kom ik op ongeveer 100 vierkante meter voegwerk
En wil je een platvolvoeg of een kipvoeg?

Een platvolvoeg is het goedkoopst, en net zo effectief. Een knipvoeg is een stuk duurder, die wordt namelijk met de hand helemaal ingezet en gesneden. Dit kost veel meer tijd en vakmanschap. Als je een oud huis hebt, die nu al een knipvoeg heeft zou ik overigens weer kiezen voor een knipvoeg.

Het uithakken is trouwens zo gebeurt.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:50:51 #11
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_32472601
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:04 schreef rucam het volgende:
Wie kan mij zo snel mogelijk vertellen wat voegwerk kost per vierkante meter, inclusief het verwijderen van de oude voeg?
bel een voeger. en vraag hem hoeveel t kost
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:54:48 #12
65960 sanger
pi_32472654
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:50 schreef tuut84 het volgende:

[..]

bel een voeger. en vraag hem hoeveel t kost
Zoals gezegd is mijn schoonpa voeger, als TS aangeeft wat voor voeg het moet zijn dan geef ik een prijsje door.

Simpel as that!
  donderdag 24 november 2005 @ 21:32:04 #13
65960 sanger
pi_32548735
rucam??

Weet je al wat voor voeg?
pi_32548919
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:49 schreef sanger het volgende:

[..]

En wil je een platvolvoeg of een kipvoeg?

Een platvolvoeg is het goedkoopst, en net zo effectief. Een knipvoeg is een stuk duurder, die wordt namelijk met de hand helemaal ingezet en gesneden. Dit kost veel meer tijd en vakmanschap. Als je een oud huis hebt, die nu al een knipvoeg heeft zou ik overigens weer kiezen voor een knipvoeg.

Het uithakken is trouwens zo gebeurt.
Knipvoeg..

Bij mijn weten werkt een voeger wel per m2, waarbij de ramen en deuren gewoon door worden geteld.
geen commentaar
  vrijdag 25 november 2005 @ 07:25:55 #15
65960 sanger
pi_32557828
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Knipvoeg..

Bij mijn weten werkt een voeger wel per m2, waarbij de ramen en deuren gewoon door worden geteld.
Je kiest dus meteen voor de duurste.....

Een voeger werkt indd per m2. De ramen en deuren worden voor het reinigen WEL meegeteld, maar voor het voegen niet.

Bij een beetje goede voeger moet je rekenen op bedragen tussen de 60 en 70 euro consumentenprijs voor de voeg. Hangt ook af van de hoeveelheid meters e.d.
pi_40507478
Hoi Sanger,

Via via lees ik dat je vaden een voegbedrijfje heeft, nu heb ik eigenlijk hetzelfde probleem als hier beschreven.
De gevel moet eigenlijk gevoegd en gereinig worden tegen een leuk prijsje ,'

Het gaat om een woning van 8,8 meter breed en bestaat uit 2 verdiepingen
Veel raampartijen, dus oppervlakte valt mee

Het gaat om de gewone voeg , dus geen knipvoeg.,.

Laat even wat horen van je , als je dit nog leest

Henk
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:49:52 #17
65960 sanger
pi_40509731
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:08 schreef rave020 het volgende:
Hoi Sanger,

Via via lees ik dat je vaden een voegbedrijfje heeft, nu heb ik eigenlijk hetzelfde probleem als hier beschreven.
De gevel moet eigenlijk gevoegd en gereinig worden tegen een leuk prijsje ,'

Het gaat om een woning van 8,8 meter breed en bestaat uit 2 verdiepingen
Veel raampartijen, dus oppervlakte valt mee

Het gaat om de gewone voeg , dus geen knipvoeg.,.

Laat even wat horen van je , als je dit nog leest

Henk
Ik zal hem morgen even bellen dan voor je. Misschien kun je ondertussen wel aangeven welke omgeving? Of staat de 020 in je username voor Amsterdam? En op welke termijn wil de werkzaamheden gedaan hebben?
pi_40533648
Hoi Sanger,

Nee, het gaat om de mooie plaats Zwolle

Op wat voor termijn weet ik nog niet helemaal zeker.
Het feit is dat we eerst een bouwkundige keuring laten verrichten en daarna
kijken wat de schade betreft.
Dit als optie om het koopcontract te ontbinden.
Indien dit te veel geld gaat kosten willen we ervan afzien.

Wat betreft de datum , dit zal medio nov denk ik of begin dec. zijn indien dit natuurlijk lukt.,
In overleg kan het misschien eerder maar dat moet dan afgesproken worden met de huidige bewoners.

Je kunt me wel direct mailen om Vstrommer@hotmail.com, dan gaaat het wat makkelijker

groeten,

Henk
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:20:06 #19
65960 sanger
pi_41025734
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 06:47 schreef rave020 het volgende:
Hoi Sanger,

Nee, het gaat om de mooie plaats Zwolle

Op wat voor termijn weet ik nog niet helemaal zeker.
Het feit is dat we eerst een bouwkundige keuring laten verrichten en daarna
kijken wat de schade betreft.
Dit als optie om het koopcontract te ontbinden.
Indien dit te veel geld gaat kosten willen we ervan afzien.

Wat betreft de datum , dit zal medio nov denk ik of begin dec. zijn indien dit natuurlijk lukt.,
In overleg kan het misschien eerder maar dat moet dan afgesproken worden met de huidige bewoners.

Je kunt me wel direct mailen om Vstrommer@hotmail.com, dan gaaat het wat makkelijker

groeten,

Henk
Hoi Rave020,

Ik zie nu je reactie pas! Ik zal je zometeen een mailtje sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')