Daar doelde ze dus inderdaad op ja.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat weet ik, vandaar ook mijn vraag of ze daarop doelde...
[..]
Ik denk dat je je niet moet vergissen in de impact die zoiets heeft op je (gezins)leven.
Ik heb beide ouders gisteren aan de telefoon gehad en het gaat hier om justitiele vervolging, niet om donatie.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij (omdat ze het heeft over protocol van het ziekenhuis) gaat het hier over orgaandonatie. En er zou idd nog best heel veel bruikbaar kunnen zijn. Bijvoorbeeld het hartje, lever, niertjes, netvlies etc.
Ja, het is protocol, ja het is pijnlijk maar het is ook iets waar over nagedacht 'moet' worden. Juist de vraag naar organen voor deze kleintjes is heel groot omdat het gelukkig niet vaak voor komt dat een kindje van deze leeftijd overlijdt op een wijze dat hij/zij nog als donor kan dienen.
Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje kop in het zand stekerig vind om er niet over na te willen denken, ze lijken zelfs beledigd te zijn.
Maar ondertussen wel de hele wereld vragen te bidden voor ze...
Er zijn weet ik niet hoeveel ouders die bidden dat hun kindje geholpen kan worden op wat voor manier dan ook...
En ja, het is uiterst pijnlijk dat dit een geval is van 'de een zijn dood...' Dat snap ik uiteraard ook wel, maar toch... Vaak worden donoren nog een tijdje in leven gehouden tot de ontvangers gevonden en klaargemaakt zijn. Dus ik snap ook wel dat het ziekenhuis het nu vraagt en niet op het moment dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
Ah ok.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:23 schreef PeuRac het volgende:
Ik heb beide ouders gisteren aan de telefoon gehad en het gaat hier om justitiele vervolging, niet om donatie.
Peurac mag me corrigeren als ik het mis heb, maar volgens mij had hij een kleine verwarring over de orgaandonatie. Volgens mij vatte Peurac het andersom op: Dat Enzo nieuwe organen zou krijgen in plaats van Enzo organen zou afstaan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit, wie heeft het over omruilen![]()
Dat dacht ik inderdaad, in mijn snelle lezen vergiste ik me.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:34 schreef nebelung het volgende:
[..]
Peurac mag me corrigeren als ik het mis heb, maar volgens mij had hij een kleine verwarring over de orgaandonatie. Volgens mij vatte Peurac het andersom op: Dat Enzo nieuwe organen zou krijgen in plaats van Enzo organen zou afstaan.
Dan is de rest van zijn post ook duidelijker.
Volgens mij is het niet bedoeld als kop in het zand steken. Ik kan me in elk geval voorstellen dat je je werkelijk maar met 1 ding bezig kunt houden en dat is je kind. In erge nood is het niet ongebruikelijk dat je je hoofd in compartimenten verdeeld om alles aan te kunnen. Zo komt de zinsnede van de moeder op mij over althans hoor, ik kan dat mis hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ah ok.
Nou ja, ook dan vind ik het kop in het zand stekerig. Ik vind het alleen maar netjes van het ziekenhuis dat ze vertellen dat het straks met het overlijden niet zomaar afgelopen is, dat ze er rekening mee moeten houden dat het nog even heel vervelend kan worden.
Ik zou dat liever ook meteen weten dan dat je op dat moment heel veel moet gaan regelen en er dan plotseling mee geconfronteerd word.
Nou, TS zei net dat de vader het had over een begrafenis, maar de indruk die de moeder (en schrijfster) mij geeft, is dat zij nog hoopt op en bidt voor een wonder. Een heel ander uitgangspunt dan dat van de artsen (en misschien wel haar manquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, ook dan vind ik het kop in het zand stekerig. Ik vind het alleen maar netjes van het ziekenhuis dat ze vertellen dat het straks met het overlijden niet zomaar afgelopen is, dat ze er rekening mee moeten houden dat het nog even heel vervelend kan worden.
das moederkloek gedrag (met of zonder god of wat ook) volgens mij wil iedere moeder wel doorgaan tot het eind en dan willen ze ook niks anders horen.. nou ja goed, das mijn eigen ervaring dan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, TS zei net dat de vader het had over een begrafenis, maar de indruk die de moeder (en schrijfster) mij geeft, is dat zij nog hoopt op en bidt voor een wonder. Een heel ander uitgangspunt dan dat van de artsen (en misschien wel haar man). Als je zo denkt en voelt, begint zo'n arts over iets dat voor jou totaal nog niet ter zake doende is. Dus vanuit haar kan ik me de verontwaardiging wel voorstellen, maar die arts heeft natuurlijk gelijk dat hij het ter sprake brengt.
Helemaal mee eens.. ik kon het zo niet verwoorden maar je zegt het precies goed. Geen woord van spijt..quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:40 schreef BlondT het volgende:
Jammer dat ik dit forum niet eerder ontdekt heb, ik lees al jaren het OOL forum, en natuurlijk alles over Enzo. Hoe erg ik het vind voor hem en zijn ouders, het is en blijft grove nalatigheid. Het kind was 7 maanden oud toen hij dat ongeluk kreeg, de moeder stapt er heel makkelijk overheen dat ze hem 10 minuten alleen liet (in een kinderstoel die wij ook hadden maar in de vuurkorf is beland omdat het een onding was) en zoals ik het lees, heeft ze meer vertrouwen in god dan in de artsen. Iedereen moet maar bidden en dan komt alles goed. Ik krijg hier een naar gevoel van. Ik heb nooit mijn kinderen op die leeftijd in de kinderstoel gezet, met 7 maanden zaten ze in de maxicosi of lagen ze in de box als ik even weg moest. Helemaal als er een onberekenbare peuter bij liep. Natuurlijk heb ik weer andere dingen gedaan die niet kunnen, maar het komt bij mij over alsof ze voor haar verantwoordelijkheden wegloopt. God waakt over hun (dus ook over een baby waar je zo bij weg kan lopen) en nu moet god het maar weer opknappen, en dat doet hij ook als er maar genoeg mensen bidden. Geen enkel woord van spijt, of; hoe had ik dit kunnen doen.
En orgaandonatie; het kindje was eigenlijk toch al overleden toen ze hem vond, hij is gereanimeerd, alles zal zo'n half uur geduurd hebben, de ambulance is er ook niet direkt na 1 seconde. Zijn alle organen dan niet te lang zonder zuurstof geweest om nog bruikbaar te zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |