quote:Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens hoor.
Al die info over wiens geloof dan ook doet niet ter zake.
Net zoals dus dat ouders een bijna perfect gezinnetje vormen, zonder drank en drugs.![]()
Ik denk dat TS vooral van zich af wilde schrijven, en hoop hoopte te vinden..quote:Op zondag 20 november 2005 15:00 schreef partyyboyy het volgende:
Misschien kan de TS eens uitleggen wat deze met dit topic wil bereiken.
Snap het namelijk niet eerlijk gezegd.
Ja, ze gaat vast mee met dat kind het graf in, is het nooit alleenquote:Op zondag 20 november 2005 15:23 schreef Salvad0R het volgende:
TS, heel veel sterkte toegewenst aan de ouders van het kind.
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Het is misschien een harde les, maar ik denk dat die moeder kleine kinderen voortaan niet lang alleen laat.
Tja, erg tragisch idd.quote:Op zondag 20 november 2005 15:31 schreef innovative het volgende:
[..]
Ja, ze gaat vast mee met dat kind het graf in, is het nooit alleen't Kind ligt op de IC, is er slecht aan toe en jij hebt het over een harde les... Hoe hard wil je 'm hebben.
Elke ouder, oppas of voogd laat kleine kinderen wel eens in hun stoeltje zitten, omdat dat makkelijk is, ze zitten goed, kunnen geen kant op en zouden veilig moeten zitten. Ik liet mijn nichtje ook altijd in haar stoeltje als ik naar de WC moest, druk was met koken of iets vergelijkbaars.quote:Op zondag 20 november 2005 15:23 schreef Salvad0R het volgende:
TS, heel veel sterkte toegewenst aan de ouders van het kind.
Tragisch, tragisch.
Shit happens.
Het is misschien een harde les, maar ik denk dat die moeder kleine kinderen voortaan niet lang alleen laat.
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmenquote:Op zondag 20 november 2005 17:57 schreef mallemeid het volgende:
Ik heb mijn oppaskind 1 keer in het stoeltje laten zitten, om ff snel drinken in te schenken. Toen ik terugkwam stond ie doodleuk in zijn stoeltje te dansen.
Veel sterkte voor de ouders en het kind.
Geloof mij nou, kan echtquote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen![]()
Er komt een moment dat ie dat wel kan, en dan wil je echt niet net op de wc zitten oid.quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De OP is dan ook wel wat... discutabel.quote:Op zondag 20 november 2005 19:22 schreef Icaä het volgende:
Volgens mij moet je dit topic sluiten, en in OUD helemaal opnieuw beginnen met de openingspost.
Ik vind het echt te treurig voor woorden dat hier een discussie ontstaat die echt hélemaal voorbij gaat aan wat er hier gebeurd is.
Dat kan elke ouder beamen denk ik. Bidden doe ik niet, maar ik kan me de nachtmerrie van deze ouders wel voorstellen en hoop voor hen dat alles goed komt.quote:En dat is een van de grootste nachtmerries die je je kan voorstellen.
Sinds wanneer is een stoel een oppas? Zet ze dan in een box (met dekselquote:Op zondag 20 november 2005 17:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Elke ouder, oppas of voogd laat kleine kinderen wel eens in hun stoeltje zitten, omdat dat makkelijk is, ze zitten goed, kunnen geen kant op en zouden veilig moeten zitten. Ik liet mijn nichtje ook altijd in haar stoeltje als ik naar de WC moest, druk was met koken of iets vergelijkbaars.
en dan wordt dit gepost net onder een reactie van Mous!quote:Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Tot de dag dat je een dood kindje in je armen hebt gehad ben je onoordeelkundig en mag je zo 'biek' doen als je wilt wat mij betreft. Je weet immers oprecht niet beter.
Je kind hoeft niet dood te zijn om in te kunnen zien dat hier nalatigheid in het spel is, dat ziet iedere gek. Het staat niet voor niets in alle gebruiksaanwijzingen en/of stickers op de stoelen zelf dat je je kind er nooit alleen in moet laten.quote:Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wat jammer dat dit topic keer op keer lijkt te ontaarden in iets waar het niet voor is bedoeld.
Tot de dag dat je een dood kindje in je armen hebt gehad ben je onoordeelkundig en mag je zo 'biek' doen als je wilt wat mij betreft. Je weet immers oprecht niet beter.
Ik heb die dag al meegemaakt en duim dus mee voor het leven van deze kleine man.
quote:Op zondag 20 november 2005 14:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens hoor.
Al die info over wiens geloof dan ook doet niet ter zake.
Net zoals dus dat ouders een bijna perfect gezinnetje vormen, zonder drank en drugs.![]()
ehh.. ik ook, mijn eigen kind, bovenstaande slaat trouwens als een tang op een varken!quote:Op zondag 20 november 2005 23:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wat jammer dat dit topic keer op keer lijkt te ontaarden in iets waar het niet voor is bedoeld.
Ik heb die dag al meegemaakt en duim dus mee voor het leven van deze kleine man.
dat is natuurlijk gelul, als de moeder het jochie had losgemaakt was ie niet gestikt ook. Maar dat maakt het alleen maar schrijnender. Iedereen *weet* dat je je kind niet alleen moet laten als het vast zit, of in bad, of met die kop koffie die uberhaupt niet even op de rand van het aanrecht moest staan, maar ouders zijn nu eenmaal geen supermensen. Je kan niet 24/7 voor 200% alert zijn. Het had mij ook makkelijk kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen.
geloof je het zelf?quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Echt wel, mijn dochter heeft toen ze net zo oud was een paar keer bijna een duikvlucht gemaakt uit haar stoel. Die kon je dus echt niet alleen laten. (ze begon trouwens met staan en loopoefingen toen ze 7 maanden was)quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
van het forum van ouders online:quote:Op maandag 21 november 2005 13:12 schreef gargamel het volgende:
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
Denk dat je erg hard moet duimen, wil dat nog goed aflopen.quote:[..]
Maar de kinderarts die de foto's van de scan al gezien heeft, wilde ons al wel iets vertellen over het globale beeld dat hij heeft van de foto's. En dat beeld is absoluut niet goed. Hij vond het belangrijk genoeg om het ons toch nu al te vertellen, als een soort van voorbereiding op het gesprek morgen.
Wat hij ziet is dat er in het gedeelte van de grote hersenen - waar alles in zit, beweging, gedachten, alles wat je tot een persoonlijkheid maakt, maakt wie je bent - eigenlijk overal grote beschadigingen zijn. Beschadigingen die eruit zien als onherstelbaar. Hij heeft ons gezegd dat de kans dat -x- bijkomt, zeer klein is.
Wij hebben een triptrap, daar glip je ook niet makkelijk onder de beugel (met riem tussen de beentjes) door. Maar wij doen wel weer andere dingen waar je 'hoe haal je het in je hoofd' van zou kunnen zeggen. Cakebeslag snoepen enzo. (wie noemt z'n kind nou Enzo, elke keer als ik enzo zeg of tiep moet ik er aan denken).quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:14 schreef Ladybos het volgende:
Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
Denk idd dat de meeste dingen die fout gaan met jonge kinderen aan de ouders te wijten zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat de ouders het bewust hebben opgezocht. Want je kunt nog zo goed je best doen, er zijn volgens mij altijd momenten dat je achteraf dacht "pfew, daar ben ik goed vanaf gekomen".quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef Ladybos het volgende:
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud wasGelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |