abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32431424
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je een bron voor het cursief gedrukte? Ik vraag me nl. oprecht af of dat het geval is.
quote:
Chris2K 1990-06-18
geen woorden aan vuil maken
  zondag 20 november 2005 @ 18:36:26 #27
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_32431430
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:31 schreef r_one het volgende:
Dit is toch belachelijk ONlogisch

Vergelijk eens je gevoelens die je krijgt bij het voorstellen van de volgende situaties:

*2 verliefde gozers maken elkaar gelukkig en vallen daarbij niemand lastig
*een vrouw van 28 wordt verkracht door een man in het bos en is voor de rest vanhaar leven psychisch beschadigd.

Dus heterofielen zijn ziek en homofilie is een geaardheid.

hetero seks is per definitie geen verkrachting, bij pedofilie is dat wel

[ Bericht 3% gewijzigd door Daniel.San op 20-11-2005 18:41:57 ]
pi_32432347
Wat een waardeloos topic eigenlijk
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_32432866
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:12 schreef Crazyivan het volgende:
Wat een waardeloos topic eigenlijk
Ach, iedereen heeft hem wel een keer geopend.
pi_32433915
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 21:24 schreef Detroit het volgende:
Wederzijdse instemming <-> Seksuele opdringing... Lijkt me duidelijk...
Gaat ook niet helemaal op... Een kind zo best in kunnen stemmen met sexuele handelingen. Ook als er geen enige vorm van druk of dwang wordt uitgeoevend. Eventjes 'doktertje spelen', maar dan met een ouder iemand ipv. met een leeftijdsgenootje.

Het verschil zit hem meer in het feit dat kinderen handelsonbekwaam zijn, zoals hier ook al werd genoemd. Dus dat doktertje spelen vinden ze misschien wel even leuk... totdat ze er achter komen dat dat eigenlijk niet mag of niet hoort. (Dat is een maatschappelijke kwestie, de grieken deden daar vroeger niet moeilijk over). Ook kunnen ze er op latere leeftijd spijt van krijgen.

Sex is naar mijn mening zelf de beste leermeester. Alles wat je als kind niet snapt is vies. Hoeveel kleuters keren hun gezicht af als ze 2 volwassenen zien tongzoenen? In mijn ogen een compleet natuurlijke gedachte. Maar zodra een kind zelf eens (al dan niet gedwongen) een tongzoen meegemaakt heeft, zal hij/zij daar heel anders op reageren. En meestal niet op een positieve manier. Het idee dat er een vieze tong vreemde tong in jouw mond komt roeren is voor veel kinderen geen prettig idee.

Maar ze komen vanzelf op een leeftijd dat ze meer gaan onderzoeken en meer gaan proberen. Als een kind dan zelf de grenzen kan bepalen dan zullen die grenzen langzaam maar zeker opgerekt worden. Dat is en blijft een natuurlijk leerproces. Wanneer een kind met een volwassene op onderzoek uit gaat, is de kans groot dat de volwassene de grenzen gaat bepalen en die van het kind overschrijdt. "Vind je een tongzoen lekker? dan zal ik je eens een tongzoen tussen je benen geven!" In zo'n geval worden de grenzen overschreden en is de kans op grote emotionele schade groot.

Als de volwassene het kind de grenzen laat bepalen is dat helaas nog geen garantie dat het kind er geen schade van op loopt. Misschien vond het kind het op dat moment spannend, maar eens slaat de twijvel toe. "Goh, die man (of vrouw) is de enige die dat altijd bij mij doet... klopt dat wel?" Dan kom je weer op het handelsonbekwame... voor het kind is de impact van de handelingen niet duidelijk.

Ik heb niets tegen pedofielen, maar ze moeten wel met hun tengels van kinderen afblijven. Want wederzijdse instemming of niet, grenzen oprekken of niet.... een kind moet zichzelf kunnen ontwikkellen in zijn of haar eigen tempo en moet niet in de geringste verleiding worden gebracht om ook maar een nanometer over de eigen grens te gaan.

Natuurlijk is er ook een kans dat er grenzen overschreden gaan worden als 2 kinderen met elkaar spelen, maar de schade is dan sowieso gering vergeleken met een volwassene - kind spel. Het kind waarvan de grenzen overschreden worden ervaart dat dan gewoon als: "Niet leuk", en zal de volgende keer voorkomen dat dit weer gebeurd. "Nee ik ga geen doktertje spelen, want dat vind ik niet leuk... en anders zeg ik het tegen papa/mama". Dat laatste zal een kind tegen een ander kind kunnen gebruiken om 'dreigend gevaar' af te wenden. Maar als een volwassene tegen jouw zegt dat het normaal is en dat alle grote mensen dat doen.... dan heeft het toch geen nut om het tegen papa/mama te zeggen??
Don't hurry, be crappy!
pi_32442093
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:36 schreef Daniel.San het volgende:

[..]

hetero seks is per definitie geen verkrachting, bij pedofilie is dat wel
-1 Generalisatie
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_32442165
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:16 schreef DrazTic het volgende:
*een meisje van 8 wordt verkracht door haar buurman en is voor de rest vanhaar leven psychisch beschadigd.
Dat heeft vaak weinig met pedofilie te maken denk ik. Veel pedofielen kunnen niet hun handjes thuis houden nee, maar verkrachten draait eerder om "macht" dan om een seksuele voorkeur.

Ik vind het opvallend dat veel pedofiele zaken vaak homoseksueel getint zijn. Geestelijken die zich vergrijpen aan jonge jongetjes bijvoorbeeld.

Laat ik me beinvloeden door de berichtgeving in de media of is dit echt zo?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32444898
quote:
Op maandag 21 november 2005 00:38 schreef teknomist het volgende:

Dat heeft vaak weinig met pedofilie te maken denk ik. Veel pedofielen kunnen niet hun handjes thuis houden nee, maar verkrachten draait eerder om "macht" dan om een seksuele voorkeur.

Ik vind het opvallend dat veel pedofiele zaken vaak homoseksueel getint zijn. Geestelijken die zich vergrijpen aan jonge jongetjes bijvoorbeeld.

Zou best kunnen. Misschien omdat homo's-in-de-kast gefrustreerder zijn en dat uit frustratie rare dingen ontstaan?

Of misschien is homoseksualiteit in bepaalde gevallen inderdaad wel deels een (psychologische) stoornis in de ontwikkeling van iemands seksualiteit, en ligt het daardoor dichter bij een andere 'stoornis'?
pi_32444967
Hoop dat in-limboy zich snel meld hier, dan kan er tenminste een slotje op

Belachelijke stelling
Live it!
pi_32445052
quote:
Op maandag 21 november 2005 00:38 schreef teknomist het volgende:

[..]

in het geval van die geestelijken denk ik niet dat het om pedofilie gaat, feitelijk, maar om beschikbaarheid , gelegenheid en de mogelijkheid het zo verborgen te houden, dit alles ontstaan uit frustratie door langdurige onthouding.

en verder is het ms zo dat verkrachting vaak om macht gaat idd, maar dat neemt niet weg dat er ook pedofielen zijn die wel degelijk verkrachten, net zoals er hetero's zijn die dat doen en homo's en dat het soms wel degelijk om een uit de hand gelopen opdringen van sex gaat, waarbij het slachtoffer soms het leven laat omdat de dader in paniek raakt of weloverwogen beslist dat moord de enige manier is ermee weg te komen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 07:42:39 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32445071
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 21:24 schreef Detroit het volgende:
Wederzijdse instemming ..Lijkt me duidelijk...
Zó duidelijk is dat dus niet.
Stichting Martijn is van mening dat als kinderen het *fijn vinden* om zich door volwassenen te laten aaien op allerlei plekjes het kind daarmee aangeeft dat zij/hij geniet en de sexuele handelingen met wederzijdse instemming plaatsvinden.
  maandag 21 november 2005 @ 07:48:52 #37
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32445092
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 21:28 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Een keuze die je goed en overwogen kan maken toch?
Bij pedofilie is er bij "relaties" altijd een overmacht van de oudere partij dus
Oh ja homofilie een keuze.

Mam, ik ben er uit, hier is mijn verlossende antwoord. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik vind Henk toch net iets aantrekkelijker dan Monique.

Ik word homo, mam. Het was een moeilijke keuze.

Volgende dag; Mam ik weet het niet meer wat ik moet kiezen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_32445125
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:48 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Mam, ik ben er uit, hier is mijn verlossende antwoord. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik vind Henk toch net iets aantrekkelijker dan Monique.

Hij bedoelt dat het een weloverwogen keuze is om op de avances van de ander in te gaan of niet, om dat het om gelijkwaardige potentiele partners is.
Bij pedofilie is er geen sprake van gelijkwaardigheid.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 21 november 2005 @ 10:47:56 #39
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_32447227
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zó duidelijk is dat dus niet.
Stichting Martijn is van mening dat als kinderen het *fijn vinden* om zich door volwassenen te laten aaien op allerlei plekjes het kind daarmee aangeeft dat zij/hij geniet en de sexuele handelingen met wederzijdse instemming plaatsvinden.
Ach enkele tientallen jaren geleden was er een soort sekte (ik meen in Rotterdam) die hun babies masseerde. Dat kon destijds helemaal niet en zelfs de politie is er destijds aan te pas gekomen. Tegenwoordig is babymassage wel maatschappelijk geaccepteerd.

Ik wil hier mee zeggen dat:
A) Kinderen massage blijkbaar toch wel lekker vinden
B) Dat tijden veranderen en daarmee ook denkbeelden van mensen

Dit staat trouwens los van sexuele handelingen met een kind, welke ik verwerpelijk vind.

[ Bericht 1% gewijzigd door White_Wolf op 21-11-2005 10:57:31 (Spelfout) ]
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_32447243
quote:
Op maandag 21 november 2005 07:48 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Edit: wat milagro zegt
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_32447418
Eigenlijk is er niet zoveel verschil in Homofilie of Pedofilie.. allebei een 'afwijkende' geaardheid.
Maar bij pedofilie is er vaak sprake van dwang, er zullen ook vast gevallen zijn waarin dat niet zo is, maar dat is dat niet te controleren.
Bij 2 volwassenen kan er ook sprake zijn van dwang/ongelijkwaardigheid, maar volwassenen rekenen we een grote mate van 'eigen verantwoordelijkheid' aan. Kinderen niet.
pi_32447618
Sinds wanneer is homosexualiteit een afwijking?
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_32447676
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:04 schreef zwaaibaai het volgende:
er zijn veel minder homo's dan hetero's. het wijkt dus af van de 'norm'

tis geen waarde oordeel ofzo
pi_32447719
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Sinds rood haar dat ook is vermoed ik. Het gebeurt alleen weer niet zo vaak dat iemand met rood haar te horen krijgt dat hij/zij een afwijking heeft, dus kennelijk bedoelt iemand toch iets anders er mee wanneer men spreekt dat een homoseksueel een afwijking heeft..
pi_32447790
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:06 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Right!!
Zolang het niet in de hokjesgeest der Nederlanders voorkomt is het een afwijking! Dat ik dat nou niet snapte...
burgerweeshuis
  maandag 21 november 2005 @ 11:18:07 #46
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_32447915
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:06 schreef Yorrit het volgende:

[..]

In de natuur is voortplanting belangrijk. Homo's kunnen zich niet voortplanten, dus in dat opzicht is homosexualiteit ook zeker een afwijking.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_32448003
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:18 schreef White_Wolf het volgende:

[..]

In de natuur is voortplanting belangrijk. Homo's kunnen zich niet voortplanten, dus in dat opzicht is homosexualiteit ook zeker een afwijking.
In de natuur is ook recombinatie belangrijk. Het huwelijk is in dat opzicht een afwijking.
  maandag 21 november 2005 @ 11:25:12 #48
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_32448064
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de natuur is ook recombinatie belangrijk. Het huwelijk is in dat opzicht een afwijking.
Recombinatie heeft voor zover ik weet te maken met de herschikking van genen. Dat gebeurt toch in een huwelijk waaruit kids voortkomen. Zelfs bij meerdere kinderen vindt zoiets plaats. Tenzij het om een 1-eiige tweeling gaat natuurlijk.
pi_32448127
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:25 schreef White_Wolf het volgende:

[..]

Recombinatie heeft voor zover ik weet te maken met de herschikking van genen. Dat gebeurt toch in een huwelijk waaruit kids voortkomen.
Maar maar met 2 paar genen. In de natuur proberen mannetjes zoveel mogelijk hun genen te verspreiden, en vrouwtjes zo goed mogelijk hun partners te selecteren. Monogamie komt bij de meeste soorten niet voor, en terecht ook, want het is niet zo best voor rijke voortplanting.
quote:
Zelfs bij meerdere kinderen vindt zoiets plaats. Tenzij het om een 1-eiige tweeling gaat natuurlijk.
Klopt, maar er kan veel meer gebeuren.
  maandag 21 november 2005 @ 11:31:46 #50
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_32448220
Hehehe een excuus om maar een beetje in het rond te neuken dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')