abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32396540
Bron: NU zaterdag 19/11:

ROTTERDAM - De Rotterdamse wethouder Geluk (onderwijs en integratie) wil Antilliaanse criminelen heropvoeden op tuchtscholen. Hij zoekt capaciteit voor tweeduizend plaatsen. Dat staat in de Volkskrant van zaterdag.

Antilliaanse criminelen vormen hét veiligheidsprobleem in de stad. Ongekend harde represesie is volgens Geluk het antwoord, zegt hij in de krant. "Die criminelen moet het leven absoluut onmogelijk worden gemaakt. Net zoals we bij extremisten doen."

Volgens de wethouder schieten ouders van de criminele jongeren te kort in hun opvoedende taak. Vooral de Antillianen worden volgens hem steeds gewelddadiger en extremer, ook in hun seksualiteit.

Instroom

Geluk steunt de opmerkingen van D66-minister Pechtold (Koninkrijksrelaties), die vindt dat de instroom van Antilliaanse jongeren zonder kansen moet worden gestopt.

Fractievoorzitter R. Sörensen van Leefbaar Rotterdam zei zaterdag in een reactie het inhoudelijk met Geluk eens te zijn. "We vragen ons alleen af waarom Leefbaar zich niet mag uitlaten over criminele islamieten en Geluk wel over criminele Antillianen. Dat is meten met twee maten", aldus Sörensen.

Spierballentaal

B. Cremers, fractievoorzitter van de PvdA in de Rotterdamse gemeenteraad noemde het Antillianenprobleem in Rotterdam heel ernstig. "Het college heeft nog geen effectieve aanpak ontwikkeld. Daarom is de spierballentaal van Geluk niet op z'n plaats. De aanpak die er is, richt zich op het onderwijs en op de gezinssituatie van de Antillianen. Maar vaak ontbreekt een gezin", aldus Cremers.

Statusverhogend

De plannen om een in Rotterdam een tuchtschool te openen voor criminele jongeren juicht hij toe. "Gevangenisstraf helpt niet altijd. Het is vaak zelfs statusverhogend."

--------

Ik ben het hier roerend mee eens. Ook met het stukje "We vragen ons alleen af waarom Leefbaar zich niet mag uitlaten over criminele islamieten en Geluk wel over criminele Antillianen. Dat is meten met twee maten", aldus Sörensen.
pi_32396654
Alleen als er duidelijk aanwijsbare constatering is gemaakt dat het om recidiven gaat, dan mag je die gasten wat mij betreft aanpakken als je denkt dat het helpt. Ik betwijfel het, het is een slag volk waar ik zelf geen raad mee zou weten.
Mijn pa is ooit structureel bedreigt door een stuk schorem die weigerde om z'n muziek van herkomst eens op een normaal volume af te spelen.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32396798
Glen Mills is toch zoiets?
quote:
Voor toelating op de Glen Mills School komen jongens in aanmerking die:
- 15 jaar of ouder zijn,
- normaal begaafd zijn (IQ vanaf circa 80),
- ernstig en veelvuldig anti-sociaal gedrag vertonen (intimidatie, vechtpartijen, vernielingen, diefstal, inbraak, geweld-pleging),
- dit gedrag in groepsverband en/of in het kader van lidmaatschap van een "peer group" uitvoeren (groepsgevoeligheid),
- in het gezin en op school geen kansen meer hebben op een gunstige ontwikkeling naar volwassenheid.
Waarom nu weer iets nieuws?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32396934
Antillianen terroriseren Leeuwarden ook behoorlijk.

Het probleem met die gasten is, dat ze nergens, maar dan ook echt nergens bang voor zijn. Ze handelen volgens mij puur instinctueel, compleet verstandloos. Ik bedoel hiermee, als een klerenkast van 30 jaar niet bereid is te doen, wat zij eisen, zullen ze op geweld overgaan. Maar ook een oma'tje van 90 jaar, wordt op dezelfde manier behandeld.
Normen en waarden zijn ze ook vaak compleet vreemd. Heel simpel "alsjeblieft" en "dank je wel", komen niet voor in hun woordenschat.

Heropvoeden heeft waarschijnlijk geen zin. Gewoon terugsturen naar dat primitieve eiland van ze. Laat ze daar maar lekker primitief doen.
The gum you like, is coming back in style.
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:02:46 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32398213
De roet en mee in de zak naar de Antillen of degene die nog een beetje bewustzijn hebben naar Glen Mills
pi_32398270
ik heb zelf never problemen met die gasten, maar ik zal wel een ander slag kennen dan die jochies die heropgevoed moeten worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:31:27 #7
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_32399680
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:56 schreef progrock het volgende:

Ik ben het hier roerend mee eens. Ook met het stukje "We vragen ons alleen af waarom Leefbaar zich niet mag uitlaten over criminele islamieten en Geluk wel over criminele Antillianen. Dat is meten met twee maten", aldus Sörensen.
Omdat de islam geen bevolkinsgroepen kent en LR beoordelen moslims die in het criminele circuit zitten bewust op hun religie. Ze halen altijd de Islam overal erbij, alsof Islam de aanleiding is dat deze moslims in het criminele circuit zitten. Dat willen ze de mensen doen geloven.
Schijt aan iedereen
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:42:25 #8
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_32402602
dat don die moslims ook dus ze moieten nuet zeiuken.
pi_32403371
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:42 schreef speedfreakssj het volgende:
dat don die moslims ook dus ze moieten nuet zeiuken.
Jij hebt naast gebrek aan intelligentie ook een behoorlijk typprobleem valt me regelmatig op.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:14:35 #10
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32403492
Hadden we maar geen kolonies moeten stichten
Era Vulgaris
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:16:30 #11
3542 Gia
User under construction
pi_32403544
Waarom alleen Antilliaanse criminele jongeren? Doe dit gewoon met ALLE criminele jongeren.

Hoppa, opvoedingsinstituut tot hun 23ste jaar. Vind ik een mooie leeftijd voor dat soort figuren om weer terug de maatschappij in te mogen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:16:35 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32403549
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:14 schreef Vassili_Z het volgende:
ehm ik snap je opmerking niet zo goed. het gaat toch niet om terugsturen maar een correctieinstituut bij achtergebleven opvoeding door ouders?
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:16:53 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32403559
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:16 schreef Gia het volgende:
Waarom alleen Antilliaanse criminele jongeren? Doe dit gewoon met ALLE criminele jongeren.

Hoppa, opvoedingsinstituut tot hun 23ste jaar. Vind ik een mooie leeftijd voor dat soort figuren om weer terug de maatschappij in te mogen.
en hard leren en werken.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:20:32 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32403645
quote:

Eensch. Ze moeten ook Tokkie- en kamperjeugd in een opvoedingsinstituut stoppen.
pi_32403800
Waarom alleen Antillianen? Gezellig opsluiten met autochtone jongeren stimuleert het idee van de multiculturele samenleving.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:28:19 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32403833
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:27 schreef Renmaestro het volgende:
Waarom alleen Antillianen? Gezellig opsluiten met autochtone jongeren stimuleert het idee van de multiculturele samenleving.
beetje zielig voor die drie autochtonen . worden natuurlijk het pispaaltje.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:39:23 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32404055
@OP
ik vind het een goed plan, beter laat dan nooit.

ook die instroom blokkade is goed alleen is dat wel echt te laat
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32404487
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

beetje zielig voor die drie autochtonen . worden natuurlijk het pispaaltje.
Dat zal die scharminkelige lonsdalertjes goed doen. Worden ze hard van en zulks.
pi_32415067
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:14 schreef Vassili_Z het volgende:
Stompzinnig figuur. Die Antillianen zijn heus niet de oorspronkelijke bewoners van de Antillen hoor. Ze hebben die eilanden min of meer van ons gekregen EN ontvangen jaar in jaar uit nog eens een paar honderd miljoen. en NOG is het een zootje en komen ze liever hierheen om de boel te verzieken.

We zouden er opnieuw kolonies van moeten maken. Probleem opgelost.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32415119
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:46 schreef StefanP het volgende:

[..]

Hoe is welk probleem dan opgelost?
  zondag 20 november 2005 @ 00:55:07 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32415295
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:05 schreef RichardQuest het volgende:
Glen Mills is toch zoiets?
[..]

Waarom nu weer iets nieuws?
Er was toch een variant daarop, met een half nederlandse naam, die ervoor zorgde dat niet minder dan 90% zich na een jaar nog steeds goed gedraagde? Welke was dat ook weer?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32417614
quote:

Helemaal met je eens. NL is goed met groepen in hokjes stoppen. En daarna nog afvragen waarom de maatschappij anno 2005 zo in elkaar zit? It is your policy stupid!
pi_32418164
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:46 schreef StefanP het volgende:

[..]

Stompzinnig figuur. Die Antillianen zijn heus niet de oorspronkelijke bewoners van de Antillen hoor. Ze hebben die eilanden min of meer van ons gekregen EN ontvangen jaar in jaar uit nog eens een paar honderd miljoen. en NOG is het een zootje en komen ze liever hierheen om de boel te verzieken.

Mijn God…oh God.

Die eilanden heeft NL afgepakt van onder andere Spanje en Engeland en daarna slaven gebracht om voor de Nederlandse sinterklaas en zijne boerin op de plantage te gaan werken.

De oorspronkelijke bewoners waren idd indianen die door de Europese bezetters werden vermoord en de meesten afgevoerd naar de Dominicaans Republiek. NL en andere Europese bezetters hebben slaven gebracht op voornamelijk Curaçao. Curaçao bloeide tot een grote slavenhandel centra in de regio. Aruba, Saba en in minder mate Bonaire en St. Maarten hadden geen slavenhandel. Aruba was zelfs voor een tijd alleen voor de blanken bestemd.

Ik zou niet zeggen dat het een zooitje is op alle eilanden. Aruba is een verhaal apart en is succesvol. Met St. Maarten gaat het redelijk goed, Saba en St. Eustatius zijn nooit zorgen kindjes, Bonaire ook niet. Curaçao is de echte boosdoener en waar het niet goed gaat. Als het slecht gaat met Curaçao benadeeld dat de economieën van de resterende 4 Antilliaanse eilanden. Dat hoort U als NL'er te weten. Of kunt u net als zoveel Nederlanders geen onderscheid maken tussen de eilanden?

Waarom denkt u dat Aruba al sinds 1986 uit de Antillen trad? Waarom denkt u dat St. Maarten anno 2005 een Status Aparte wilt net als Aruba? NL is juist tegen een Status Aparte voor St. Maarten met allerlei domme smoesjes. Maar een Status Aparte voor St. Maarten betekent juist zelfstandigheid en een betere kans op vooruitgang voor dat eiland.

Tevens ontvangt de Antillen niet een paar honderden miljoen euro per jaar. Aruba ontvangt slechts 20 miljoen euro op een economie die bijna 2 miljard dollar waard is. Daarnaast ontvangt Aruba vanaf 2009 geen ontwikkelingshulp meer van NL. Noem je dat een zooitje? Ik noem dat eerder een goede weg naar zelfstandig zijn en al dat met dank aan de Status Aparte. Tevens was NL ook tegen een Status Aparte voor Aruba maar heeft zich onder druk toegegeven. Zonder Status Aparte was Aruba zeker geen succes zoals het nu is. Trouwens weet u wel hoe de ontwikkelingsgeld wordt gebruikt? Het wordt onder scherpe toezicht en goedkeuring van NL aan projecten op de eilanden besteedt

Omdat het op Curaçao slecht ging met de economie kwamen voornamelijk kansarme Curaçaoënaars naar NL toe. De slechte economie op Curaçao is zeker te verwijten aan de bestuurders daar. Maar u moet niet vergeten dat de slechte economische situatie op Curaçao mede de schuld is van NL die de lucratieve off-shore sector op dat eiland de nek heeft omgedraaid. Engeland heeft juist haar kolonies in de Caraïben geholpen met de off-shore sector (Bermuda, Kaaiman eilanden zijn een van de rijkste landen in de wereld geworden daardoor) en NL liet de zijne zwaar vallen met name Curaçao. U wijst de vinger alleen naar de Antillen en doet alsof NL zo heilig is. It takes two too tango baby.

Curaçao heeft al sinds het begin van de recessie medio jaren negentig NL gevraagd om hulp. NL zoals vaker komt haar afspraken niet na en blijven de problemen op dat eiland gewoon groeien. U kunt het dus ook anders stellen, als NL eerder had ingegrepen toen Curaçao dat vroeg had NL anno 2005 niet te maken gekregen met een grote groep kansarme Curaçaoënaars.

PS; Nederlanders moeten de economische en sociale geschiedenis van de Antillen en Aruba weten voordat ze onzin lullen, scheelt een hoop politieke en maatschappelijke misverstanden en onnodige haat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stratos op 20-11-2005 04:05:03 ]
pi_32418927
Dude, ik heb 10 jaar op Sint Maarten gewoond en weet alles van de geschiedenis dus bespaar me de preek . Het is er een ZOOTJE. Een ONGELOFELIJK ZOOTJE. Ze schreeuwen moord en brand dat ze onafhankelijk willen zijn, zijn openlijk racistisch en de haat tegen Nederlanders is ongelofelijk. Ze denken het zo goed te weten maar het ging en gaat er zo slecht dat ze nota bene onder curatele gesteld moeten worden, dat de "overheid" daar zonder technische bijstand van experts uit Nederland in elkaar zou storten en de politiek wemelt van gevallen die zich van schoonmaker tot commissioner (lokale variant van minister) op hebben gewerkt. Corruptie tiert welig. Op Curacao zal het nog wel een graadje erger zijn en ik geef ook zeker toe dat Curacao de hoofdschuldige is als het op het verkwanselen van geld aankomt. Ook is het bezopen dat Curacao al het geld krijgt en niet de individuele eilanden zelf.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie die eilanden liever gisteren dan vandaag nog zelfstandig worden, maar dan wel zonder ook nog maar 1 cent aan hulp vanuit NL te ontvangen. Ik geloof gerust dat een zelfstandig bestaan mogelijk is (behalve dan voor St Eustatius en evt. Saba), maar dan moeten er echt drastisch dingen veranderen. Tot die tijd moeten ze hun vreselijke muil tegenover NL houden. Geloof je me niet? Neem een kijkje op het forum van een lokale krant waar vuilspuierij over NL dagelijks te vinden is: http://www.thedailyherald(...)9003f7612;act=SF;f=1
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')