Ik denk net zo vaak als dat CMT oneliners tussendoor post die niet ter zake doen.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Hoe vaak moet het nog gezegd worden hier dat je niet door eigen schuld in de WSNP kan komen?
Natuurlijk hebben die het zwaarder, maar het is wel een feit dat bewindvoerders veel zaken zullen moeten aannemen om de baten tegen de kosten te laten opwegen.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien de bedragen die ze ervoor krijgen, mogen ze daar ook wel flink wat uren voor maken![]()
Ik denk dat de sanieten het een stuk zwaarder hebben dan die bewindvoerders
quote:Op woensdag 30 november 2005 08:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk net zo vaak als dat CMT oneliners tussendoor post die niet ter zake doen.
Hoe vaak moet het nog gezegd worden hier dat je niet het criterium 'eigen schuld', maar 'goeder trouw' moet gebruiken voor toelating in de WSNP?quote:Op woensdag 30 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Hoe vaak moet het nog gezegd worden hier dat je niet door eigen schuld in de WSNP kan komen?
Heb ik niets op tegen, zolang dat niet ten koste gaat van de basistaken die een bewindvoerder dient uit te voeren, zoals bijvoorbeeld het op tijd doorsturen van rekeningen, zodat de sanniet niet weer schulden maakt en daardoor uit de WSNP gegooid kan worden, buiten zijn schuld om.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die het zwaarder, maar het is wel een feit dat bewindvoerders veel zaken zullen moeten aannemen om de baten tegen de kosten te laten opwegen.
Veel zaken op een hoop gooien zal hoe dan ook ten koste gaan van de kwaliteit. Post wordt voor zover ik begrijp doorgaans binnen 2 weken doorgestuurd. Daarna is er dan nog genoeg tijd om een rekening te betalen.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Heb ik niets op tegen, zolang dat niet ten koste gaat van de basistaken die een bewindvoerder dient uit te voeren, zoals bijvoorbeeld het op tijd doorsturen van rekeningen, zodat de sanniet niet weer schulden maakt en daardoor uit de WSNP gegooid kan worden, buiten zijn schuld om.
Gezien de klachten die ik soms lees, gaat dat dus wel eens mis, net als andere zaken en daarmee vind ik dat sannieten heus het recht hebben te klagen over hun bewindvoerder als die de zaken niet netjes afhandelt en niet, zoals TS beweerde, maar moeten berusten in het gepruts, "omdat ze zelf de schulden hebben veroorzaakt"quote:Op woensdag 30 november 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Veel zaken op een hoop gooien zal hoe dan ook ten koste gaan van de kwaliteit. Post wordt voor zover ik begrijp doorgaans binnen 2 weken doorgestuurd. Daarna is er dan nog genoeg tijd om een rekening te betalen.
Mijn bewindvoerdster krijgt een 45 euro nog wat per maand van mijn inkomen om mijn belangen te behartigen. Ik moet zeggen, ze lost alles netjes op, en nogmaals, ik mag mezelf gelukkig prijzen met haar. Zij krijgt dingen gedaan die mij in mijn eente niet lukken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:47 schreef vandenderen het volgende:
[..]
Een bewindvoerder heeft geen uurloon, maar t systeem werkt (zoals je dus gezien hebt) met vaste vergoedingen per maand ( dat zijn dus die bedragen die je daar ziet staan..). In gevallen waar echt veel uren zijn gemaakt kun je wel extra salaris aan de RC vragen.
Het probleem is dat voor het bedrag wat een bewindvoerder per maand krijgt er gewoon zoveel gebeuren moet, dat het echt erg weinig is. En natuurlijk verschilt dat wel per zaak. Maar wanneer een saniet constant aan de telefoon hangt, je continu brieven moet schrijven, vraag je je wel is af waarvoor je het nu doet.
Dat is niet altijd zo. Wanneer schuldhulpverlening faalt (Lees : 1 crediteur werkt tegen), dan kom je "automatisch" in de WSNP terecht.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:10 schreef Maja het volgende:
TS had het beter kunnen hebben over Schuldhulpverlening. WSNP-gevallen zijn veel extremer en hebben veelal andere grondslagen.
Nog heel vaak, want het is gewoon niet waar. Het wordt ook niet waar als je het maar blijft roepen.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Ja ja, je hebt gelijkquote:Op woensdag 30 november 2005 11:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoe vaak moet het nog gezegd worden hier dat je niet het criterium 'eigen schuld', maar 'goeder trouw' moet gebruiken voor toelating in de WSNP?![]()
Er komen volop mensen door hun eigen schuld in de WSNP. Ze hebben alleen niet bewust verkeerd gehandeld, wat niet uitsluit dat zij verkeerd hebben gehandeld.
Als je je gewoon aan de regels houdt, dan zal je denk ik ook geen probleem met je bewindvoerder hebben. In de tijd dat ik bij een bewindvoerdersorganisatie zat heb ik ook letterlijk iemand in de kou laten staan omdat ze was afsneden van gas/water/licht. En daar was niks wat ik daar aan gedaan heb, puur omdat ze letterlijk alle regels van de WSNP aan haar laars lapte en ook uit de regeling was gezet. Aan de andere kant heb ik redelijk wat tijd gestoken in een dossier om te zorgen dat de saniet een bankrekening kon openen. Ze had de regeling inmiddels met schone lei verlaten (verkorte regeling ivm met handicap) en had derhalve gewoon recht op een bankrekening, het duurde alleen even om de bank daarvan te overtuigen. Toen dat gelukt was had ik mevrouw huilend aan de telefoon om me te bedanken, terwijl ik het gewoon mijn taak vond om dat te regelen.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:21 schreef Nies het volgende:
[..]
Mijn bewindvoerdster krijgt een 45 euro nog wat per maand van mijn inkomen om mijn belangen te behartigen. Ik moet zeggen, ze lost alles netjes op, en nogmaals, ik mag mezelf gelukkig prijzen met haar. Zij krijgt dingen gedaan die mij in mijn eente niet lukken.
Ik kan haar echt niet zien als iemand die stiekum mijn post doorzoekt om mij ergens op te pakken, ze is juist aangesteld om mijn rotzooi op te ruimen. Dat doet ze, en ik ben er blij mee.
Je zit hier pure bullshit te roepen, het maakt je er niet geloofwaardiger opquote:Op woensdag 30 november 2005 19:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nog heel vaak, want het is gewoon niet waar. Het wordt ook niet waar als je het maar blijft roepen.
Je hebt roekeloos met geld strooien en je hebt onverantwoord omgaan met je geld....quote:Op woensdag 30 november 2005 20:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja ja, je hebt gelijk
Feit blijft dat je de WSNP niet in komt als je duidelijk roekeloos met geld hebt zitten strooien, terwijl je had kunnen weten dat je dan diep in de shit terecht zou komen en daar doelde ik op
Hetgeen wat jij riep is/was pure bullshit. Gelukkig gaf je dat twee posts terug zelf ook al toe.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je zit hier pure bullshit te roepen, het maakt je er niet geloofwaardiger op![]()
Als ze uit de WSNP is gezet, ben je ook bewindvoerder af, dat ook als de WSNP is afgelopen, dus in beide gevallen zou ik zeggen, prima gehandeld, voor die laatste actie zelfs petje af, aangezien je dat niet eens verplicht was te doen!quote:Op woensdag 30 november 2005 20:40 schreef lost95 het volgende:
[..]
Als je je gewoon aan de regels houdt, dan zal je denk ik ook geen probleem met je bewindvoerder hebben. In de tijd dat ik bij een bewindvoerdersorganisatie zat heb ik ook letterlijk iemand in de kou laten staan omdat ze was afsneden van gas/water/licht. En daar was niks wat ik daar aan gedaan heb, puur omdat ze letterlijk alle regels van de WSNP aan haar laars lapte en ook uit de regeling was gezet. Aan de andere kant heb ik redelijk wat tijd gestoken in een dossier om te zorgen dat de saniet een bankrekening kon openen. Ze had de regeling inmiddels met schone lei verlaten (verkorte regeling ivm met handicap) en had derhalve gewoon recht op een bankrekening, het duurde alleen even om de bank daarvan te overtuigen. Toen dat gelukt was had ik mevrouw huilend aan de telefoon om me te bedanken, terwijl ik het gewoon mijn taak vond om dat te regelen.
Man, jij zit hier onzinnig te verkondigen dat het allemaal hun eigen schuld is als men in de WSNP terecht komt, dat is dus gewoon pertinent onwaar. Men kan niet opzettelijk in de WSNP terecht komen, omdat je dan niet ter goeder trouw hebt gehandeld.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hetgeen wat jij riep is/was pure bullshit. Gelukkig gaf je dat twee posts terug zelf ook al toe.
Ik ken praktijkvoorbeelden van mensen die in zekere zin opzettelijk in de WSNP zijn gekomen. Daarnaast zijn er legio mensen die in de WSNP komen doordat ze onverantwoord met geld omgaan. Daar heeft niemand schuld aan, alleen degene die het geld heeft uitgegeven zelf. Ik heb zelfs voorbeelden van mensen die er met voorbedachte rade in zijn gegaan en voor zichzelf al een soort "appeltje voor de dorst" apart hebben gezet. Ok, ze nemen een zeker risico, maar dat kan goed uitpakken.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Man, jij zit hier onzinnig te verkondigen dat het allemaal hun eigen schuld is als men in de WSNP terecht komt, dat is dus gewoon pertinent onwaar. Men kan niet opzettelijk in de WSNP terecht komen, omdat je dan niet ter goeder trouw hebt gehandeld.
En ik heb nergens gepost dat ik onzin verkondig, c.q. dat jij in deze gelijk zou hebben. Diverse mensen hebben hier al aangetoont dat de WSNP alleen voor mensen is die altijd ter goeder trouw hebben gehandeld en ter goeder trouw handelen is niet jezelf tot over je oren in de schulden steken, wetend dat je het nooit allemaal kan afbetalen
En dat is dus niet waar. Als jij zo naief met je geld strooit, ben je niet ter goeder trouw bezig en zal een WSNP afgewezen worden en rest alleen faillisement.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ken praktijkvoorbeelden van mensen die in zekere zin opzettelijk in de WSNP zijn gekomen. Daarnaast zijn er legio mensen die in de WSNP komen doordat ze onverantwoord met geld omgaan. Daar heeft niemand schuld aan, alleen degene die het geld heeft uitgegeven zelf. Ik heb zelfs voorbeelden van mensen die er met voorbedachte rade in zijn gegaan en voor zichzelf al een soort "appeltje voor de dorst" apart hebben gezet. Ok, ze nemen een zeker risico, maar dat kan goed uitpakken. [quote]
Dat zijn duidelijk fraudegevalletjes, niet het typische voorbeeld van de gemiddelde WSNP'er. Overigens kan de WSNP volgens mij ook na die drie jaar nog ingetrokken worden als blijkt dat men gedurende de WSNP geld achterover heeft gedrukt, c.q. opzettelijk buiten de boedelo heeft gelaten en moet dit geld alsnog betaald worden.
[quote]Sommige mensen steken zichzelf flink in de schulden omdat ze gewoon heel erg naďef met geld omgaan en het ene geld proberen te vullen met het andere. Ook voor dit soort mensen is er de WSNP.
Ik heb het niet over naďef met geld strooien. Het gaat meer om mensen die wat naďef omgaan met hun geld. Ook die mensen komen in de WSNP terecht.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar. Als jij zo naief met je geld strooit, ben je niet ter goeder trouw bezig en zal een WSNP afgewezen worden en rest alleen faillisement.
Knap dat je met een inkomen van 1700 per maand een krediet van 75.000 euro weet op te bouwen. Dan hebben een aantal kredietmaatschappijen aardig zitten slapen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb het niet over naďef met geld strooien. Het gaat meer om mensen die wat naďef omgaan met hun geld. Ook die mensen komen in de WSNP terecht.
Onlangs ook een voorbeeld meegemaakt. Mensen die samen zo'n ¤ 1.700,00 per maand binnenkrijgen, maar wel voor ¤ 75.000,00 aan schuld hebben opgebouwd.
Ach, ik denk dat als iemand het erom doet dat misschien wel allemaal op dezelfde dag heeft aangevraagdquote:Op donderdag 1 december 2005 06:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Knap dat je met een inkomen van 1700 per maand een krediet van 75.000 euro weet op te bouwen. Dan hebben een aantal kredietmaatschappijen aardig zitten slapen.
Verder kan ik dit niet echt "wat naďef" noemen, maar ken ik de verdere omstandigheden van jouw voorbeeld niet om daar over te kunnen oordelen.
Volgens mij werkt het BKR-systeem real-time, en wordt ook nog voordat het geld daadwerkelijk wordt overgemaakt nog even een keertje een toets gedaan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 01:26 schreef Vava het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat als iemand het erom doet dat misschien wel allemaal op dezelfde dag heeft aangevraagdgeen idee hoe snel zoiets bij het BKR en andere bedrijven geregistreerd wordt eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |