Dat had je een half jaar terug al moeten doen eigenlijkquote:Op zaterdag 19 november 2005 11:58 schreef rayteon het volgende:
Ik neem binnenkort in ieder geval contact op met schuldhulpverlening
Binnenkort is te laat!!quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:58 schreef rayteon het volgende:
Ik heb vorige week van mijn energiebedrijf een brief gekregen dat als gevolg van een betalingsachterstand de energielevering binnenkort zal worden afgesloten en nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.
Ik weet dat ik in gebreke ben en neem het ze dus ook niet echt kwalijk, maar er valt verder niks met ze te regelen behalve het voldoen van het volledig openstaand bedrag. Wat ik nu echt niet kan. Lenen zit er helaas ook niet in, dus ik vraag me af wat mijn mogelijkheden zijn.
Kan ik gewoon, als gevolg van de liberalisering, bij een nieuwe energieleverancier een contract afsluiten?
Ik neem binnenkort in ieder geval contact op met schuldhulpverlening, maar wat kan ik nu het beste doen v.w.b. de stroom en gas?
Heeft hij blijkbaar al geprobeerd, want hij schreef "maar er valt verder niks met ze te regelen behalve het voldoen van het volledig openstaand bedrag".quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er geen betalingsregeling te treffen met je energiebedrijf?
Nee, helemaal niks. Behalve dan dus dat van het direct voldoen van de gehele som inclusief een waarborgsom van enkele honderden euro's.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er geen betalingsregeling te treffen met je energiebedrijf?
zinnige opmerking joh, daar kan de TS wat mee. Reageer dan niet, stumper....quote:
Jawel, wel eens gehoord van geld verdienenquote:Op zondag 20 november 2005 12:15 schreef Slasher het volgende:
[..]
zinnige opmerking joh, daar kan de TS wat mee. Reageer dan niet, stumper....
ontopic: zuur man, ik hoop dat je er uitkomt met de energieboer.....
Jouw gelul slaat dus totaal nergens op. Misschien werkt hij wel 12 uur per dag.quote:Op zondag 20 november 2005 12:17 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Jawel, wel eens gehoord van geld verdienen![]()
Zelfs toen ik nog maar 12 was kon ik al voldoende geld verdienen om leuke dingen te kopen. Brommers opknappen en doorverkopen, reparaties uitvoeren.
En dan de bekende truucjes een colalipje in een winkelwagentje doen en ruilen met een "aardige mevrouw" tot een touw aan een statiegeldfles doen en steeds door de automaat halen. Verkeersborden, herwerken uit de grond trekken en verkopen als oud-ijzer.
Allemaal erg domme voorbeelden die zelfs een zwakzinnige kan uitvoeren, maar je gaat toch godverdomme niet gewoon in een koud huis zitten.
Yeah rightquote:Op zondag 20 november 2005 12:27 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Misschien werkt hij wel 12 uur per dag.
quote:Op zondag 20 november 2005 12:31 schreef rayteon het volgende:
Zegt iemand die ongetwijfeld nog voor van alles en nog wat op zijn ouders hun zak teert.
Ik heb het zelf zover laten komen, dus je hoort me ook niet klagen, maar als je geen enkel idee hebt van wat de oorzaak van dit probleem is, kan je maar beter je mond houden. Je maakt alleen jezelf maar belachelijk.
Overigens verdien ik mijn geld in ieder geval op een eerlijke en eerbare manier. Ik ga niet als een sloeber van een oud vrouwtje haar 50 cent uit het karretje jatten.
Ik zeg ook niet dat je moet gaan jatten.quote:Op zondag 20 november 2005 12:31 schreef rayteon het volgende:
Zegt iemand die ongetwijfeld nog voor van alles en nog wat op zijn ouders hun zak teert.
Ik heb het zelf zover laten komen, dus je hoort me ook niet klagen, maar als je geen enkel idee hebt van wat de oorzaak van dit probleem is, kan je maar beter je mond houden. Je maakt alleen jezelf maar belachelijk.
Overigens verdien ik mijn geld in ieder geval op een eerlijke en eerbare manier. Ik ga niet als een sloeber van een oud vrouwtje haar 50 cent uit het karretje jatten.
Hmm... nice.quote:Op zondag 20 november 2005 11:51 schreef rayteon het volgende:
een deel van deze betalingsachterstand is het directe gevolg van een veel te hoge inschatting van mijn energiegebruik en de, volgens de medewerkster, afwezige mogelijkheid dit in de computer aan te kunnen passen. Ik ben een tijd geleden verhuisd en moest opeens 2x zoveel gaan betalen, terwijl ik nooit zoveel verbruik.
Wacht ff... als er sprake is van een te hoge inschatting, dan is dat toch inmiddels wel eens een keer verrekend bij de jaarlijkse eindafrekening? Of woon je er nu minder dan een jaar en heb je gewoon vanaf het begin niet betaald?quote:Op zondag 20 november 2005 11:51 schreef rayteon het volgende:
Nee, helemaal niks. Behalve dan dus dat van het direct voldoen van de gehele som inclusief een waarborgsom van enkele honderden euro's.(leuk om te weten misschien....een deel van deze betalingsachterstand is het directe gevolg van een veel te hoge inschatting van mijn energiegebruik en de, volgens de medewerkster, afwezige mogelijkheid dit in de computer aan te kunnen passen. Ik ben een tijd geleden verhuisd en moest opeens 2x zoveel gaan betalen, terwijl ik nooit zoveel verbruik.)
Dat is het geval ja.quote:Of woon je er nu minder dan een jaar en heb je gewoon vanaf het begin niet betaald?
Staat er in de brief dat er geen mogelijkheid is voor een betalingsregeling of heb je dat óók telefonisch te horen gekregen? Indien het alleen in de brief staat en je nog niet gebeld hebt: meteen doen en daarnaast een brief schrijven mét een lijstje van inkomsten/uitgaven en wat je per maand af kan lossen. Bij sommige bedrijven kom je dan al een heel eind verder.quote:Op zondag 20 november 2005 12:59 schreef rayteon het volgende:
[..]
Dat is het geval ja.![]()
Die waarborgsom zal wel zijn voor het geval je in de toekomst nog een keer vergeet een rekening te betalen. Maar de hoogte ervan vind ik belachelijk. Het gaat inmiddels trouwens om een kleine 1000 euro.
Tsja... ik weet natuurlijk niet hoe je zover bent gekomen, maar als je vanaf het begin niet hebt betaald en bovendien een deel van de bedragen belachelijk vindt, wat doe je dan nog in dat huisquote:Op zondag 20 november 2005 12:59 schreef rayteon het volgende:
Dat is het geval ja.![]()
Die waarborgsom zal wel zijn voor het geval je in de toekomst nog een keer vergeet een rekening te betalen. Maar de hoogte ervan vind ik belachelijk. Het gaat inmiddels trouwens om een kleine 1000 euro.
Als je het al direct niet kon betalen, was dat een reden om er niet te gaan wonen. Als gaandeweg blijkt dat je de lasten niet kunt betalen, dan is dat een reden om te verhuizen.quote:Op zondag 20 november 2005 13:40 schreef rayteon het volgende:
FF een ander huis regelen doe je ook zomaar he. Verder vind ik de waarborgsom van 5 maandtermijnen belachelijk ja. Maar is dat een reden om te verhuizen??
Er zijn er een paar meer dan 2 hoor. Ik meen dat we inmiddels een stuk of 20 energieleveranciers hebben in dit land.quote:Op zondag 20 november 2005 12:45 schreef rayteon het volgende:
Wie denk je? Kunnen er toch ook maar twee zijn. Nuon of Essent. In mijn geval de laatste.
![]()
Delta?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:19 schreef lisegirl het volgende:
hier in zeeland is het zo, dat het energiebedrijf niet overgaat tot afsluiten, zodra schuldhulpverlening zich er mee bemoeit...
in elk geval per direct de schuldenhulpverlening inschakelen...quote:Op zondag 20 november 2005 13:40 schreef rayteon het volgende:
FF een ander huis regelen doe je ook zomaar he. Verder vind ik de waarborgsom van 5 maandtermijnen belachelijk ja. Maar is dat een reden om te verhuizen??
Dat ze geen regeling willen treffen, ik snap het niet helemaal. Het bedrijf is groot genoeg om op dit soort zaken voorbereid te zijn lijkt me. En als ze een regeling afspreken voor bijvoorbeeld 4 termijnen krijgen ze in elk geval in die 4 termijnen hun geld. Nu moeten ze nog maar zien wanneer en of ze het krijgen. Bovendien kunnen ze die betalingsregeling nog altijd afschaffen als de TS of welke klant dan ook zijn eerste termijn niet voldoet.quote:Op maandag 21 november 2005 08:55 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik snap nu ook dat ze geen betalingsregeling willen treffen.
Als je een aantal jaren gewoon je verplichting hebt voldaan, dan begrijpen ze ook wel dat er w.s. een tijdelijk probleem is, maar als je vanaf de eerste dag stelselmatig niets hebt betaald, dan is dat een andere zaak.
DIt heb je niet op de slimste wijze aangepakt.
Ik hoop voor jou dat ze een regeling accepteren.
Een bedrijf schat de kansen in dat het op die manier aan zijn geld komt. Ik kan me prima voorstellen dat een bedrijf geen vertrouwen heeft in iemand die nooit ook maar een ene cent betaald heeft. Want als diegene ook de betalingsregeling niet nakomt, lopen alleen maar de kosten voor de leverancier op.quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:02 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat ze geen regeling willen treffen, ik snap het niet helemaal. Het bedrijf is groot genoeg om op dit soort zaken voorbereid te zijn lijkt me. En als ze een regeling afspreken voor bijvoorbeeld 4 termijnen krijgen ze in elk geval in die 4 termijnen hun geld. Nu moeten ze nog maar zien wanneer en of ze het krijgen. Bovendien kunnen ze die betalingsregeling nog altijd afschaffen als de TS of welke klant dan ook zijn eerste termijn niet voldoet.
Maar als ik het goed begrepen heb heeft de TS in zijn vorige huis wel altijd zijn rekeningen betaald en is het pas sinds hij in dit huis woont fout gegaan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 07:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een bedrijf schat de kansen in dat het op die manier aan zijn geld komt. Ik kan me prima voorstellen dat een bedrijf geen vertrouwen heeft in iemand die nooit ook maar een ene cent betaald heeft. Want als diegene ook de betalingsregeling niet nakomt, lopen alleen maar de kosten voor de leverancier op.
Dat hoeft niet dezelfde energieleverancier te zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:57 schreef Vava het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrepen heb heeft de TS in zijn vorige huis wel altijd zijn rekeningen betaald en is het pas sinds hij in dit huis woont fout gegaan.
De regeling zal de achterstand + de lopende kosten bevatten. Als de lopende kosten al die tijd al niet betaald werden, waarom zou dat dan nu opeens wel geworden, en dan nog met de achterstand er bij?quote:Dan lijkt het me dat als ze een regeling voor 4 termijnen afspreken en de eerste termijn moet over een week betaald zijn het risico meevallen. Als hij de eerste termijn al niet betaalt en ze sluiten dan af, dan kan ik het me wel voorstellen dat ze verder niet met die regeling door willen gaan.
TS is nu wel met zijn neus op de feiten gedrukt denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |