Een hanekam draag je niet uit geloofsovertuiging.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:11 schreef wendytje het volgende:
als ik ergens werk en ik heb ineens een hanenkam in 3 kleuren, krijg ik ook problemen.....
daar loopt bijna niemand er meer mee en hier moeten ze allemaal op. Prima, dan in je vrije tijd...
Je mag niet zomaar rare dingen in een contract proppen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:16 schreef tiez het volgende:
als jij in het contract heb gezet dat uiten van geloof overtuiging niet is toegestaan tijdens het werk dan mag je een hoofdoek gewoon weigeren.
maar het dragen van een kruis is dan ook verboden.
als dit in het contract van de werknemer staat kan ze nergens op terug vallen.
er zijn natuurlijk wel kleidng voorschriften; deze moet netjes en verzorgd zijn. er staat niks vermeld over geloofsovertuigingquote:Op vrijdag 18 november 2005 21:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je mag niet zomaar rare dingen in een contract proppen.
Zal nietig worden verklaard.
dit is ook mijn mening. we leven toch in een multiculturele samenlevenng (oja het is in de randstad)quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat een hoofddoek wel moet kunnen, ze deed haar werk toch goed? Is dat dan opeens anders met hoofddoek?
quote:Supermarkt weert tulband
DELFT – Een 19-jarige Delftenaar heeft aangifte gedaan van discriminatie door een Delftse supermarkt.
De man, een sikh, die een tulband draagt, solliciteerde bij de winkel als vakantiewerker. Daar werd hem te verstaan gegeven dat het dragen van religieuze hoofddeksels, zoals ook hoofddoeken, niet is toegestaan.
Hij weigerde zijn tulband af te doen en daarom was er voor hem geen werk, zo vertelde de sikh aan de politie. Omdat de politie onderzoekt of er echt sprake is van discriminatie, maakt de woordvoerder niet bekend om welke supermarkt het gaat. Wel wil hij kwijt dat de winkel deel uitmaakt van een landelijke keten.
In 1997 probeerde het Golden Tulip Barbizon-hotel op Schiphol een sikh te ontslaan die met tulband, baard en dolkmesje op zijn werk verscheen. Na te zijn gedoopt, kwam die werknemer ineens met die uitmonstering naar het hotel.
Uitspraken van de rechter in Haarlem en de Commissie Gelijke Behandeling zorgden ervoor dat het hotel de ontslagprocedure introk. Wel moest de man het dolkje onzichtbaar dragen en een tulband in de kleuren van het hotel aanschaffen.
Dus je mag wel zomaar met een hoofddoek aankomen, want dat is uit geloofsovertuiging, maarje mag niet ongevraagd met een hanekam komen aankakken? Over discriminatie gesproken.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Een hanekam draag je niet uit geloofsovertuiging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |