abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32416817
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:32 schreef ShaoliN het volgende:
God, gewoon omdat hij een figurant was in een regime wat ons niet helemaal aanstond? Bush mag toch ook nog steeds bij ons over de vloer komen. En onze grote KGB vriend uit Rusland...
Helemaal mee eens, ik denk dat zolang Bush hier welkom is je als Nederland helemaal geen recht hebt om wie dan ook te weigeren! Alles of niets, maar niet alleen wanneer het je uitkomt....
  zondag 20 november 2005 @ 08:52:18 #77
3542 Gia
User under construction
pi_32419091
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:19 schreef wonko het volgende:

[..]

Wir haben es nicht gewusst.
Waarom breng jij hem niet voor het gerecht. Hij is nu in Nederland! Laat hem oppakken en berechten! Wat let je?

Oh, je hebt geen bewijs?

Zeg dat dan!
pi_32419642
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 19:23 schreef fayle het volgende:

[..]

Schreeuw je lekker?
Nee, maar soms komt de boodschap (kennelijk) niet aan, en dan is stemverheffing een van de middelen omdat euvel te herstellen. Biedt natuurlijk geen garantie voor succes, want als het obstakel is gelegen in het bord voor de kop van de geadresseerde zelf, kun je schreeuwen wat je wil, maar effect zal het niet hebben. Zoals in casu wel gebleken is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32419653
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:17 schreef wonko het volgende:

[..]

Balk splinter verhaal.
Kun je misschien dan ook even ingaan op de tekst die daarvoor stond? Het staat zo dom als je iets dom noemt, maar niet kunt of wilt uitleggen waarom dat dan dom is. Die beleefdheid heb ik dan nog wel betracht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 20 november 2005 @ 11:17:38 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32420272
Wel huilen over Zorrigieta, maar NL ging bv destijds wel gewoon naar het WK in argentinie..
Typisch.
Nederlanders moeten eens leren naar zichzelf te kijken ipv altijd maar met het vingertje te wijzen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32420979
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet echt een goede vergelijking

Milosevic heeft oorlog gevoerd met de internationale gemeenschap en zit daar met toestemming van Belgrado (die hebben hem zelf ingepakt en opgestuurd).
Het gaat erom dat vervolging in principe niet door het eigen land hoeft te gebeuren.
Dat Nederland in dit concrete geval misschien geen mogelijkheid heeft om Z. te vervolgen is een tweede, maar daar vroeg ik ook niet om, persona non grata is wat mij betreft genoeg.
pi_32421037
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:44 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, moet je ook echt doen met de schoonvader van de troonopvolger, terwijl het parlement het huwelijk dat er voor nodig is geweest om Jorge uberhaupt tot schoonvader van W.A. te maken (het parlement, ja, de VOLKSvertegenwoordiging ja) bij wet heeft goedgekeurd.

Kan het nog dommer? Ik denk het niet, maar Fok blijft me verbazen, dus doe je best.
Alsof de toestemming van het parlement een oordeel was over pa Zorreguietta.
Over dom gesproken.
  zondag 20 november 2005 @ 12:08:03 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32421107
quote:
Op zondag 20 november 2005 11:59 schreef DaveM het volgende:

[..]

Het gaat erom dat vervolging in principe niet door het eigen land hoeft te gebeuren.
Dat Nederland in dit concrete geval misschien geen mogelijkheid heeft om Z. te vervolgen is een tweede, maar daar vroeg ik ook niet om, persona non grata is wat mij betreft genoeg.
Hoe typisch nederlander, zich in willen mengen in interne aangelegenheden in andere landen en daar moralistisch over doen. Zullen we eerst een voor de eigen deur keren? Hmm? Wat dacht je ervan de Nederlandse politici eens te vervolgen voor het falen in die Enclave´s in voormalig Yugoslavie, of het laten stikken van de Papoea´s, of het leveren van wapens aan Saddam? Hmm? Nou?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32421232
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo óók door mij uitgenodigd? Wie heb ik uitgenodigd dan?
Sorry ik zei het verkeerd, ik bedoelde of jij een ex-Nazi minister van landbouw ook van harte welkom zou heten.
Ja dus.
quote:

Als een dochter daarvan getrouwd zou zijn met één van onze prinsen, en deze man zit nergens in de bak, dan zie ik inderdaad geen reden om hem niet bij de doop van een kleinkind te laten zijn.
M.a.w. voor jou is iedereen altijd welkom in Nederland, wat ze ook gedaan hebben.
pi_32421574
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:43 schreef Gia het volgende:
Hij zat, terecht, pontificaal, op de eerste bank, naast Maxima. Zoals het hoort.

Vind het zo onzinnig om iedere keer weer die hele litanie over wat deze man niet allemaal gedaan zou hebben, uit de kast te halen. Als het Argentijnse volk hem wil berechten moeten ze dat doen. Zolang hij niet berecht is, staat niet vast of en waaraan hij precies schuldig zou zijn. Het feit dat hij werkte onder een fout regime, wil niet zeggen dat hijzelf per se achter dat regime stond.
Ja steek je kop maar in het zand.
Als je ergens minister bent en iedere week neemt het aantal protesterende "dwaze" moeders toe wiens zoon/man is verdwenen, dan weet je dondersgoed wat er gebeurt (huilende moeders liegen niet). Wie dan nog blijft zitten doet er willens en wetens aan mee.
quote:
Vermoedelijk had hij het met de dood moeten bekopen als hij bepaalde dingen geweigerd had.
Niemand weet er het fijne van.
Die smoes hadden ze in Neurenberg 1946 ook.
Gelukkig dachten die rechters niet zoals jij anders waren er een hoop nazi-kopstukken vrijgesproken.
quote:
Van mij had hij ook rustig bij het huwelijk mogen zijn. Hopelijk is hij er zeker bij als WA en Maxima Koning en koningin worden.
Ja, wat kan jou de familie van de Argentijnse slachtoffers schelen, als er maar geen smet op de feestjes van de Oranjes komt.
  zondag 20 november 2005 @ 12:48:55 #86
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32422054
Ik vind dat deze man zeker geen vlekkeloos verleden heeft, en dat hij een goede kans maakt te worden veroordeeld als er ooit een aanklacht komt. Maar we kunnen geen eigen rechter gaan spelen, en hem dan maar de toegang tot ons land ontzeggen, zolang hij nog nergens voor is aangeklaagd.
Tevens ben ik het ermee eens dat dit een prive-aangelegenheid is, en dat het wordt uitgezonden is inherent aan het feit dat het een prinsesje is dat wordt gedoopt.
Veroordelen die papa van Maxima, maar dan wel door het Argentijnse volk, en tot die tijd, niet zeuren elke keer als die man in het vliegtuig stapt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32422204
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 19:22 schreef fayle het volgende:

[..]
..
Een man van zijn kaliber weren bij een huwelijk als dat van de kroonprins en wat mij betreft bij iedere openbare (dus NIET prive) aangelegenheid is geen ´schandalig capitulatie´ maar een erkenning van zijn betrokkenheid bij misdaden tegen de menselijkheid.
Je laat je aardig inpakken door mensen die als lijfspreuk hebben dat ze niet in verzoening geloven he?
pi_32422250
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:43 schreef Gia het volgende:
Hij zat, terecht, pontificaal, op de eerste bank, naast Maxima. Zoals het hoort.

Vind het zo onzinnig om iedere keer weer die hele litanie over wat deze man niet allemaal gedaan zou hebben, uit de kast te halen. Als het Argentijnse volk hem wil berechten moeten ze dat doen. Zolang hij niet berecht is, staat niet vast of en waaraan hij precies schuldig zou zijn. Het feit dat hij werkte onder een fout regime, wil niet zeggen dat hijzelf per se achter dat regime stond. Vermoedelijk had hij het met de dood moeten bekopen als hij bepaalde dingen geweigerd had.
Niemand weet er het fijne van.

Van mij had hij ook rustig bij het huwelijk mogen zijn. Hopelijk is hij er zeker bij als WA en Maxima Koning en koningin worden.
Maar mijn beste, vergeet je nu niet dat je in bepaalde kringen schuldig bent ongeacht of dat wel of niet bewezen kan worden?
pi_32422280
quote:
Op zondag 20 november 2005 11:59 schreef DaveM het volgende:

[..]

Had je nou al antwoord gegeven op mijn vraag ? Of moet ik nu begrijpen dat alleen mensen die jij niet ziet zitten het land niet inmogen ?
pi_32422699
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:18 schreef wonko het volgende:

[..]

Hoeveel doden waren het ook alweer? En die schreeuwen niet hoor. Dat doen hun familie en geliefden wel...van verdriet.
Inderdaad, alleen het domme volk (helaas ook genoeg op Fok! te vinden) wil niet dat opa Z. steeds met z'n verleden geconfronteerd wordt. Eind jaren 70 is alweer zo lang geleden en het Videla-regime heeft hooguit 30.000 doden op z'n geweten, daar ga je het feestje van de Oranjes toch niet voor verstoren, aldus de gemiddelde frikandelvretende en Frans Bauer luisterende monarchist.
  zondag 20 november 2005 @ 13:21:13 #91
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32422773
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:18 schreef DaveM het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen het domme volk (helaas ook genoeg op Fok! te vinden) wil niet dat opa Z. steeds met z'n verleden geconfronteerd wordt. Eind jaren 70 is alweer zo lang geleden en het Videla-regime heeft hooguit 30.000 doden op z'n geweten, daar ga je het feestje van de Oranjes toch niet voor verstoren, aldus de gemiddelde frikandelvretende en Frans Bauer luisterende monarchist.
Gelukkig worden ongenuanceerde uitspraken alleen door domme mensen gedaan
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32422833
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, interessant idee. Mogen we dan ook immigranten die zich schuldig maken aan misdaden op die lijst zetten?
wat mij betreft wel.
maar wie ben ik.
pi_32423166
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:04 schreef DaveM het volgende:

[..]

Alsof de toestemming van het parlement een oordeel was over pa Zorreguietta.
Over dom gesproken.
Natuurlijk ligt in de toestemming een dergelijk oordeel besloten. Het betreft niet of minder dan een antecentenonderzoek van de aanstaande bruid of bruidegom en daarbij hoort ook een oordeel over diens afkomst en (familie)banden. Dat Jorge niet op de bruiloft mocht komen, was een halfslachtig en typisch Nederlands compromis, maar het huwelijk is gesloten en Jorge was niet aanwezig en daarmee is de kous voor wat betreft het verband tussen Jorge's verleden en zijn link met het koningshuis gewoon af.
pi_32423233
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:29 schreef DaveM het volgende:
Ja, wat kan jou de familie van de Argentijnse slachtoffers schelen, als er maar geen smet op de feestjes van de Oranjes komt.
En wat doe jij voor de Argentijnse slachtoffers anders dan op een anoniem forum je totale gebrek aan kennis en inzicht in deze materie tentoon te spreiden?
pi_32425070
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt in de toestemming een dergelijk oordeel besloten. Het betreft niet of minder dan een antecentenonderzoek van de aanstaande bruid of bruidegom en daarbij hoort ook een oordeel over diens afkomst en (familie)banden.
Het parlement heeft enkel geoordeeld of Willem-Alexander het recht op de troon zou behouden als hij met Maxima zou trouwen. Ze kregen toestemming omdat enkel de persoon Maxima er toe deed en niet de persoon Jorge, imo een goed besluit.
Die parlementaire goedkeuring van de persoon Jorge Zorreguietta bestaat enkel in jouw hoofd.
quote:
Dat Jorge niet op de bruiloft mocht komen, was een halfslachtig en typisch Nederlands compromis, maar het huwelijk is gesloten en Jorge was niet aanwezig en daarmee is de kous voor wat betreft het verband tussen Jorge's verleden en zijn link met het koningshuis gewoon af.
Vind jij.
pi_32425218
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:40 schreef DaveM het volgende:

[..]

Het parlement heeft enkel geoordeeld of Willem-Alexander het recht op de troon zou behouden als hij met Maxima zou trouwen. Ze kregen toestemming omdat enkel de persoon Maxima er toe deed en niet de persoon Jorge, imo een goed besluit.
Die parlementaire goedkeuring van de persoon Jorge Zorreguietta bestaat enkel in jouw hoofd.
Denk je nu werkelijk dat als de persoon van de beoogd echtgenote van de troonopvolger getoetst wordt, daarbij niet wordt gekeken naar haar afkomst? De troonopvolger zou zonder problemen kunnen trouwen met een achternichtje van Adolf Hitler omdat haar eigen persoon op zichzelf geen bezwaar oplevert?
pi_32425407
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:37 schreef Argento het volgende:

[..]

En wat doe jij voor de Argentijnse slachtoffers anders dan op een anoniem forum je totale gebrek aan kennis en inzicht in deze materie tentoon te spreiden?
Dit aan de kaak stellen lijkt me respectvoller voor de slachtoffers dan wat jij doet, die vent verdedigen tegen mensen die hem de toegang tot Nederland willen ontzeggen.
pi_32425440
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:46 schreef Argento het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat als de persoon van de beoogd echtgenote van de troonopvolger getoetst wordt, daarbij niet wordt gekeken naar haar afkomst? De troonopvolger zou zonder problemen kunnen trouwen met een achternichtje van Adolf Hitler omdat haar eigen persoon op zichzelf geen bezwaar oplevert?
Waarom niet?
pi_32426005
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij het beter...denk je.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32426929
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:23 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee, maar soms komt de boodschap (kennelijk) niet aan, en dan is stemverheffing een van de middelen omdat euvel te herstellen. Biedt natuurlijk geen garantie voor succes, want als het obstakel is gelegen in het bord voor de kop van de geadresseerde zelf, kun je schreeuwen wat je wil, maar effect zal het niet hebben. Zoals in casu wel gebleken is.
De boodschap komt niet aan als je begint te gillen nee. Bovendien in je schreeuw was verder geen argument te bekennen.
En je kunt mij er niet van betichten dat ik niet met argumenten kom, lees mijn stukjes maar na. Je mag het er uiteraard mee oneens zijn, zoals ik het met jou hartgrondig oneens ben.

Dat kun je zien als ´de boodschap komt niet aan´ maar dat zou slechts een teken zijn van het feit dat je kennelijk niet weet dat discussie niet betekent dat iedereen het vervolgens met jou eens is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')