Ja, daar staat ook een uitleg voorin van spellingregels. Maar daar heb ik niet zulke goede dingen over gelezen. Bovendien denk ik dat TS meer heeft aan een boekje met basisgrammatica. Ik denk niet dat in het Groene Boekje ontleden aan de orde komt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:53 schreef paradisac het volgende:
Het Groene Boekje
geen twijfel mogelijk, is net een nieuwe uitgave van verschenen
voltooit deelwoordquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:30 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hier staat dus ook de uitleg van voltooit deelwoord in, stam + t, enz?
Mja, ik moet voor school een spellingstoets doen (25 zinnen waar een woord in zit wat eindigd op d/t/dt). Daar mag ik er 3 van fout hebben en ondanks dat ik toch al 20 jaar Nederlander ben, tijdens gewoon schrijven en typen maar weinig fouten maak en dat ik het kofschip en alles uit mn kop ken, kan ik het maar niet halenquote:Op vrijdag 18 november 2005 20:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar staat ook een uitleg voorin van spellingregels. Maar daar heb ik niet zulke goede dingen over gelezen. Bovendien denk ik dat TS meer heeft aan een boekje met basisgrammatica. Ik denk niet dat in het Groene Boekje ontleden aan de orde komt.
Het gaat puur en alleen om d/t/dt zinnen ja. Op het internet heb ik al erg veel opgezocht over de regels maar toch haal ik het steeds niet. Uitleg krijgen we niet, wel bijlessen als je geluk hebt. Die heb ik nu dus ook aangevraagd.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:06 schreef Lienekien het volgende:
Dus het gaat echt om werkwoordvervoegingen?
Lijkt me dat daar op internet wel een goede uitleg voor te vinden moet zijn.
Wanneer is de volgende toets?
En krijg je ook uitleg bij je fouten, zodat je snapt wat je fout doet?
Welke opleiding doe je?
Hoe kan iemand die paar glasheldere, voor 99,999% uitzonderingsloze regeltjes in vredesnaam niet snappen?quote:Op maandag 21 november 2005 11:37 schreef Lienekien het volgende:
Als je de regels snapt, niet veel. Als het abacadabra voor je is, de gekste dingen. Voorbeelden te over van mensen die het wel goed willen doen, maar er niks van snappen.
Slecht taalgevoel? Niet goed opgelet op de basisschool? Slecht onderwijs?quote:Op maandag 21 november 2005 11:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die paar glasheldere, voor 99,999% uitzonderingsloze regeltjes in vredesnaam niet snappen?
Je hoeft ze niet te snappen, je hoeft ze alleen maar in je hoofd te stampen.quote:Op maandag 21 november 2005 11:37 schreef Lienekien het volgende:
Als je de regels snapt, niet veel. Als het abacadabra voor je is, de gekste dingen. Voorbeelden te over van mensen die het wel goed willen doen, maar er niks van snappen.
Oeverloos, dit.quote:Op maandag 21 november 2005 17:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te snappen, je hoeft ze alleen maar in je hoofd te stampen.
Vul maar in.quote:Goedbeschouwd/t/dt snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word/t/dt je door een bijdehand/t/dte havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rond/t/dte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd/t/dt dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt; het is ook nooit goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |