abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 13:34:26 #76
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32423161
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 21:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat mag je best geloven, maar het is simpelweg niet waar. Ik kan me van vroeger uit Kijk herinneren dat ook eind jaren 70 de planeten eens op één lijn zouden staan, en daarin werd uitgelegd dat de extra eb- en vloedwerking minimaal was.
De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??

----

Weet iemand trouwens die profeet die voorspelde dat er nog iets van 112 maal een nieuwe paus zou komen (sinds de 1600e eeuw ofzo), we zitten nu als het goed is op de 110 of 111e, de 112 zou een valse profeet zijn, en ook de val van de samenleving in 2012 betekenen, waarna de anti-christ verslagen zou worden door de terugkeer van "hem" jesus christus hemzelf ofzo..
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zondag 20 november 2005 @ 13:42:42 #77
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32423400
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:

[..]

De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Hoe kunnen planeten op meerdere manieren in één lijn staan?

En dat laatste is onmogelijk te controleren.
Het is ook niet zo plotseling gegaan zoals jij beschrijft.

De eerst mens die rechtop liep was de Homo erectus, dus de overgang naar rechtop lopen zat tussen de Homo erectus en de Homo antecessor (of misschien Homo cepranensis).
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32423507
quote:

Ik denk vooral dat je je feiten wat beter op orde moet krijgen. De aap-mens ging al veel langer geleden op twee benen staan:
quote:
Er zijn mogelijk meerdere soorten van het geslacht Australopithecus geweest. Alle soorten zijn ongeveer 1 miljoen jaar geleden uitgestorven.
De Australopithecus had een veel kleinere herseninhoud dan de moderne mens (400 cm3 i.p.v. 1400 cm3) en een veel meer vooruitstekende onderkaak.
Het is vrijwel zeker dat deze mens rechtop liep.Mary Leaky heeft voetafdrukken gevonden waaruit dat bleek en ook de vorm van het bekken wijst in die richting.
Toch zijn er tegenwoordig enkele onderzoekers die hieraan twijfelen.
Deze mensen maakten zeer eenvoudige stenen werktuigen. Niets meer dan een grote kiezelsteen waarvan twee stukken afgeslagen zijn om een scherpe punt te krijgen.
Rechtop lopen is waarschijnlijk een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van de mens geweest, omdat een rechtoplopende aap zijn handen vrij heeft om gereedschap te gebruiken.
In vergelijking met andere dieren is de mens niet erg sterk of snel. Het leven in de savanne was vol risico's.
Over die Australopithecus is men het dus niet 100% eens. Maar over de Homo Erectus wel:
quote:
Uit deze soort ontwikkelde zich Homo erectus (de rechtopstaande mens). Homo erectus leek veel op de nu levende mensen (Homo sapiens).
Homo erectus leefde van 1.500.000 jaar tot 250.000 jaar geleden. Deze mensen trokken weg uit Afrika en vestigden zich in Europa en Azië.
  zondag 20 november 2005 @ 13:47:59 #79
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32423563
quote:

[..]

----

Weet iemand trouwens die profeet die voorspelde dat er nog iets van 112 maal een nieuwe paus zou komen (sinds de 1600e eeuw ofzo), we zitten nu als het goed is op de 110 of 111e, de 112 zou een valse profeet zijn, en ook de val van de samenleving in 2012 betekenen, waarna de anti-christ verslagen zou worden door de terugkeer van "hem" jesus christus hemzelf ofzo..
Welke allignment dan. Want zoals ik je al eerder verteld heb. Zijn het niet de planeten in ons zonnestelsel die ook maar ergens in een rechte lijn staan.

En deze monnik was st. Malachy, in 1100 ongeveer. En heeft helemaal niets met 2012 temaken. Het is alleen de 112e paus, die satan zou zijn (we zitten nu op 111).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32423840
quote:

Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Misschien verdwijnt het ego-nadenken dan wel weer, en komt er iets anders voor in de plaats.
I don't know.

Plus, als het hele universum met elkaar in verband staat, één geheel is.
Zou dat, invloed van alles op elkaar, ergens misschien nog kunnen ook.

maar ik weet het niet hoor
  zondag 20 november 2005 @ 15:53:43 #81
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32427021
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:47 schreef Knarf het volgende:

[..]

Welke allignment dan. Want zoals ik je al eerder verteld heb. Zijn het niet de planeten in ons zonnestelsel die ook maar ergens in een rechte lijn staan.

En deze monnik was st. Malachy, in 1100 ongeveer. En heeft helemaal niets met 2012 temaken. Het is alleen de 112e paus, die satan zou zijn (we zitten nu op 111).
Nee, ik kan het niet precies na vertellen wat de maya's precies bedoelde. Het is best ingewikkels want het heeft onder andere met recessie te maken enzo.

Ik kom op veel plaatsen dit plaatje tegen, wat ondere een beeld geeft wat ik bedoel.

--

Die monnik voorspelde dat inderdaad niet met 2012 erbij, heb je gelijk in verwarde het met iets anders. Kan even niet meer vinden hoe dat precies zat met 2012 in dat verhaal maar dat boeit ook niet echt, ik vind dat een veel minder geloofwaardig verhaal/voorspelling dan die van bijvoorbeeld de maya's.

---

Nog iets opmerkelijks
quote:
Ook de piramides toonden verdacht veel overeenkomstige aspecten. Zo waren die in Mexico modellen op schaal van die in Egypte. (Hetzelfde geldt voor de piramides in China).
Geryl ging nadenken over het waarom van de piramides. Volgens hem kon het zo zijn dat de piramides verzamelingen zijn van astronomische en wiskundige kennis. Het is namelijk niet mogelijk om universele kennis op het gebied van astrologie en wiskunde vast te leggen in gewone taal, en er zeker van zijn dat het duizenden jaren later nog steeds ter beschikking staat voor iedereen die het wil weten. In principe is taal vergankelijk. Uitgezonderd enkele duizenden jaren oude versleutelde teksten (symbolische taal als hiëroglyfen e.d.) is er verder niets te lezen over het leven van de oude volkeren. Maar door grote tempels en piramides te bouwen zou kennis wellicht vastgelegd kunnen worden zonder woorden te gebruiken. Met dit idee in het achterhoofd heeft Geryl samen met Ratincks vele hoeken, maten een eenheden van de grote piramide van Cheops onderzocht.

Ze kwamen erachter dat deze piramide gebouwd werd om onder andere de precessietijd weer te geven. De precessie is de tijd die nodig is om de volledige dierenriem te doorlopen. Dit duurt zo'n 25.920 jaar. De onderzoekers vergeleken de maten van de Mexicaanse tempels met de Egyptische en kwamen tot de conclusie dat de grote piramide dienst doet als een soort klok met als einddatum 20 december 2012.
Reeds eerder was vastgesteld dat de Maya met kalenders werkten en dat hun hoofdkalender (de tijdsrekening) ophoudt op 22 december 2012

[ Bericht 39% gewijzigd door Ticker op 20-11-2005 16:13:07 ]
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zondag 20 november 2005 @ 19:41:53 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32433186
Heel erg negatief gedacht hoor, maar ik hoop dat er een einde komt aan de overbevolking in 2012.
Hetzij door een enorme ramp, hetzij door onze eigen destructiviteit.

Dan kan de aarde zich eindelijk weer eens herstellen van de vernietiging door de mensen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 20 november 2005 @ 19:46:42 #83
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32433350
quote:
Op zondag 20 november 2005 09:36 schreef trebbors het volgende:
dat zeiden ze ook over het jaar 2000.. echt wat een gezeik dat de wereld verging. Echt zoek eenleven ofzooo
Ik vind de wereld anders sinds 2000 in rap tempo naar de klote gaan.
Wie zegt dat het in 1 keer gebeurt, wie weet is het wel een overgang naar een jarenlange slopende procedure
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32433520
Dit boek en een mes en ik red me wel!

pi_32434607
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik vind de wereld anders sinds 2000 in rap tempo naar de klote gaan.
Wie zegt dat het in 1 keer gebeurt, wie weet is het wel een overgang naar een jarenlange slopende procedure
Dat deed ie ook al voor 2000 hoor. Alleen was het daarvoor ietsje minder expliciet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 20 november 2005 @ 20:34:54 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32434681
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat deed ie ook al voor 2000 hoor. Alleen was het daarvoor ietsje minder expliciet.
De gedachte dat de wereld naar de klote aan het gaan is is ook van alle tijden.
pi_32434884
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

De gedachte dat de wereld naar de klote aan het gaan is is ook van alle tijden.
Vanuit een soort apocalyptisch wereldbeeld.
Feit is wel dat ik alle conflicten die nu in de wereld een grote rol spelen al in het begin van de jaren 90 zag aankomen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 20 november 2005 @ 21:08:40 #88
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32435709
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:41 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vanuit een soort apocalyptisch wereldbeeld.
Feit is wel dat ik alle conflicten die nu in de wereld een grote rol spelen al in het begin van de jaren 90 zag aankomen.
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.
En niet alleen door de hand vd mens, kijk ook eens naar alle natuurrampen die zich hebben afgespeeld, mens allemachtig dat was echt niet normaal dit jaar.

En ik ben bang dat het alleen maar erger en erger wordt.
Teveel mensen opeen gepakt -> aggresief gedrag. We zijn wat dat betreft net dieren...
pi_32436521
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.
En niet alleen door de hand vd mens, kijk ook eens naar alle natuurrampen die zich hebben afgespeeld, mens allemachtig dat was echt niet normaal dit jaar.

Teveel mensen opeen gepakt -> aggresief gedrag. We zijn wat dat betreft net dieren...
We zijn dieren. En wel van de meest aggressieve soort en bovenaan de voedselketen.

Maar aangezien de wereld draait kom je van boven vanzelf weer onder en weer boven. Dus er zal uiteindelijk wel heel wat meer mis gaan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32469148
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:41 schreef Metro2005 het volgende:
Heel erg negatief gedacht hoor, maar ik hoop dat er een einde komt aan de overbevolking in 2012.
Hetzij door een enorme ramp, hetzij door onze eigen destructiviteit.

Dan kan de aarde zich eindelijk weer eens herstellen van de vernietiging door de mensen.
Wie zijn nu de grootste vernietigers der aarde?
De bevolking of een regering...of regime..whatever..
de Fabrikanten, in feite zijn het de heersers op aarde die de grootste ellende aanrichten.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32470553
Ja, idd , mensen zijn soms wel het stomzinnigste soort ooit uitgevonden.

maargoed.
Wat ik zo grappig vind, wij hebben allemaal doelen etc.
Maar een rivier die komt toch ook uiteindelijk daar waar hij moet zijn, in de oceaan bijv.
Zou hij denken, dan zou hij vragen 'waar moet ik heen, die kant of die kant uit' of 'nee, ga ik goed' etc etc.
Zijn pad is al vanaf de berg, door de bossen, bij de mensen, tot aan het eind mooi, tot aan het versmelten met de oceaan. Zou hij denken, dan gaat het compleet mis!

Geweldig of toch niet zo .. de mens
  dinsdag 22 november 2005 @ 03:10:44 #92
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32471187
Hebbie wel eens een eekhoorn op zijn PDA zien kijken om te zien hoe z'n notenverzameling vorderd voor de aanstaande winter ?

"Pcies" ...
pi_32471892
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 03:10 schreef Tiesemans het volgende:
Hebbie wel eens een eekhoorn op zijn PDA zien kijken om te zien hoe z'n notenverzameling vorderd voor de aanstaande winter ?

"Pcies" ...
Wat niet is kan nog komen. The miracles of modern science
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32474188
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Noem eens een periode waarin dit minder was dan? Er is wel meer (media) aandacht voor
quote:
Valt ook wel mee, het was wat dat betreft wel een druk jaartje maar dat maakt het nog niet uitzonderlijk.
quote:
Dat er teveel mensen zijn op deze planeet klopt, we zijn trouwens niet wat dat betreft dieren, we zijn gewoon dieren.

Als we een keer echt slim worden dan zorgen we ervoor dat er op deze planeet zo'n 3 miljard mensen wonen, dat kan vrij simpel en geweldsloos gebeuren in 2 generaties.
pi_32476274
[

[ Bericht 99% gewijzigd door Panthera1984 op 22-11-2005 12:07:04 ]
And the druids turn to stone...
pi_32476333
Argh...Vervelend wanneer 2 FOK! users in 1 huis wonen en je vergeet uit te loggen. De laatste empty post was van mij onder de naam van mijn huisgenoot. Hieronder is wat ik schreef.
quote:

[..]

----

De Soemeriers waren die lui van de 'planet-alignment' theorie. Ze telden 12 planeten. We hebben er nu 9, ze telden de zon en de maan al als planeet en er zou er dus nog eentje zijn die heel groot zou zijn en in een sterk elliptische baan om de zon zou draaien en storingen veroorzaken als hij eens in de 13.000 jaar het 'cataclysme' veroorzaakt.

Deze theorie klopt echter niet. Ook al in 2003 zou deze planeet (in de wetenschap 'Planeet X' genaamd) met ons kruisen. Niks gebeurde. Het feit dat wij 9 planeten (+ zon en maan = 11) tellen betekent niet dat de lui in Babylon kennis hadden die wij nog niet hadden. Zij dachten dat de Aarde plat was en hadden dus nooit van planeten als Neptunus kunnen weten.

Alle wetenschappelijke basis voor Planeet X (Marduk in de Soemerische geschriften) is nu weggevallen nu bewezen is dat de afwijking in de baan van Uranus een menselijke rekenfout is geweest en niet tot stand gekomen door een 10e planeet.

Overigens is de kans best aanwezig dat Marduk gewoon Jupiter is geweest.

Dan even over de berekeningen die hier worden losgelaten op de bewuste datum: Men schijnt te vergeten dat de natuur niet te berekenen is. Voordat de homo erectus er was deed de natuur al dingen zoals de 'geomagnetical reverse' (poolshift) die onberekenbaar zijn en dus niet in getallen te vangen. Getallen zijn een menselijke uitvinding, als er al een kracht is die invloed uitoefent op ons dan zal het zich niet conformeren aan getallen.

Ik wil ook nog even kwijt dat er 780.000 jaar geleden een omdraaiing van de polen heeft plaatsgevonden. De homo erectus was er toen al en heeft het overleefd. Ze hebben meerdere shifts overleefd, zo wordt aangenomen. De theorieen dat de Aarde opensplijt etc. etc. zijn mythen uit de Soemerische overlevering, dat is niet wat gaat gebeuren op het moment dat de polen zich omkeren, dat is namelijk bij geen enkele shift in het verleden gebeurd.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:30:33 #97
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32476814
Compleet niet met je eens Mystikvm, en daarbij ook nog eens fout ook.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:08 schreef Mystikvm het volgende:
De Soemeriers waren die lui van de 'planet-alignment' theorie. Ze telden 12 planeten. We hebben er nu 9, ze telden de zon en de maan al als planeet en er zou er dus nog eentje zijn die heel groot zou zijn en in een sterk elliptische baan om de zon zou draaien en storingen veroorzaken als hij eens in de 13.000 jaar het 'cataclysme' veroorzaakt.

Deze theorie klopt echter niet. Ook al in 2003 zou deze planeet (in de wetenschap 'Planeet X' genaamd) met ons kruisen. Niks gebeurde. Het feit dat wij 9 planeten (+ zon en maan = 11) tellen betekent niet dat de lui in Babylon kennis hadden die wij nog niet hadden. Zij dachten dat de Aarde plat was en hadden dus nooit van planeten als Neptunus kunnen weten.
Ik zou toch eens serieus het boek van Sitchin, de 12de planeet gaan lezen. Hierin staat bijvoorbeeld dat er voor Christus zelfs helemaal niet gedacht werd dat de aarde plat was, op een of andere manier is dit pas tijdens de telling van Christus begonnen (misschien de kerk weer?). Zo wisten diverse filosofen in de Griekse tijd al dat de aarde rond was. Misschien ken je het bekende beeld van een man die een wereld bol (met hierop de dierenriemem) op zijn schouders steunt. Dit beeld komt van voor christus. Terwijl ergens in 1500 Columbus "straf" kreeg voor het suggeren dat de aarde niet plat, maar juist rond was.
quote:
Alle wetenschappelijke basis voor Planeet X (Marduk in de Soemerische geschriften) is nu weggevallen nu bewezen is dat de afwijking in de baan van Uranus een menselijke rekenfout is geweest en niet tot stand gekomen door een 10e planeet.

Overigens is de kans best aanwezig dat Marduk gewoon Jupiter is geweest.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat die afwijkingen (wat door sommige wetenschappers erop duidt dat er inderdaad nog een planeet X zou moeten zwerven) een rekenfout was. Misschien heb je een link hiervoor, want ik heb dit nog nergens gelezen. Tevens weet ik ook niet of het Uranus juist was welke deze afwijking in zijn baan had, maar dat is zo op te googlen.
quote:
Dan even over de berekeningen die hier worden losgelaten op de bewuste datum: Men schijnt te vergeten dat de natuur niet te berekenen is. Voordat de homo erectus er was deed de natuur al dingen zoals de 'geomagnetical reverse' (poolshift) die onberekenbaar zijn en dus niet in getallen te vangen. Getallen zijn een menselijke uitvinding, als er al een kracht is die invloed uitoefent op ons dan zal het zich niet conformeren aan getallen.
Dat is eigenlijk onzin, dat moet jezelf ook beseffen.
Kijk ik kan nu ook een datum in 4000 noemen en zeggen dat de wereld dan tegen een astroïde aan crasht. Het probleem met de maya's (welke trouwens diegene waren over de planet allignment, want de soemariers hadden het hier echt niet over) is dat zij over super accurate wiskunde beschikken. Misschien heb je dat weleens eerder gelezen, maar zo konder zij weten op welke plek, wanneer en hoe laat de zon opkwam. En de zon opkomen is ook een natuurverschijnsel, eentje die weliswaar perfect na te berekenen is. De zon is niet de enige planeet die een vast-patroon heeft. Dit heeft elke ster/planeet in ons zonnenstelsel. Zodoende 2012 dus.

dinsdag 22 november 2005 @ 12:52:03 #98
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_32477282
volgens mij was het de bedoeling dat er in dit topic gepraat wordt over 'hoe te overleven'. Dat begon leuk, met een lijst aan survival-gear. Maar vervolgens gaat dit forum verder met de eindeloze discussie rondom 2012.

Laten we nou even voor nu aanhouden dat iets gaat gebeuren, waarbij de mens een periode moet zien te overleven.... Hoe ozu ji jdit aanpakken?

Ik zit zelf te denken aan survivalgear. Een rugzak die standaard klaar staat voor 't geval de hel losbreekt. Maar wat hoort er in?

- voedsel met lange houdbaarheidsdatum
- LifeStraw
- water zuiverende middelen
- zakmes
- compas
- survival handboeken

what else?
¡ Experience Everything !
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:54:31 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32477343
Misschien hoef je niet meer te overleven en kun je eindelijk gáán leven

Ik denk niet dat ik hoef te overleven, misschien is het in 2012 gewoon lekker leven.

Misschien is een zonnebril die anders is dan die van nu wel van belang, dat de zon als een heldere diamant gaat schijnen. Ik geloof dat het allemaal helder wordt, zo helder als een crystal.

Wat heb je nodig om je te beschermen tegen de helderheid van een crystal?

In ieder geval neem ik mijn ogen mee, want er valt nog veel te zien zodra het gebeurt En ik doe me een korte broek en t-shirt aan. Want ik verwacht mooi weer zodra het moment surpreme aan gaat breken

Ahja, misschien een paar cadeau's voor als mensen terug keren uit de dood, wie weet, dan moeten ze wel een warm welkom krijgen uiteraard. En de koffie moet klaar staan ook Een beetje gastvrijheid kan nooit kwaad namelijk.

Ik denk dat de airco de deur uitkan ook. Het klimaat wordt ideaal tegen die tijd. Alles loopt zoals het moet lopen.

Nog iets Ik moet me ook voorbereiden om een gesprek met mijn hond te voeren in het Nederlands of Engels. Dat beest gaat in de toekomst nog de menselijke taal spreken

Dan krijg je als het ware dat alle levende wezens intelligent gaan worden een beetje, ze zijn al intelligent maar kunnen het contact nog niet zo goed leggen met de mensenwereld, dan krijg je dat ze gaan functioneren in hun eigen wereld en in onze wereld. Mijn hond moet al vaker op zijn tong bijten, je ziet dat beest gewoon zichzelf ontwikkelen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2005 13:05:29 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32477480
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:30 schreef Ticker het volgende:
Compleet niet met je eens Mystikvm, en daarbij ook nog eens fout ook.
[..]

Ik zou toch eens serieus het boek van Sitchin, de 12de planeet gaan lezen. Hierin staat bijvoorbeeld dat er voor Christus zelfs helemaal niet gedacht werd dat de aarde plat was, op een of andere manier is dit pas tijdens de telling van Christus begonnen (misschien de kerk weer?). Zo wisten diverse filosofen in de Griekse tijd al dat de aarde rond was. Misschien ken je het bekende beeld van een man die een wereld bol (met hierop de dierenriemem) op zijn schouders steunt. Dit beeld komt van voor christus. Terwijl ergens in 1500 Columbus "straf" kreeg voor het suggeren dat de aarde niet plat, maar juist rond was.
Ik denk dat Sitchin er volkomen naast zit. Ik kreeg lang geleden een nieuwsbrief van de Universiteit Leiden waar ik student ben. Daar is een hoogleraar assyriologie die eens wat nader naar de aannames van Sitchin heeft gekeken. Hij heeft erover gebabbeld en uit interesse heb ik destijds een verslagje in die nieuwsbrief gelezen.

Ik ben er naar op zoek gegaan en het blijkt dat Skepsis erover geschreven heeft. Je vindt hier onder andere ook dat de Babyloniers dachten dat de Aarde plat was, alleen ook geen bewijs in dit artikel. Kan jij me misschien vertellen waar staat dat ze dachten dat het rond was, was ik was ook in de overtuiging dat zij dachten dat het plat was en dus nooit Neptunus konden zien.

http://www.skepsis.nl/nibiru.html

Ik ben toch meer geneigd om Prof. van Soldt te geloven in dezen dan Sitchin.
quote:
Ik weet niet hoe je erbij komt dat die afwijkingen (wat door sommige wetenschappers erop duidt dat er inderdaad nog een planeet X zou moeten zwerven) een rekenfout was. Misschien heb je een link hiervoor, want ik heb dit nog nergens gelezen. Tevens weet ik ook niet of het Uranus juist was welke deze afwijking in zijn baan had, maar dat is zo op te googlen.
Er is niet op te Googlen...Misschien gebruik ik de verkeerde zoekopdracht, het artikel van Skepsis noemt ook een verklaring maar die is niet echt onderbouwd. Ik heb er nog 1 of 2 gevinden via Google die met dezelfde redenatie komen, maar ook geen wetenschappelijke bewijzen. Althans, geen namen van mensen die erachter kwamen ofzo.

Er zijn echter ook sites die beweren dat Uranus nog steeds een afwijking heeft. Wat zou nu de waarheid zijn?
quote:
Dat is eigenlijk onzin, dat moet jezelf ook beseffen.
Kijk ik kan nu ook een datum in 4000 noemen en zeggen dat de wereld dan tegen een astroïde aan crasht. Het probleem met de maya's (welke trouwens diegene waren over de planet allignment, want de soemariers hadden het hier echt niet over) is dat zij over super accurate wiskunde beschikken. Misschien heb je dat weleens eerder gelezen, maar zo konder zij weten op welke plek, wanneer en hoe laat de zon opkwam. En de zon opkomen is ook een natuurverschijnsel, eentje die weliswaar perfect na te berekenen is. De zon is niet de enige planeet die een vast-patroon heeft. Dit heeft elke ster/planeet in ons zonnenstelsel. Zodoende 2012 dus.

De Maya's konden goed rekenen, maar konden ze ook goed interpreteren? (Ik heb trouwens weinig vernomen van de Maya die over planet alignment spraken...Ik weet alleen dat die Soemeriers over een 12e planeet spreken, ik dacht dat de Maya meer van 'kosmische openbaring' waren doordat we op 1 lijn komen met het centrum van het universum?)

Hun opvattignen zijn natuurlijk gebaseerd op waarnemingen in het licht van vroeg occultisme. Met alle respect, maar ze brachten ook menselijke offers. In hoeverre kunnen ze dan een soort 'einde der tijden' voorspellen? Is dit niet alleen maar beinvloed door hun opvattingen van toen? Let wel dat hoeveel McTerra's en Jenkinsen ook naar die datum wijzen, de Maya stoppen daar met tellen omdat ze vinden dat er dan iets gebeurt, maar ze hadden toen natuurlijk geen greintje bewijs om dat te onderbouwen, no matter hoe goed ze konden rekenen. Ik heb meer het idee dat het een 'gut feeling' is gebaseerd op een symmetriek in de astronomie dan iets dat zeker en vast staat te gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')