De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat mag je best geloven, maar het is simpelweg niet waar. Ik kan me van vroeger uit Kijk herinneren dat ook eind jaren 70 de planeten eens op één lijn zouden staan, en daarin werd uitgelegd dat de extra eb- en vloedwerking minimaal was.
Hoe kunnen planeten op meerdere manieren in één lijn staan?quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Ik denk vooral dat je je feiten wat beter op orde moet krijgen. De aap-mens ging al veel langer geleden op twee benen staan:quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Over die Australopithecus is men het dus niet 100% eens. Maar over de Homo Erectus wel:quote:Er zijn mogelijk meerdere soorten van het geslacht Australopithecus geweest. Alle soorten zijn ongeveer 1 miljoen jaar geleden uitgestorven.
De Australopithecus had een veel kleinere herseninhoud dan de moderne mens (400 cm3 i.p.v. 1400 cm3) en een veel meer vooruitstekende onderkaak.
Het is vrijwel zeker dat deze mens rechtop liep.Mary Leaky heeft voetafdrukken gevonden waaruit dat bleek en ook de vorm van het bekken wijst in die richting.
Toch zijn er tegenwoordig enkele onderzoekers die hieraan twijfelen.
Deze mensen maakten zeer eenvoudige stenen werktuigen. Niets meer dan een grote kiezelsteen waarvan twee stukken afgeslagen zijn om een scherpe punt te krijgen.
Rechtop lopen is waarschijnlijk een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van de mens geweest, omdat een rechtoplopende aap zijn handen vrij heeft om gereedschap te gebruiken.
In vergelijking met andere dieren is de mens niet erg sterk of snel. Het leven in de savanne was vol risico's.
quote:Uit deze soort ontwikkelde zich Homo erectus (de rechtopstaande mens). Homo erectus leek veel op de nu levende mensen (Homo sapiens).
Homo erectus leefde van 1.500.000 jaar tot 250.000 jaar geleden. Deze mensen trokken weg uit Afrika en vestigden zich in Europa en Azië.
Welke allignment dan. Want zoals ik je al eerder verteld heb. Zijn het niet de planeten in ons zonnestelsel die ook maar ergens in een rechte lijn staan.quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
----
Weet iemand trouwens die profeet die voorspelde dat er nog iets van 112 maal een nieuwe paus zou komen (sinds de 1600e eeuw ofzo), we zitten nu als het goed is op de 110 of 111e, de 112 zou een valse profeet zijn, en ook de val van de samenleving in 2012 betekenen, waarna de anti-christ verslagen zou worden door de terugkeer van "hem" jesus christus hemzelf ofzo..![]()
Misschien verdwijnt het ego-nadenken dan wel weer, en komt er iets anders voor in de plaats.quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Nee, ik kan het niet precies na vertellen wat de maya's precies bedoelde. Het is best ingewikkels want het heeft onder andere met recessie te maken enzo.quote:Op zondag 20 november 2005 13:47 schreef Knarf het volgende:
[..]
Welke allignment dan. Want zoals ik je al eerder verteld heb. Zijn het niet de planeten in ons zonnestelsel die ook maar ergens in een rechte lijn staan.
En deze monnik was st. Malachy, in 1100 ongeveer. En heeft helemaal niets met 2012 temaken. Het is alleen de 112e paus, die satan zou zijn (we zitten nu op 111).
quote:Ook de piramides toonden verdacht veel overeenkomstige aspecten. Zo waren die in Mexico modellen op schaal van die in Egypte. (Hetzelfde geldt voor de piramides in China).
Geryl ging nadenken over het waarom van de piramides. Volgens hem kon het zo zijn dat de piramides verzamelingen zijn van astronomische en wiskundige kennis. Het is namelijk niet mogelijk om universele kennis op het gebied van astrologie en wiskunde vast te leggen in gewone taal, en er zeker van zijn dat het duizenden jaren later nog steeds ter beschikking staat voor iedereen die het wil weten. In principe is taal vergankelijk. Uitgezonderd enkele duizenden jaren oude versleutelde teksten (symbolische taal als hiëroglyfen e.d.) is er verder niets te lezen over het leven van de oude volkeren. Maar door grote tempels en piramides te bouwen zou kennis wellicht vastgelegd kunnen worden zonder woorden te gebruiken. Met dit idee in het achterhoofd heeft Geryl samen met Ratincks vele hoeken, maten een eenheden van de grote piramide van Cheops onderzocht.
Ze kwamen erachter dat deze piramide gebouwd werd om onder andere de precessietijd weer te geven. De precessie is de tijd die nodig is om de volledige dierenriem te doorlopen. Dit duurt zo'n 25.920 jaar. De onderzoekers vergeleken de maten van de Mexicaanse tempels met de Egyptische en kwamen tot de conclusie dat de grote piramide dienst doet als een soort klok met als einddatum 20 december 2012.
Reeds eerder was vastgesteld dat de Maya met kalenders werkten en dat hun hoofdkalender (de tijdsrekening) ophoudt op 22 december 2012
Ik vind de wereld anders sinds 2000 in rap tempo naar de klote gaan.quote:Op zondag 20 november 2005 09:36 schreef trebbors het volgende:
dat zeiden ze ook over het jaar 2000.. echt wat een gezeik dat de wereld verging. Echt zoek eenleven ofzooo
Dat deed ie ook al voor 2000 hoor. Alleen was het daarvoor ietsje minder expliciet.quote:Op zondag 20 november 2005 19:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind de wereld anders sinds 2000 in rap tempo naar de klote gaan.
Wie zegt dat het in 1 keer gebeurt, wie weet is het wel een overgang naar een jarenlange slopende procedure
De gedachte dat de wereld naar de klote aan het gaan is is ook van alle tijden.quote:Op zondag 20 november 2005 20:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat deed ie ook al voor 2000 hoor. Alleen was het daarvoor ietsje minder expliciet.
Vanuit een soort apocalyptisch wereldbeeld.quote:Op zondag 20 november 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
De gedachte dat de wereld naar de klote aan het gaan is is ook van alle tijden.
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.quote:Op zondag 20 november 2005 20:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vanuit een soort apocalyptisch wereldbeeld.
Feit is wel dat ik alle conflicten die nu in de wereld een grote rol spelen al in het begin van de jaren 90 zag aankomen.
We zijn dieren. En wel van de meest aggressieve soort en bovenaan de voedselketen.quote:Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.
En niet alleen door de hand vd mens, kijk ook eens naar alle natuurrampen die zich hebben afgespeeld, mens allemachtig dat was echt niet normaal dit jaar.![]()
En ik ben bang dat het alleen maar erger en erger wordt.
Teveel mensen opeen gepakt -> aggresief gedrag. We zijn wat dat betreft net dieren...
Wie zijn nu de grootste vernietigers der aarde?quote:Op zondag 20 november 2005 19:41 schreef Metro2005 het volgende:
Heel erg negatief gedacht hoor, maar ik hoop dat er een einde komt aan de overbevolking in 2012.
Hetzij door een enorme ramp, hetzij door onze eigen destructiviteit.
Dan kan de aarde zich eindelijk weer eens herstellen van de vernietiging door de mensen.
Wat niet is kan nog komen. The miracles of modern sciencequote:Op dinsdag 22 november 2005 03:10 schreef Tiesemans het volgende:
Hebbie wel eens een eekhoorn op zijn PDA zien kijken om te zien hoe z'n notenverzameling vorderd voor de aanstaande winter ?
"Pcies" ...
Noem eens een periode waarin dit minder was dan? Er is wel meer (media) aandacht voorquote:Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.
Valt ook wel mee, het was wat dat betreft wel een druk jaartje maar dat maakt het nog niet uitzonderlijk.quote:En niet alleen door de hand vd mens, kijk ook eens naar alle natuurrampen die zich hebben afgespeeld, mens allemachtig dat was echt niet normaal dit jaar.![]()
Dat er teveel mensen zijn op deze planeet klopt, we zijn trouwens niet wat dat betreft dieren, we zijn gewoon dieren.quote:En ik ben bang dat het alleen maar erger en erger wordt.
Teveel mensen opeen gepakt -> aggresief gedrag. We zijn wat dat betreft net dieren...
De Soemeriers waren die lui van de 'planet-alignment' theorie. Ze telden 12 planeten. We hebben er nu 9, ze telden de zon en de maan al als planeet en er zou er dus nog eentje zijn die heel groot zou zijn en in een sterk elliptische baan om de zon zou draaien en storingen veroorzaken als hij eens in de 13.000 jaar het 'cataclysme' veroorzaakt.quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
----
Weet iemand trouwens die profeet die voorspelde dat er nog iets van 112 maal een nieuwe paus zou komen (sinds de 1600e eeuw ofzo), we zitten nu als het goed is op de 110 of 111e, de 112 zou een valse profeet zijn, en ook de val van de samenleving in 2012 betekenen, waarna de anti-christ verslagen zou worden door de terugkeer van "hem" jesus christus hemzelf ofzo..![]()
Ik zou toch eens serieus het boek van Sitchin, de 12de planeet gaan lezen. Hierin staat bijvoorbeeld dat er voor Christus zelfs helemaal niet gedacht werd dat de aarde plat was, op een of andere manier is dit pas tijdens de telling van Christus begonnen (misschien de kerk weer?). Zo wisten diverse filosofen in de Griekse tijd al dat de aarde rond was. Misschien ken je het bekende beeld van een man die een wereld bol (met hierop de dierenriemem) op zijn schouders steunt. Dit beeld komt van voor christus. Terwijl ergens in 1500 Columbus "straf" kreeg voor het suggeren dat de aarde niet plat, maar juist rond was.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:08 schreef Mystikvm het volgende:
De Soemeriers waren die lui van de 'planet-alignment' theorie. Ze telden 12 planeten. We hebben er nu 9, ze telden de zon en de maan al als planeet en er zou er dus nog eentje zijn die heel groot zou zijn en in een sterk elliptische baan om de zon zou draaien en storingen veroorzaken als hij eens in de 13.000 jaar het 'cataclysme' veroorzaakt.
Deze theorie klopt echter niet. Ook al in 2003 zou deze planeet (in de wetenschap 'Planeet X' genaamd) met ons kruisen. Niks gebeurde. Het feit dat wij 9 planeten (+ zon en maan = 11) tellen betekent niet dat de lui in Babylon kennis hadden die wij nog niet hadden. Zij dachten dat de Aarde plat was en hadden dus nooit van planeten als Neptunus kunnen weten.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat die afwijkingen (wat door sommige wetenschappers erop duidt dat er inderdaad nog een planeet X zou moeten zwerven) een rekenfout was. Misschien heb je een link hiervoor, want ik heb dit nog nergens gelezen. Tevens weet ik ook niet of het Uranus juist was welke deze afwijking in zijn baan had, maar dat is zo op te googlen.quote:Alle wetenschappelijke basis voor Planeet X (Marduk in de Soemerische geschriften) is nu weggevallen nu bewezen is dat de afwijking in de baan van Uranus een menselijke rekenfout is geweest en niet tot stand gekomen door een 10e planeet.
Overigens is de kans best aanwezig dat Marduk gewoon Jupiter is geweest.
Dat is eigenlijk onzin, dat moet jezelf ook beseffen.quote:Dan even over de berekeningen die hier worden losgelaten op de bewuste datum: Men schijnt te vergeten dat de natuur niet te berekenen is. Voordat de homo erectus er was deed de natuur al dingen zoals de 'geomagnetical reverse' (poolshift) die onberekenbaar zijn en dus niet in getallen te vangen. Getallen zijn een menselijke uitvinding, als er al een kracht is die invloed uitoefent op ons dan zal het zich niet conformeren aan getallen.
Ik denk dat Sitchin er volkomen naast zit. Ik kreeg lang geleden een nieuwsbrief van de Universiteit Leiden waar ik student ben. Daar is een hoogleraar assyriologie die eens wat nader naar de aannames van Sitchin heeft gekeken. Hij heeft erover gebabbeld en uit interesse heb ik destijds een verslagje in die nieuwsbrief gelezen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:30 schreef Ticker het volgende:
Compleet niet met je eens Mystikvm, en daarbij ook nog eens fout ook.
[..]
Ik zou toch eens serieus het boek van Sitchin, de 12de planeet gaan lezen. Hierin staat bijvoorbeeld dat er voor Christus zelfs helemaal niet gedacht werd dat de aarde plat was, op een of andere manier is dit pas tijdens de telling van Christus begonnen (misschien de kerk weer?). Zo wisten diverse filosofen in de Griekse tijd al dat de aarde rond was. Misschien ken je het bekende beeld van een man die een wereld bol (met hierop de dierenriemem) op zijn schouders steunt. Dit beeld komt van voor christus. Terwijl ergens in 1500 Columbus "straf" kreeg voor het suggeren dat de aarde niet plat, maar juist rond was.
Er is niet op te Googlen...Misschien gebruik ik de verkeerde zoekopdracht, het artikel van Skepsis noemt ook een verklaring maar die is niet echt onderbouwd. Ik heb er nog 1 of 2 gevinden via Google die met dezelfde redenatie komen, maar ook geen wetenschappelijke bewijzen. Althans, geen namen van mensen die erachter kwamen ofzo.quote:Ik weet niet hoe je erbij komt dat die afwijkingen (wat door sommige wetenschappers erop duidt dat er inderdaad nog een planeet X zou moeten zwerven) een rekenfout was. Misschien heb je een link hiervoor, want ik heb dit nog nergens gelezen. Tevens weet ik ook niet of het Uranus juist was welke deze afwijking in zijn baan had, maar dat is zo op te googlen.
De Maya's konden goed rekenen, maar konden ze ook goed interpreteren? (Ik heb trouwens weinig vernomen van de Maya die over planet alignment spraken...Ik weet alleen dat die Soemeriers over een 12e planeet spreken, ik dacht dat de Maya meer van 'kosmische openbaring' waren doordat we op 1 lijn komen met het centrum van het universum?)quote:Dat is eigenlijk onzin, dat moet jezelf ook beseffen.
Kijk ik kan nu ook een datum in 4000 noemen en zeggen dat de wereld dan tegen een astroïde aan crasht. Het probleem met de maya's (welke trouwens diegene waren over de planet allignment, want de soemariers hadden het hier echt niet over) is dat zij over super accurate wiskunde beschikken. Misschien heb je dat weleens eerder gelezen, maar zo konder zij weten op welke plek, wanneer en hoe laat de zon opkwam. En de zon opkomen is ook een natuurverschijnsel, eentje die weliswaar perfect na te berekenen is. De zon is niet de enige planeet die een vast-patroon heeft. Dit heeft elke ster/planeet in ons zonnenstelsel. Zodoende 2012 dus.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |