abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:42:32 #26
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32383343
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

noem dan eens één feitelijke profetie, buiten het einde van de Maya jaarteling die ook 2012 noemt ...

en kom dan niet aan met vage Hopi-legende's die als je ze achterstevoren leest een vage verwijzing naar een '12' doen ... , of Nostradamus.
quote:
van Seriewoordenaar.nl Inzake 2012 worden de oude Egyptenaren, de Maya’s en de Inca’s het meest genoemd. Deze volkeren hadden een stellaire religie die we tot op zekere hoogte kunnen doorgronden aan de hand van hun mythes, heiligdommen en andere overblijfselen.
zie: http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoordenaar/content/Lees.asp?Navcode=wisdom&InleidingKey=117

Ik ga niet de complete zinnen en teksten uit hun voorspellingen vissen, dat laat ik aan jou over, o unbelieving one..

Het feit is gewoon dat de maya voorspelling niets meer is dan het vertellen wat de stand van de planeten zal zijn in 2012 (of in 2011 zoals ik het plaatje hierboven zie, maar dat betwijfel ik). De grote vraag is alleen.. wat zal dit voor ons doen. De laatste keer dat de planeten in een lijn stonden was duizenden jaren geleden.
Als de maan al zoveel kracht kan uitoefen op het water (eb/vloed) kan je je voorstellen wat er zal gebeuren als we in 1 lijn komen met het zwarte gat. Oftewel de plek waar een universum wordt geboren volgens de maya's (en waar de huidige wetenschap ook langzaam maar zeker achter komt). Ik zeg niet dat het doomsday wordt, want de aarde is er nog steeds, en het is al een aantal malen eerder gebeurt. Maar je kunt wel verwachten dat er "iets" veranderd. Misschien in het onderbewustzijn, en misschien ook wel op een drastische manier. Het is jammer dat ik daarover niets kan terug vinden van de maya's. (die smily is gewoon omdat hij leuk is!)
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32385996
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

Als de maan al zoveel kracht kan uitoefen op het water (eb/vloed) kan je je voorstellen wat er zal gebeuren als we in 1 lijn komen met het zwarte gat.
Dat de maan zoveel invloed heeft op eb en vloed, komt doordat ze zo dicht bij staat. Als alle planeten netjes op één lijn staat, levert dat nauwelijks extra invloed op. Het zwarte gat in het midden van de melkweg al helemaal vrijwel niets, vanwege de enorme afstand. Zwaartekracht neemt namelijk nogal af met de afstand.
  zaterdag 19 november 2005 @ 03:26:48 #28
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32391746
Mmm boeiend .... Wc papier en brood.
  zaterdag 19 november 2005 @ 11:58:24 #29
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32395026
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat de maan zoveel invloed heeft op eb en vloed, komt doordat ze zo dicht bij staat. Als alle planeten netjes op één lijn staat, levert dat nauwelijks extra invloed op. Het zwarte gat in het midden van de melkweg al helemaal vrijwel niets, vanwege de enorme afstand. Zwaartekracht neemt namelijk nogal af met de afstand.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof toch dat alle planeten op een lijn, een ander effect zullen hebben op elkaar dan wanneer alle planeten op verschillende plekken in ons zonnenstelsel staan. Het idee hierover kreeg ik nadat ik dit had gelezen (hierover gaat tevens Mel Gibson een flim maken, dus na Passion of the Christ komt Apocolypto wat over de maya's en 2012 gaat).

Zoals ik op verschillende sites heb gelezen, kwam er daadwerkelijk een soort "signaal" enige tijd geleden afkomstig uit het zwarte gat, toch behoorlijk vreemd. Ook sinds een aantal jaar is de zon wat meer actiever geworden, wat toch ook best vreemd is.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32395083
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...
wat een onzinstelling.

bovendien gaat de windows kalender nog heel ver door hoor.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:04:40 #31
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32395172
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:00 schreef electricity het volgende:

[..]

wat een onzinstelling.

bovendien gaat de windows kalender nog heel ver door hoor.
Wow.. wat een domme opmerking... Nee serieus die was gewoon echt stom, want als je zoiets zegt begrijp je dus echt niet eens waar de maya kalender over ging of is het gewoon leuk om "rare" dingen in een topic te zeggen.

Niemand hier beweert dat de wereld vergaat, we praten alleen over wat er kan komen. Dus ga anders in een ander forum zitten,
pi_32395354
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:04 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wow.. wat een domme opmerking... Nee serieus die was gewoon echt stom, want als je zoiets zegt begrijp je dus echt niet eens waar de maya kalender over ging of is het gewoon leuk om "rare" dingen in een topic te zeggen.

Niemand hier beweert dat de wereld vergaat, we praten alleen over wat er kan komen. Dus ga anders in een ander forum zitten,
je kunt net zo goed gaan discussieren over wat er gebeurt als de wereld volgende week vergaat. daar bestaat namelijk precies evenveel aanleiding voor.
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:00:13 #33
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32396643
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:12 schreef electricity het volgende:

[..]

je kunt net zo goed gaan discussieren over wat er gebeurt als de wereld volgende week vergaat. daar bestaat namelijk precies evenveel aanleiding voor.
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het onderwerp voordat je je erover uitlaat.
Lees maar wat over de Maya Prophecies, de Egyptenaren etc. Als er in verhalen van een paar duizend jaar oud, telkens diezelfde datum overeenkomt, mag er toch wel aangenomen worden dat dit niet zomaar uit de lucht is gegrepen.
Vooral niet als je kijkt naar de maya's hun accurate kennis van het sterrenstelsel.

De maya's wisten zo precies de standen van de planeten, dat er op sommige tijden een lichtval op een van hun tempels komt, wat lijkt alsof er een slang van de trap van een van hun trappiramides neerdaalt. Dat zegt iets over de kennis die je hebt van de wereld. Kennis die wij echt niet hebben, als wij de huidige technologie niet hadden.
pi_32396763
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:00 schreef Ticker het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat meer verdiepen in het onderwerp voordat je je erover uitlaat.
Lees maar wat over de Maya Prophecies, de Egyptenaren etc. Als er in verhalen van een paar duizend jaar oud, telkens diezelfde datum overeenkomt, mag er toch wel aangenomen worden dat dit niet zomaar uit de lucht is gegrepen.
Vooral niet als je kijkt naar de maya's hun accurate kennis van het sterrenstelsel.
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFL
quote:
De maya's wisten zo precies de standen van de planeten, dat er op sommige tijden een lichtval op een van hun tempels komt, wat lijkt alsof er een slang van de trap van een van hun trappiramides neerdaalt. Dat zegt iets over de kennis die je hebt van de wereld. Kennis die wij echt niet hebben, als wij de huidige technologie niet hadden.
ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.
pi_32397078
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef electricity het volgende:

[..]

op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFL
Ik denk dat daar ook best aspecten uit waar zijn. Dat niet alles pure fantasie is. Beide godsdiensten komen immers voort uit iets dat daarvoor was. Een gemeenschappelijke voorouder. Die is niet voor niets ontstaan.
quote:
Ik denk dat er meer is dat wij denken te weten.
Voor een heel deel zijn we constant opnieuw het wiel aan het uitvinden en aan het voortborduren op ouwe uitvindingen.
Dit omdat er in oorlogen sinds het begin van de jaartelling heel wat kennis verloren is gegaan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32397104
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 03:26 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm boeiend .... Wc papier en brood.
Brood bederft vrij snel.

En WC papier
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:31:57 #37
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32397421
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef electricity het volgende:

[..]

[..]

Leuk dat je dat aanhaalt .
Ik lees de laatste tijd wat meer over dit soort onderwerpen, en misschien ken je het verhaal van "de 12e planeet" van Zacharia Sitchin. Een in rusland geboren amerikaan, die kleitabletten heeft vertaald die gevonden zijn in Irak. Deze kleitabletten zijn afkomstig van de Soemariers, en begin deze eeuw ook vastgesteld als de eerste Beschaving die heeft bestaan. Ergens 5000 .V.C. begonnen. Op deze klei tabletten staan vele verhalen over de goden (wie hun als wezens als vlees en bloed konden, die van een ander zonnenstelsel kwamen (stel je voor een beschaving zo oud, die zulke kennis al had), op de tabletten komen vele verhalen overeen die ook in de bijbel staat. Alleen is de bijbel 5000 jaar ouder. Ga er dus van uit dat de bijbel een verbastering is van verhalen die veel en veel ouder zijn. Zo kan je aannemen dat het verhaal van de ark van Noach geen fabel is, maar een ramp die is overleefd door hem, Noach (op de tabletten een andere naam, maar precies hetzelfde verhaal).
Dus was je zegt.. is helemaal zo gek nog niet
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:37:15 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_32399774
Misschien komt er wel een patch voor 2012. Worden er weer massaal IT'ers paraat gehouden, gaan we allemaal kaarsen kopen. Blijkt dat iedereen inmiddels een kalender heeft die up to date is. Alles voor niets...

21-12-2012; 2+1+1+2+2+0+1+2=11; 1+1=2; y2k... misschien vergaat de aarde inderdaad
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:42:39 #39
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32399896
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Brood bederft vrij snel.

En WC papier
Dat bederft dan weer niet
Vampire Romance O+
pi_32403279
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.

Volgens de accurate berekeningen die de maya's hebben gedaan (en we mogen aannemen dat deze klopt, aangezien de maya kalender(s) tot op de dag van vandaag alles goed hadden) is de stand van de planeten in december 2012 zo dat deze allen in een rechte lijn komen te staan, dit ook samen met het middelpunt van onze melkweg. Waar tevens een groot zwart gat zich bevindt.

Dit gebeurt tevens maar eens in de 13.000 jaar, en ik meen mijzelf te herinneren dat 13.000 jaar geleden toch redelijk wat vermeldingen zijn geweest van bijvoorbeeld zondvloeden. En daarbij is de eerste samenleving pas weer gevestigd in ongv. 5000 V.C, dit waren de Sumariers.
Toch weten we bijna 100% zeker dat er rond 10.000 V.C. ook al beschavingen zijn, maar door bepaalde rampen vinden wij hier niets meer van terug.
hmmm dit heeft me aan het denken gezet, ik zag laats namelijk een documentaire op discovery channel over het keren van de magnetische velden op aarde, die wetenschappers toonden aan dat op dit moment het magnetisch veld om de aarde steeds zwakker werd. Dat kwam doordat er plekken op aarde zijn waar de richting van het veld omgekeerd is in vergelijking met de rest van de aarde en. Ook hadden zij berekend dat zo'n omkering van het veld eens in de 10 tot 15 duizend jaar voorkwam. Zou dit te maken kunnen hebben met het op 1 lijn komen van de planeten? En dat dat dus het einde van de aarde zoals wij die kennen is. "Gewoon" een omdraaiing van de magnetische polen.

Wie het weet mag het zeggen
pi_32403668
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:37 schreef Invictus_ het volgende:
Misschien komt er wel een patch voor 2012. Worden er weer massaal IT'ers paraat gehouden, gaan we allemaal kaarsen kopen. Blijkt dat iedereen inmiddels een kalender heeft die up to date is. Alles voor niets...

21-12-2012; 2+1+1+2+2+0+1+2=11; 1+1=2; y2k... misschien vergaat de aarde inderdaad
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32404237
Grote mes, veel zakken suiker en rijst en olie en vooral breed spectrum antibiotica en antischimmelmiddelen.
pi_32405575
Zout lijkt me wel verstandig om aan het lijstje toe te voegen. Een boek over eetbare/medicinale planten en kruiden.
Verder een mes, water, zuiverings tabletten, injectienaalden, antibiotica, verband. Een paar lagen makkelijk zittende kleding aantrekken lijkt me ook wel slim.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:54:06 #44
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32406354
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:06 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]

hmmm dit heeft me aan het denken gezet, ik zag laats namelijk een documentaire op discovery channel over het keren van de magnetische velden op aarde, die wetenschappers toonden aan dat op dit moment het magnetisch veld om de aarde steeds zwakker werd. Dat kwam doordat er plekken op aarde zijn waar de richting van het veld omgekeerd is in vergelijking met de rest van de aarde en. Ook hadden zij berekend dat zo'n omkering van het veld eens in de 10 tot 15 duizend jaar voorkwam. Zou dit te maken kunnen hebben met het op 1 lijn komen van de planeten? En dat dat dus het einde van de aarde zoals wij die kennen is. "Gewoon" een omdraaiing van de magnetische polen.

Wie het weet mag het zeggen
Welke lijn, van welke planeten?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:57:47 #45
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32406462
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...

zo heb je veel theorien: Natuurrampen, Helse dingen zoals in de bijbel staat beschreven, terugkomst van jesus, terugkomst van aliens die zich voordeden als goden (zie soemerische scheppingsverhaal)

wat ga jij doen?

Survival Pakket:
Handwapen: 1 of 2 (Glock, Baretta, DE)
kogelwerendvest, winddichte, waterdichte en brandbestendige jas
Zaklamp, Mes(rambostyle), Multitool, aansteker, lucifers
Telefoon, GPRS-systeem of PDA (met inet)
Elektro apparaat dat stroom kan aftappen.
onbreekbaar touw, visdraad, pan

brainstromen maar..
Eerst maar even alle rambo films kijken, om te zien hoe alles werkt.

Ik denk dat een grote kennissen kring opbouwen ook wel goed is. Samen sta je sterker.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32408395
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 19:30 schreef nokwanda het volgende:
Zout lijkt me wel verstandig om aan het lijstje toe te voegen. Een boek over eetbare/medicinale planten en kruiden.
Verder een mes, water, zuiverings tabletten, injectienaalden, antibiotica, verband. Een paar lagen makkelijk zittende kleding aantrekken lijkt me ook wel slim.
Wat dacht je van lucifers/aanstekers en zeep. Of nog beter, een stof om zeep mee te maken uit vet.

M'n familie heeft de eerste wereldoorlog overleefd door dode dieren tot zeep te verwerken en de zeep te verkopen. Dode dieren eet niemand als ze een paar dagen hebben gelegen, maar je kunt er nog wel zeep van stoken. Ook van dode mensen trouwens.
pi_32408694
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:58 schreef Ticker het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof toch dat alle planeten op een lijn, een ander effect zullen hebben op elkaar dan wanneer alle planeten op verschillende plekken in ons zonnenstelsel staan.
Dat mag je best geloven, maar het is simpelweg niet waar. Ik kan me van vroeger uit Kijk herinneren dat ook eind jaren 70 de planeten eens op één lijn zouden staan, en daarin werd uitgelegd dat de extra eb- en vloedwerking minimaal was.
pi_32409303
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:57 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wat dacht je van lucifers/aanstekers en zeep. Of nog beter, een stof om zeep mee te maken uit vet.

M'n familie heeft de eerste wereldoorlog overleefd door dode dieren tot zeep te verwerken en de zeep te verkopen. Dode dieren eet niemand als ze een paar dagen hebben gelegen, maar je kunt er nog wel zeep van stoken. Ook van dode mensen trouwens.
Beetje offtopic. Maar weet jij hoe dat werkt dan? UItkoken? en dan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 19 november 2005 @ 21:46:16 #49
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32410063
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 21:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Beetje offtopic. Maar weet jij hoe dat werkt dan? UItkoken? en dan?
Vet koken met een oplossing natriumhydroxide in water; hierdoor worden de esterverbindingen verbroken en verzeept het vet.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32410992
Kun je met natrium doen, kan ook met sommige andere verbindingen.
Overigens is er ook een zeepplantje en kun je veel dingen met zand schrobben.

Alcohol is ook een goede om te hebben in de vorm van Vodka. Sowieso is alcohol in elke oorlog prijzig geweest en als ruilmiddel gebruikt, maar het ontsmet ook nog erg effectief (ik heb gepierced met vodka als ontsmettingsmiddel) en is als pijnstiller te gebruiken.

Ook stoffen (kleding) zijn in alle vorige oorlogen prijzig geweest trouwens, goede loopschoenen (of nog beter, laarzen).

Wellicht vitamines.

Het effect op de eb en vloed is minimaal omdat de aantrekkingskracht die de planeten op elkaar en op de aarde uitoeenen minimaal is vergeleken met de aantrekkingskracht van de veel grotere zon en de veel naderbijere maan op onze aarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')