quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
noem dan eens één feitelijke profetie, buiten het einde van de Maya jaarteling die ook 2012 noemt ...
en kom dan niet aan met vage Hopi-legende's die als je ze achterstevoren leest een vage verwijzing naar een '12' doen ... , of Nostradamus.
zie: http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoordenaar/content/Lees.asp?Navcode=wisdom&InleidingKey=117quote:van Seriewoordenaar.nl Inzake 2012 worden de oude Egyptenaren, de Maya’s en de Inca’s het meest genoemd. Deze volkeren hadden een stellaire religie die we tot op zekere hoogte kunnen doorgronden aan de hand van hun mythes, heiligdommen en andere overblijfselen.
Dat de maan zoveel invloed heeft op eb en vloed, komt doordat ze zo dicht bij staat. Als alle planeten netjes op één lijn staat, levert dat nauwelijks extra invloed op. Het zwarte gat in het midden van de melkweg al helemaal vrijwel niets, vanwege de enorme afstand. Zwaartekracht neemt namelijk nogal af met de afstand.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:42 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als de maan al zoveel kracht kan uitoefen op het water (eb/vloed) kan je je voorstellen wat er zal gebeuren als we in 1 lijn komen met het zwarte gat.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof toch dat alle planeten op een lijn, een ander effect zullen hebben op elkaar dan wanneer alle planeten op verschillende plekken in ons zonnenstelsel staan. Het idee hierover kreeg ik nadat ik dit had gelezen (hierover gaat tevens Mel Gibson een flim maken, dus na Passion of the Christ komt Apocolypto wat over de maya's en 2012 gaat).quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat de maan zoveel invloed heeft op eb en vloed, komt doordat ze zo dicht bij staat. Als alle planeten netjes op één lijn staat, levert dat nauwelijks extra invloed op. Het zwarte gat in het midden van de melkweg al helemaal vrijwel niets, vanwege de enorme afstand. Zwaartekracht neemt namelijk nogal af met de afstand.
wat een onzinstelling.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...
Wow.. wat een domme opmerking... Nee serieus die was gewoon echt stom, want als je zoiets zegt begrijp je dus echt niet eens waar de maya kalender over ging of is het gewoon leuk om "rare" dingen in een topic te zeggen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:00 schreef electricity het volgende:
[..]
wat een onzinstelling.
bovendien gaat de windows kalender nog heel ver door hoor.
je kunt net zo goed gaan discussieren over wat er gebeurt als de wereld volgende week vergaat. daar bestaat namelijk precies evenveel aanleiding voor.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wow.. wat een domme opmerking... Nee serieus die was gewoon echt stom, want als je zoiets zegt begrijp je dus echt niet eens waar de maya kalender over ging of is het gewoon leuk om "rare" dingen in een topic te zeggen.
Niemand hier beweert dat de wereld vergaat, we praten alleen over wat er kan komen. Dus ga anders in een ander forum zitten,![]()
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het onderwerp voordat je je erover uitlaat.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:12 schreef electricity het volgende:
[..]
je kunt net zo goed gaan discussieren over wat er gebeurt als de wereld volgende week vergaat. daar bestaat namelijk precies evenveel aanleiding voor.
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFLquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het onderwerp voordat je je erover uitlaat.
Lees maar wat over de Maya Prophecies, de Egyptenaren etc. Als er in verhalen van een paar duizend jaar oud, telkens diezelfde datum overeenkomt, mag er toch wel aangenomen worden dat dit niet zomaar uit de lucht is gegrepen.
Vooral niet als je kijkt naar de maya's hun accurate kennis van het sterrenstelsel.
ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.quote:De maya's wisten zo precies de standen van de planeten, dat er op sommige tijden een lichtval op een van hun tempels komt, wat lijkt alsof er een slang van de trap van een van hun trappiramides neerdaalt. Dat zegt iets over de kennis die je hebt van de wereld. Kennis die wij echt niet hebben, als wij de huidige technologie niet hadden.
Ik denk dat daar ook best aspecten uit waar zijn. Dat niet alles pure fantasie is. Beide godsdiensten komen immers voort uit iets dat daarvoor was. Een gemeenschappelijke voorouder. Die is niet voor niets ontstaan.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef electricity het volgende:
[..]
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFL
Ik denk dat er meer is dat wij denken te weten.quote:ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.
Brood bederft vrij snel.quote:Op zaterdag 19 november 2005 03:26 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm boeiend .... Wc papier en brood.
Leuk dat je dat aanhaaltquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef electricity het volgende:
[..]
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFL
[..]
ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.
Dat bederft dan weer nietquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Brood bederft vrij snel.
En WC papier![]()
hmmm dit heeft me aan het denken gezet, ik zag laats namelijk een documentaire op discovery channel over het keren van de magnetische velden op aarde, die wetenschappers toonden aan dat op dit moment het magnetisch veld om de aarde steeds zwakker werd. Dat kwam doordat er plekken op aarde zijn waar de richting van het veld omgekeerd is in vergelijking met de rest van de aarde en. Ook hadden zij berekend dat zo'n omkering van het veld eens in de 10 tot 15 duizend jaar voorkwam. Zou dit te maken kunnen hebben met het op 1 lijn komen van de planeten? En dat dat dus het einde van de aarde zoals wij die kennen is. "Gewoon" een omdraaiing van de magnetische polen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.
Volgens de accurate berekeningen die de maya's hebben gedaan (en we mogen aannemen dat deze klopt, aangezien de maya kalender(s) tot op de dag van vandaag alles goed hadden) is de stand van de planeten in december 2012 zo dat deze allen in een rechte lijn komen te staan, dit ook samen met het middelpunt van onze melkweg. Waar tevens een groot zwart gat zich bevindt.![]()
Dit gebeurt tevens maar eens in de 13.000 jaar, en ik meen mijzelf te herinneren dat 13.000 jaar geleden toch redelijk wat vermeldingen zijn geweest van bijvoorbeeld zondvloeden. En daarbij is de eerste samenleving pas weer gevestigd in ongv. 5000 V.C, dit waren de Sumariers.
Toch weten we bijna 100% zeker dat er rond 10.000 V.C. ook al beschavingen zijn, maar door bepaalde rampen vinden wij hier niets meer van terug.
quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:37 schreef Invictus_ het volgende:
Misschien komt er wel een patch voor 2012. Worden er weer massaal IT'ers paraat gehouden, gaan we allemaal kaarsen kopen. Blijkt dat iedereen inmiddels een kalender heeft die up to date is. Alles voor niets...
21-12-2012; 2+1+1+2+2+0+1+2=11; 1+1=2; y2k... misschien vergaat de aarde inderdaad
Welke lijn, van welke planeten?quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:06 schreef Ender_Wiggin het volgende:
[..]
hmmm dit heeft me aan het denken gezet, ik zag laats namelijk een documentaire op discovery channel over het keren van de magnetische velden op aarde, die wetenschappers toonden aan dat op dit moment het magnetisch veld om de aarde steeds zwakker werd. Dat kwam doordat er plekken op aarde zijn waar de richting van het veld omgekeerd is in vergelijking met de rest van de aarde en. Ook hadden zij berekend dat zo'n omkering van het veld eens in de 10 tot 15 duizend jaar voorkwam. Zou dit te maken kunnen hebben met het op 1 lijn komen van de planeten? En dat dat dus het einde van de aarde zoals wij die kennen is. "Gewoon" een omdraaiing van de magnetische polen.
Wie het weet mag het zeggen
Eerst maar even alle rambo films kijken, om te zien hoe alles werkt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...
zo heb je veel theorien: Natuurrampen, Helse dingen zoals in de bijbel staat beschreven, terugkomst van jesus, terugkomst van aliens die zich voordeden als goden (zie soemerische scheppingsverhaal)
wat ga jij doen?
Survival Pakket:
Handwapen: 1 of 2 (Glock, Baretta, DE)
kogelwerendvest, winddichte, waterdichte en brandbestendige jas
Zaklamp, Mes(rambostyle), Multitool, aansteker, lucifers
Telefoon, GPRS-systeem of PDA (met inet)
Elektro apparaat dat stroom kan aftappen.
onbreekbaar touw, visdraad, pan
brainstromen maar..
Wat dacht je van lucifers/aanstekers en zeep. Of nog beter, een stof om zeep mee te maken uit vet.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:30 schreef nokwanda het volgende:
Zout lijkt me wel verstandig om aan het lijstje toe te voegen. Een boek over eetbare/medicinale planten en kruiden.
Verder een mes, water, zuiverings tabletten, injectienaalden, antibiotica, verband. Een paar lagen makkelijk zittende kleding aantrekken lijkt me ook wel slim.
Dat mag je best geloven, maar het is simpelweg niet waar. Ik kan me van vroeger uit Kijk herinneren dat ook eind jaren 70 de planeten eens op één lijn zouden staan, en daarin werd uitgelegd dat de extra eb- en vloedwerking minimaal was.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:58 schreef Ticker het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof toch dat alle planeten op een lijn, een ander effect zullen hebben op elkaar dan wanneer alle planeten op verschillende plekken in ons zonnenstelsel staan.
Beetje offtopic. Maar weet jij hoe dat werkt dan? UItkoken? en dan?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:57 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wat dacht je van lucifers/aanstekers en zeep. Of nog beter, een stof om zeep mee te maken uit vet.
M'n familie heeft de eerste wereldoorlog overleefd door dode dieren tot zeep te verwerken en de zeep te verkopen. Dode dieren eet niemand als ze een paar dagen hebben gelegen, maar je kunt er nog wel zeep van stoken. Ook van dode mensen trouwens.
Vet koken met een oplossing natriumhydroxide in water; hierdoor worden de esterverbindingen verbroken en verzeept het vet.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Beetje offtopic. Maar weet jij hoe dat werkt dan? UItkoken? en dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |