abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 18 november 2005 @ 15:40:01 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32374755
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:33 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zou ik eerder voorstellen gewoon een voorbeeld aan Marokko te nemen en een dergelijk regime ook in Nederlandse gevangenissen in te voeren. Waarom een Nederlandse cel op een veredelde hotelkamer moet lijken, ontging mij toch altijd al....
jaaaaaaaaaaaaaaa Nederland moet meer op Marokko gaan lijken ... dan hoeft Samir geeneens meer zichzelf op te blazen om zijn zin te krijgen en gaat er helemaal niemand dood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32374770
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is een vrij normaal principe in een rechtsstaat dat de handeling verboden moet zijn op het moment dat je hem maakt. Hoe had je anders kunnen weten dat het niet mag?

Zou wat zijn als je bijvoorbeeld met 50 door een woonwijk rijdt, je geflitst wordt en vervolgens een week later er een 30 km/u zone van gemaakt wordt en jij een leuke boete krijgt.
'

Lijkt me dat zelfs een kleuter nog wel kan verzinnen dat het plegen van vergaande voorbereidingen voor een massamoord nou niet bepaald iets is wat mag...
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:40:38 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32374772
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:38 schreef sp3c het volgende:
welke gepleegde feiten???

hij heeft nog gvd helemaal nix gedaan
niks gedaan? nee hij heeft het nog niet kunnen uitvoeren. wat ben jij voor dom scrapuul? poep je uit je mond of zo?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32374794
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:40 schreef Vhiper het volgende:

[..]

'

Lijkt me dat zelfs een kleuter nog wel kan verzinnen dat het plegen van vergaande voorbereidingen voor een massamoord nou niet bepaald iets is wat mag...
Maar als het niet in het wetboek staat, dan heeft zijn advocaat er dus een makkie aan om hem vrij te krijgen.
Een rechter moet toetsen aan hetgeen in het wetboek staat, niet aan wat 'ie zelf verzint.
pi_32374797
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaaaaaaa Nederland moet meer op Marokko gaan lijken ...
Qua gevangenisregime, ja. Heb ik niets op tegen
quote:
dan hoeft Samir geeneens meer zichzelf op te blazen om zijn zin te krijgen en gaat er helemaal niemand dood
Lijkt me niet dat Samir's motief is dat ie de Nederlandse gevangenissen te soft vind?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:42:49 #181
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32374826
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaaaaaaa Nederland moet meer op Marokko gaan lijken ... dan hoeft Samir geeneens meer zichzelf op te blazen om zijn zin te krijgen en gaat er helemaal niemand dood
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32374829
Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? "Als het kalf verdronken is dempt men de put"
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou nou nou wat een dramatische uitspraken toch weer

Terrorisme is moeilijk te bestrijden maar er zijn nieuwe wetten aangenomen en ik ben eigenlijk heel te vreden over hoe de rechters het doen. Ze laten zien onafhankelijk te zijn en zich niet te laten leiden door politieke of maatschappelijke druk.
Natuurlijk is terrorisme moeilijk te bestrijden. Maar om te zeggen dat de rechters het goed doen? In dit geval hebben ze toch flink de plank misgeslagen. Als het duidelijk is geworden dat hij wel terroristische intenties had moet die jongen gewoon gestraft worden. Naar mijn mening heb je niks te zoeken met plattegronden van schiphol, borselle enz in huis.
  Moderator vrijdag 18 november 2005 @ 15:43:07 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32374835
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

niks gedaan? nee hij heeft het nog niet kunnen uitvoeren. wat ben jij voor dom scrapuul? poep je uit je mond of zo?
dus heeft hij nix gedaan ... zou wat zijn zeg

ik ben ook van plan om mijn werk te doen iedere dag maar daar krijg ik pas voor betaald als het klaar is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32374842
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Leg eens uit wat daar eng aan is?
Het is eng om uitzonderingen op de wet te gaan maken omdat het oordeel van de rechter je niet zou bevallen.
quote:
Meneer kan nu vrij rondwandelen
Nee, dat kan hij niet. Hij blijft gevangen zitten vanwege die rechtsstaat die jou zo tegenstaat, die hem alweer voor iets anders heeft opgepakt.
quote:
Daarbij even in het oog houden dat we hier wel praten over het voorbereiden van een eventuele massamoord.
Het is moeilijk om je serieus te blijven nemen als je zo hysterisch doet. Massamoord
quote:
Wat is er eng aan meneer gewoon aan de hand van de wet, die mede door hem noodzakelijk is geacht door een democratisch gekozen minister en parlement te veroordelen?
Dat gaat dan ook gebeuren, vermoed ik. En anders niet.
Je kunt neit alles naar je hand zetten, het is geen dictatuur.
pi_32374872
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar als het niet in het wetboek staat, dan heeft zijn advocaat er dus een makkie aan om hem vrij te krijgen.
Een rechter moet toetsen aan hetgeen in het wetboek staat, niet aan wat 'ie zelf verzint.
Wat ik van Tijger_m begreep is dat een dergelijke wet momenteel al in het wetboek staat. Laat die rechter dus even een nieuwe druk bestellen bij het MvJ, zou ik zeggen...
pi_32374873
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

doe normaal man
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:45:03 #187
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_32374888
Weet je waar ik moe van word. Je kunt tegenwoordig geen Journaal of nieuws meer kijken en lezen of er staat wel iets in over Moslims die ons de nek om willen draaien.

Ik ben heel tolerant maar ik begin er naar enkele jaren toch wel heel moe van te worden. En het randje is bij mij in iedergeval bijna bereikt.

Wat die Samir, enkele reis naar het land dat hij zo verafgod. Of Iran (denk ik) of het eeuwige land, maar dan wel zonder onschuldige slachtoffers te maken.
pi_32374890
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:45:27 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32374897
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:44 schreef SCH het volgende:

[..]

doe normaal man
kom op sch. ik ben bereid best normale discussie te voeren, maar niks gedaan is gewoon te dom voor woorden. en ik weet dat jij het graag opneemt voor een mod, terwijl je users ook graag bescheld.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:46:40 #190
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32374927
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:42 schreef Irrem het volgende:
Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? "Als het kalf verdronken is dempt men de put"
[..]

Natuurlijk is terrorisme moeilijk te bestrijden. Maar om te zeggen dat de rechters het goed doen? In dit geval hebben ze toch flink de plank misgeslagen. Als het duidelijk is geworden dat hij wel terroristische intenties had moet die jongen gewoon gestraft worden. Naar mijn mening heb je niks te zoeken met plattegronden van schiphol, borselle enz in huis.
En ik heb een stapel patenten in mijn kast liggen over explosieven, dus? zou ook nog wel een plattegrondje van schiphol kunnen hebben omdat ik vanaf daar vorige week gevlogen heb. En ik kom ook op sites waar regelmatig extremistisch gebrabbel te lezen is (ja fok dus) .. zal ik even een webcam filmpje maken met een testament zodat je me 20 jaar in een cel kan stoppen?

Mensen, Samir is een prutsertje!!!!!!! en dat prutsertje wordt als ie echt vrijkomt door de aivd geschaduwd en kan toch niets meer uithalen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_32374939
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:42 schreef Irrem het volgende:
[..]

Natuurlijk is terrorisme moeilijk te bestrijden. Maar om te zeggen dat de rechters het goed doen? In dit geval hebben ze toch flink de plank misgeslagen./[quote]De rechters hebben het wetboek toegepast. HEt is eerder het OM te verwijten dat ze met een zaak kwamen die geen grond bood. Ze hadden beter hun huiswerk beter kunnen doen[quote] Als het duidelijk is geworden dat hij wel terroristische intenties had moet die jongen gewoon gestraft worden.
maar zolang dat niet strafbaar is, kun je hem daarvoor niet straffen
quote:
Naar mijn mening heb je niks te zoeken met plattegronden van schiphol, borselle enz in huis.
Oh, er was hier nog een user die bekende dat die deze plattegronden in huis had, moet die ook nu vastgezet worden? (Sp3c geloof ik, een paar bladzijden terug in dit topic)
pi_32374975
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:38 schreef sp3c het volgende:

hij heeft nog gvd helemaal nix gedaan
Idd. Hooguit had hij terroristische intenties. Maar dat is niet strafbaar in Nederland. Niet dat we voor Samir hoeven te vresen hoor. Hij is immers vrijgesproken. En je bent pas onschuldig als het tegendeel is bewezen.

Slaap lekker.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32374984
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat ik van Tijger_m begreep is dat een dergelijke wet momenteel al in het wetboek staat. Laat die rechter dus even een nieuwe druk bestellen bij het MvJ, zou ik zeggen...
Je kunt wetten niet met terugwerkende kracht invoeren lieverd, die wet was nog niet van kracht toen verdachte werd opgepakt.
pi_32375014
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kom op sch. ik ben bereid best normale discussie te voeren, maar niks gedaan is gewoon te dom voor woorden. en ik weet dat jij het graag opneemt voor een mod, terwijl je users ook graag bescheld.
Hij heeft juridisch niks gedaan.
pi_32375026
quote:

[..]

Nu wel ja, maar toen hij er voor werd opgepakt nog niet. Dus kan hij er niet voor veroordeeld worden, omdat hetgeen hem tenlaste gelegd is, nog niet verboden was op het moment dat hij het deed.

(Zie ook het voorbeeld wa tik net aanhaalde, je rijd 50 op een weg waar dat mag, en een week later staat er een bordje dat je nog maar 30 mag, en je wordt erop gepakt dat je een week eerder er 50 reed. Niet echt eerlijk, wel?)
pi_32375035
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:43 schreef SCH het volgende:

Het is eng om uitzonderingen op de wet te gaan maken omdat het oordeel van de rechter je niet zou bevallen.
Op zich mee eens, maar als dat helpt om een massamoord te voorkomen, heb ik er in dit specifieke geval geen probleem mee. We praten hier niet over een snelheidsovertredinkje ofzo, maar om iemand die, als ie de kans krijgt, er niet voor schuwt een kerncentrale o.i.d. op te blazen.
quote:
Nee, dat kan hij niet. Hij blijft gevangen zitten vanwege die rechtsstaat die jou zo tegenstaat, die hem alweer voor iets anders heeft opgepakt.
Totdat hij weer vrijgesproken wordt.
quote:
Het is moeilijk om je serieus te blijven nemen als je zo hysterisch doet. Massamoord
Hoe omschrijf jij een aanslag dan? Een "dooie mus"?
quote:
Dat gaat dan ook gebeuren, vermoed ik. En anders niet.
Je kunt neit alles naar je hand zetten, het is geen dictatuur.
Nee, het is hier blijkbaar een vrijstaat waar je op je gemak aanslagen mag gaan voorbereiden
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:49:52 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32375038
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:46 schreef nixxx het volgende:

[..]

En ik heb een stapel patenten in mijn kast liggen over explosieven, dus? zou ook nog wel een plattegrondje van schiphol kunnen hebben omdat ik vanaf daar vorige week gevlogen heb. En ik kom ook op sites waar regelmatig extremistisch gebrabbel te lezen is (ja fok dus) .. zal ik even een webcam filmpje maken met een testament zodat je me 20 jaar in een cel kan stoppen?

Mensen, Samir is een prutsertje!!!!!!! en dat prutsertje wordt als ie echt vrijkomt door de aivd geschaduwd en kan toch niets meer uithalen.
een prutsertje dat blijkbaar gewoon doorgaat en na het neerslaan van de fotograaf ineens een paar dagen uit het oog is verloren... de aivd heeft gewoon een ontbijtkoek imago bij de (vreemde) rechterlijke macht hier. gelukkig zijn er nieuwe wetten aangenomen die dit soort lieden voorgoed uit de maatschappij kunnen zetten. in eenzaamheid, zonder contact met de buitenwereld die ze verafschuwen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:49:53 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32375040
dbl

[ Bericht 99% gewijzigd door zoalshetis op 18-11-2005 15:52:15 (langzame shit) ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:50:21 #199
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32375055
quote:

[..]

Ik vraag me nog steeds af over welke wet Tijger_m het heeft, want een verandering in de bewijslast of een verruiming van het voorbereidingsbegrip is volgens mij nog niet doorgevoerd. Hoogstens wat dingetjes in de strafmaat.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:51:44 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32375093
my bad. anyhow samir hoeft wat mij betreft geen daglicht meer te zien. tenzij het het daglicht is in een marokkaanse gevangenis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')