quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:58 schreef raptorix het volgende:[..]
Ik werk zelf bij vrij groot internetbedrijf (doen o.a. independer), en heb laatst met onze directeur besproken hoe het zat met een vergelijkbare opdracht, en daar ging het dus ook om totale budget, en niet alleen om bouwen van de site.
het bedrag komt van het budget van het Ministerie van Volksgezondheid, en betreft het hele advertentiebudget van de publiciteits en infomeringscampagne van de nieuwe verzekering ...
Onder meer ook een informatie-telefoonnummer welke mensen kunnen bellen om meer uitleg te krijgen (en ja, dat is erg duur, daar gaat een flink budget inzitten, soms meer dan aan programering of ontwerp besteed wordt)
Maar het kan eigenlijk betekenen dat er wel degelijk uit meerdere potjes aan die site en de achterliggende applicatie ontwikkeld is, omdat er ook een prijscontrole systeem ontwikkeld is welke zowel consumenten als artsen/medicijnfabrikanten zouden moeten gaan gebruiken... dat is breder dan enkel dat budget ...
verder wordt een deel van de kosten betaald door een externe organisatie, een patienten-belangenorganisatie die naar ik meen betaald wordt door de ziekte-verzekeraars ... nar ik meen hebben die ook aan de site kiesbeter.nl meegewerkt (het is eens amenwerkingsproject) ...
In het hele project is hoogstwaarschijnlijk zelfs nog meer geld gestoken ...
maar als je werkelijk geintersseerd bent, vergelijkingen maakt met soortgelijke projecten is het waarschijnlijk niet uitzonderlijk duur, eerder een behoorlijk normale prijs ....
de gewone krantenlezer leest enkel dat bericht en denkt kortzichtig 'goh dat is ook duur voor enkel zo'n websiteje..' ... overigens deze persoon is dat ook al snel weer vergeten, enkel blijft een ontevreden idee over 'verspillende overheid' hangen, misschien gewoon onterecht in dit geval.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25