Gelukkig zei ie er ook bij dat ie geen president wil worden, dus hij zegt het niet voor persoonlijk gewin.quote:Cheney haalt uit naar critici
De Amerikaanse vice-president Dick Cheney heeft scherp uitgehaald naar Democraten in de Senaat. Zij beschuldigden het Witte Huis ervan de inlichtingendiensten te hebben gemanipuleerd om de inval in Irak te rechtvaardigen.
Cheney noemde de beschuldigingen "oneerlijke en laakbare" politieke trucjes. Hij maakte de Democraten uit voor "opportunisten" die "cynische en kwaadaardige leugens" verspreiden om daar politiek beter van te worden, terwijl in Irak Amerikaanse soldaten sterven.
Verdedigen
President Bush, die op dat moment in Zuid-Korea was, verdedigde zijn vice-president op afstand. Hij zei het eens te zijn met Cheney. "Het is onverantwoordelijk om te zeggen dat ik het Amerikaanse volk met opzet heb misleid", aldus Bush.
Het Witte Huis is bezig met een agressieve tegenaanval op de kritiek op de oorlog. De hardere opstelling is ingezet sinds de Democraten de oorlog in Irak steeds meer in twijfel trekken en de peilingen laten zien dat de steun bij burgers afneemt.
Bemoeienis
Bush krijgt het steeds moeilijker met de aanwezigheid van zijn troepen in Irak. Gisteren werd een akkoord gesloten tussen Democraten en Republikeinen over grotere bemoeienis van het Congres met de oorlog.
De Senaat wil dat de regering om de drie maanden verslag uitbrengt over de vorderingen in Irak. Die informatie willen de Senatoren ontvangen in een openbaar rapport.
Ook dit besluit wordt beschouwd als kritiek aan het adres van Bush, van wie men niet langer lijkt te accepteren dat hij de enige is die aan de oorlogstouwtjes trekt. De populariteit van Bush is tot een dieptepunt gedaald, gedeeltelijk door de publieke frustratie over Irak, waar ruim 2000 Amerikaanse soldaten het leven hebben gelaten.
"I haven't said that Iraq had weapons of mass destruction."
Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)7/171105_cheney.html
ja dat wist iedereen osama en saddam mogen elkaar helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:12 schreef Yildiz het volgende:
Zie ook even dit filmpje, en, let ook even op de White House Iraq Group
Waar o.a. Libby en Rove in zitten, die nu toch zwaar onder vuur liggen door de CIA.
Let ook even op de uitspraak 'high level contacts between Osama Bin Laden & Iraq'
Die was er niet.
http://rapidshare.de/files/7794441/Hardball-WHIG-Sh.mov.html
Quicktime, gewoon te vinden @ www.quicktime.com
Het is Hardball van MSNBC, wat natuurlijk het links populistische en onware geblaat is.
Cheney is goudeerlijk, vooral met zijn uitspraakje 'pretty well confirmed'.
45% was anders volgens dat filmpje van mening dat er wél een band is tussen 9/11 naar Osama naar Saddam.quote:
quote:osama en saddam mogen elkaar helemaal niet.
al was het al omdat osama had aangeboden irak uit koeweit te verwijderen. en ze op religieus gebied lijnrecht tegenover elkaar staan.
mijn Ak leraar vertelde mij dit trouwens 3 jaar geleden al.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
45% was anders volgens dat filmpje van mening dat er wél een band is tussen 9/11 naar Osama naar Saddam.
En, pas nog MTV The Real World gezien? Daarin zei een neger dat er geen verband zat tussen Irak en 9/11. Werd die even hard ingemaakt door de rest van zijn huisgenoten. 1 huisgenote was er zelfs een zuster, daar in Irak. Dus hij bood even fijn zijn excuses aan.
[..]
en met iedereen bedoelde ik in de regeringquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
45% was anders volgens dat filmpje van mening dat er wél een band is tussen 9/11 naar Osama naar Saddam.
En, pas nog MTV The Real World gezien? Daarin zei een neger dat er geen verband zat tussen Irak en 9/11. Werd die even hard ingemaakt door de rest van zijn huisgenoten. 1 huisgenote was er zelfs een zuster, daar in Irak. Dus hij bood even fijn zijn excuses aan.
[..]
Ah, FM is in da house. Slechts slechte humor kan ons nog redden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ben blij dat de CIA eindelijk doorheeft dat de grootste bedreiging voor amerika van binnenuit komt.
De rampzalige infiltratie van amerika door zionistische neocons heeft amerika's reputatie, macht en economie tot een desastreus dieptepunt doen zinken.
De neocon ratten hebben zolang aan de poten van de amerikaanse troon zitten knagen dat het nu definitief op instorten staat.
er is ok geen verband tussen 9/11 en irak. Maar het is een voorbeeld hoe de mensen in de VS gemanipuleerd zijn door the white house. Cheney die nu zegt nooit te hebben beweerd dat massavernietigingswapens waren. Er zijn zoveel uitspraken die ze toen hebben gedaan en achteraf niet waar blijken te zijn. powell is de enige die het heeft toegegeven mensen verkeerd te hebben voorgelicht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Jij en Amerika, dat werkt een beetje als een rode lap op een stier.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:20 schreef Yildiz het volgende:
Sorry, had ik er misschien die disclaimer eerder bij moeten zetten?
Maar ik dacht dat de parodie er wel bovenop lag. Anyway, ik heb het er in ieder geval bij gezet.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Jij en Amerika, dat werkt een beetje als een rode lap op een stier.
Oh, ik reageerde eigenlijk ook niet specifiek op jouw, ook al quote ik je. Het was een mooie inleiding om mijn frustratie even af te reageren. De parodie lag er dus ook dik boven op..quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat de parodie er wel bovenop lag. Anyway, ik heb het er in ieder geval bij gezet.
Ik zou trouwens best wel n tijdje in LA willen wonen hoor.![]()
Anyway, ontopic weer.
mja ratten, maar als je wil mag je ze , kijkend naar de amerikaanse staatschuld die in de tijd dat dezelfde lui al in het witte huis rondwaren is ontstaan,quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ah, FM is in da house. Slechts slechte humor kan ons nog redden.
Het Desastreus Dieptepunt.
Een vrolijk stripverhaal waarin Suske en Wiske de strijd aanbinden met zionistische ratten, en uiteindelijk winnen door hun pijpekrullen af te knippen. (Dwz, van die ratten dus, hè)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |