Dat kan natuurlijk maar 1 land zijn: Argnetinië! Maar natuurlijk is er dikke kans dat mensen dat weer niet met mij eens zijn. Op dit moment zit ik er (3e keer in een jaar, I like it!) voor een half jaar.quote:Als je bijvoorbeeld let op, de mensen, de natuur, klimaat, duurheid?
zou wel een mooie bijkomstigheid zijnquote:Op zaterdag 19 november 2005 16:29 schreef Steve.Porter het volgende:
Argentinië lijkt me echt een extreem vet land ja! En marcus, de club scene is daar ook echt heel vet en helemaal niet duur, na wat ik heb gelezen.. maar misschien is dat niet zó essentieel voor je keuze?
je moet een project doen (Althans als je via aiesec gaat) en je kunt geen meerdere projectjes doen.quote:Op maandag 21 november 2005 00:06 schreef Lucille het volgende:
Waarom zou je kiezen voor 1 land? Misschien is het wel leuker om meerdere landen te bezoeken.
for the record (Hik e.a.): deze opmerking komt dus niet van mij !!!quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:45 schreef mr.marcus het volgende:
ik hoorde juist dat argentijnen vergeleken met andere volken in Z-Am vrij arrogant enzo zijn
Ik hoor het van meer mensen inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2005 18:38 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
for the record (Hik e.a.): deze opmerking komt dus niet van mij !!!
al is hij natuurlijk wel 100% correct
Zelfs voor Zuidamerikaanse begrippen is Argentinië erg corrupt inderdaad. Toch opvallend. Je zou verwachten dat 'n land als Peru een stuk corrupter is.quote:Op dinsdag 22 november 2005 02:28 schreef flipsen het volgende:
Helaas is corruptie ook in Argentinië nog aanwezig... Zelf nog niet mee te maken gehad gelukkig, maar zal vast wel een keer gebeuren.
Dat vind ik wel interessant hoor, een beetje meer aanpassen en inleven, heb ook een half jaar door australië gereisd en dat was ook al allemaal zo westers.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:06 schreef Hik het volgende:
Is natuurlijk ook complete onzin te spreken van "de" arrogante Argentijn. Volgens mij kijken veel hoge/middenklasse Argentijnen (bijna) net zo neer op hun landgenoten uit het noorden als op Bolivianen en Peruanen. Maargoed, dat is geen discussie voor hier.
Argentinië is zonder meer een geweldig land, met veel variatie. En Buenos Aires is een geweldige stad om een poos door te brengen. Toch, ik weet niet... als het ging om een project, om ervaring op te doen in een totaal andere context en ik had de keus uit geheel Latijns Amerika... Er zijn gewoon delen die meer een beroep doen op je aanpassingsvermogen, inlevingsvermogen in andere culturen en flexibiliteit dan Argentinië (heel kort door de bocht vanwege de verschillen binnen het land zelf).
zee en strand in de buurt is wel een préquote:Ik denk dat je eerst eens moet kijken naar waar je zelf van houdt en wat je je voorstelt bij "de cultuur" en "de mensen" van Latijns Amerika: de mensen en cultuur van de meer Caraďbische gebieden (Midden-Amerika, Colombia, Venezuela),
Zo min mogelijk buitenlanders, wil aan me spaans werken en toffe spaans sprekende mensen ontmoeten, zit niet te wachten op bulten amerikanen engelsen en israeliersquote:de hooglanden met veel inheemse cultuur (Ecuador, Bolivia, Noord-Argentinië, Peru), Spaans-Europese inslag (Midden en zuid Chili en Argentinië)... Wil je ergens zitten waar wat meer buitenlanders zitten, zodat je iets hebt om op terug te vallen (delen van Mexico, Guatemala, Ecuador en Perú) of juist liever zo min mogelijk (Colombia, Paraguay, Nicaragua en veel gebieden buiten de grote steden)?
Geen probleemquote:Hoeveel problemen heb je met grote armoede (Bolivia, Nicaragua, Honduras)?
quote:Voordeel van Argentinië is dat het groot is en enorm gevarieerd, voordeel van de kleine Midden-Amerikaanse landen dat er enorme verschillen zijn op een klein stukje (zodat je in één weekend naar de bergen en naar het strand kunt)....
Food for thought...![]()
Voor de sfeerimpressie: Op mijn website vind je in ieder geval wat stukjes over Zuid-Amerika.
Is het ookquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zelfs voor Zuidamerikaanse begrippen is Argentinië erg corrupt inderdaad. Toch opvallend. Je zou verwachten dat 'n land als Peru een stuk corrupter is.
Niet dus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |