abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 21:36:29 #101
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33227348
Qua dit jaar vond ik de soundtrack van Domino goed.Vond 'm zelfs beter dan de film,hahaha......De soundtrack is gewoon helemaal van deze tijd!Mijn all-time favorites zijn toch:
Elke Tarantino movie
Almost Famous (70's)
Blow (70's)
Superfly (heerlijk)
High Fidelity
The Virgin Suicides (Air!!!)
Donnie Darko
The Lost Boys (geen geintje,maar de soundtrack is ècht 80's)

[ Bericht 9% gewijzigd door Dannie_Dorka op 19-12-2005 22:00:10 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_33540230
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:36 schreef Dannie_Dorka het volgende:

Donnie Darko
The Lost Boys (geen geintje,maar de soundtrack is ècht 80's)
De soundtrack van donnie darko is ook écht 80s

De soundtrack van footloose of karate kid ook trouwens, maar dan anders
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33541567
Heb weer een fijne gezien/gehoord . Any Way the Wind Blows uit 2003. Belgische film met een geweldige sfeer. Geregisseerd door Tom Barman. Jawel, die van dEUS.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:12:34 #104
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_33541776
A Clockwork orange
Untouchables
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_33548496
Zijn er hier nog mensen die echt naar soundtracks luisteren? Of baseren jullie het enkel op de film met hier en daar een fragmentje.

Ik luister graag naar een complete soundtrack, omdat er in de film vaak te pas en onpas mee geknipt en geplakt wordt. Het is echt een kunst om een sfeer te kunnen scheppen die bij een film past, die bepaalde emoties oproept. Om gebruik te maken van exotische instrumenten zoals soms gebeurt om een authentiek Arabische/Oosterse/wat dan ook sfeer te scheppen. En doe het maar eens na, een volledig stuk werk schrijven voor een compleet orkest! De echt goede film scorers verdienen dan ook vet respect, ze doen m.i. niet onder voor componisten als Mozart, Tchaikovski e.d. Om maar niet te spreken van het maken van een horror soundtrack... bedenk daar maar eens muziek voor!

Om www.mp3search.ru kun je voor een duppie per track albums downloaden, waaronder ook de meeste soundtracks. Zoek een soundtrack review site op het web en ga aan de slag!

The mummy soundtrack blijft m'n favoriet... echt briljant.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33548558
Trainspotting
Jay & Silent Bob strike back
pi_33548814
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:11 schreef StefanP het volgende:
De echt goede film scorers verdienen dan ook vet respect, ze doen m.i. niet onder voor componisten als Mozart, Tchaikovski e.d.
Er bestaat idd mooie filmmuziek, maar laten we niet overdrijven.

Stanley Kubrick gebruikte trouwens bijna altijd muziek van de grote componisten, en het effect is altijd subliem - Beethovens 9e in A clockwork orange, Schuberts pianotrio in Es in Barry Lyndon, Johann en Richard Strauss en Ligeti in 2001 A space odyssey
pi_33551244
Hoezo overdrijven? Heb je bv de 3 scores voor de LOTR films gehoord? Hoe verschilt dat van klassiek werk? Een volledig symfonie orkest met koren. Dat verschilt geen druppel van klassieke werken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:21:10 #109
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_33551365
once upon a time in the west (ennio morricone )
godfather
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:22:10 #110
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_33551409
weet iemand bij de weg hoe dat nummer heet wat bij de film ghotica zit ??
pi_33551968
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:11 schreef StefanP het volgende:
Zijn er hier nog mensen die echt naar soundtracks luisteren? Of baseren jullie het enkel op de film met hier en daar een fragmentje.
Het 2e let ik in eerste instantie op. Ik luister wel is een hele soundtrack maar dat is pas nadat het mij in de film is opgevallen. Daarnaast vind ik muziek speciaal voor de film gecomponeerd meestal niet echt boeiend (uitzondering daar gelaten, Amelie bijv) en gaat mijn voorkeur naar bestaande muziek die gebruikt wordt op de jusite momenten .

Bij een film als Garden State heeft de goede muziek zoveel meerwaarde, zonder deze muziek zou ik de film denk ik een stuk minder interessant vinden. Voor mij persoonlijk maakt of breekt de muziek een film vaak .

[ Bericht 1% gewijzigd door Dubnobasswithmyheadman op 30-12-2005 20:09:04 ]
pi_33553320
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef StefanP het volgende:
Hoezo overdrijven? Heb je bv de 3 scores voor de LOTR films gehoord? Hoe verschilt dat van klassiek werk? Een volledig symfonie orkest met koren. Dat verschilt geen druppel van klassieke werken.
Ik hoop dat je dit niet meent

Als Frans Bauer met een symfonie orkest optreed ga je het dan ook direct vergelijken met grote componisten, alleen omdat de instrumenten hetzelfde zijn?

Er zit wel iets meer dan een druppel verschil tussen Mozart en Tsjaikovsky en de LOTR-muziek, ik zou rustig zeggen een heel zwembad.
pi_33553614
-Reservior Dogs
-Kill Bill vol. 1
-Pulp Fiction
-Fightclub

Veel Quentin Tarantino dus .
pi_33560897
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef StefanP het volgende:
Ga nou toch ns weg met dat elfjesgewauwel man!

Er zijn 100x mooiere soundtracks dan die van LOTR, daarnaast moet je al helemaal niet met de grote klassieke werken gaan vergelijken... daar zit toch echt nog wel een subtiliteitsverschil tussen van enkele lichtjaren
pi_33560937
Oja, de soundtrack van platoon, omdat dat adagio for strings is natuurlijk
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:54:59 #116
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33561133
Hoe moet ik die vraag interpreteren?

De film met muziek die het beste bij die film past?
Of simpelweg de muziek an sich? Los van de hele film, dus...

In het eerste geval ga ik voor Once Upon a Time in the West
( - met vlak daarachter Pulp Fiction en Reservoir Dogs ).

In het tweede geval heb ik niet zo snel een antwoord klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door De-oneven-2 op 31-12-2005 01:10:31 ]
...dass wir fliegen.
pi_33561420
Conquest of Paradise

pi_33562108
South Park; bigger, longer, uncut heeft ook wel heel aardige deuntjes.
Bij bv"shut your fucking face unclefucker" krijg ik de neiging mee te neurien, terwijl ik dat toch niet zo snel zou zeggen
ik hou van hobby's
pi_33563308
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ga nou toch ns weg met dat elfjesgewauwel man!

Er zijn 100x mooiere soundtracks dan die van LOTR, daarnaast moet je al helemaal niet met de grote klassieke werken gaan vergelijken... daar zit toch echt nog wel een subtiliteitsverschil tussen van enkele lichtjaren
Het was maar een voorbeeld hoor kneus, wat ik ook genoemd had er is altijd wel iemand die dat nou juist niet goed vindt. Verder preek je tegen het koor dus bespaar je de moeite want ik weet dat er 100'en goede soundtracks zijn. Componisten als Alan Silvestri of Jerry Goldsmith doen niets onder voor hun soortgenoten uit het verleden. Het enige verschil is dat er een paar honderd jaar tussen zit.
-Mark Steyn
pi_33565011
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Componisten als Alan Silvestri of Jerry Goldsmith doen niets onder voor hun soortgenoten uit het verleden. Het enige verschil is dat er een paar honderd jaar tussen zit.
Honderd jaar geleden waren er ook middelmatige componisten (hun 'soortgenoten' dus), dat klopt. Maar die zijn nu al lang vergeten, net zoals Silvestri, Goldsmith en Howard Shore over honderd jaar vergeten zullen zijn. Maar de werkelijk grote componisten van vroeger (dus Mozart, Tsjaikovsky, en nog een stuk of 30 anderen) zullen we dan nog steeds kennen.
  zaterdag 31 december 2005 @ 00:34:43 #121
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_33565873
'O brother, where art thou'
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:07:51 #122
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33567075
quote:

[..]

Het was maar een voorbeeld hoor kneus, wat ik ook genoemd had er is altijd wel iemand die dat nou juist niet goed vindt. Verder preek je tegen het koor dus bespaar je de moeite want ik weet dat er 100'en goede soundtracks zijn. Componisten als Alan Silvestri of Jerry Goldsmith doen niets onder voor hun soortgenoten uit het verleden. Het enige verschil is dat er een paar honderd jaar tussen zit.
Bekijk Alexander Nevsky (1938) van Sergei M. Eisenstein is. De muziek is gecomponeerd door de Russische componist Sergei Prokofiev. Volgens velen (en ook volgens mij) de beste film muziek ooit.
Componisten als Silvestri of Goldsmith komen niet eens in de buurt.
pi_33567231
quote:

[..]

De enige componisten die mensen daadwerkelijk bij naam kennen zijn ennio morricone, jerry goldsmith of john williams misschien... en voornamelijk omdat ze beelden perfect weten te begeleiden. Hulde daarvoor, maar je kunt dat toch niet met een geheel concert van Bach gaan zitten afzetten
Dat is net zoiets als één noot beter vinden dan een nummer
  Donald Duck held zaterdag 31 december 2005 @ 01:14:47 #124
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33567322
Gladiator was pas ook weer op tv. Ook erg mooie muziek heeft die film
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_33567398
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 01:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Gladiator was pas ook weer op tv. Ook erg mooie muziek heeft die film

Lisa Gerrard (dead can dance)/ Hans Zimmer.
pi_33567452
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 01:07 schreef JelleS het volgende:

[..]

Bekijk Alexander Nevsky (1938) van Sergei M. Eisenstein is. De muziek is gecomponeerd door de Russische componist Sergei Prokofiev. Volgens velen (en ook volgens mij) de beste film muziek ooit.
Prokofiev is dan ook een volwaardig componist, die thuishoort in het rijtje moderne Russische grootheden zoals Rachmaninov, Scriabin en Shostakovich.

Daar zijn de Hollywood filmmuziekcomponisten echt niet mee te vergelijken.
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:23:08 #128
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33567623
Ik vind de Gladiator dan weer een kut-film. En dat gaat dus ook ten koste van de muziek.
Krijg je dat weer. Ja, zo gaat dat dan, he. Je kan het haast niet loskoppelen van elkaar.

...dass wir fliegen.
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:33:36 #129
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33567949
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 01:18 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Prokofiev is dan ook een volwaardig componist, die thuishoort in het rijtje moderne Russische grootheden zoals Rachmaninov, Scriabin en Shostakovich.

Daar zijn de Hollywood filmmuziekcomponisten echt niet mee te vergelijken.
Idd. Verschil is dat Prokofiev echt speciaal componeerde voor films. Helaas heb ik alleen nog Alexander Nevsky gezien ( en Red Heat natuurlijk )

Soundtrack die hier nog niet is genoemd maar die wel erg goed is: Mulholland Drive. Mooi voorbeeld hoe de muziek de juiste sfeer creërt. Als je later alleen de muziek terug hoort kom je meteen weer terug in de sfeer van de film.
pi_33568578
Een andere Eisenstein-film, Pantserkruiser Potemkin, heb ik gezien met muziek van Shostakovich (in elk geval de 11e symfonie), maar die is er uiteraard later onder gezet (film uit de jaren '20, muziek uit de jaren '50).

Die film vond ik overigens een draak, terwijl de verwachtingen zo opgeklopt waren ('beste film ooit' ). Hierdoor is mijn verlangen nog andere films van Eisenstein te zien wel bekoeld. Maar misschien is dat onterecht.... is Alexander Nevsky wel de moeite waard?
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:48:17 #131
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33575847
Ja, als je er voor open staat is het een geweldige film. De veldslag is bijv. één van de beste ooit, helemaal voor die tijd. Het mooie is ook dat het als propaganda film perfect werkt. Je zou er bijna direct pro-Russisch van worden.

Pantserkruiser Potemkin vond ik trouwens wel erg goed. Alexander Nevsky is denk ik wel iets toegankelijker.

Hier is trouwens een stukje van de muziek uit Alexander Nevsky. Denk hierbij een scene waarbij het volk opgehitst en klaargestoomd wordt voor de strijd tegen de Duitsers.

http://www.boosey.com/pag(...)l.asp?sampleid=10292
pi_33578373
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 01:07 schreef JelleS het volgende:

[..]

eindelijk een medestander, ik had dit al eerder vermeld in het topic
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33578529
Niet persee in deze volgorde:

Lord of War,
Kill Bill,
Forrest Gump,
The Punisher,
Pulp Fiction.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_33578532
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:48 schreef JelleS het volgende:
Ja, als je er voor open staat is het een geweldige film. De veldslag is bijv. één van de beste ooit, helemaal voor die tijd. Het mooie is ook dat het als propaganda film perfect werkt. Je zou er bijna direct pro-Russisch van worden.
Ik neem aan dat je deel 5, battle on the ice bedoeld. Trouwens in dit kader is het ook goed de muziek van shostakovich te noemen, die niet bepaald pro Russisch was om het maar in jouw woordne te zeggen. Dit heeft hij verwerkt in zijn muziek en wel op zo'n manier dat de toenmalige leiders van de sovjets het fantastisch vonden
pi_33580850
Met zijn 11e symfonie zou dat zeker goed kunnen ja, zogenaamd handelend over de Russische revolutie van 1905 maar geschreven net na de inval in Hongarije, waar Shostakovich ongetwijfeld het zijne over dacht.
pi_33580956
Ik heb er ooit eens een stuk over gelezen hoe dat nu precies zat maar waar ik dat gelezen heb geen idee meer.

@Soul79 ken je de muziek alexander nevsky ook? is echt ontzettend mooi (and on a personal note: lastig te spelen)
pi_33581022
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:48 schreef JelleS het volgende:

Pantserkruiser Potemkin vond ik trouwens wel erg goed. Alexander Nevsky is denk ik wel iets toegankelijker.

Hier is trouwens een stukje van de muziek uit Alexander Nevsky. Denk hierbij een scene waarbij het volk opgehitst en klaargestoomd wordt voor de strijd tegen de Duitsers.

http://www.boosey.com/pag(...)l.asp?sampleid=10292
Link werkt bij mij niet, maar Prokofievs muziek voor die film ken ik al wel (en is zeker de moeite waard!).

Wat me bij Potemkin zo tegenstond was het hysterische ervan, wat nog benadrukt werd door Shostakovich' muziek, die ik normaal prima kan hebben maar bij deze film niet vond passen.
pi_33581057
bij mij ook niet maar ik heb hem op cd en zelf gespeeld dus ja weet wel hoe het gaat.
pi_33581130
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:06 schreef komrad het volgende:
@Soul79 ken je de muziek alexander nevsky ook? is echt ontzettend mooi (and on a personal note: lastig te spelen)
Ja die ken ik wel (in tegenstelling tot de film) en is schitterend, maar in welke hoedanigheid heb je die dan gespeeld? (of proberen te spelen? )
pi_33581165
gewoon met orkest, koor van 120 man/vrouw en een soliste
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 december 2005 @ 15:16:32 #141
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_33581315
The Blues Brothers
Saturday Night Fever
Boogie Nights
Twin Peaks: Fire walk with me
Johnny Mnomic
Strange Days

(en wat eerder genoemde dingen als Spun en Judgement Night)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_33581323
Once upon a time in the west, Resevoir dogs, Pulp fiction, Trainspotting, Kill Bill I + II, maar ook het begin van Soldaat van Oranje
pi_33581337
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:12 schreef komrad het volgende:
gewoon met orkest, koor van 120 man/vrouw en een soliste
Gaaf, gezien de bezetting lijkt me dat idd geen pretje of was het in een arrangement?
pi_33581445
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:17 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Gaaf, gezien de bezetting lijkt me dat idd geen pretje of was het in een arrangement?
was wel een arrangement, maar dat maakt het niet minder lastig hoor, ik moet zeggen dat het bv erg lastig is 13 noten in een tel te spelen en daarna 9 en daarna 14, dat soort grappen

Maar over het algemeen goed te doen behalve dat het in 6/7 kruizen en 5 mollen geschreven was.
pi_33581622
Haha, tja twintigste eeuwse muziek he. Is trouwens al een tijdje geleden dat ik de muziek gehoord heb (weet niet eens meer waar). Ik ga me nog wel eens wagen aan die film, dan pak ik de muziek ook gelijk mee.
pi_33581692
de muziek vind ik mooier dan de film. Binnen een uur heb je het helemaal gehoord op cd
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:27:00 #147
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33581735
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:20 schreef komrad het volgende:

[..]

was wel een arrangement, maar dat maakt het niet minder lastig hoor, ik moet zeggen dat het bv erg lastig is 13 noten in een tel te spelen en daarna 9 en daarna 14, dat soort grappen

Maar over het algemeen goed te doen behalve dat het in 6/7 kruizen en 5 mollen geschreven was.
ah leuk, paar jaar geleden werd volgens mij ook nog een uitvoering van de muziek gedaan in Vredenburg. Ik moet zelf nog is de cd gaan halen, maar eerst maar de dvd. Lastig te vinden en vooral erg duur. Ik had hem zelf geleend van een Russin, die er in Moskou 5 euro voor had betaald. (en het was nog Criterion ook)
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:27:49 #148
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_33581769
Ik ne naar de winkel gevlogen voor de OST , ha het zien van Gone in 60 seconds wel de nieuwste versie met Nikolaas Kooi
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_33581978
de cd heb ik iig, weet ook niet meer hoe ik er aan gekomen ben. Ik heb de film alleen maaar in delen gezien. Maar JelleS, wat vind jij het mooiste stuk uiit AN?
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:05:16 #150
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33583155
De hele veldslag is natuurlijk geweldig, maar het stuk dat me het meest bijgeleven is de scene nadat besloten wordt dat ze de strijd aan gaan met de Teutonic Knights. Je ziet mensne overal vandaan komen om zich aan te sluiten bij het leger, zwaarden etc. worden gemaakt, en dan de geweldige opzwepende muziek van Prokofiev erbij. ( de link die ik al eerder gaf, maar die was fout, goede is: http://www.boosey.com/pag(...)l.asp?sampleid=10292 )

Die scene heb ik wel 10 keer terug gekeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')