Volgens mij is de vraag eerder of dat wettelijk mogelijk is. Dan kun je in je voorwaarden zetten wat je wilt, maar de wet geldt. (niet dat je naar de rechter zult stappen omdat je betrapt bent op het verspreiden van illegale zooi, maar da's wat andersquote:Op donderdag 17 november 2005 17:47 schreef FOS2004 het volgende:
Is het niet simpel om de voorwaardes aan te passen en daarin te zetten dat priveberichten gescand worden op illegale content. Vervolgens moet elke gebruiker de nieuwe voorwaarden lezen en ermee instemmen.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:50 schreef Ori het volgende:
Je hebt gelijk yvonne, het is niet netjes. Maar wij willen voorkomen dat het PM-systeem vervalt tot een uitwisselingssysteem voor illegale bestanden. Een handmatige scan van de database op enkel titels van berichten, zonder daadwerkelijk de berichten te lezen, leverde al tientallen hits op bij zoekwoorden als 'downloaden'.
Bedankt _-rally-_, aan zo'n antwoord heb ik wat. Blijkbaar is er dus wel een basis voor mogelijk wettelijk bezwaar. Een idee was om de berichtenservice te hernoemen naar Berichten ipv PriveBerichten en duidelijk vermelden dat de inhoud van berichten gecontroleerd kan worden. We lezen dan dan niet alles, maar installeren een woordfilter dat 'verdachte' berichten eruit pikt. Dan kunnen de gebruikers geen bezwaar meer maken lijkt me?
quote:Het uitschakelen van het pm-systeem is een ongewenst alternatief, omdat het ook voor normale doeleinden gebruikt wordt. Maar als het niet anders kan, dan zal het uiteindelijk misschien wel moeten.
Maar met die wijzigingen wordt er nergens meer gesuggereerd dat het privecommunicatie is.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Zoals _-rally-_ al zei kan dat dus niet op die manier, want dan lees je alles nog steeds en dat is dus wettelijk niet mogelijk.
Verdachte berichten zullen inderdaad gelezen moeten wordenquote:Ik neem niet aan dat je (als dat mogelijk is) berichten wil wissen omdat ze bepaalde woorden bevatten. Jij kunt niet (zonder te lezen) nagaan of e.e.a. illegaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |