| 1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO +106 Ericsson Racing Team +106 Brasil 1 +107 Sunergy and Friends +946 movistar +2508 Pirates of the CaribbeanDNF |
AAB2 had een zeil verwisseld ofzo en dan toch maar nietquote:Op zondag 20 november 2005 08:04 schreef the_disheaver het volgende:
[ code verwijderd ]
AAB2 lag rond middernacht stil... Zullen we er nu wel achterkomen wat de oorzaak is? Eric doet het erg goed, en neemt de 3de plaats over. AAB2 zit nog op de tweede plaats, maar het verschil met eric is 0 mijl...en de drie boten zitten zelfs slechts een mijl van elkaar vandaan...
AAB1 loopt weer uit en heeft koers richting boei gezet.
Dat zie je wel vaker...zelfs wel een tijdje continue achter elkaar...quote:Op zondag 20 november 2005 08:40 schreef WEST het volgende:
[..]
AAB2 had een zeil verwisseld ofzo en dan toch maar niet![]()
quote:Latitude: 3° 54' South
Longitude: 32° 25' West
Ik meen dat als ze het eerste bij de eilanden zijn ze gewoon 3.5 punten krijgen... maar zeker weten doe ik het niet eigenlijkquote:Op zondag 20 november 2005 12:29 schreef komrad het volgende:
hoe gaat de puntentelling? Wordt na de boei het verschil geneutraliseerd of heeft de AAB1 gewoon voordeel voor het 2e deel van de race?
Ja ik kijk nooit Studio Sport dus ik vertrouw altijd maar op teletekstquote:Op zondag 20 november 2005 13:38 schreef komrad het volgende:
en volgens de intro ook dus gaat zo zijn
De eerste bij de scoring gate krijgt 3,5 punten (er zijn zeven boten gestart), de tweede 3,0, de derde 2,5 en zo voort. Wie als eerste finisht in Cape town krijgt 7 punten, de tweede 6, enzovoorts. Het is dus gewoon punten voor het eindklassement.quote:Op zondag 20 november 2005 12:36 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik meen dat als ze het eerste bij de eilanden zijn ze gewoon 3.5 punten krijgen... maar zeker weten doe ik het niet eigenlijk.
Niet op deze afstanden.quote:Op zondag 20 november 2005 14:27 schreef komrad het volgende:
ligt aan het zicht idd, maar ik vraag me af of de buiging van de aardbol dit niet voorkomt
Vind het idd ook erg vervelend worden ja met zijn vragen... Maar ik denk idd dat de schipper gewoon Grant Warrington blijft, maar dat er minstens 1 of 2 Nederlandse bemanningsleden aan boord stappenquote:Op zondag 20 november 2005 15:41 schreef SevenWonders het volgende:
Vind die Tione nu wel vervelend worden met zijn vragen aan Hans B. of hij nu gaat varen of niet.
Maar wat denken we hier. Dat er Nederalandse zeilers aan boord stappen lijkt me duidelijk, maar dat Grant Warrington als schipper plaats gaat maken voor en Nederlandse schipper????
Dat ben ik al vanaf dag 1quote:Op zondag 20 november 2005 15:43 schreef Sandworm het volgende:
Ik ben blij dat studio sport de voetbalrechten kwijt is![]()
Ben ooit eens bij een lezing van hem geweest op de Hiswa, was opzich wel boeiend, maar hij lijkt me nu niet echt de geschikte persoon voor de Volvo Ocean racequote:Op zondag 20 november 2005 15:46 schreef Sandworm het volgende:
Laat hem alsjeblieft opstappen. Hebben wij er geen last meer van![]()
Maar wie moet hem dan vervangen? Henk de Velde![]()
google map kan geen afstand berekenen (wel de route tussen 2 punten...maar het is weer niet bestand tegen water...)quote:Op zondag 20 november 2005 12:18 schreef hermandeperman het volgende:
Daarstraks was er iemand goed met dat Google Map gebeuren toch ofzo?
Dit zijn iig de coöordinaten van Fernando de Noronha:
[..]
Squal?quote:Op zondag 20 november 2005 15:43 schreef Sandworm het volgende:
Nou, er zijn een hoop vragen beantwoord. Ja, ze zien elkaar zeilen. AAB1 is verder doorontworpen en sneller op deze koers dan de AAB2. AAB2 heeft stil gelegen vanwege een squal.
Squall heet het officieelquote:
Nope.quote:Op zondag 20 november 2005 17:30 schreef hermandeperman het volgende:
En kan niemand het verhaal "Ericsson makes a charge" lezen op de voorpagina van www.volvooceanrace.com ?
Met de data van 17h nog 135 nmquote:Op zondag 20 november 2005 16:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
google map kan geen afstand berekenen (wel de route tussen 2 punten...maar het is weer niet bestand tegen water...)
Maar na een google tocht een ideale Java applet gevonden, en het lijkt me best kloppend.
Afstand van AAB1 tot de boei: 216.24 nm
En hier de applet:
http://www.airways.com/java/coordcalc.html
De "boei" die jij steeds noemt is een eilandenarchipel ehquote:Op zondag 20 november 2005 18:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Met de data van 17h nog 135 nm
gevaren in laatste 6 uur: 3574 - 3493 = 81 mijl.
216 - 135 = 81. Woei, het klopt. En bovendien blijkt maar weer dat AAB1 de laatste 6 uur een erg rechte lijn direct naar de boei gevaren heeft.
Met huidige gevens: aankomst tijd 03 30 nl-tijd.
Maar ik blijf bij mijn 0230 vanacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |