abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32342951
Blatter: 'Geen WK 2010 als mogelijke straf Turkije'

17/11/2005 12:04

Turkije moet vrezen voor een zware straf voor de ongeregeldheden na het duel met Zwitserland. In de catacomben kwam het tot klappen, die Turkije volgens FIFA-voorzitter Blatter een plaats voor WK 2010 kunnen gaan kosten.
De FIFA gaat de incidenten na afloop van het duel Turkije-Zwitserland (4-2) onderzoeken. Turkije moet vrezen voor een flinke straf als mocht blijken dat het schuldig is aan de onvriendelijkheden. 'Ik kan jullie vertellen, niet als een Zwitser maar als president van de FIFA, dat we zullen optreden en hard ook', zei Sepp Blatter op een speciale belegde persconferentie van de FIFA. 'Dit was het tegenovergestelde van fair play. De Turken hadden de kans na de nederlaag uit de eerste wedstrijd zich als een goede gastheer te gedragen en daarmee laten zien wraak nemen niet past bij het voetbal.'

Voor de Zwitserse radio had Blatter al eerder zijn onvrede laten blijken. 'Ik heb nog nooit zoiets gezien. Het maakt me ook boos. Er is iets mis in het voetbal als zoiets kan gebeuren.' Over de strafmaat liet de FIFA-president zich ook uit. 'Van niks tot een schorsing van de Turkse bond of zelfs een uitsluiting voor het WK in 2010, alles is mogelijk.'

De FIFA wil de rapporten afwachten voor het tot een veroordeling dan wel vrijspraak komt. De klacht van de Zwitsers wordt behandeld voor de WK-loting, die op 9 december wordt gehouden in Leipzig.

De Turken ageren tegen het beeld dat zij als slechte verliezers alleen de aanstichters zijn van de ongeregeldheden. Televisiebeelden laten zien hoe de Zwitser Benjamin Huggel bij het verlaten van het veld de Turkse assistent-trainer Mehmet Ozdilek schopte. En dat zou aanleiding zijn geweest voor de Turkse reactie.

'We hebben deze beelden nog niet gezien, dus onthouden we ons van commentaar', zei de Zwitserse perschef Pierre Benoit. 'Maar in principe denken wij dat Huggel handelde uit zelfverdediging nadat hij en Tranquillo Barnetta werden aangevallen.'

Zwitser Grichting hield een nare blessure over aan de incidenten in de spelerstunnel. Hij moest zelfs een bezoek brengen aan het ziekenhuis na een klap in zijn kruis. De verdediger is inmiddels uit het hospitaal. 'Hij is weer bij de ploeg. Maar het is niet allemaal oké. Hij heeft een katheter gekregen, dat nog zeker tien dagen moet blijven zitten', zei Benoit.

Turkije won de return met 4-2, maar dat was niet genoeg voor een plaats op het WK. Zwitserland, dat de eerste wedstrijd met 2-0 had gewonnen, mag zich op basis van uitgescoorde doelpunten laten zien op het WK-podium.
pi_32342987
Die Zwitser schopt de Turk inderdaad, maar daaraan voorafgaand probeert die Turk een langslopende Zwitser te raken. Zie hier (stond al eerder in dit topic, maar alleen lezen wat je wilt lezen is ook een kunst ).

http://video.google.com/videoplay?docid=-5256174883172235521&q=switzerland+turkie
pi_32342999
Even nog reactie op een posting uit het vorige topic.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef woediewokkie het volgende:

[..]

dat lees jij eruit...ik heb net het zwitserse volkslied even beluisterd,want kon het gisteren door het fluiten niet verstaan.....leuke ontvangst ook op dat vliegveld...sportief volk...
Ach ja, dat is intimideren, dat vind ik nog niet zo erg. Des te groter de voldoening van de in dit geval Zwitserse ploeg wanneer de overwinning in het hol van de leeuw wordt behaald.

Maar het moet niet resulteren in fysieke intimidatie / geweld.
pi_32343018
Die Turk raakt m ook, is wel heel duidelijk te zien. Vandaar die reactie van die Zwitser.
Schuldvraag beantwoordt lijkt me...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_32343041
Ik vind trouwens wel dat het eigen schuld dikke bult is. Zoals Juri Mulder al zei op NL2 hadden de Turken de Zwitsers niet zo moeten onderschatten in met name de eerste wedstrijd. Als ze daar gewoon hadden gedaan wat ze moesten doen dan zaten ze nu op het WK.

Het simpele feit wil dat Turkije tegen hetzelfde blok is aangelopen als NL tijdens de WK2002 kwalificaties. Wij waren ook half-finalist en speelden ook erg ongeinspireerd in het begin, dat kost je gewoon de kop. En DAT is ook een kwaliteit; het gebruikmaken van je talent door inzet.

Ik moet wel zeggen dat het spreekwoord ' wie het laatst lacht, lacht het best' toch weer opgaat:

Belgie
Turkije
pi_32343057
Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest dat een ploeg uitgeschakeld werd. Dat dit nog gebeurd anno 2005
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_32343063
Oh en nog over het gedoe dat die zwitser begon, die zwitser trapte een turk die een zwitser onderuit wilde halen: http://video.google.com/videoplay?docid=-5256174883172235521&q=switzerland+turkie

Zal niet meer dan terecht zijn, een schorsing.

EDIT: spuit elf alert

[ Bericht 4% gewijzigd door Me_Wesley op 17-11-2005 14:26:56 ]
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 17 november 2005 @ 14:22:49 #8
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32343092
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het spreekwoord ' wie het laatst lacht, lacht het best' toch weer opgaat:
maar nederland lachtte toch als 1 van de eerste
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_32343140
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:22 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Ja en nu weer als laatste omdat Turkije eruit ligt....
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32343152
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:21 schreef kingmob het volgende:
Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest dat een ploeg uitgeschakeld werd. Dat dit nog gebeurd anno 2005
ik bemerk dat dat gevoel bij mij ook overheerst,ik kan geen land bedenken wat zo onsportief met de tegenstanders/mededingers omgaat als het turkse publiek....bij het europesche clubvoetbal idem dito.......maar ze zijn der nu lekker niet bij,heerlijk
Refuse/Resist/Innerself
pi_32343303
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:22 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Maar gekeken op lange termijn kan ik m'n glimlach niet verhullen door alleen al te denken aan de Belgen die zelfs liedjes zongen over het feit dat NL er niet bij zat.
De Turken die het heerlijk vonden dat zij feestjes konden bouwen op WK2002 en NL niet.
Tijd gaat snel, dat leert me deze ervaring wel. 4 jaar is niets.

DLD zong 'ohne Holland fliegen wir nach das WM' en die hebben gewoon mazzel dat ze de 'host' zijn. Die pakken we straks wel, zodat het spreekwoord nog duidelijker uitgesproken kan worden.

Natuurlijk 'backfired' zo'n spreekwoord met hetzelfde gemak (maar daar gaan we nu nog niet vanuit).
pi_32343308
Domme anti-Turk/Zwitser blaat/scheld opmerkingen zonder verdere inhoud of opmerkingen die niets met deze wedstrijd te maken hebben worden zonder pardon verwijderd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 november 2005 @ 14:37:29 #13
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32343518
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:30 schreef alex4allofyou het volgende:

DLD zong 'ohne Holland fliegen wir nach das WM' en die hebben gewoon mazzel dat ze de 'host' zijn. Die pakken we straks wel, zodat het spreekwoord nog duidelijker uitgesproken kan worden.

Natuurlijk 'backfired' zo'n spreekwoord met hetzelfde gemak (maar daar gaan we nu nog niet vanuit).
Vond het toen ook heel triest van die duitsers, maar kon er later toch wel om lachen....

joh, je toont jezelf een slecht verliezer als je niet met dat soort grapjes om kunt gaan !
256 goals !
pi_32343538
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:30 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Maar gekeken op lange termijn kan ik m'n glimlach niet verhullen door alleen al te denken aan de Belgen die zelfs liedjes zongen over het feit dat NL er niet bij zat.
De Turken die het heerlijk vonden dat zij feestjes konden bouwen op WK2002 en NL niet.
Tijd gaat snel, dat leert me deze ervaring wel. 4 jaar is niets.

Ja het wordt idd keihard genieten de komende zomer. Geen toeterende turken en marokkanen, geen spottende belgen.... Lachen om de stemmingmakerij van Bildt en na de finale weer op woonboten surfen . Toch heb ik, naast onze oosterburen, ook altijd wat tegen de VS op een groot voetbaltoernooi.... Geen idee waarom maar mijn aversie tegen Team USA is altijd aanwezig.

[ Bericht 1% gewijzigd door bluzh op 17-11-2005 14:40:18 (politiek correcter) ]
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32343928
Het is nu toch echt even teveel met die Turken.
Als je de laatste jaren bekijkt, dan is er tamenlijk veel rottigheid door fans en spelers uitgehaald.

Ik hoop dat ze voor ten,minste 6 Jaar geschorst worden.

en dat wil in de EU....
pi_32344213
Ohne Turkies fahren wir zum WM!
pi_32344222
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:30 schreef golfer het volgende:
Domme anti-Turk/Zwitser blaat/scheld opmerkingen zonder verdere inhoud of opmerkingen die niets met deze wedstrijd te maken hebben worden zonder pardon verwijderd.
Ik zag het!
Maar het is een feit dat die gasten nu een straf gaan krijgen die ze verdient hebben.
Mochten ze gebanned (leuk woord hier) worden van het volgende wk.
Dan rijd deze rakker met zijn vlag uit het raam toeterend door de stad!

pi_32344246
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:00 schreef TeazNutz het volgende:

[..]

Ik zag het!
Maar het is een feit dat die gasten nu een straf gaan krijgen die ze verdient hebben.

Ja en dan hier huillie doen als je een stomp op je smoel krijgt. Het zit wel diep die haat gevoelens zie ik.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  donderdag 17 november 2005 @ 15:02:28 #19
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32344283
quote:
Ik zag het!

Schoen opeten
256 goals !
pi_32344284
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:01 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Ja en dan hier huillie doen als je een stomp op je smoel krijgt. Het zit wel diep die haat gevoelens zie ik.
Is dit een dreigement?
pi_32344290
quote:

[..]

Ja, want fysiek geweld is heel wat anders dan met een vlag wapperen he???
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32344296
quote:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Zet die waterpijp ff terug in de kast en lees ff.
Maar je reactie sluit wel helemaal aan bij hetgeen er gisteren gebeurde tussen Turkije en Zwitserland.
pi_32344297
quote:

Dat wordt nog onderzocht, he?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32344321
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat wordt nog onderzocht, he?
Ze krijgen SOWIESO een straf, en ja die is verdiend.
pi_32344381
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:03 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet..
pi_32344399
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet..
Helaas niet..
pi_32344403
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:03 schreef TerroRobbie het volgende:

quote:
De FIFA gaat de incidenten na afloop van het duel Turkije-Zwitserland (4-2) onderzoeken.
Ik zie nergens staan dat ze al gestraft zijn
Poef.....gone! ©golfer
pi_32344436
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet..
Klopt, dat doet de FIFA. En daar zal hun penningmeester maar wat blij mee zijn.
Alhoewel... wat is een Turkse Lira nog waard tegenwoordig...
pi_32344474
Het zou belachelijk zijn als Turkije hiermee weg zou komen... Dat de straf er gaat komen lijkt me onafwendbaar. Hoe zwaar de straf uitvalt is natuurlijk weer af wachten.
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32344493
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Ik zie nergens staan dat ze al gestraft zijn
Dat zeg ik ook nergens.. dus dat kan kloppen. Maar dat er een straf komt lijkt me als een paal boven water staan. Daarvoor zeggen de videobeelden van de gedragingen van zowel het publiek als van de spelers genoeg lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')