Leuk, dan kun je weliswaar een huisje voor 80.000 kopen maar tegen 15% betaal je dan 1000,00 netto per maand. Lekker droomsnenarioquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hmm huizen prijzen 50% omlaag, rente naar 15% en hypotheekrenteaftrek afgeschaft! een droomscenario!
Is het niet zo dat als de waarde onder een x bedrag (executiewaarde?) uitkomt dat de hypotheekontvanger kan eisen dat de eigenaar van het pand het bedrag bij gaat stortenquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik denk niet dat de huizenprijzen 50% gaan dalen als de hypotheekrente zo op loopt. Bovendien komt dan de hele markt vast te zitten omdat niemand meer zijn huis te koop zet (want marktprijs onder hun aankoopprijs).
Wat dacht je van overwaarde voor je oude dag?quote:Op woensdag 16 november 2005 21:24 schreef LXIV het volgende:
Alvast als schot voor de boeg voor het commentaar van de huizenbezitters: Wat is jullie voordeel van immer stijgende huizenprijzen? Je maandlasten blijven gelijk, want je hypo staat al vast. En je woongenot ook. Het is immers hetzelfde huis waarin je woont. Of dat nu 300.000 of 400.000 waard is.
Is een paar jaar geleden opnieuw vastgesteld en gaat echt niet bijgesteld worden voor een verlaging van 10 %.quote:Het enige, voordeel, is dat je wat minder OZB hoeft te gaan betalen.
Ik denk dat veel mensen hun huis verkopen door de rentestijging en dan een goedkoper huis terug willen kopen. Aangezien alle huizen in waarde dalen, zullen mensen hun goedkopere woning niet willen verkopen, zodat er op dat vlak schaarste ontstaat. En schaarste doet altijd de prijs opdrijven.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:09 schreef Jojogirl het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de prijzen zoveel dalen, niet door afschaffing hrente aftrek en niet door rentestijging. Op een gegeven moment zal er gewoon niemand meer zijn huis te koop zetten omdat de mogelijke vraagprijs dan onder de eigen aankoopprijs gaat liggen. Dan gaat de markt toch gewoon op slot?
als je je dat kan veroorloven. Veel mensen hebben de hypotheekrente voor een korte termijn vast gezet. Als je dan nog een flinke een hypotheek hebt, en de rente wordt opnieuw vastgesteld heb je een probleem. http://www.rtl.nl/(/finan(...)oudens-roodstaan.xmlquote:Op zaterdag 19 november 2005 09:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen hun huis verkopen door de rentestijging en dan een goedkoper huis terug willen kopen. Aangezien alle huizen in waarde dalen, zullen mensen hun goedkopere woning niet willen verkopen, zodat er op dat vlak schaarste ontstaat. En schaarste doet altijd de prijs opdrijven.
Ik vermoed dat dat vooral mensen zijn die met z'n tweeen een huis hebben gekocht, om na een jaar of wat uitelkaar te gaan en dan te moeten ontdekken dat je in je eentje geen heel huis kunt betalen..quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:53 schreef MacDweal het volgende:
Wanneer je je huis niet meer kan betalen verkoopt de bank het wel voor je. Dat neemt al in popularietijd toe. http://www.rtl.nl/(/finan(...)verkoop-woningen.xml
Dat klopt. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je met je laatste opmerking suggereert dat er nu al steeds meer mensen zijn die hun woning niet kunnen betalen, terwijl de hypotheekrente op een diepteniveau staat. Maar dat ligt dus iets genuanceerder...quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:25 schreef MacDweal het volgende:
Het is wel aannemelijk dat het zo kan gaan.
Doe niet zo hysterisch....quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zet je huis maar vast te koop, de val van de huizenprijzen gaat beginnen!!!ECB verhoogt rente per 2 december!!
Het is maar waar je blij mee bent héquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop ook op een kabinet met groenlinks en SP, dan zullen de huizenprijzen inelkaar storten als nooit tevoren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |