abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32322832
Even een vraagje voor de kenners:

weet iemand of er nog een nadere betekenis is bij onderstaande Schotse vlag?

Kan er op google wel wat over vinden maar daar wordt je ook niet veel weizer van.., iemand enig idee??
alvast bedankt!!
pi_32322895
http://www.siliconglen.com/Scotland/1_3.html

alsje, zeker alleen in Nederlands gegoogled?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:33:32 #3
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32322940
-Edit LV-

[ Bericht 85% gewijzigd door Lord_Vetinari op 17-11-2005 08:01:41 ]
pi_32332733
bedankt! Alleen kan ik nog niet helemaal vinden waar ik naar opzoek was..

Ik vroeg me namelijk af of deze vlag misschien bij een bepaalde (religieuze) bevolkingsgroep erg populair is of dat het wel een algemeen erkende vlag is?

Maar misschien is dit laatste wel het geval.., anders zal het wel op 1 van de site's gestaan hebben..
  donderdag 17 november 2005 @ 01:09:31 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32332975
Dit is de vlag van de Schotse koning William I 'The lion' uit de twaalfde eeuw, de langst regerende (echte) Schotse koning.
De vlag is onderdeel van de koninklijke standaard, wanneer de koning(in) in Schotland is dan gebruiken ze

(Schotland, Engeland, Ierland, Schotland)

In andere delen van het VK is de verdeling Engeland, Schotland, Ierland, Engeland.

William I is vooral bekend vanwege bijvoorbeeld het opstellen van het eerste defensieve bondgenootschap (tussen Schotland, Frankrijk en Noorwegen), een onderdeel van het verdrag was dat alle Schotten bijvoorbeeld ook Franse burgers waren tot de twintigste eeuw!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 17 november 2005 @ 12:05:22 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32339177
En de vlag mag eigenlijk alleen door het koninklijk huis gebruikt worden, maar voetbalfans houden zich daar niet echt aan. .
pi_32340057
Kijk, dat is de nuttige info! bedankt!!

Nog 1 klein vraagje en dan ben ik helemaal blij..

Wordt deze vlag misschien door of Celtic of Rangers gebruikt of juist verafschuwd??
  donderdag 17 november 2005 @ 13:26:18 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32341414
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:35 schreef parterrepact het volgende:
Kijk, dat is de nuttige info! bedankt!!

Nog 1 klein vraagje en dan ben ik helemaal blij..

Wordt deze vlag misschien door of Celtic of Rangers gebruikt of juist verafschuwd??
Je ziet hem heel veel bij wedstrijden van het Schotse elftal. Volgens mij is het meer een nationaal symbool, net zoals oranje vlaggen bij wedstrijden van het Nederlands elftal.
pi_32341688
OWkey.., ik was namelijk al bang een vlag gekocht te hebben die een band heeft met Rangers.. scheelt weer dat ik hem nu niet ritueel hoef te verbranden!
pi_32342493
Er zitten vast wel wat rangers in het Schotse elftal. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  donderdag 17 november 2005 @ 19:38:28 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32352225
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:09 schreef Dagonet het volgende:
Dit is de vlag van de Schotse koning William I 'The lion' uit de twaalfde eeuw, de langst regerende (echte) Schotse koning.
De vlag is onderdeel van de koninklijke standaard, wanneer de koning(in) in Schotland is dan gebruiken ze
[afbeelding]

(Schotland, Engeland, Ierland, Schotland)

In andere delen van het VK is de verdeling Engeland, Schotland, Ierland, Engeland.

William I is vooral bekend vanwege bijvoorbeeld het opstellen van het eerste defensieve bondgenootschap (tussen Schotland, Frankrijk en Noorwegen), een onderdeel van het verdrag was dat alle Schotten bijvoorbeeld ook Franse burgers waren tot de twintigste eeuw!
Vandaar dat veel Schotten een Franse naam hebben die verbasterd is naar Brits, zoals ik
pi_32352896
He dat van die fransen wist ik niet

Kheb dan ook een oerschotse achternaam
  donderdag 17 november 2005 @ 20:02:43 #13
54772 Silmarwen
pi_32352996
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:59 schreef mcintosh het volgende:
He dat van die fransen wist ik niet

Kheb dan ook een oerschotse achternaam
Ik niet, maar mijn vaders kant is wel helemaal Schots, alleen heeft er een aantal generaties (ik geloof 3) in Frankrijk gewoond ten tijde van het vedrag. Er zijn wel veel Franse namen maar je herkent ze slecht omdat ze heel anders worden uitgesproken. Let maar is op namen die eindigen op -er enzo.
pi_32353098
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik niet, maar mijn vaders kant is wel helemaal Schots, alleen heeft er een aantal generaties (ik geloof 3) in Frankrijk gewoond ten tijde van het vedrag. Er zijn wel veel Franse namen maar je herkent ze slecht omdat ze heel anders worden uitgesproken. Let maar is op namen die eindigen op -er enzo.
Weer wat geleerd
pi_32374307
ik ga hier vaker dingen vragen, zo kom je ook allemaal andere leuke dingen te weten!
Zo leuk was geschiedenis vroeger op school nooit!
pi_32500348
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Vandaar dat veel Schotten een Franse naam hebben die verbasterd is naar Brits, zoals ik
Dat niet alleen. Door de Auld Alliance kreeg het Scots ook een spelling die erg op het Frans gebaseerd is. Neem de koninklijke familie van toen: ze heetten Stewart, maar omdat het Frans toen geen w kende, moest het als Stuart gespeld worden. In de 20ste eeuw, meen ik, heeft de toenmalige Pretendent in samen spraak (of op laste van?) de spelling weer (terug) veranderd naar Stewart.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 23 november 2005 @ 09:28:18 #17
54772 Silmarwen
pi_32500406
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:24 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Door de Auld Alliance kreeg het Scots ook een spelling die erg op het Frans gebaseerd is. Neem de koninklijke familie van toen: ze heetten Stewart, maar omdat het Frans toen geen w kende, moest het als Stuart gespeld worden. In de 20ste eeuw, meen ik, heeft de toenmalige Pretendent in samen spraak (of op laste van?) de spelling weer (terug) veranderd naar Stewart.
!
Dat wist ik dan weer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')