Dat zal best wel meevallen, want ook zo'n soortgelijke reis wordt door tairia aangeboden voor 1899,-. .quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:58 schreef So_Addictive het volgende:
Achteraf is TS ook nog afgezet17 daagsereis mongolië voor ¤1599,-
Volgens mij probeerde ze ons te imponeren door het bedrag van haarzelf en die van haar vriend bij elkaar op te tellen...quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zal best wel meevallen, want ook zo'n soortgelijke reis wordt door tairia aangeboden voor 1899,-. .
Maar wanner je dan bijvoorbeeld nog enkele dagen in peking wilt blijven hangen, een ander excursie ionderweg erbij wilt doen, en nog wat ander geneuzel erbij dan kom je wel op die 3000 euro uit.
Zouden mensen daardoor wat langzamer door het verhaaltje heen geprikt moeten hebben. Ach de ts reageert in ieder geval niet meer, wat een super leuke klaagbaak onderwerpen zijn zulke ding toch. Dan kom in tenminste met een grote lach een rustige dag op mijn werk door.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:25 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Volgens mij probeerde ze ons te imponeren door het bedrag van haarzelf en die van haar vriend bij elkaar op te tellen...
Gaat best, daar heb ik veel ervaring meequote:Op vrijdag 18 november 2005 12:13 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Inderdaad, over een afstand van 6000 kilometer communiceer je veel makkelijker met elkaar.
Gaat er niet om wiens schuld het is, TS heeft een product gekocht bij dat reisburo, dus het reisburo is aansprakelijk. Het reisburo kan eventueel bij zijn leveranciers klagen als zij hun werk niet naar behoren hebben gedaan.quote:Je zegt net zelf: reisburo die dat had moeten regelen met die Mongoolse gidsen Voor hetzelfde geld heeft het reisbureau het perfect geregeld maar hebben de gidsen er een potje van gemaakt. Wiens schuld is het dan?
Geen zaken erbij verzinnen die niet aan de orde zijn, zeg.quote:Je kunt er natuurlijk wel een topic over openen en een brief naar het bureau schrijven in de overtuiging dat je minstens 80% van het aankoopbedrag terugkrijgt omdat de toetjes niet geserveerd werden...
Ik denk niet dat in muffe hotelletjes verhongeren en zonder voldoende water door een woestijn banjeren tot de normale gang van zaken in een "avontuurlijke" reis behoren. Het zal daarom ook wel nooit in een folder staan. Daar worden toch altijd heel wat andere zaken als "avontuurlijk" genoemd.quote:Het is een avontuurlijke reis en tevens een vakantie. Avontuur kun je niet volledig plannen. Als je dat al niet in kunt zien moet je er dan ook niet aan beginnen.
Dat zou hetzelfde zijn als ik op een avontuurlijke reis ga en ik ga klagen omdat ik spierpijn heb "want dat stond niet in de folder, ik wil mijn geld terug..."
Zo interpreteer jij het, je kan ook gewoon naar de feiten kijken die TS noemt.quote:TS doet overkomen alsof ze doodangsten en ellende heeft meegemaakt. De hele toon die gezet wordt is overdreven negatief. Als ik meestal iets te klagen heb komt dat omdat ik het niet in balans kan brengen met iets positiefs.
Als ik bijvoorbeeld 1 uur moeten wachten op iets lulligs maar ik krijg ondertussen wel koffie en een koek kreeg zul je me niet horen klagen. TS heeft een mega vakantie gehad, maar blijkbaar weet ze de positieve dingen niet af te wegen ten opzichte van de negatieve dingen. Dingen als een onverlichte hal in een hotel hebben inderdaad een meerwaarde ten opzichte van in een woestijn rondtrekken over een golvend landschap dat gevormd is door de wind.
TS heeft bij het reisburo toch aangegeven wat ze wilde? nl. die reis zoals ze hem hadden aangeboden. Je vergelijk gaat dus niet op.quote:Ja dat is mijn punt, ze had haar probleem ook daar duidelijk kunnen maken. Zodat de gidsen meteen wisten wat haar behoeften en/of wensen waren en zich daarop kunnen aanpassen. Als je dat niet gedaan hebt vind ik persoonlijk dat je ook niet achteraf mag lopen klagen.
Om een voorbeeld te noemen: Als je niet gestemd hebt op een politieke partij maar ondertussen wel klaagt over de regering moet je ook gewoon je bek houden. Je hebt je kans gehad om je stem te geven en een keuze te maken, dat heb je niet gedaan en dan dien je ook 4 jaar je smoel te houden over het kabinet.
Je hebt regelmatig gezegd dat TS niet zo moest zeuren e.d.quote:Ik zeg nergens dat ze hun bek moeten houden
Is wat lastig, als je midden in de woestijn staat en je dan pas hoort dat het water op is en meer niet geregeld is door het reisburo.quote:Als ze direct veranderingen had willen zien had ze toen haar bek moeten opentrekken en niet achteraf. Zo werkt het meestal niet...
Ook in mongolie?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gaat best, daar heb ik veel ervaring mee![]()
Bij de meeste van zulke reizen staat altijd bij dat er dingen wel eens anders kunne gaan dan dat je gewend bent. Als je de watervoorraad niet vertrouwd loop je onderweg nog even een winkel in en koop je meteen genoeg water. Zeker als de tour met jeeps heeft plaatsgeonvdne dan is er toch nog wel wat ruitme in dejeep aanwezig.quote:Gaat er niet om wiens schuld het is, TS heeft een product gekocht bij dat reisburo, dus het reisburo is aansprakelijk. Het reisburo kan eventueel bij zijn leveranciers klagen als zij hun werk niet naar behoren hebben gedaan.
Heb je mischien de link van de website van taira tours die ik heb gegeven gelezen?quote:Ik denk niet dat in muffe hotelletjes verhongeren en zonder voldoende water door een woestijn banjeren tot de normale gang van zaken in een "avontuurlijke" reis behoren. Het zal daarom ook wel nooit in een folder staan. Daar worden toch altijd heel wat andere zaken als "avontuurlijk" genoemd.
En de reis was bijna hetzelfde, nou alleen 1 nachtje in een ander hotel gezet worden poepoe.quote:TS heeft bij het reisburo toch aangegeven wat ze wilde? nl. die reis zoals ze hem hadden aangeboden. Je vergelijk gaat dus niet op.
Ach als het water echt op was geweest hadden we geen bericht van de TS gehad, dus dat zal best wel meegevallen hebben.quote:Is wat lastig, als je midden in de woestijn staat en je dan pas hoort dat het water op is en meer niet geregeld is door het reisburo.![]()
Nope, 6.000 kilometer de andere kant op (Zie avatarquote:
Water vind ik wel erg essentieel voor een woestijntocht....quote:Bij de meeste van zulke reizen staat altijd bij dat er dingen wel eens anders kunne gaan dan dat je gewend bent. Als je de watervoorraad niet vertrouwd loop je onderweg nog even een winkel in en koop je meteen genoeg water. Zeker als de tour met jeeps heeft plaatsgeonvdne dan is er toch nog wel wat ruitme in dejeep aanwezig.
Ja, in dat hele verkooppraatje las ik nergens dat het gebruikelijk is daar met een gebrek aan water en voedsel in aanraking te komen of avontuurlijk mee te maken dat je in een aftands hotel terecht komt, waar zelfs een gloeilamp al luxe blijkt te zijn... En dat allemaal voor de lullige prijs van 1599 ppquote:Heb je mischien de link van de website van taira tours die ik heb gegeven gelezen?
Ach en dat er wat mis gaat met een hotel onderweg dat hoort er ook bij. De TS verwachte gewoon teveel westerse standaard voorzieningen die daar niet aanwezig zijn.
Als dat alles was...quote:En de reis was bijna hetzelfde, nou alleen 1 nachtje in een ander hotel gezet worden poepoe.
Dat het voedsel niet naar westerse maatstaven is, ok, dat je echter te weinig krijgt, dat is een punt van terechte kritiek.quote:Die nepal tibet reis heb ik van20 nachten 4 nachten niet in de juiste hotels gezeten, of de andere dan beter of slechter waren daar let je niet eens meer op, je bent al lang blij dat er weer een nieuwe slaapplaats geregeld wordt. In het ene hotel zat geen zwembad, en het ander zal dat ook niet hebben. Voedsel was ook overal niet zoals we in het westen gewent zijn hoe het in het andere hotel is weet je niet eens, hoe kun de ts dan zulke echt wereldvreemde uitsprkaen doen.
Ik denk niet dat de DVD overeenkomt met de vakantie die TS heeft beleefdquote:De TS moet gewoonblij
zijn met de dvd die ze gratis hebben gekregen om de reis nog een keer te beleven.
ok, nu heb je mequote:Ach als het water echt op was geweest hadden we geen bericht van de TS gehad, dus dat zal best wel meegevallen hebben.![]()
Het valt me toch erg op dat je erg in de bres springt voor de TS (terwijl zij allang afgetaaid is..)quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:06 schreef Vhiper het volgende:
Ik hou gewoon van een goede discussie, met of zonder een TSquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:15 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Het valt me toch erg op dat je erg in de bres springt voor de TS (terwijl zij allang afgetaaid is..)![]()
Ik ken wel wat geografie en bijbehorende vlaggen maar jou avatar kan ik toch niet echt plaasten, en met 6000 kilometer de ander kant op kan ik ook overal ongeveer terecht komenquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nope, 6.000 kilometer de andere kant op (Zie avatar)
In tibet had men bij sommig hotels een aggregaat wat het tot 21.00 uur aanstond als je geluk had dat hoort bji de avonturen die men wilt beleven.quote:Ja, in dat hele verkooppraatje las ik nergens dat het gebruikelijk is daar met een gebrek aan water en voedsel in aanraking te komen of avontuurlijk mee te maken dat je in een aftands hotel terecht komt, waar zelfs een gloeilamp al luxe blijkt te zijn... En dat allemaal voor de lullige prijs van 1599 pp![]()
Hoeveel meer informatie moeten ze nog geven over die reis.quote:Dit is een reis voor liefhebbers van ongerepte natuur en primitief levende volkeren. U moet deze reis echt als een expeditieachtige reis zien. In grote lijnen is de reis uitgestippeld, maar het blijft een avontuur.
Vaak is het verblijf zeer primitief.
Bedden en/of matrassen en dekens zijn aanwezig, maar een eigen lakenzak is geen overbodige luxe
Voor reizigers met een enigszins avontuurlijke en flexibele instelling wordt deze reis een onvergetelijke belevenis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |