abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32315410
ik weet niet of er hier al een topic voor open is, voor zover ikzelf kon zoeken niet namelijk. ik heb tijdens het schrijven van brieven wel eens het idee. "hee die zin kan beter of mooier uitgedrukt". heb je dat ook leg dan in deze topic je zin of kleine zinsnede voor aan medefokkers; of geef je mening.

om te starten:

wat vinden jullie van deze zin;

Gewoon iets feitelijk duidelijk stellen is bij u onmogelijk, u haalt, wellicht in uw leeshaast, de feiten versus interpretatie door elkaar kom ik tot conclussie, omdat u anders deze lapsus niet zou maken. Uw huidige toereikendheid is m.i. een futiliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door bbstreams op 16-11-2005 15:11:32 ]
pi_32316064
Van die zin klopt geen zak. Niet te moeilijk willen maken als je het niet kan. Hier een makkelijkere variant waarin je hetzelfde zegt:

Gewoon iets aan de hand van feiten duidelijk maken is bij u onmogelijk. U haalt, wellicht in uw leeshaast, de feiten en de interpretatie daarvan door elkaar. Ik kom tot deze conclusie, omdat u anders deze lapsus niet zou maken. Mijns insziens bent u ontoereikend.

En zelfs dan zitten er teveel 'kijk-mij-eens-moeilijk-doen' woorden in.
pi_32316148
Gewoon iets aan de hand van feiten duidelijk maken is bij u onmogelijk. U haalt, wellicht door te snel te lezen, de feiten en de interpretatie daarvan door elkaar. Ik kom tot deze conclusie, omdat u anders deze fout niet zou maken. Mijns insziens bent u ontoereikend.

Zou ik er van maken. Wie weet nou wat lapsus betekent

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2005 15:25:02 ]
pi_32316215
En sowieso, wat bedoel je met "U bent ontoereikend" of "Uw ontoereikendheid". Ontoereikend in wat? Je kan niet zomaar zeggen dat iets of iemand ontoereikend is zonder aan te geven waarin.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2005 15:28:11 ]
pi_32316539
Dat is inderdaad een betere variant, dit keer zonder de 'kijk-mij-eens-moeilijk-doen' woorden.

Maar TS, waarom wil je in vredesnaam zulke flauwekul in zinnen gebruiken?
pi_32316636
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Gewoon iets aan de hand van feiten duidelijk maken is bij u onmogelijk. U haalt, wellicht door te snel te lezen, de feiten en de interpretatie daarvan door elkaar. Ik kom tot deze conclusie, omdat u anders deze fout niet zou maken. Mijns insziens bent u ontoereikend.

Zou ik er van maken. Wie weet nou wat lapsus betekent
Nog een verbetering

Gewoon iets aan de hand van feiten duidelijk maken is bij u onmogelijk. U haalt, wellicht door te snel te lezen, de feiten en de interpretatie daarvan door elkaar. Het feit dat u anders deze fout niet zou hebben gemaakt, leidt mij tot deze conclusie. Ik raad aan dat u dit grondiger leest.
pi_32316715
Ja, zo is hij inderdaad nog beter. Al betwijfel ik of TS met "u bent ontoereikend" bedoelt dat de persoon het beter moet lezen. Ik vind dat nog steeds een vaag stukje.
pi_32319302
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, zo is hij inderdaad nog beter. Al betwijfel ik of TS met "u bent ontoereikend" bedoelt dat de persoon het beter moet lezen. Ik vind dat nog steeds een vaag stukje.
beetje onduidelijk, die zin hoort inderdaad niet bij de vorige zin. ik had hem beter niet erbij kunnen zetten.
pi_32319624
lapsus was idd moeiijk doen zo kun je het ook oordelen, ik zocht echter naar een eufemisme . lapsus leek me zo geinig wel
pi_32320007
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nog een verbetering

Gewoon iets aan de hand van feiten duidelijk maken is bij u onmogelijk. U haalt, wellicht door te snel te lezen, de feiten en de interpretatie daarvan door elkaar. Het feit dat u anders deze fout niet zou hebben gemaakt, leidt mij tot deze conclusie. Ik raad aan dat u dit grondiger leest.
in de 2e zin, gebruik je "het feit dat", volgens mij leest dat niet lekker omdat het woordje feiten ook al in andere bedoeling in de eerste zin staat. dan is de zin van filmfreek (@ 15:21) en Razztwizzle toch beter

[ Bericht 3% gewijzigd door bbstreams op 16-11-2005 17:48:57 ]
pi_32320129
lapsus = vergissing
pi_32326767
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:43 schreef bbstreams het volgende:

[..]

in de 2e zin, gebruik je "het feit dat", volgens mij leest dat niet lekker omdat het woordje feiten ook al in andere bedoeling in de eerste zin staat. dan is de zin van filmfreek (@ 15:21) en Razztwizzle toch beter

Ik vind het wel beter zo, omdat je zo eerst aangeeft wat je precies tot die conclusie leidt.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:13:21 #13
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_32327807
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef bbstreams het volgende:

Gewoon iets feitelijk duidelijk stellen is bij u onmogelijk, u haalt, wellicht in uw leeshaast, de feiten versus interpretatie door elkaar kom ik tot conclussie, omdat u anders deze lapsus niet zou maken. Uw huidige toereikendheid is m.i. een futiliteit.
Waarom blijft u niet gewoon bij de feiten? Volgens mij maakt u er meer van dan er daadwerkelijk staat, anders zou u nooit zo'n vergissing begaan. Misschien leest u te snel? Hoe het ook zij, u komt niet erg bekwaam op me over.

Zoiets?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lkw op 16-11-2005 22:26:23 ]
Stop the world, I want to get out.
pi_32328452
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:13 schreef Lkw het volgende:

[..]

Waarom blijft u niet gewoon bij de feiten? Volgens mij maakt u er meer van dan er daadwerkelijk staat, anders zou u nooit zo'n vergissing begaan. Misschien leest u te snel? Hoe het ook zij, u komt niet erg bekwaam op me over.

Zoiets?
  woensdag 16 november 2005 @ 22:39:04 #15
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32328625
Hé, eikel,
leer eerst eens lezen.

Daarna praten we wel verder.
...dass wir fliegen.
pi_32329089
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef bbstreams het volgende:]
Gewoon iets feitelijk duidelijk stellen is bij u onmogelijk,
Waarschijnlijk bedoelt de schrijver: "Het lukt u niet om duidelijk te zijn."
quote:
u haalt, wellicht in uw leeshaast, de feiten versus interpretatie door elkaar kom ik tot conclussie
Ik vrees dat u door de bomen het bos niet meer ziet.
quote:
...omdat u anders deze lapsus niet zou maken.

...anders zou u deze vergissing niet maken.
quote:
Uw huidige toereikendheid is m.i. een futiliteit.
Dat u momenteel aan een psychose lijdt, is op de afdeling bekend. Wij hebben dan ook alle begrip voor uw toestand.
pi_32342203
ze worden steeds leuker. de zin is voor interpretatie vatbar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')