Stroomverbruik is tegenwoordig heel redelijk te noemen. een stevige 5.1 versterker zal meer verstoken. 40" (en groter) LCD-schermen gebruiken zeker net zoveel stroom.quote:Op zondag 27 november 2005 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het lijkt me wel handig om een overzichtje te hebben van ECHT hd tv's (dus niet van die grappen die ik hier lees, maar 720p of 1080p al dan niet 'ready' schermen.)
Hoe zit het met de plasma kinderziektes? Sowieso vind ik platte schermen wel geil, maar LCD is irritant blurry met normale uitzendingen, plasma's vreten (vraten) sdtroom en maken herrie door de actieve koeling. Ik weet niet hoe het met de huidige generatie schermen is.
Dan zijn plasma's nu dus beter dan LCD's?quote:Op zondag 27 november 2005 23:21 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Stroomverbruik is tegenwoordig heel redelijk te noemen. een stevige 5.1 versterker zal meer verstoken. 40" (en groter) LCD-schermen gebruiken zeker net zoveel stroom.
Actieve koeling is bijna nooit meer van toepassing op de huidige generatie plasma's.
En inbranden zal (bij normaal gebruik) ook niet meer voorkomen.
Nadeel van (goedkopere) plasma's tegenover LCD's in dezelfde prijsklasse is dat de LCD's hogere native resoluties hebben;quote:Op zondag 27 november 2005 23:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zijn plasma's nu dus beter dan LCD's?
Dit is dus een goede HD TV: klikquote:Op zondag 27 november 2005 23:30 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Nadeel van (goedkopere) plasma's tegenover LCD's in dezelfde prijsklasse is dat de LCD's hogere native resoluties hebben;
Plasma; 852x480
LCD; 1366x768
LCD is in de lagere prijsklasses dus al wel geschikt voor HD (720p, 1080i) weergave, en de goedkopere plasma's niet.
Maar persoonlijk vind ik het meerendeel van de grotere LCD's behoorlijk prut beeld geven, op enkele (zeer prijzige) uitzonderingen na, zoals de Philips PixelPlus2 HD modellen.
ja, als je het geld er voor over hebt, is dat zeker een goede keuze op dit moment.quote:Op zondag 27 november 2005 23:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit is dus een goede HD TV: klik
Dat is een situatie welke ik in het verleden wel vaker mee gemaakt heb. Hoewel het zeer doet, kan ik er wel tegen hoop ikquote:Op zondag 27 november 2005 23:44 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
ja, als je het geld er voor over hebt, is dat zeker een goede keuze op dit moment.
probleem is momenteel alleen dat als je jezelf zo'n tv aanschaft, je eigenlijk de komende paar jaar geen electronica zaak binnen moet lopen, omdat schermen met dezelfde specificaties dan stukken goedkoper zullen zijn.
Maar dat is het nadeel van een "early adaptor" zijn.
Dat is nou precies wat ik me ook al tijden afvraag, want ik ben de afgelopen tijd ook opzoek geweest naar een nieuwe tv, en zodra je eenmaal weet dat zulke schermen op de markt zijn,quote:
Wanneer komen Toshiba/Canon eig eens met SED demo-modellen?quote:Op maandag 28 november 2005 00:03 schreef Skull-splitter het volgende:
formaat. Grote LCD's zijn duur, en persoonlijk wacht ik met platte schermen liever tot mijn huidige sterft of tot SED en/of OLED een beetje doorbreekt...
Waarom kost een apple cinema display 30" dan de helft minder ?quote:Op maandag 28 november 2005 00:03 schreef Skull-splitter het volgende:
formaat. Grote LCD's zijn duur, en persoonlijk wacht ik met platte schermen liever tot mijn huidige sterft of tot SED en/of OLED een beetje doorbreekt...
1100 neuro's voor een 26 inch schermpie vind ik persoonlijk nogal povertjes hoor...quote:Op maandag 28 november 2005 00:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze samsung lcd tv
Nu in het echt bekijken om te zien of het beeld me bevalt.
Whhehehe,dual-dvi, ze zijn de bandbreedte limiet van DVI/HDMI alweer voorbij?quote:Dual-Link DVI
At 2560 x 1600 resolution, the 30-inch Cinema HD Display requires the dual-link DVI connectivity
Het is voor mijn (slaap)kamer. Wat zijn betere alternatieven voor dat bedrag?quote:Op maandag 28 november 2005 00:09 schreef Skull-splitter het volgende:
1100 neuro's voor een 26 inch schermpie vind ik persoonlijk nogal povertjes hoor...
Wij (hadden) 'm naast de panasonic 26LX50 staan, en die gaf toch een beduidend beter beeld.quote:Op maandag 28 november 2005 00:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze samsung lcd tv
Nu in het echt bekijken om te zien of het beeld me bevalt.
quote:Op maandag 28 november 2005 00:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom kost een apple cinema display 30" dan de helft minder ?
En apple staat nu niet bekend om zijn lage prijsjes.
3500/2= 1750,quote:Mjah, ding is 3 en een halve rug. En dat zijn 7 oudhollandsche gulden ruggen. Ik adapt wel ietsje later in dit geval
voor dat bedrag zou ik persoonlijk het lef niet hebben om het op mijn slaapkamer te zetten, maar ik ben dan ook gewoon een doorsnee Nederlander: arm of niet erg rijk.quote:Op maandag 28 november 2005 00:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is voor mijn (slaap)kamer. Wat zijn betere alternatieven voor dat bedrag?
Je kunt het op lcd gebied zo gek maken als jezelf wilt maar ¤1100/1200 is toch wel mijn max.
Maar die heeft geen HDMI en pc input.quote:Op maandag 28 november 2005 00:13 schreef paarse_paashaas het volgende:
Wij (hadden) 'm naast de panasonic 26LX50 staan, en die gaf toch een beduidend beter beeld.
DVD's -> (zeer waarschijnlijk) scartquote:Op maandag 28 november 2005 00:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar die heeft geen HDMI en pc input.
Maar ja ik moet gewoon bij een goede electronica zaak info inwinnen en de verschillende modellen bekijken.
Gewoon tv kijken vind ik niet eens het belangrijkste dat doe ik niet zoveel zolang het beeld tijdens dvd's kijken en met de xbox360 maar goed is.
26 inch lijkt me persoonlijk wel een mooi maatje voor op mijn slaapkamer. Ik heb nu een gare Philips camping tv zonder scart aansluiting. Die is dus best aan vervaning toe en als ik iets doe wil ik het meteen goed doen binnen een bepaald budget natuurlijkquote:Op maandag 28 november 2005 00:16 schreef Skull-splitter het volgende:
voor dat bedrag zou ik persoonlijk het lef niet hebben om het op mijn slaapkamer te zetten, maar ik ben dan ook gewoon een doorsnee Nederlander: arm of niet erg rijk.
bovendien, voor 1200 euro heb je gewoon een 32 inch Samsung...
PC aansluiten lijkt me wel geinig en HDMI met het oog op de toekomst. Dat waren even twee verschillen die me meteen opvielen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:20 schreef paarse_paashaas het volgende:
DVD's -> (zeer waarschijnlijk) scart
X-360 -> Component
waarom wil je dan perse een tv met HDMI en pc-input?
quote:Op zondag 27 november 2005 23:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit is dus een goede HD TV: klik
verwende amerikaan!quote:Op maandag 28 november 2005 00:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, die kost ook wel wat.
Ik hou 't voorlopig nog even bij mijn huidige HD tv'tje.
26 inch is zo'n beetje een gemiddelde huiskamer TV, en dat hang jij vrolijk op je slaapkamer...quote:Op maandag 28 november 2005 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
26 inch lijkt me persoonlijk wel een mooi maatje voor op mijn slaapkamer. Ik heb nu een gare Philips camping tv zonder scart aansluiting. Die is dus best aan vervaning toe en als ik iets doe wil ik het meteen goed doen binnen een bepaald budget natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |