Ik vind het wel beetje kortdag aangekondigd.Deze vrijdag zou het al zijn en had die brief gisteren. Maar dan nog als hij zonder toestemming m'n kamer betreed lijkt het mij gewoon huisvredebreuk aangezien ik er woon en hij niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:36 schreef Flyingdutchman het volgende:
Uhm ja sleutel eisen weet ik niet. Maar ik weet wel dat een verhuurder alleen vooraangekondigd je kamer mag betreden. En de beste man heef toch zeker wel zelf sleutels van z'n eigen pand![]()
dan had je een huis moeten kopenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:28 schreef Keiichi het volgende:
Van de week kreeg ik een brief van m'n huisbaas dat tussen 12:00 en 14:00 vrijdag het huis van binnen getaxeerd zou moeten worden. Hierin stond vermeld dat we gewoon de sleutel moesten inleveren zodat hij met z'n stinkpoten kan binnenlopen wanneer ie wil. Dit gaat er bij mij eigenlijk niet in, ten eerste ben ik op die stomme tijden gewoon niet thuis en ben ook niet van plan er vrij voor te nemen. En de sleutel geef ik echt niet aan hem, omdat ie dan ten eerste zonder toezicht binnen kan stappen waar mijn (dure) spullen staan en dat ik daarna eigenlijk mijn god niet weet hoe ik zelf binnen moet komen.
Mag het eigenlijk wel dat de huisbaas de sleutel 'eist' zodat hij eens even lekker zonder toezicht binnen kan lopen?
mats die huurbaas ook 'n keer zeg...quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:46 schreef Keiichi het volgende:
Aangezien ik huur met een all-in prijs betaal ik geen ruk eigenlijk![]()
Zal het ff navragen...m'n zussie is bijna afgestudeerd (rechten) en heeft ook een huisbaas met dat soort trekjes...standby for the answerquote:Op woensdag 16 november 2005 10:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik vind het wel beetje kortdag aangekondigd.Deze vrijdag zou het al zijn en had die brief gisteren. Maar dan nog als hij zonder toestemming m'n kamer betreed lijkt het mij gewoon huisvredebreuk aangezien ik er woon en hij niet.
En hoe zou ik moeten weten dat ie niet op plekjes gaat snuffelen waar ie niet hoort te snuffelen dan?
Verder, ik zit er amper een jaar in en nu zou het opeens getaxeerd moeten worden?![]()
Ja, hehe. Kun je nog onzinnigere opmerkingen plaatsen... Ik zit voor m'n plezier in een huurhuis, nou goed...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dan had je een huis moeten kopen
Dat was voor elektriciteit in verhouding met hoeveel computers en hoe lang ik ze aan heb staan.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef BertV het volgende:
Beetje huisbaas heeft de sleutel...
[..]
mats die huurbaas ook 'n keer zeg...
quote:Op woensdag 16 november 2005 10:56 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dat was voor elektriciteit in verhouding met hoeveel computers en hoe lang ik ze aan heb staan.
Selectieve quoter![]()
![]()
snap ik ook wel... maar in princiepe heb je geen rede om hem niet binnen te laten... je dure spullen staan er... oke ... nou en? jou dure spullen staan in zijn dure pandquote:Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ja, hehe. Kun je nog onzinnigere opmerkingen plaatsen... Ik zit voor m'n plezier in een huurhuis, nou goed...![]()
Ik praat eigenlijk niet graag met de huisbaar, dus zoek ik eerst even uit wat exact wel en niet magquote:Op woensdag 16 november 2005 11:28 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat je best mag eisen dat jij daarbij aanwezig bent.
De huisbaas mag tenslotte niet vooraangekondigd binnenkomen, maar aangekondigd terwijl het jou niet uitkomt... kun je daar samen niet uitkomen?
Ik ben al wel druk bezig om een huisje te kunnen kopen. Alleen een werkgeversverklaring wil nog niet vlotten helaas...quote:Op woensdag 16 november 2005 11:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
snap ik ook wel... maar in princiepe heb je geen rede om hem niet binnen te laten... je dure spullen staan er... oke ... nou en? jou dure spullen staan in zijn dure pand
sorry dat het misschien een beetje gemeen overkwam .. zo ben ik niet hoor![]()
![]()
Dat stond vast niet zo in de brief.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:28 schreef Keiichi het volgende:
Hierin stond vermeld dat we gewoon de sleutel moesten inleveren zodat hij met z'n stinkpoten kan binnenlopen wanneer ie wil.
Nee. Hij mag niks eisen. Maar zoals al eerder opgemerkt ben je ruim van te voren geïnformeerd. Dan nog kan hij (volgens mij) je niet verplichten hem binnen te laten. Maar om daar nou een zaak van te maken doet de verstandshouding geen goed.quote:Mag het eigenlijk wel dat de huisbaas de sleutel 'eist' zodat hij eens even lekker zonder toezicht binnen kan lopen?
Ok, dit klopt. (ik weet niet wat er letterlijk bij mij in het contract staat). Maar zou dit niet betekenen dat de huisbaas hoe je het went of keert eigenlijk gewoon altijd binnen kan lopen? Als hij bijvoorbeeld opbelt en zegt van: 'Ik kom even langs' . Dan kan ie z'n voeten binnen zetten en wie weet wat doen (Doemdenker ikkequote:Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef DrXLTrouble het volgende:
Vaak staat er in het huurcontract dat de verhuurder dat de huurder voor een aantal zaken toegang moet verlenen.
Een veel gebruikte standaardregel is.:
Huurder zal personen die door verhuurder zijn belast met het afleggen van
controlebezoeken of het uitvoeren van werkzaamheden na legitimatie hunnerzijds in het gehuurde toelaten.
Verder staat er dan nog bij dat de bezoeken van tevoren moeten worden aangekondigd en dat als de huurder geen toegeng verleend dat eventuele kosten zullen worden verhaald.
Ik mag hopen van niet, dan heeft ie per direct een rechtzaak aan z'n broek hangenquote:Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef DrXLTrouble het volgende:
of voor als hij het gaat verkopen.
Bij deze wil ik gelijk melden dat ik hem eigenlijk een geldwolf vind en dat ie een lelijke kop heeftquote:Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef johandeleng het volgende:
Hij komt even apparaten tellen, want de stroomverbruik ligt te hoog en gaat je dan meer laten betalen.![]()
Hij leest ook fok![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |