abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 10:24:25 #1
127671 FF_pg
Fisherment Friends 4 life!
pi_32307568
In januari heb ik voor het eerst een functioneringgesprek bij me nieuwe werkgever. Ze willen, logisch, dat ik me goed voorbereid.

Het doel van het gesprek lijkt me duidelijk. Me eigen functioneren en de voortgang van me ontwikkeling bespreken. Daarbij, zeggen ze, dat het een geschikt moment is voor een tussentijds evaluatie van de afgesproken resultaten.

Deze resultaten kan je afspreken met je leidinggevende voor bijvoorbeeld meer salaris ed.

Tevens zeggen ze:
Tijdens het gesprek wordt o.a. het volgende besproken:
tussentijdse evaluatie; functioneren en resultaat, ontwikkeling (competenties), coaching/begeleiding

en in het algemeen:
een feedback van leidinggevende, voor verbeteringen, bijdrage organisatie waar ik nu gedetacheerd ben.

Daarbij moet ik er ook voor zorgen dat mijn profiel up-to-date is.

Dit zijn volgens mij standaard dingen maar:
Wat kan ik nog meer voorbereiden om echt te spetteren tijdens het gesprek?
Hoe kan ik me extra voorbereiden om een perfecte indruk achter te laten?
Natuurlijk wil ik niet met mijn mond vol tanden staan maar iets extra's meegeven aan hun lijkt me altijd op zijn plaats

Heeft iemand hierin meer ervaring waarvan hij/zij zei van: Ja dat moet je absoluut doen want daar scoor je extra punten mee?
Sterk spul he?
pi_32307884
Ik heb geen supertip, maar zorg dat je jezelf op alle genoemde punten voorbereid. Je zult zeker vragen krijgen over je sterke en zwakke punten, zorg dat je deze duidelijk kunt aangeven. Zorg verder ook dat je weet hoe je die zwakke punten kunt gaan verbeteren in de toekomst (training, meer ervaring opdoen bepaalde werkzaamheden, etc...), zij kunnen je daar wellicht bij helpen.
Ze willen gewoon graag zien dat je het naar je zin hebt en dat je graag meer wilt leren. Daarbij willen ze zien dat je zelf ook een goed beeld hebt van hoe jouw ontwikkeling zou moeten lopen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32308002
Punten scoren en opvallen in kwaliteit doe je tijdens het werken en niet tijdens een dergelijk gesprek. Je noemt 'perfecte indruk' achterlaten....maar ze kennen je toch al? Hoe wil jij dan je beeld daar ineens zoveel malen beter laten lijken dan dat het op een door de weekse dag is?

Gewoon weten wat je kansen zijn, weten wat je zwakke punten zijn en vooral....wat je er aan gaat doen!
  woensdag 16 november 2005 @ 10:46:25 #4
127671 FF_pg
pi_32308141
Ik ben een field-medewerker en die kantoormensen kennen me alleen van gezicht. Mijn werkwijze kennen ze alleen wat andere mensen van me zeggen.

Drive-r heeft idd wel een goed punt voor mijn zwakke en sterke punten te sommeren en daar op te anticiperen.

Bedankt voor de snelle hulp maar als iemand nog een paar tips heeft, schroom dan niet
Sterk spul he?
pi_32308445
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:46 schreef FF_pg het volgende:
Ik ben een field-medewerker en die kantoormensen kennen me alleen van gezicht. Mijn werkwijze kennen ze alleen wat andere mensen van me zeggen.

Drive-r heeft idd wel een goed punt voor mijn zwakke en sterke punten te sommeren en daar op te anticiperen.

Bedankt voor de snelle hulp maar als iemand nog een paar tips heeft, schroom dan niet
Kies je zwakke punten echter voorzichtig, geen dingen noemen die echt niet te verhelpen zijn. Zeg bijvoorbeeld niet dat je enorm verlegen bent ofzo, daar heeft niemand wat aan. Zeg gewoon dat je een bepaalde werkzaamheid nog niet goed onder de knie hebt door te weinig ervaring ermee. Geef vervolgens aan dat het je leuk lijkt om dit beter te leren door meer opdrachten op dat gebied te krijgen. Of geef aan dat je van nature niet zo georganiseerd ben, maar dat je door dit werk nu al hebt geleerd hoe belangrijk dit kan zijn en dat je dit daardoor geleerd hebt... slijmslijm
  woensdag 16 november 2005 @ 12:04:13 #6
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_32310578
Als zwakke punt werkt ook altijd te melden dat je wat eigenwijs bent, dit wordt nmeestal toch wel uitgelegd als een positieve eigenschap.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:10:49 #7
127671 FF_pg
pi_32312666
Ja idd... net zoals dat een zwak punt iets te lang doorwerken is zodat je een bevredigend gevoel krijgt

Ik hoef niet zozeer te slijmen maar een extra punt ter sprake brengen die andere andere collega's niet noemen...
Sterk spul he?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:31:09 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32314766
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:46 schreef FF_pg het volgende:

Sorry.. maar dat had je toch zelf wel kunnen verzinnen..

Je kan ook.. je niet voorbereiden.. en improviseren.. dat komt veeeeeel natuurlijker over namelijk dan van te voren uit je hoofd gestampte zinnetjes..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32320766
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:31 schreef avotar het volgende:

[..]

Sorry.. maar dat had je toch zelf wel kunnen verzinnen..

Je kan ook.. je niet voorbereiden.. en improviseren.. dat komt veeeeeel natuurlijker over namelijk dan van te voren uit je hoofd gestampte zinnetjes..
Zinnen uit je hoofd stampen heeft nooit zin, dat heeft iedereen door en dan loopt de rest toch knudde. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het wel handig is om voor jezelf dingen op een rij te zetten, dan weet je in ieder geval zelf hoe het ervoor staat.
  donderdag 17 november 2005 @ 12:17:04 #10
127671 FF_pg
pi_32339482
Improviseren kan wel als je goed gebekt bent. Ik vind het echter niet professioneel staan als je een halve minuut zit te denken over je antwoord of een onzinnig antwoord geeft zonder er over nagedacht te hebben.
Sterk spul he?
pi_32340419
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:04 schreef Keijs het volgende:
Als zwakke punt werkt ook altijd te melden dat je wat eigenwijs bent, dit wordt nmeestal toch wel uitgelegd als een positieve eigenschap.
Dit soort gesprekken zijn zoooooooooooo nutteloos; niemand gaat als hij goed bij zijn hoofd is écht zwakke punten noemen (ik ben een botte lul bij klantcontact oid ). Het beste is inderdaad om een in feite positieve eigenschap als negatief te bestempelen (ik ben heel erg breed ontwikkeld, waardoor ik weleens wat focus verlies, maar ik ben me daar van bewust en werk eraan oid).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')