Mijn oprechte verontschuldigingen want ik vermoed dat deze auto toch nooit gereden heeft. Eerst wat meer plaatjes waardoor ik er van overtuigd was:
dus een andere kleur, gewone mensen, geen helmen en op de weg. Dan deze:
Jofele vent geen showroom te zien.
Vervolgens deze concrete info
1993 Bourbon Nicolas Adonis
Make: Bourbon Nicolas
Year: 1993
Engine Location: Mid
Drive Type: Rear Wheel
Gears: 5
Transmission Type: Automatic
Price: $1,000,000.00
Produced: 1
Length: 4500 mm | 177.2 in.
Width: 2000 mm | 78.7 in.
Height: 950 mm | 37.4 in.
Wheelbase: 3000 mm | 118.1 in.
Seating Capacity: 2
Cylinders: 8
Engine Configuration: V
Aspiration/Induction: Normal
Displacement: 5200 CM³
Horsepower: 309.1 Kw / 420 HP @ 7000 RPM
0-60 mph: 3.3 sec
Top Speed: 205 mph | 329.8 km/h
Tsja, dan denk je toch zeker te zijn. Hij is ook echt verkocht, maar hij heeft denk ik toch nooit gereden. Die banden vond ik verdacht (beetje dunnetjes niet) en al die plaatjes zijn geen openbare wegen vermoed ik. Uiteindelijk vond ik na heel lang zoeken dit stukje:
This beautiful prototype is an adolescent’s dream come true!
The extraordinary vehicle, known as Adonis, is the work of
Nicolas Bourbon, a young car designer from Genlis.
Between the ages of 18 and 23: 6,000 hours of work
patiently accomplished in the family garage during
his lunch hours, evenings, weekends and holidays.
A crazy project, and a crazy rhythm.
Nicolas Bourbon has built the whole car,
including the front and rear directional wheels,
the pneumatic suspension, the inverted mirror headlights and
the incredible bodywork!
With each collaboration he gained a little more knowledge,
working with Piscine Provence Polyester in Pouilly-en-Auxois
for the composite fibre, Lionel Garrault in Genlis for
the leatherwork, and Mécanique générale outillage (MGO)
in Varanges for the machining.
A prize-winner at Exposciences in Nevers and in the
Youth Challenge run by the Ministry for Youth and Sports,
Nicolas has been praised to the skies by the automobile journals.
His finest memory is still the welcome he received at
the end of February in Paris at the Racing and
Special Car Exhibition: an enthusiastic scramble as
the car
came off the trailer!But also the congratulations offered by company directors...
and the proposals from constructors. Will the dream,
the ‘concept-car’ actually become reality?
Er ligt overigens op sommige foto's wel een motor in, maar van wie? De banden heb ik uiteindelijk ook gevonden:
300/10 R 22
prototype400/08 R 26
prototypeDus al met al vrees ik dat deze toch niet streetlegal was. Het was wel een heleboel research om dat bevestigd te krijgen en het is toch een mooie aanwinst voor ieders collectie lijkt me. Die vent lijkt me trouwens Nicolas.
En om nog even te lachen de oorspronkelijke foto
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'