abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 20:21:30 #176
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324300
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
Wederom is nog nergens gebleken dat hij extremistisch was, sinds wanneer is de politie vragen om opheldering 'niet zo slim' of zoals jij het stelt zelfs 'logisch dat je omgelegd' wordt?
Want deze persoon had volgens mij niet zoveel tegen rechtse organisaties.
Ook niet tegen grote bedrijven. Klaar.

Hij is nog steeds vermoord, en dat is nog steeds strafbaar, ongeacht of ie dossiers opvraagde, of dat ie met spanning op de uitzending van domino d-day wachtte.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32324961
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
[Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd

Door MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.

Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.

Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.

De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.

Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.

In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.

Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.

Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.

Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.

Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond. ]
Een zeer goede vent dus, jammer dat we hem moeten missen juist nu de burgervrijheden meer dan ooit onder druk staan. R.i.v. en sterkte aan de nabestaanden.
pi_32326591
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 november 2005 @ 21:40:42 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32326728
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
Al zou het door de overheid gebeurt zijn, is dit wel dé manier om een voorbeeld te stellen in het wereldje.
Maar ik ga er inderdaad niet van uit dat het iets met de AIVD te maken heeft.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32326975
-edit: troll-

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 22:36:59 ]
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 november 2005 @ 21:49:57 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32327011
ik denk dat het weinig met drugs te maken heeft, maar ja dat is mijn gevoel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32330997
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.

Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
pi_32331094
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een klein succesje moet het toch wel zijn om te zien dat alle ongenuanceerde users vandaag ff kalt gesteld zijn?
Ik heb het niet gevolgd vandaag maar ik weet wel dat in de periodes die jij aanhaalt ook diverse users zijn geband.
pi_32331108
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.

Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
pi_32331322
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef SCH het volgende:
Kwam de kogel van rechts?

In ieder geval een macaber verhaal zeg - als het toeval is dan is het wel weer heel toevallig dat het net om deze man gaat. In ieder geval sterkte voor nabestaanden.
Natuurlijk mag je dat roepen. Alleen het lijkt mij nogal voorbarig. Voor hetzelfde geld is hij door iemand uit zijn 'eigen kring' doodgeschoten. Bijzonder triest overigens dat deze man is doodgeschoten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_32331490
Ik denk niet dat de AIVD hier achter zit. Totaal onrealistisch. Dat is een organisatie die Arabische vertalers inhuurt die vervolgens gegevens doorspelen naar moslim fundi's. Die vermoorden echt geen mensen. Bovendien, waarom zou je onnodig de aandacht willen trekken? Je weet dan dat je belachelijke complottheorieën krijgt.

Het is, als ik op de verhalen afga, wel gewoon een liquidatie. Iemand zomaar twee keer door het hoofd schieten geeft aan dat het een geoefende schutter is. Dat sommige nog durven te beweren dat hij gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd was, tuurlijk...
Ik denk dat hij mij al zijn geprocedeer een of andere crimineel die in de vastgoed zit behoorlijk kwaad heeft gemaakt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32331668
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:14 schreef Monidique het volgende:
Je zegt dat-ie crimineel is. Je antwoordt op kLowJow dat hij kennelijk kwaad bloed gezet had - wat me vrij logisch lijkt, ja - en dat is kennelijk je enige uitleg. In dat geval zijn Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook criminelen, en zouden we het toe moeten juichen dat ze vermoord/geliquideerd zijn.
Ik speculeer enkel met de liquidaties in de Amsterdamse onderwereld in het achterhoofd dat is iets anders.
quote:
Omdat ze criminele banden hadden, ja. Is er daar nu sprake van?
Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:20:07 #188
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32331707
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
Ik weet niet of dat te ver gaat. De krakerscene is een goed georganiseerd netwerk. Net zomin als ik een georganiseerde club van motorliefhebbers als de Hells Angels uitsluit van criminele activiteiten, sluit ik ook de krakerscene (uiteraard delen daarvan) hiervan niet uit. Zeker gezien de nauwe banden die zogenaamde autonome groepen onderhouden met bijvoorbeeld de ETA en Koerdische afscheidingsbewegingen. Deze onafhankelijkheidsbewegingen zitten tot aan hun nek in de wapen- en drugshandel. Een crimineel ziet alleen een groot, vrij afgesloten netwerk, die ruikt z'n kans om daar gebruik van te maken.

De kans dat hij op de verkeerde plek op de verkeerde tijd is of een extreme vorm van Happy Slapping, acht ik heel klein. Het lijkt meer op een doelbewuste moord.

De kans dat de kogel van rechts kwam (moord door een rechts radicaal) lijkt mij niet zo groot. WIe kende deze man immers? Als ik rechts radicaal en gewelddadig was, dan had ik een aansprekender iemand om willen leggen dan één of andere lokalo. Met alle respect natuurlijk. Iemand moet door z'n symboolwerking wel voldoende agressie oproepen om hem om te willen leggen uit een ideologische gedrevenheid.

Andere mogelijkheden cq complottheorieen:

- een moord door iemand in de relationele sfeer (kan ook een voormalig juridisch tegenstander zijn);
- iemand die zijn juridische kennis wilde gebruiken voor stinkende zaken wat hij geweigerd heeft, en toen wist hij te veel;
- een liquidatie in opdracht van de AIVD; (wellicht is hij zelfs ooit informant geweest in navolging van Mohammed B.);
- Seveke was in het verleden betrokken bij minder prettige links radicale activiteiten (RaRa, proefdierencentrum Rijswijk, doorsnijden benzineleidingen, vernielen proefvelden) en had hier een conflict met een voormalig medestanderover;

Bovenstaande allemaal uiteraard met de vermelding dat ik hem niet kende, dus niet op de hoogte ben van zijn persoonlijke moraal versus ideologische gedrevenheid. En die verhouding sluit bepaalde genoemde mogelijkheden bij voorbaat uit.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32331715
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:

Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
pi_32331789
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Monidique het volgende:
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
Het komt in me op door de recente gebeurtenissen in Amsterdam maar we zullen wel zien mocht het ooit opgehelderd worden en er een dader gepakt wordt.
pi_32331855
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat te ver gaat.
Ik heb nergens gezegd dat speculeren over de mogelijkheid dat hij banden met criminelen had, dan wel zelf crimineel was, an sich niet zou kunnen.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:28:36 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32331955
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:30:08 #193
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32331996
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 17 november 2005 @ 00:31:27 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332033
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
  donderdag 17 november 2005 @ 00:34:41 #195
94405 Tarak
pi_32332135
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?

Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32332262
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:39:06 #197
94405 Tarak
pi_32332265
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
Die kogel van ..... , is meer een running gag.

"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal Lord_Vetinari gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 17-11-2005 00:43:39 (sorry Verbal) ]
  donderdag 17 november 2005 @ 00:40:03 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332291
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Die kogel van ..... , is meer een running gag.

"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.
lol ach die negatieve notes worden toch wel weer rechtgetrokken met je positieve?
  donderdag 17 november 2005 @ 00:41:14 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332322
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
en dat terwijl de aivd de meer mensen natrekt en afluistert dan welk willekeurig land ter wereld.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:41:51 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332338
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?

Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
ik kan het ook verkeerd gelezen hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')