abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 14:24:41 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32314612
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

noemen we het dan nog krakers?
Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:27:35 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314683
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
ik ken idd vooral de groep lakse stinkende nietsnutten. die anderen zijn alleen maar goed voor de 'verhuurder'. ik zie die meer als een soort anti-krakers eigenlijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 november 2005 @ 14:27:57 #128
45206 Pietverdriet
pi_32314691
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
Nee, want het eigendom ligt dan bij een stichting die het pand exploiteerd.
Het werkt ongeveer zo, een pand staat al jaren leeg en wordt gekraakt, eigenaar boos.
Krakers doen eigenaar een aanbod om pand te kopen, richten een stichting op, zoeken een financiering.
Eigenaar verkoopt, Krakers knappen het pand op zoals ze dat willen en betalen huur aan de stichting die de financiering afbetaald.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:56:17 #129
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32315402
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Say your prayers
pi_32315641
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Daar gaat het om.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32315980
Waarom trekt men de moord gelijk in politieke sferen?
  woensdag 16 november 2005 @ 15:18:36 #132
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32315981
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?

Deze mijnheer werkte hard als activist voor de zaken die hij belangrijk vond. Het is dus voor zijn kornuiten helemaal niet nuttig hem om te brengen.
Zoals ik al zei houden onze overheidsdiensten zich niet bezig met het liquideren van mensen. Ze hebben eerder gemak van iemand die zij al in kaart hebben kunnen brengen.
Een extreem rechtse malloot is een mogelijkheid maar waarom zou die juist een linkse werker in plaats van een kopstuk ombrengen. Als je een statement wilt maken vermoord je niet iemand die over een week vergeten is.

Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat deze mijnheer in het relationele vlak, los van alle politieke beslommeringen, een zodanige vijand had dat die besloot hem te liquideren of ouderwetsch op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats was.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 15:19:17 #133
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_32316004
Deze regel stond in een tekstbericht van het condoleanceregister:

"De onderste steen moest boven van Louis en moet nu ook boven. Want de oplossing van deze moord komt vanuit het motief; Louis kaartte de rol van een infiltrant aan in de Hofstadgroep; is dit hem fataal geworden; wist hij nog meer?"

Maar goed, misschien horen we daar nog wat van.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_32316018
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?
Nee, 80 % van de moorden heeft een relationele achtergrond dus ik zie dat juist als een zeer serieuze optie.

En voor de mensen die aan samenzweringen denken, jullie zijn gestoord.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:19:52 #135
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32316020
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Berecht komt vaak nog wel goed.

Bij 'bestraft' gaat het nogal eens verkeerd in Nederland.

Maar dat is een ander verhaal.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 15:27:30 #136
45206 Pietverdriet
pi_32316224
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:28:09 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32316243
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
lijkt mij ook.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:32:36 #138
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32316373
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mmmmmwahhhhh.....

Dat is meer wanneer dat soort zaken tijdens een ruzie of in een opwelling gebeuren.

Er rollen op jaarbasis behoorlijk wat mensen achterover die een oude vijand tegen het lijf lopen die zich goed voorbereid heeft op hun treffen. Er wordt zelfs af en toe nog wel eens iemand op pad gestuurd met de opdracht zo'n klus te klaren. Geschillen in relaties zijn veel vaker grimmiger dan men denkt.

Maargoed.

Het blijft maar een optie. Als ik het zeker zou weten ging ik lekker de hele dag moorden oplossen en lottoformulieren invullen natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat een moord met twijfelachtig motief me meer boeit dan een voordehandliggende liquidatie.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32317192
Voor liefhebbers van complottheorieen: er staan er twee op http://www.ans-online.nl

Misschien handig als ik ze gewoon even naar hier kopieer:

"Louis schreef onlangs een artikel in de NRC waarin hij beweert dat de AIVD granaten heeft geleverd aan de Hofstadgroep. Ziet u de complottheorie? Minister Remkes heeft hier zelfs nog op gereageerd op de AIVD-pagina.
Hier het artikel in de Gelderlander ('t Is feest, er staat een partytent').

en we hebben complottheorie nummertje 2: "Seveke (...) was the juridical adviser of a very active group of people - which are critical towards the society and city they live in - occupying a large house called 'The Orphanage' in the historical center of the city of Nijmegen (...). 'We are working day and night to save the city from 'greedy developers' the group says. But last 30 October a local judge ordered the group out by November 30th. (...) Seveke as juridical advisor was a big 'stumbling block' which now is gone. When money millions are involved, people do not count in Holland either."

[ Bericht 78% gewijzigd door thaleia op 16-11-2005 16:11:25 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 16:19:04 #140
45206 Pietverdriet
pi_32317670
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
quote:
Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd

Door MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.

Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.

Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.

De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.

Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.

In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.

Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.

Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.

Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.

Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond.
pi_32317745
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
pi_32318212
Waarom deze ophef...........omdat dit type zg politiek actief was?
Er zijn geloof ik nu al 191 mensen vermoord in 2005. Weten we
van alle 191 hun achtergronden cq politieke voorkeur?
Bezopen reactie van de media op deze moord.
Och gutte gut een van ons is vermoord ......... bah.
pi_32318288
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."

(van dezelfde bron als daarnet)
pi_32318403
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
Hebben ze geen lijk dan?
  woensdag 16 november 2005 @ 16:54:44 #145
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32318648
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:44 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hebben ze geen lijk dan?
Stel je voor dat je niet alleen doodgeschoten wordt maar dat ook je lijk nog gejat wordt na de daad.
Ik denk dat er gewoon een heel grote verregende PD is in Nijnmegen. Als ik de verrichtingen van deze mijnheer lees dan heeft hij niet stilgezeten als het om het verzamelen van vijanden gaat.

Hoe droevig en verwerpelijk het ook allemaal is; het wordt een mooie zaak om aan te werken.
Helemaal als de dader langdurig achter de tralies verdwijnt.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 17:03:26 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32318906
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:40 schreef thaleia het volgende:
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."

(van dezelfde bron als daarnet)
dat het een afrekening was is duidelijk. dat het wellicht van een persoon was die veel onroerendgoed heeft en de kleibreier dupe is geworden van deze moge straks ook geen 'oehs' en 'aahs' opleveren.
pi_32319997
Statistisch gezien worden de meeste moorden in Nederland in de relationele sfeer gepleegd. Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Daarom denk ik zelf dat dit eerder met louche zaakjes te maken heeft dan met "relationele problemen". Deze man is verdomme voor het oog van meerdere getuigen door zijn hoofd geschoten! Met al die liquidaties de afgelopen tijd in het criminele circuit zou het heel goed kunnen dat deze moord in het "plaatje" past... Bij die liquidaties werd ook niet gemaald om het al of niet aanwezig zijn van getuigen.
Nogmaals: er waren meerdere getuigen, maar de moordenaar is nog niet gepakt? Een professional, of gewoon puur toeval?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32320113
quote:
Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
pi_32320309
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 16 november 2005 @ 18:23:21 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32321012
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
dat denk ik ook. zijn 'strijd voor recht' en zijn krakersbemoeienissen zijn hem denk ik fataal geworden. mensen pikken het niet langer dat er gekraakt kan worden in nederland. gelukkig buigt de politiek zich straks nog meer over het recht van kraken en het onrecht van krakers.

maar ja dit is maar een losseflodder gedachte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')