ja een beetje. gaf het zelf al aan.quote:
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken. Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:03 schreef broer het volgende:
Deze man maakte er - wat ik uit de nieuwsberichten opmaak - een sport van om de overheid en de politie op juridische wijze het leven zuur te maken. Hij kreeg daarin vaak gelijk van de rechter. Dat zegt dat hij volgens de Nederlandse wet zijn gelijk haalde. Ik ben nog zo naïef dat ik dat graag onder het kopje 'rechtvaardigheid' schaar. Dat heeft dus niets met extremisme of - god betere - bomaanslagen te maken.
Dat is mogelijk. Ik heb dat nergens gelezen, maar ik neem aan dat je je ergens op baseert. Maar je geeft aan dat dat 'vroeger' was:quote:Op donderdag 17 november 2005 02:41 schreef Esc het volgende:
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken.
Of die krakers gewelddadig waren, weet ik niet. Dat kan. Zodra krakers politie tegenover zich hebben, is de vriendelijkheid vaak ver te zoeken. Dat geldt overigens voor beide kanten. Punt is dat hij ze - wat ik tenminste hoor - probeerde vrij te pleiten op juridische wijze. Wie aantoonbaar een gewelddadige kraker is, wordt door geen rechter vrijgesproken. Maar wie aantoonbaar slecht behandeld is door politie of overheid verdient ook verdediging. Dat is een eerlijke en rechtvaardige zaak om voor te strijden.quote:Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.
Hier bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam? Krakers zijn wel zo jaren 80.![]()
Nieuw Zeeland is meer een vrijplaats hoor, daar worden maandelijks mensen opgepakt die Israelische spionnen blijken te zijn tot en met braziliaanse drugsbarons die allemaal even een maand of wat er tussenuit willen...quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Is dat zo?
In ieder geval is Nederland een soort van vrijplaats voor allerlei gespuis, crimineel, extremistisch, of beiden. Dan mag je blij zijn dat in ieder geval de AIVD een oogje in het zeil houdt.
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam? Krakers zijn wel zo jaren 80.![]()
2 pagina's terug postte Pietverdriet nog dat krakers in Duitsland een stuk agressiever waren dan de Nederlandse. Denk je nou écht dat Nederland de enigste is? Denk je ook dat Nederland het enige land is waar soft-drugs legaal is?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Tarak het volgende:
[..]Helaas zijn er nog veel te veel. Ben weleens bij zo'n inval aanwezig geweest, zou een simpele ontruiming zijn, krakers moesten weg. Molotov cocktail gegooid, politie valt in, politiehonden erbij, vier man opgepakt, er stonden nog een stuk of zes molotov cocktails klaar op de tafel om gegooid te worden. Alles voor een klein kutpandje. En dat soort dingen haalt de krant niet eens.
Volgens mij is buiten Nederland kraken verboden.
Anarchistische groepen hebben in andere europese landen veel meer aanhang dan dan in Nederland.
Zo'n gevoel had ik ook toen ik het op het nieuws hoorde.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:05 schreef la-nina het volgende:
dit topic![]()
Hij is uit de weg geruimd da's wel duidelijk, en ik ben heel benieuwd door wie.
Dit verhaal krijgt een staartje![]()
Zoals eerder geplaatst, hij had een lijst van verdiensten waar menig burger jaloers op mag zijn. Jammer dat nou nét zo iemand eraan moet geloven...quote:Als iemand een voorbeeld en toeverlaat was voor de activistenscene, was hij het wel.
Dit heeft grote consequenties voor de Nijmeegse scene en ver daarbuiten
Respect voor wat hij allemaal bereikt heeft.
Het is eigenlijk onvoorstelbaar![]()
Hier verderop in de straat woonden tot voor 3 weken geleden een grote groep krakers in een prachtig pand dat al bijna 15 jaar stond te verloederen. Notabene naast het huis van de burgemeester, die volgens mij goed met ze op konden schieten.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam?
Wat een gelul.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:41 schreef Esc het volgende:
[..]
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken. Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.
echt een zuiver figuur is het niet..
dat zou wel heel doorzichtig zijnquote:Op donderdag 17 november 2005 11:02 schreef nozem het volgende:
Kijk, nu wordt het interessant. Van Lieshout heeft een deal gesloten met de Nederlandse staat en daar poen voor ontvangen, vervolgens huurt hij van dat geld een huurmoordenaar in om Sévèke om te leggen. Zou kunnen toch?
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat zou wel heel doorzichtig zijn
Zie de ontvoering van Claudia Melchers.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.![]()
dat klopt, niet elke afrekening hoeft even professioneel opgezet te zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.![]()
In het echte leven zijn er doorgaans geen verheven en ingewikkelde motieven voor een moord. Criminelen zijn ook geen subtiele verfijnde mensen.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat zou wel heel doorzichtig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |