Ja het internationaal recht wat betreft dit onderwerp stelt met uitzondering van een paar goedbedoelde initiatieven, zoals het Rwanda tribunaal, imo niks voor. Het wordt alleen uit de kast getrokken als politiek middel, wanneer het zo uit komt, als stok om mee te slaan. Er zijn zat recente voorbeelden waar niet het internationaal recht, maar het recht van de sterkste voorgaat, alleen verzanden we dan in een politieke discussie ben ik bang. Om toch eentje te noemen: wat Saddam in zijn kerkers uitspookte was geen enkel probleem (bij enkele mensenrechtenorganisaties uitgezonderd) toen hij nog vriendjes met het westen was. Pas toen er een politiek belang bij kwam kijken was er aandacht voor. En zo gaat het bijna altijd.quote:Op maandag 21 november 2005 22:36 schreef VeX- het volgende:
Het toeval wil dat ik deze afgelopen weken onder meer bezig ben geweest met Internationaal Publiekrecht. In dat vak staan zulke vragen ook wel ter discussie en ook de Nuremberg processen hebben hun invloed doen gelden op de internationale aansprakelijkheid. Misschien dat ik hier later wat meer inhoudelijk op zal ingaan, maar voor nu volstaat te zeggen dat internationale aansprakelijkheid voor onrechtmatige handelingen van staten en individuen wel wat meer dan formele betekenis heeft. Althans in de juridische doctrine.
Maar waar baseer je de hedendaagse inhoudloosheid op dan? Meen je dat er gevallen zijn waarin er zulke misdaden worden begaan, maar waarin er desondanks niet wordt ingegrepen?
Dat zei George Orwell idd ook. Het doel van martelen ìs martelen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:10 schreef bonke het volgende:
er word gemarteld alleen maar omdat de persoon die het doet dat fijn vind
Omdat iemand anders blijft ontkennen. Lijkt me nogal duidelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:10 schreef bonke het volgende:
waarom martelen voor een bekentenis ??
Martelen om de waarheid uit iemand te krijgen omdat je vermoedt dat ie zit te liegen.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat iemand anders blijft ontkennen. Lijkt me nogal duidelijk.
Dan heeft het recht gezegevierdquote:Op maandag 22 mei 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Martelen om de waarheid uit iemand te krijgen omdat je vermoedt dat ie zit te liegen.
Maar wat nu als die persoon de waarheid verteld als ie ontkent dat ie iets op z'n geweten heeft? Net zolang doorgaan tot je uit diens mond hebt wat je wilde horen...
Nee, de 'locals' door de Nederlanders aangemoedigd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:51 schreef Natalie het volgende:
Dat klinkt gruwelijk, MMKaarsen in het lichaam duwen.. Ziek. En dat deden Nederlanders? Men..
Wat je zegt, Vamp..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:56 schreef Lestat het volgende:
Verleden tijd? In Nederland misschien wel ja.
Psies, in Nederland ben je betrekkelijk veilig...voor je eigen regering. In de VS wordt het al linker. Het "beschaafde" gebied is een stuk kleiner dan we allemaal denken...en een stuk jonger.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:56 schreef Lestat het volgende:
Verleden tijd? In Nederland misschien wel ja.
Martelen maakt mensen zeer creatief. Kijk ook maar eens naar de reacties op de gemiddelde verkrachting of vergelijkbare zaken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:07 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]
De beschrijving luidt:
"A. Martyr bound by either leg to the tops of two neighboring trees,
which have been bent down and forcibly drawn together, and will
presently be suddenly let go again.
B. Martyr tortured by having sharp reeds stuck under his finger
and toe nails."
Volgens mij vliegt in geval A alles uit de kom, op z'n minst...
Ben erg blij dat dit soort praktijken verleden tijd zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |