abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32305316
quote:
Having a nice view or living next door to a golf course are going to cost householders more in council tax under Labour plans.

Taxpayers are set to be charged hundreds of pounds extra a year if they are in a conservation area, next to an open space, have a swimming pool or tennis court or enjoy full or partial views of the sea, hills, mountains, lakes or rivers.

Extra charges are also expected to be levied on homes with more bedrooms than average, conservatories, large patios or gardens, roof terraces or balconies. Homes in "gated communities" will also face higher bills.

Official documents show that ministers are going to extraordinary lengths to build a detailed database of properties across England, with the intention of placing them in a higher council tax band.

Last night Caroline Spelman, the Tory local government secretary, described the proposed new regime as "more punishing than ever".

She added: "This is the latest stealth tax - it's a tax on the view from your house rather than a fair charge for local services."

The charges will come in after a long-awaited revaluation of each property in England and will take into account the huge rises in property values since the last valuation in 1991.

Earlier this year, ministers postponed the revaluation, which was originally set for 2007, fearing a backlash from middle-income voters in the South, who are expected to face the highest rises.

However, MPs will tomorrow debate plans to let ministers begin the revaluation at a time of their choosing, and effectively without further parliamentary scrutiny.

Detailed documentation from John Prescott's Office of the Deputy Prime Minister, shows that the exercise will cost at least £105 million. Of this, £45 million is going on a new "computer-assisted mass appraisal system" which will help officials to obtain specific details on every property in England.

Properties will be described in great detail using "value-significant codes" to make an assessment for revaluation. Some of the code descriptions, such as living on a "small plot" or on a "main or busy road", having a cesspit, not having street lighting or living near a radio mast or pylon, suggest that certain households will be moved down a band and face lower bills.

However, there are many more codes which appear to add value to a property, including some to denote four different sizes of balcony and roof terrace, living beside a park or on a quiet road or cul-de-sac, in a penthouse, or near convenient public transport.

A whole range of details - from "equestrian facilities" to patio size - will be tabulated. No fewer than 10 "value-significant codes" detail a range of possible views that a property can offer.

Analysis of the revaluation in Wales last year suggests that, in England, the owner of a benchmark Band D property will face an extra £267 on their bill if they go up one band and £534 if they go up two.

A Band D property is one valued in 1991 at between £68,001 and £88,000. Homes in other bands get bills which are proportionately higher or lower.

Miss Spelman said: "The new computer system has been designed to enable John Prescott's department to identify homes with garages, greenhouses, large patios or gardens, near a golf course or in a conservation area.

"These characteristics will then be used by Labour to increase council tax on homes by pushing them into a higher council tax band. This is just the latest stealth tax. It can only mean even higher taxes on hard-working families and pensioners, without any improvements in local services."
bron: http://portal.telegraph.c(...)005/11/06/ntax06.xml en overal op het web in Engeland.

Tsja, de gemeentelijke belasting is in bv Wales ook maar met slechts 86% gestegen sinds 1997 (http://www.conservatives.com/tile.do?def=news.story.page&obj_id=126166) dus die arme ambtenaren hebben gewoon veel te weinig geld om te verkwisten. En dan moet je toch wat he. Dus verzinnen ze het gewoon om mensen met een mooi uitzicht extra te belasten.

Zoiets geloof je toch gewoon niet meer? Ben ik de laatste persoon met verstand? Ben ik de enige die vindt dat de overheid gewoon z'n werk moet doen en verder opsodemieteren? Dat ze gewoon wat simpele dingen regelen en verder geen pretenties krijgen? Nou, niet alleen in Nederland zijn ze gestoord, maar ook in Engeland hebben ze dus duidelijk last van megalomanie. Heb je een mooi gazonnetje? Dat is dan 2% extra belasting meneer! Woont u naast een park? Dat is dan 10% extra mevrouw! Oh u heeft een zwembad? Dat is dan 5%!

Onvoorstelbaar. Werkelijk. Ik voel inmiddels veel voor een tweede Franse revolutie - waarbij niet de adel naar de guillotine gaat, maar de ambtenaren. Weg ermee.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32305920
boeiend
pi_32306356
Heb je hier ook al in zekere zin met huurwoningen. Bij mij is de huurprijs ook hoger als je in een "betere" omgeving woont. Staat als buurtvoorzieningen op de huurprijsbeoordeling die ik jaarlijks binnenkrijg.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_32306748
-edit: offtopic-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 12:06:24 ]
  donderdag 17 november 2005 @ 12:02:24 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32339100
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:20 schreef Blind_Guardian het volgende:
Heb je hier ook al in zekere zin met huurwoningen. Bij mij is de huurprijs ook hoger als je in een "betere" omgeving woont. Staat als buurtvoorzieningen op de huurprijsbeoordeling die ik jaarlijks binnenkrijg.
Volgens mij spelen dit soort overwegingen ook mee bij het bepalen van de waarde van het huis voor de ozb in Nederland.
pi_32339731
quote:
Op woensdag 16 november 2005 04:26 schreef StefanP het volgende:

bron: http://portal.telegraph.c(...)005/11/06/ntax06.xml en overal op het web in Engeland.

Tsja, de gemeentelijke belasting is in bv Wales ook maar met slechts 86% gestegen sinds 1997 (http://www.conservatives.com/tile.do?def=news.story.page&obj_id=126166) dus die arme ambtenaren hebben gewoon veel te weinig geld om te verkwisten. En dan moet je toch wat he. Dus verzinnen ze het gewoon om mensen met een mooi uitzicht extra te belasten.
Wat StefanP erbij vergeet te vermelden is dat in Wales de waarde van huizen de laatste 6 jaar met meer dan 80% is gestegen en aangezien de 'poll tax' (lokale belasting) gerelateerd is aan de waarde van het huis stijgen ook de belastingen dus. Kul verhaal dus.
quote:
Zoiets geloof je toch gewoon niet meer? Ben ik de laatste persoon met verstand? Ben ik de enige die vindt dat de overheid gewoon z'n werk moet doen en verder opsodemieteren? Dat ze gewoon wat simpele dingen regelen en verder geen pretenties krijgen? Nou, niet alleen in Nederland zijn ze gestoord, maar ook in Engeland hebben ze dus duidelijk last van megalomanie. Heb je een mooi gazonnetje? Dat is dan 2% extra belasting meneer! Woont u naast een park? Dat is dan 10% extra mevrouw! Oh u heeft een zwembad? Dat is dan 5%!

Onvoorstelbaar. Werkelijk. Ik voel inmiddels veel voor een tweede Franse revolutie - waarbij niet de adel naar de guillotine gaat, maar de ambtenaren. Weg ermee.
Wat loop jij nou te zeuren, man, je woont niet in de UK of zelfs maar in NL. Ik zou mij veel drukker maken om een overheid die op de pof leeft zoals in jouw zo geliefde Amerika, zo kan ik de belastingen ook laag houden, gewoon veel meer uitgeven dan je binnenkrijgt en maar zien waar het schip strand, nee dat is het hoor
  donderdag 17 november 2005 @ 12:36:06 #8
3542 Gia
User under construction
pi_32340082
Ben vorig jaar in Engeland geweest, daar heb je buiten de grote steden nogal gauw een prachtig uitzicht. Dus de Londenaren hoeven niet echt te vrezen, maar ongeveer alles daarbuiten wel.
pi_32348431
Er is niks nieuws aan het belasten van uitzicht. De gemeente waarin ik voorheen woonde (maar nu niet meer; hoewel ik nog steeds op dezelfde plek woon, maar dat terzijde) gaf rond 1994 extra dure bouwkavels uit in een nieuwbouwproject. Deze kopers betaalden grof extra geld voor een locatie met fraai uitzicht. Inmiddels is daar schuin tegenover een bungalowpark gebouwd...
  donderdag 17 november 2005 @ 18:45:52 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32350805
bij bedrijven durven ze dit dus echt niet te flikken, die peeren hem dan naar een ander land. Zie: concurrentie

De overheid weet alleen dat burgers veel minder mobiel zijn dus
daar vervalt de concurrentie en dus
gaat de overheid zich gedragen als een monopolist en dus
hoge prijzen en dus
krijg je dit soort onziinige berichten
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 17 november 2005 @ 18:47:21 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32350849
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat StefanP erbij vergeet te vermelden is dat in Wales de waarde van huizen de laatste 6 jaar met meer dan 80% is gestegen en aangezien de 'poll tax' (lokale belasting) gerelateerd is aan de waarde van het huis stijgen ook de belastingen dus. Kul verhaal dus.
[..]
maar dan kon het percentage toch dalen aangezien de oevrheid dan ongeveer gelijblijvende inkomsten heeft
quote:
Wat loop jij nou te zeuren, man, je woont niet in de UK of zelfs maar in NL. Ik zou mij veel drukker maken om een overheid die op de pof leeft zoals in jouw zo geliefde Amerika, zo kan ik de belastingen ook laag houden, gewoon veel meer uitgeven dan je binnenkrijgt en maar zien waar het schip strand, nee dat is het hoor
Dat doen wel meer overheden in het westen hoor
dus niet zo selectief zeiken
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 17 november 2005 @ 18:51:10 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32350928
waarom nemen ze gewoon niet de marktwaarde.
oh nee ik weet het al .... dan kunnen z eniet zoveel ambtenaren aan het werk zetten als met hun eigen hyper-inggewikkelde plan.

de UK overheid is een van de liberaalste ter wereld, kan je nagaan hoe erg het in de rest van de wereld is.
  donderdag 17 november 2005 @ 18:56:21 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32351075
Zo, hoeveel belasting moet die gozer die onder de brug woont dan wel niet betalen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32351751
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:56 schreef Yildiz het volgende:
Zo, hoeveel belasting moet die gozer die onder de brug woont dan wel niet betalen?
Heh, ik wil weten hoeveel ik moet gaan betalen met dit uitzicht

donderdag 17 november 2005 @ 19:22:39 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32351791
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[afbeelding]
het is en blijft een lelijk kut land
pi_32351869
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:22 schreef McCarthy het volgende:

het is en blijft een lelijk kut land
Mwah, vergeleken met mijn uitzicht in Rotterdam over de Maas en de rechtermaasoever..hmm..ik denk toch dat Wales wint dan.

Oh, dat is ons land tot die heg in de verte, btw

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2005 19:26:38 ]
  donderdag 17 november 2005 @ 19:31:44 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32352052
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nouja, ik doelde er meer op die zwerver die onder de brug woont.
Die heeft misschien wel n fantastisch uitzicht, maar geen geld.

En dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32352258
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef Yildiz het volgende:

Nouja, ik doelde er meer op die zwerver die onder de brug woont.
Die heeft misschien wel n fantastisch uitzicht, maar geen geld.

En dan?
Err..tenzij hij die plek onder de brug heeft gekocht hoeft hij niets te betalen volgens mij
  donderdag 17 november 2005 @ 19:40:11 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32352278
Ik heb ooit, toen ik jong was, een Suske en Wiske verhaal gelezen waarin belasting geheven werd op lucht. Toen natuurlijk als absolute scherts richting de overheid bedoeld.
Nu met deze belasting op uitzicht (wat nu als je blind bent, wat nu als je hele dagen niet naar buiten kijkt???) wordt dit steeds meer realiteit.
Wat is de volgende stap? Gaat het gezegde: voor niets komt de zon op dadelijk niet meer op? Ik zie al een ambtenaar aan het einde van het jaar aan de deur komen en zeggen: Zo LXIV, in jouw gemeente scheen afgelopen jaar 123 dagen de zon. Dat is dan 246 Euro.
Lach er maar om, ik zie het nog ooit gebeuren. Het is op zich niet raarder als belasting op uitzicht, of accijns op tabak vwdb.
The End Times are wild
pi_32363320
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

Nee. Wat loop JIJ nou te zeuren, kneus? Reageer hier dan zelf ook niet, aangezien jij ook niet in de UK woont. Dat achterlijke kinderlijke "je woont niet niet NL dus je mag hier niet meer reageren, je mag geen topics over NL meer openen, blablabla" word ik inmiddels aardig beu.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32369023
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 03:00 schreef StefanP het volgende:

Nee. Wat loop JIJ nou te zeuren, kneus? Reageer hier dan zelf ook niet, aangezien jij ook niet in de UK woont. Dat achterlijke kinderlijke "je woont niet niet NL dus je mag hier niet meer reageren, je mag geen topics over NL meer openen, blablabla" word ik inmiddels aardig beu.
Pssst, Stefan? Ik woon 6 maanden per jaar in de UK en bezit een huis daar
pi_32369281
De maatregel is compleet normaal, door simpele marktwerking ...
iedere makelaar kan je uitleggen dat een huis in een 'betere' buurt een hogere marktwaarde heeft, deze regeling heeft als voornaamste effect dat de overheid gewoon die marktwarde kan belasten ...

Overigens, ik vind eigenlijk wel dat een belasting op vastgoed wel in zekere mate redelijk non-discrimatoir dient te zijn, in de zin dat de belasting juist minder sterk stijgt voor 'betere buurten' ....
Niet om de rijkeren te steunen, maar juist om te voorkomen dat er een duidelijk verschil ontstaat tussen 'armere' en 'rijkere' buurten ...

door hogere belasting in betere buurten, kan een overheid er juist voor zorgen dat armere mensen juist gedwongen worden in slechtere buurten te trekken, omdat ze een huis in een betere buurt niet meer kunnen betalen ....
Het kan zin hebben om juist de OZB voor lagere en middeninkomens non-discrimantoir te maken, daarvan profiteren kunnen juist ook de lagere inkomens op de langere termijn profiteren, en daarmee voorkom je het versterken van 'ghetto-vorming' ...

Aan de andere kant, dat dient volgens mij juist niet te gelden voor landelijke gebieden en juist de hogere inkomens, die wmb best wel een flink hogere OZB zouden kunnen opbrengen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32430040
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pssst, Stefan? Ik woon 6 maanden per jaar in de UK en bezit een huis daar
jij praat inmiddels zoveel poep, en je probeert nu ook nog op de man af te spelen (niet dat je daarin goed bent ), opbokken gaarne.

Dank u.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')