abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32340152
Dit blijft een geweldig onderwerp om te lurken:

* Werkelijk iedereen die hier post schermt met zijn/haar al dan niet hoog niveau qua opleiding.
* Veel vrijgezellen melden zich om te laten blijken hoe goed ze opgeleid zijn.
* Neanderthalers melden zich om te laten weten dat de vrouw maar één recht heeft ( waar blijft ricardo?)
* "De opgeleide vrouw" klimt in de gordijnen wanneer er vergelijkingen gemaakt worden tussen uiterlijk en opleiding.
* "De opgeleide man" klimt in de gordijnen zodra het woord "nerd" valt.

Volgens mij wil een hoop opgeleide vrouw met dito carriére hetzelfde als een vrouw met minder hoog gekwalificeerde opleidingen: hetzelfde niveau! Kunnen praten over onderwerpen die hen aanspreken op hun eigen niveau. Dezelfde ideeën er op na houden, diepgang (of juist niet), zich niet vervelen en uiteraard ongeremde, uitgebreide sex. En dat willen ze met hun partner.

Niveau heeft namelijk geen fuck uit te maken met je opleiding: Je opleiding zegt hoe snel je kan leren, hoe snel je iets kan toepassen. Niveau zegt iets over je eigen interpetatie op zaken en over je eigen EQ.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_32340429
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar jij zegt notabene toch zelf dat mooie vrouwen van nature geen enkele ambitie hebben om zich verder geestelijk te ontplooien?
Daarin spreek ik je tegen. Uit eigen ervaring en uit die van vriendinnen en kennissen die ook én mooi én leergierig én ambitieus zijn.
Nee ik beweer dat er uit de omgeving van mooie vrouwen weinig stimulans komt om ambitie tot geestelijke ontpooing te ontwikkelen, en dat dit ook duidelijk invloed heeft op de prioriteiten van de desbetreffende vrouwen, en de ideeen die zij hebben over hoe deze prioriteiten te verwezenlijken. Hetgeen resulteert in minder ambities en motivatie om een zware studie te gaan doen.

Ambities heb je niet als je geboren wordt, die ontwikkel je. En als er zo rond je 28 ste de drang om te werpen bij komt, worden alle andere ambities ook nog eens op de prioriteitenlijst naar beneden verplaatst

Seriously als jij al een meervoud hebt aan vriendinnen die mooi, ambitieus en leergierig zijn mag je je in je handjes knijpen van geluk, of je bent met de beoordeling "mooi" net iets te vriendelijk voor je vriendinnen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_32340490
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:38 schreef zwaaibaai het volgende:

* Werkelijk iedereen die hier post schermt met zijn/haar al dan niet hoog niveau qua opleiding.
* Neanderthalers melden zich om te laten weten dat de vrouw maar één recht heeft ( waar blijft ricardo?)
* "De opgeleide vrouw" klimt in de gordijnen wanneer er vergelijkingen gemaakt worden tussen uiterlijk en opleiding.

Volgens mij wil een hoop opgeleide vrouw met dito carriére hetzelfde als een vrouw met minder hoog gekwalificeerde opleidingen: hetzelfde niveau! Kunnen praten over onderwerpen die hen aanspreken op hun eigen niveau. Dezelfde ideeën er op na houden, diepgang (of juist niet), zich niet vervelen en uiteraard ongeremde, uitgebreide sex. En dat willen ze met hun partner.

Niveau heeft namelijk geen fuck uit te maken met je opleiding: Je opleiding zegt hoe snel je kan leren, hoe snel je iets kan toepassen. Niveau zegt iets over je eigen interpetatie op zaken en over je eigen EQ.
De vraag is dan ook niet 'wat willen hoog opgeleide vrouwen', maar 'wat wil pberends met dit topic?'. Anwoord: zie jouw *-tjes! Maar het is idd een leuk topic
pi_32340506
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:47 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Nee ik beweer dat er uit de omgeving van mooie vrouwen weinig stimulans komt om ambitie tot geestelijke ontpooing te ontwikkelen
Mijn ouders vonden een goede opleiding en dito cijfers belangrijk, ongeacht het uiterlijk van hun dochters. Ze stimuleerden ambitie en onafhankelijkheid
  donderdag 17 november 2005 @ 12:53:02 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32340553
quote:

Nee ik beweer dat er uit de omgeving van mooie vrouwen weinig stimulans komt om ambitie tot geestelijke ontpooing te ontwikkelen, en dat dit ook duidelijk invloed heeft op de prioriteiten van de desbetreffende vrouwen, en de ideeen die zij hebben over hoe deze prioriteiten te verwezenlijken. Hetgeen resulteert in minder ambities en motivatie om een zware studie te gaan doen.
Van huis uit heb ik heel weinig steun gekregen om me te gaan ontplooien. Was geen gewoonte. Zowel mijn beide ouders als mijn broer en zus zijn op jonge leeftijd gaan werken. En van mij werd niet meer verwacht. Juist dat gebrek aan stimulans heeft mij extra gemotiveerd gemaakt om mezelf daaraan te onttrekken. Middels studeren.
quote:
Ambities heb je niet als je geboren wordt, die ontwikkel je. En als er zo rond je 28 ste de drang om te werpen bij komt, worden alle andere ambities ook nog eens op de prioriteitenlijst naar beneden verplaatst
Die drang heeft zich bij mij gelukkig maar heel even geopenbaard, om net zo snel weer te verdwijnn . Niet iedere vrouw wil werpen.
quote:

Seriously als jij al een meervoud hebt aan vriendinnen die mooi, ambitieus en leergierig zijn mag je je in je handjes knijpen van geluk, of je bent met de beoordeling "mooi" net iets te vriendelijk voor je vriendinnen.
Soort zoekt soort, hè .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32340755
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hear, hear!
Daar heb ik zelfs eens een scriptie aan gewijd. Je krijgt met flink wat vooroordelen te maken als goeduitziende, goedgevormde (jonge) vrouw. De kunst is om het dan om te buigen in je voordeel. Maar af en toe kon ik me daar hels om maken.
Ja kan me de frustratie erg goed voorstellen, ik ben zelf 2 meter, 115 kilo en kaal, krijg je ook leuke vooroordelen over je heen.

Meen overigens ergens een onderzoek gelezen te hebben dat mooie vrouwen nog het ergst gediscrimineerd worden door andere (evt. minder mooie) vrouwen.

Hadden ze een testje gedaan mbt. aannamebeleid bij een bedrijf bleek dat ze een vrouw niet zover kregen een vrouw aan te nemen die duidelijk mooier was dan zij, onafhankelijk van haar kwalificaties
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
pi_32340782
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:38 schreef zwaaibaai het volgende:

Gebeurt altijd in dit soort topics.
quote:
Ik denk dat het in de kern inderdaad niet verschilt t.o.v. mensen met een "lager niveau"...
quote:
Opleiding zegt niet eens echt iets over leerprestaties en de kunst van de toepassing.. Het zegt vooral dat je op een bepaalde manier kunt denken..
  donderdag 17 november 2005 @ 13:04:30 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32340841
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:01 schreef Musketeer het volgende:

Ja kan me de frustratie erg goed voorstellen, ik ben zelf 2 meter, 115 kilo en kaal, krijg je ook leuke vooroordelen over je heen.

Meen overigens ergens een onderzoek gelezen te hebben dat mooie vrouwen nog het ergst gediscrimineerd worden door andere (evt. minder mooie) vrouwen.

Hadden ze een testje gedaan mbt. aannamebeleid bij een bedrijf bleek dat ze een vrouw niet zover kregen een vrouw aan te nemen die duidelijk mooier was dan zij, onafhankelijk van haar kwalificaties
Zou me niets verbazen dat dat zo is. Klitnijd is wijdverspreid.
Mannen zien je eerder als een mooi doch hersenloos wezentje, andere vrouwen zien je al snel als een bedreigende bitch .
pi_32340922
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:01 schreef Musketeer het volgende:

Klopt inderdaad. Vrouwen zijn een mooiere vrouw als een bedreiging, en letten meer op uiterlijke kenmerken dan mannen doen.
pi_32340999
Toch moet ik zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de argumentatie van de "hoogopgeleide" vrouw, het bestaat vooral uit "ja maar ik ben anders!, echt waar!", net als de kansloze rukkers die posten in de topics waar vrouwen klagen over de mannen die ze tegenkomen.
pi_32341043
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:53 schreef Copycat het volgende:
Soort zoekt soort, hè .
Jij trekt vriendinnen aan die ook net iets té vriendelijk zijn?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 november 2005 @ 13:15:22 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32341099
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef Musketeer het volgende:
Toch moet ik zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de argumentatie van de "hoogopgeleide" vrouw, het bestaat vooral uit "ja maar ik ben anders!, echt waar!", net als de kansloze rukkers die posten in de topics waar vrouwen klagen over de mannen die ze tegenkomen.
Dan lees je het anders dan het is bedoeld, denk ik.
Mijn mening is dat de aanname waarop dit topic is gebaseerd kant noch wal raakt. Niet zozeer dat ik een uitzondering op een regel ben, maar dat de aangenomen 'regel' onzin is .
pi_32341102
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:02 schreef Alicey het volgende:
Opleiding zegt niet eens echt iets over leerprestaties en de kunst van de toepassing.. Het zegt vooral dat je op een bepaalde manier kunt denken..
Ja en nee, ik zelf ben niet geweldig hoog opgeleid, maar ontzettend dom ben ik nou ook weer niet. Ik heb vooral moeite met lezen ( en dat voor een ex mod dat gaf wel eens problemen). Ik lees een tekst een keer of drie door en dan begrijp ik het pas echt goed. En dat trek je niet echt op een HBO opleiding....

Het zegt niet over een bepaalde manier van denken: Dat word je namelijk aangeleerd op een opleiding...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:16:21 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32341128
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:13 schreef Litpho het volgende:

Jij trekt vriendinnen aan die ook net iets té vriendelijk zijn?
Volgende keer zal ik minder vriendelijk tegen je doen!
  donderdag 17 november 2005 @ 13:18:11 #240
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_32341181
quote:

[..]

Nee ik beweer dat er uit de omgeving van mooie vrouwen weinig stimulans komt om ambitie tot geestelijke ontpooing te ontwikkelen, en dat dit ook duidelijk invloed heeft op de prioriteiten van de desbetreffende vrouwen, en de ideeën die zij hebben over hoe deze prioriteiten te verwezenlijken. Hetgeen resulteert in minder ambities en motivatie om een zware studie te gaan doen.

Ik moet me toch weer even melden. Hoog opgeleid + niet lelijk + ambitieus, maar meer vanuit een idealisme, dan vanuit materialisme... Geen kinderwens. Twee ouders die me erg stimuleerden om te gaan studeren, die zelf ook beiden carrière gemaakt hebben overigens, en nee, ik ben geen sleutelkind geweest, mijn moeder is gewoon de mooiste en meest geweldige vrouw op aarde.

Geen motivatie, ondanks mijn looks? Ik ben inmiddels aan mijn tweede opleiding bezig!

Wat een nonsens, allemaal.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_32341235
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:15 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ja en nee, ik zelf ben niet geweldig hoog opgeleid, maar ontzettend dom ben ik nou ook weer niet.
Geldt voor mij ongeveer net zo trouwens.
quote:
Ik heb vooral moeite met lezen ( en dat voor een ex mod dat gaf wel eens problemen). Ik lees een tekst een keer of drie door en dan begrijp ik het pas echt goed. En dat trek je niet echt op een HBO opleiding....
Het kan het wel een stuk lastiger maken als je geforceerd wordt om op een bepaalde manier te werken, en in een bepaald tempo. Ik denk echter wanneer je een "vrije" opleiding zou doen, dat je daar niet onder hoeft te doen.
quote:
Het zegt niet over een bepaalde manier van denken: Dat word je namelijk aangeleerd op een opleiding...
Juist. Oftewel, als je die ene manier van denken kunt overnemen, dan haal je de opleiding. Er zijn echter veel meer manieren van denken waarmee je in de praktijk tot dezelfde prestaties zal komen of zelfs beter.. Dat was wat ik er mee wilde zeggen.
pi_32341329
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:15 schreef zwaaibaai het volgende:

Ja en nee, ik zelf ben niet geweldig hoog opgeleid, maar ontzettend dom ben ik nou ook weer niet. Ik heb vooral moeite met lezen ( en dat voor een ex mod dat gaf wel eens problemen). Ik lees een tekst een keer of drie door en dan begrijp ik het pas echt goed. En dat trek je niet echt op een HBO opleiding....

Mjah, maar om een topic nou te noemen "Wat willen vrouwen van nivo" is ook weer zoiets...

Ik heb HBO gedaan maar ben daar pas na mijn 30ste mee begonnen, tot die tijd was ik dus officieel niet 'hoog opgeleid' (voorzover HBO telt dan), je hebt volkomen gelijk als je stelt dat opleiding vrij weinig zegt over intelligentie, ik ken iemand die afgestudeert econoom is omdat zijn ouders rijk genoeg waren om hem bij iedere stap te laten begeleiden door prive onderwijzers, intelligent is hij echter niet en dat zal hij ook nooit worden.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:25:17 #243
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_32341377
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef Musketeer het volgende:
Nee, de argumentatie van de mannen in dit topic is niet eens aanwezig. Jullie doen stellige beweringen over vrouwen in het algemeen en hoog opgeleide vrouwen in het bijzonder, zonder überhaupt met een bewijsvoering of een sterk argument te komen.
De argumenten, die jullie aandragen voor jullie stelselmatig onzinnige beweringen, zijn enkel nieuwe onzinnige beweringen en bovendien opnieuw ongegrond.

Wij proberen in ieder geval nog bewijzen te leveren, vanuit onszelf en onze omgeving.

De enige echte bewijsvoering zou een grootschalig onderzoek zijn onder hoog opgeleide vrouwen, waarbij gekeken wordt naar de motivatie en ambitie van die vrouwen om die opleiding te volgen. Ga jij het uitvoeren?
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_32341478
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:18 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

Ik moet me toch weer even melden. Hoog opgeleid + niet lelijk + ambitieus, maar meer vanuit een idealisme, dan vanuit materialisme... Geen kinderwens. Twee ouders die me erg stimuleerden om te gaan studeren, die zelf ook beiden carrière gemaakt hebben overigens, en nee, ik ben geen sleutelkind geweest, mijn moeder is gewoon de mooiste en meest geweldige vrouw op aarde.

Geen motivatie, ondanks mijn looks? Ik ben inmiddels aan mijn tweede opleiding bezig!

Wat een nonsens, allemaal.
pi_32341483
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan lees je het anders dan het is bedoeld, denk ik.
Mijn mening is dat de aanname waarop dit topic is gebaseerd kant noch wal raakt. Niet zozeer dat ik een uitzondering op een regel ben, maar dat de aangenomen 'regel' onzin is .
Hm ok, dan hier mijn versie van de "regel"
1. Mooie vrouwen worden vooral eerst (en positief) beoordeeld op hun mooiheid, aangezien dat nou eenmaal onmiddelijk te zien is.
2. Als iemand duidelijk merkt dat eigenschap X door de omgeving positief beoordeeld wordt, zal iemand meer waarde aan deze eigenschap gaan hechten.
3. Als iemand door die eigenschap veel van mensen gedaan krijgt, heeft de persoon minder motivatie/noodzaak andere eigenschappen waarmee men dingen van mensen gedaan krijgt of waardering oogst te ontwikkelen.
4. De persoon ontwikkelt minder snel andere positieve eigenschappen (anders dan X) dan een persoon die X niet heeft en dus meer afhankelijk is van andere positief beoordeelde eigenschappen.

schiet maar op de logica.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:29:35 #246
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32341508
Ik vind het steeds meer een topic worden dat gebaseerd is op generalisaties over en weer...
Zo wordt het lekker discussie voeren.

Iedereen is opzoek naar zn eigen geluk.. laat hem / haar dan ook in zn waarde!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 17 november 2005 @ 13:30:14 #247
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_32341537
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:28 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Hm ok, dan hier mijn versie van de "regel"
1. Mooie vrouwen worden vooral eerst (en positief) beoordeeld op hun mooiheid, aangezien dat nou eenmaal onmiddelijk te zien is.
2. Als iemand duidelijk merkt dat eigenschap X door de omgeving positief beoordeeld wordt, zal iemand meer waarde aan deze eigenschap gaan hechten.
3. Als iemand door die eigenschap veel van mensen gedaan krijgt, heeft de persoon minder motivatie/noodzaak andere eigenschappen waarmee men dingen van mensen gedaan krijgt of waardering oogst te ontwikkelen.
4. De persoon ontwikkelt minder snel andere positieve eigenschappen (anders dan X) dan een persoon die X niet heeft en dus meer afhankelijk is van andere positief beoordeelde eigenschappen.

schiet maar op de logica.
Maar dat geldt dan toch ook voor mannen?
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_32341545
Het adagium: mooie vrouwen (uiterlijk) zijn domme vrouwen, gaat volgens mij prima op. Daarvoor hoef ik geen gerandomiseerd prospectieve studie voor op te zetten.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:31:16 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32341568
Ik denk juist dat wanneer je steeds maar weer enkel op je uiterlijk wordt beoordeeld, je des te meer bewijsdrang krijgt.
Dat is/was bij mij tenminste zo.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:32:06 #250
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32341597
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:30 schreef KonnieKipke het volgende:
Het adagium: mooie vrouwen (uiterlijk) zijn domme vrouwen, gaat volgens mij prima op. Daarvoor hoef ik geen gerandomiseerd prospectieve studie voor op te zetten.
Draai het maar liever om: "domme" vrouwen hebben meer reden om zich mooi te maken.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')