Maandagmorgen:
Ik: Sven, wat gaan we doen vandaag???
Sven: Naar de kindjes mama??
Ik: Nee, Sven, vandaag ga je met papa boodschappen doen
Dinsdagmorgen:
Sven: Naar de kindjes mama??
Ik: Nee, Sven vandaag ga je naar R...... (de oppas)
Gisteravond voor het slapen gaan een gesprekje gehad over dat hij dan morgen echt eindelijk naar de kindjes mocht. Mama gaat je wegbrengen, dan ga jij lekker spelen en dan gaat mama naar huis toe en komt je later weer halen
Sven: jaa, Sven spelen, mama zwaaien, en dan komt mama mij halen!
Vanmorgen:
Sven: Niet naar de kindjes mama, de kindjes zijn er niet meer, die zijn er morgen weer!
Ik dacht O oooooo, dat word wat straks
Wij naar beneden, zijn rugzak lag al op de bank met al wat luiers erin klaar om straks mee te gaan.
Sven: Oooooooooo daar is mijn rugzak
![]()
Kijk mama, zitten luiers in, staat olifant op de luier, ik ga olifant kussie geven
![]()
![]()
Ik fruit klaargemaakt en pakje drinken voor in de rugzak. Sven: Neeeeeeeee, mama, mag niet in de rugzak
![]()
En toen was het tijd om naar de speelzaal te gaan. Sven jas en schoenen aan en ik pak de rugzak.
Ik: Sven, zal mama de rugzak op je rug doen?
Sven: Neee, mama, rugzak moet thuisblijven
Wij toch op weg (met rugzak
![]()
) en we zitten in de auto. ( het regent dus ik doe makkelijk
![]()
)
De route naar de psz is iets anders dan anders als we boodschappen gaan doen.
Sven: Neeeeee, mama, daarheen, we moeten naar de bakker!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik: nee Sven, we gaan toch naar de kindjes!
stilte
We komen bij de peuterspeelzaal aan:
Sven: ik ga met de kindjes spelen he mama, verven en tekenen en met de auto's spelen!
Ik: (opgelucht) Ja, Sven, wil je nu je rugzak om?
Sven: Jaaaaa!!!!!!!!!!!
We lopen zijn lokaal in,Sven ziet al het speelgoed en de spelende kinderen: Mamaaaa, rugzak af, jas uit!!!!!!!!!
![]()
Afijn, jas uit en zfffffffffffft, Sven verdween in de hoek met autootjes
![]()
Ik nog even met de leidster praten, komt Sven: Mamaaaaaaaaaaaaa, huissie toe!!! Sven spelen, en dan komt mama strakkies Sven halen ................ oftewel opzouten mama
![]()
Ik kreeg nog wel een kus van hem en een snelle zwaai ........... en meneer ging weer spelen
![]()
![]()
Een uurtje later belde de leidster nog even, het ging allemaal goed, alleen wilde hij niet verven (zijn handen waren vies geworden, dus er verschenen dikke tranen) vandaag gingen ze toevallig schoentjes verven, voor sinterklaas volgende week. Hij vond het wel goed dat een ander kindje zijn schoentje voor hem verfde
![]()
Al met al vond hij het dus toch wel een beetje spannend vanmorgen toen het zo dichtbij kwam.
En nu ........... is het alweer bijna tijd om hem te halen
[ Bericht 1% gewijzigd door easy-going op 23-11-2005 12:41:43 ]